بازی رایانه ای به عنوان یک محتوای بصری بر روان مخاطب تأثیر می گذارد تا تمایل بیشتری برای کشف اطلاعات مورد نیاز درخصوص برند یا محصولتان از خود نشان دهد.
توسعه بازاریابی به وسیلهی محتوای بصری
چنانچه بازاریابی محتوا را به عنوان استراتژی خود برگزیدید، باید بدانید چه عواملی می تواند اثرگذاری بیشتری در کارتان داشته باشد. به منظور توسعه و رشد بازاریابی، محتوای بصری را همواره بخشی از برنامه های خود قرار دهید.
در این بین بازی رایانه ای به عنوان بازیگر جدید استراتژی شما، می تواند به خوبی و با خلاقیت بیشتر نقش محتوای بصری شما را به نحو احسن ایفا کند.
پس از گذشت نزدیک به سه دهه از ورود چرخه ی ساخت بازی های رایانه ای به ایران، این شرکت ها وارد دوران بلوغ و به کار بردن تجربیات خود شده اند. این شرکت ها امروزه می توانند بخشی از زمان و هزینه ی خود را به تحقیقات علمی، جمع آوری اطلاعات موجود و بدست آوردن دانش لازم در زمینه ی سفارش های ایجاد شده اختصاص دهند.
تولید و انتقال محتوا به وسیله ی بازی رایانه ای
بازی رایانه ای ابزاری هنری است که این قابلیت را داراست تا با استفاده از زبانی خاص، احساس را منتقل کند. لزوم به کار گیری ابزارهای هنری در انتقال محتوا و مفاهیم مختلف، یکی از ضروریات بازاریابی محتوا به شمار می رود. چنانچه این محتواها از طریق ساخت یک بازی خاص ایجاد و به مخاطب منتقل شوند، تأثیرگذاری قابل توجهی خواهند داشت.
تاثیرگذاری بازی به عنوان یک رسانه در ایجاد محتوا
دنیای امروز به نوعی وابسته به رسانه است. رسانه هایی که خواه ناخواه تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارند. رسانه ها از عوامل مهم راهبردی زندگی اجتماعی هستند به طوری که گروهی از مردم بدون این که بدانند تحت تأثیر چه رسانه ای بوده اند، مطابق آن عمل می کنند. اما آنچه که حائز اهمیت است، میزان و نحوه ی تأثیرگذاری رسانه ها بر مخاطب است. این تأثیرگذاری موضوعی است که در بازاریابی محتوا می توان به درستی از آن بهره برد. میزان و نحوه ی تأثیر رسانه بر مخاطب توجه بسیاری از محققان و نظریه پردازان را در زمان های مختلف برانگیخته است. بخش اعظمی از تحقیقات در رسانه ها به تأثیرات رسانه اختصاص یافته است که اهمیت و محوریت این بحث را در مطالعات ارتباطی نشان می دهد.
بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که دنیای بازاریابی محتوا برای بقا نیازمند صحنه های جدید است. صحنه هایی که ظرفیت های بسیاری برای آن فراهم کند. در حقیقت نیاز به طیف بیشتری از مخاطب و ایجاد فرمول های تازه را می توان مسیر درست بازاریابی محتوا دانست. در این بین تعاملی بودن استراتژی های انتخاب شده، مسأله ای است که با توجه به شرایط اجتماعی و تغییرات به وجود آمده، در آینده ای نه چندان دور مورد نیاز خواهد بود.