مقالات آموزشی

انواع مختلف انکرتکست و نکات طلایی در این خصوص

مفید بود؟

 در این مقاله به بررسی مفهوم انکرتکست و اهمیت آن در سئو سایت می پردازیم. اهمیت اصلی Anchor Text  در ساخت لینک برای سایت است. در ادامه مقاله به مفهوم Anchor Text  و کاربرد آن و انواع مدلهای آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 مفهوم انکرتکست (Anchor Text )

Anchor Text یک عبارت است که وقتی روی آن کلیک شود به صفحه دیگری انتقال انجام می‌شود. Anchor Textدر صفحات وب برای ایجاد لینک به کار می رود.

<a href=http://www.example.com > Anchor Text </a>

انواع مختلف انکرتکست (Anchor Text )

  • استفاده از Anchor Text  نام برند

استفاده از نام سایت یا نام برند به عنوانAnchor Text  را Branded Anchor Text  گویند.

  •  استفاده از Anchor Text  کلمات مرتبط

 کلمات مرتبط با محتوای یک کسب و کار که در سایت ها به کار می روند می توانند به عنوان  Anchor Text  استفاده شوند. به این کلمات مرتبط در اصطلاح ال اس آی (Latent Semantic Indexing) گفته می‌شود. به این نوع انکرتکست LSI Anchor Text  گویند.

  • استفاده از Anchor Text  طولانی

یکی دیگر از انواع Anchor Text  از کلمات کلیدی طولانی محتوا به همراه عبارات چند سیلابی تشکیل می‌شود که به آن Long Tail Anchor Text  می‌گویند.

  •  استفاده از Anchor Text  ترکیبی

میتوان انکرتکستی از ترکیب نام برند و اسم محصول تولید کرد که به آن Brand+Keyword Anchors  می‌گویند. دقت کنید این روش وقتی کاربردی است که شما تولیدکننده یک محصول خاص و منحصر به فرد باشید.

  •  استفاده از Anchor Text  آدرس سایت

 شما می توانید در صفحات سایت خود تنها با قرار دادن لینک آدرس از Anchor Text  استفاده کنید که به این روش URL Anchors  گویند.

  •  استفاده از کلمه کلیدی به عنوان Anchor Text

هر محتوایی بر اساس کلمه کلیدی خاصی نوشته می شود. شما می توانید از همین کلمه کلیدی به عنوان Anchor Text  استفاده کنید و به آن Keywords Anchors  گفته می‌شود.

  •  استفاده از Anchor Text  تصویری

 بهترین نوع Anchor Text  که در بین سئوکاران محبوبیت خاصی دارد استفاده از عکس به عنوان Anchor Text  است. با کلیک کاربر برروی عکس به سایت مقصد وارد می‌شود و به آن Image Anchors  گویند.

<a href=”http://example.com”> < img  src=http://example.com/sample image.jpg  alt=”استفاده می شود. متن جایگزین عکس به عنوان انکر تکست” /> </a>

  •  استفاده از Anchor Text  عمومی

 استفاده از عباراتی به عنوان Anchor Text  که به وسیله آن ها کاربر را راهنمایی می‌کنند. به عنوان نمونه ادامه مطلب بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید یا در ادامه بخوانید را Generic Anchors  می‌گویند. در تمامی سایت ها استفاده می شود.

بهترین انکرتکست کدام است؟

 معیار خاصی وجود ندارد که تعیین کند کدام مدل در یک سایت بهترین است. بسته به هدف و استراتژی لینک سازی سایت Anchor Text های مختلفی در یک سایت استفاده می شوند.

 نکات طلایی در انکرتکست نوشتن

 شما با در نظر گرفتن نکات زیر مانند یک سئو کار حرفه‌ای به راحتی می توانید لینک های خلاقانه ابداع کنید.

  • همیشه سعی کنید متن انتخابی برای Anchor Text  ساده باشد.
  • همیشه سعی کنید متن انتخابی با سایت مقصد همخوانی داشته باشد.
  • همیشه سعی کنید با متن خود کاربر را به کلیک بر روی لینک تشویق کنید.
  • همیشه سعی کنید در متن انتخابی برای Anchor Text  یک توصیف دقیق از سایت مقصد ارائه دهید.
  • همیشه سعی کنید با Anchor Text  احساس اعتماد در کاربر ایجاد کنید نه اینکه کاربر حس فریب خوردن پیدا کند.

 تعداد استفاده از انکرتکست استاندارد در سئو

عدد خاصی در سئو برای استفاده از Anchor Text ها وجود ندارد. بسته به نوع سایت و رقبایی که دارید می توانید استراتژی لازم را اتخاذ کنید. در سئو همیشه با آنالیز کردن رقبا باید پیشرفت کنید و دنبال اعداد و ارقام نباشید. در نظر داشته باشید نباید در نوشتن Anchor Text  زیاده‌روی کنید. استفاده زیاد از Anchor Text های تکراری باعث می‌شود گوگل به سایت شک کند.

 تفاوت Anchor Text  داخلی و خارجی چیست؟

 در نوشتن Anchor Text  داخلی باید از تکنیک لینک سازی خاصی استفاده کنید.لینک ها باید تمیز، حرفه‌ای و منظم طبق استراتژی پیش برود. در نوشتن Anchor Text  خارجی باید کاری کنیم که گوگل شک نکند. روش لینک سازی خارجی در اصطلاح کثیف نامیده می‌شود.Anchor Text  خارجی در بک لینک و رپورتاژ استفاده می‌شود. باید Anchor Text  از کلمات مرتبط سایت خودتان طراحی شود تا گوگل فریب بخورد.

کاربرد لینک داخلی چیست؟

این نوع لینک ها آدرسی مشابه آدرس سایت اصلی دارند و در انتهای آدرس با هم متفاوت هستند. باید لینک و محتوای صفحه لینک شده مطابقت داشته باشند.مثلا اگر شما لینکی با نام ده روش روتوش عکس حرفه ای داشته باشید و محتوای صفحه لینک شده هیچ ارتباطی با روتوش عکس نداشته باشد گوگل شما را جریمه می‌کند. باید برای انواع کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار در سایت خود صفحه ایجاد کنید. با این کار گوگل سایت شما را یک سایت تخصصی در نظر می‌گیرد.

لینک های داخلی بر سئوی سایت موثر هستند. چون ربات های خزنده گوگل با رفتن به لینک صفحات مختلف سایت را سریع‌تر ایندکس می‌کنند. در نهایت اگر کاربری از یک محتوا در سایت لذت برده باشد با کلیک بر روی سایر لینک های مرتبط که نویسنده پیشنهاد داده است به سایر مقالات و صفحات نیز مراجعه می نماید. این کار باعث می شود نرخ پرش کاربر پایین باشد و سئوی سایت بهبود پیدا کند.

 کاربرد لینک خارجی چیست؟

 ساختار شبکه اینترنت مانند تار عنکبوت است. همه تارها به هم تنیده و پیوسته هستند. اگر سایتی لینک سازی نشده باشد برای ربات های خزنده گوگل به بن بست تبدیل می شود. لینک های خارجی و داخلی راه خروج از بن‌بست هستند. لینک خارجی نوعی تائید سایت مقصد است. سئوکاران دوست دارند از سایت های دیگر لینک های خارجی دریافت کنند تا رتبه آنها در موتور جستجو بالا رود. الگوریتم پنگوئن به بک لینک ها حساس است و اگر لینک های خارجی شما مصنوعی باشد گوگل سایت را جریمه می‌کند.

 تاثیر انکرتکست بر سئو

 برای پایین آوردن نرخ پرش سایت استفاده از Anchor Text های داخلی بسیار مفید است و کاربر با لینک کردن بر روی Anchor Text ها دائم از این صفحه ای به صفحه دیگری در سایت منتقل می شود و از نظر گوگل این کار باعث می‌شود سایت رتبه بالایی کسب کند. با این وجود در صورتی که شما به قصد فریب کاربر یک لینک نامرتبط در سایت قرار دهید و کاربر با رفتن به آن لینک سریع خارج شود سایت شما دارای رتبه بالایی نرخ بانس ریت شده و از لحاظ سئو به شدت افت می‌کند.

انکرتکست کلاه سیاه چیست؟

یک نوع Anchor Text  است که برای فریب دادن گوگل به کار می رود. اساس کار به این صورت است که Anchor Text هایی که به صفحات مقصد لینک هستند رنگ پس زمینه را به آنها اعمال می‌کنند. کاربر متوجه لینک بودن آنها نمی‌شود و فقط گوگل آنها را می‌فهمد. الگوریتم پنگوئن در آخرین آپدیت هایش نسبت به این موضوع حساسیت بالایی دارد و هر سایتی که از این تکنیک استفاده کند جریمه می‌شود.

 جریمه گوگل بابت انکرتکست ها

گوگل تمام Anchor Text های یک سایت را از لحاظ مرتبط بودن با محتوای صفحه مقصد چک می کند و در صورتی که خطایی رخ داده باشد صفحه را جریمه می‌کند. نمونه Anchor Text هایی که باعث جریمه می‌شوند در زیر لیست شده است:

  • تکرار زیاد Anchor Text های عمومی
  • تکراری بودن انکرتکست
  • لینک سازی با کلمه های زرد
  • تغییر در کد های css و html
  • لینک سازی کثیف
  • نامرتبط بودن لینک و صفحه مقصد
  • حرکات مشکوک در لینک سازی

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.