مقالات آموزشی

نکات دقیقی در سفارشی سازی پروفایل در شبکه های اجتماعی

مفید بود؟

نکات ظریف و جذاب درباره پروفایل در شبکه های اجتماعی

پروفایل شما در شبکه اجتماعی‌تان نماینده‌ای از شماست، زمان زیادی نمی‌برد تا پروفایل‌تان را بهینه کنید ولی همین کار می‌تواند یک نکته بسیار مثبت در کسب و کارتان باشد. در اینجا نکانی را برای بهینه سازی پروفایل‌تان آورده‌ایم آن‌ها را به کار ببندید و از کارتان نهایت استفاده راببرید.

  • ادامه این مطلب را در این مقاله مطالعه کنید : سفارشی سازی پروفایل در شبکه های اجتماعی قسمت-دوم

 

مطمئن شوید که از اندازه مناسب تصویر در شبکه اجتماعی استفاده می کنید

بسیاری از مردم تصویر پروفایل را یک مربع کوچک تصور می کنند که نیازی به بهینه سازی آن نمی بینند، تصور آن‌ها بر این است که این مربع کوچک توسط خود شبکه های اجتماعی تنظیم می‌شود، اما حقیقت این است که شما متوجه نمی‌شوید تصویر شما در یک دسکتاپ دیگر و یا یک موبایل دیگر چگونه نمایش داده می‌شود یا زمانی که تصویر در جای دیگری از شبکه‌های اجتماعی به کار برود چگونه خواهد بود. پس بهتر است استانداردهای تصاویرتان را رعایت کنید و مطمئن باشید که در همه جا به بهترین نحو دیده خواهید شد.

پروفایل سازی در شبکه های اجتماعی

در رابطه با پروفایل سازی در شبکه های اجتماعی می‌توان گفت در پس همه پروفایل‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد مفاهیم روانشناسی و بروز یک سری ویژگی های شخصیتی وجود دارد. بسته به ایجاد هر پروفایل و بسته به جنسیت شخصی که عکس در شبکه های اجتماعی منتشر می کند متفاوت است.
بررسی‌ها نشان داده است برای انتخاب عکس شبکه اجتماعی آقایان معمولا لباس رسمی و پوشیده تری می‌پوشند و علاقه زیادی به نشان دادن عینک آفتابی، ساعت و ماشین خود دارند! زیرا به نوعی نشان دهنده ثروت یا جایگاه اجتماعی آنان است. و کاربران خانم برای انتخاب عکس پروفایل درشبکه‌های اجتماعی بیشتر از عکس هایی استفاده می‌کنند که در آن لبخند زده اند و به شکلی احساسات و هیجانات آن‌ها مشخص است.

پروفایل سازی با چاشنی روانشناسی!

نکته دیگر این است که بانوان در حادثه‌ها و وقایع اجتماعی بیشتر مایل به تغییر پروفایل خود هستند و دنبال کردن یک ارزش یا آرمان اجتماعی برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. مثلا در حادثه پلاسکو بسیاری از کاربران خانم پروفایل‌های خود را تغییر دادند و برای آتش نشانان طراحی پروفایل کردند.
عوض کردن پروفایل در شبکه‌های اجتماعی نشان از آن دارد که فرد اعتماد به نفس کمی داد و نسبت به محیط پیرامون خود حس ناامنی دارد. این افراد اکثر به افراد دیگر دیر اعتماد می کنند.

 

عکس پروفایل درشبکه های اجتماعی

سعی کنید در گرفتن عکس پروفایل از بالا عکس بگیرید زیرا که زوایه مناسبی برای عکاسی است و می‌توانید بخشی از صورت خود را طوری زاویه‌دار کنید که در آن نور بیوفتد. هم چننی دقت داشته باشید افراد می‌خواهند شخص شما را در پروفایل ببینند سعی نکنید با میز شام مجلل، هدیه و موارد دیگر خود را در عکس پنهان کنید! در عکس‌های پروفایل خوب است که عکاسی آن را شخص برای شما انجام دهد. هم‌چنین با توجه به شبکه اجتماعی مورد نظر عکس پروفایل مرتبط با فضا و پلتفرم  آن شبکه اجتماعی اقدام کنید و یک روتوش عکس حرفه ای داشته باشید. مثلا در فضایی مثل لینکدین بهتر است یک عکس رسمی از خود در پروفایل بگذارید نه عکس دسته جمعی خانوادگی.

عکس حرفه ای برای پروفایل

برای داشتن یک عکس حرفه ای برای پروفایل توصیه می کنیم همیشه یک عکس ثابت داشته باشید تا مخاطبان همیشه در ذهن آن عکس را به خاطر داشته باشند. سعی کنید با لباس کار مرتبط با شغل و جایگاهتان عکس بگیرید. در عکس ها صاف بایستید هرچه رو به دوربین ژست بگیرید به مخاطب القا می‌شود که شما از اعتماد به نفس بالایی برخوردارید. سعی کنید از عکس‌های جدید خود استفاده کنید عکس‌های قدیمی از یک جهت مناسب نیستند زیرا که ممکن است شما تغییراتی در چهره داشته باشید که افراد با ملاقات حضوری متوجه این تغییرات شوند و بگویند که این فرد شبیه عکس پروفایلش در شبکه اجتماعی نیست!

 

سایز تصاویرتان مهم است

سایز تصویرتان را برای پروفابلتان در هر شبکه به درستی انتخاب کنید، اینجا اندازه‌های لازم برای هر شبکه را آورده‌ایم، می‌توانید اندازه هدرها و بک گراندهای لازم را نیز اینجا به دست بیاورید، از آن‌ها استفاده کنید و تصاویر را بر اساس قوانین هر شبکه ترتیب بدهید:

  •     Facebook profile picture: 170 X 170 pixels
  •     Facebook cover photo: 828 X 465 pixels
  •     Twitter profile photo: 400 X 400 pixels
  •     Twitter header image: 1,500 X 500 pixels
  •     Google+ profile picture: 250 X 250 pixels (minimum)
  •     Google+ cover photo: 1080 X 608 pixels
  •     LinkedIn profile photo: 400 X 400 pixels (minimum)
  •     LinkedIn custom background: 1584 X 396
  •     LinkedIn cover photo: 974 X 330 pixels
  •     LinkedIn banner image: 646 X 220 pixels
  •     Instagram profile picture: 110 X 110 pixels
  •     Pinterest profile picture: 150 X 150 pixels
  •     YouTube profile picture: 800 X 800 pixels
  •     YouTube cover photo: 2,560 X 1,440 pixels on desktop

عکس نمایه خودتان را در تمام شبکه ها سازگار کنید:

آوردن تصاویر مختلف در پروفایلهای متفاو ت ماندگاری شما را در ذهن مخاطبتان کاهش می‌دهد، استفاده از یک تصویر بهینه شده برای تمام شبکه‌های اجتماعیتان کمک می‌کند تا هر بار مخاطب آن تصویر را ببیند در ذهنش شما را تصور کند، یک نصویر مناسب را برای همه شبکه‌ها انتخاب کنید و یکسان باشید. استفاده از لوگوی شرکت و یا اداره تان به عنوان عکس پرفایل شانس شما را درباره بهتر دیده شدن و بیشتر دیده شدن افزایش می‌دهد، بهتر است این را امتحان کنید

 

پروفایل خودتان را از روی تصاویر نامناسب و بد Untag کنید

مراقبت شما در رابطه با تگ شدن تصویرتان به شما کمک می‌کند تا سریعتر وجه ای حرفه‌ای در شبکه به دست بیاورید، کافیست در هر رسانه ای که هستید تنظیمات برچسب گذاری عکستان را بررسی کنید و مطمئن شوید تصاویری که شما را تگ کرده اند در راستای سیاست شما بوده اند یا نه ، این نشان می‌دهد چه کسی می‌تواند شما را برچسب گذاری کند؟ آیا شما تمایل دارید که آن‌ها شما را تگ کنند؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.