Click Trouygh Rate یا نرخ کلیک نسبت به رتبه سایت
CTR در واقع فرمول اندازه گیری یک تبلیغ آنلاین است. برای درک بهتر مفهوم نرخ کلیک، تصور کنید که لینک صفحه مورد نظر شما ۱۰۰ بار توسط تبلیغ شونده نمایش داده شده است. از این تعداد نمایش، شما 30 بازدید کننده دریافت کردهاید، بنابراین نرخ کلیک یا همان CTRs شما معادل 30 درصد خواهد بود.
نحوه محاسبه سی تی آر,CTR
CTR برابر است با تعداد مشاهده تبلیغ آنلاین تقسیم بر تعداد کلیک
CTR در نتایج جستجو چیست؟
به نسبت کلیک کاربران به تعداد نمایش لینک در نتایج جستجوها می گویند.
به طور مثال وب سایتی در نتیجه جستجوی ” طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای” 1000 دفعه نمایش داده میشود و تعداد کلیک روی لینک آن 100 بار میباشد در نتیجه میزان CTR آن ده درصد، یعنی ده درصد جستجو گران ر وی این لینک کلیک کرده اند.
تاثیر CTR برروی سئو و رتبه گوگل
با توجه به اینکه گوگل به نظر کاربران اهمیت بسیار زیادی می دهد CTR می تواند تاثیر به سزایی در رتبه شما در گوگل داشته باشد و بالا بودن آن یعنی شما در کلمه مورد نظر خود رتبه خوبی دارید. برندینگ و تبلیغات آنلاین می تواند باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما شود و کاربر با اعتماد بیشتری کلیک می کند.
راه های افزایش CTR در گوگل سئو
- از کلمات کلیدی مربوط به سایت استفاده کنید تا بازدید کننده سایت شما را پیدا کند.
- نوع کلمات خود را محدود کرده و از کلمات عام استفاده نکنید به طور مثال کلمه فروشگاه
- از کلماتی استفاده کنید که قبلا بارها و بارها جستجو شده اند و جستجوگر آنها را در لیست خود دارد.
هدف اصلی CTR
هدف اصلی CTR انتخاب دقیق کاربر برای رسیدن به هدف و محصول مورد نظر است. هرچقدر هدف تبلیغات مشخص باشد و در کنار آن روند تبلیغات صحیح تر باشد شما CTR بهتری خواهید داشت.