مقالات آموزشی

آیا به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیاز دارید؟ معرفی ۱۰ نمونه برتر

مفید بود؟

با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که قصد معرفی 10 مورد از برترین آنها را داریم، می توانید به ایده های بازاریابی بهتری در مورد خود و رقیبان دست پیدا کنید.

به طور کلی ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی فوق العاده هستند و به شما کمک می کنند که بفهمید:

• مخاطب شما کیست؟

• با چه نوع محتوا و طرز بیانی بیشتر ارتباط می گیرند؟

• چه کارهایی را در بازاریابی رسانه های اجتماعی به اشتباه انجام می دهید؟

• و چه اقدامات درستی را انجام می دهید؟

در هر صورت، جمع آوری داده ها و اولویت بندی در انتخاب معیارها و ارائه آن به شکل منسجم و قابل درک یک چالش محسوب می شود که خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که می توانند در این مورد به شما کمک کنند.

آیا به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیاز دارید؟

با اینکه مشخص است که اینستاگرام نسبت به میزان اهمیت پلتفرم خود برای برندها و کسب و کارهای مختلف آگاهی کامل دارد (به هر صورت، 60% کاربران اینستاگرام از طریق این پلتفرم نسبت به محصولات جدید آگاهی پیدا می کنند)، تب Insights هنوز کامل نیست.

معیارهایی که به آن نیاز دارید اغلب در تب های مختلف مخفی هستند و برای مشاهده داده هایی که به آن نیاز دارید، کاملا محدود به بازه های زمانی خاصی هستید و نمی توانید این داده ها به جایی بفرستید.

ضمنا، ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که در اختیار شما قرار گرفته، تنها ایده ها و کمک هایی نیستند که می توانید از این پلتفرم بگیرید. مثلا با آنالیز پست هایی که سایر کاربران ارسال می کنند و در دسترس عموم هستند می توانید:

• اینفلوئنسرهای اینستاگرام را پیدا کنید

• بهترین هشتگ ها را برای پست های خود پیدا کنید

• به میزان شهرت و محبوبیت خود و رقیبانتان در بین کاربران اینستاگرام پی ببرید

این رویه دو گزینه پیش روی شما می گذارد: یک صفحه اکسل پیچیده از این اطلاعات بسازید و به شکل منظم آن را به صورت دستی آپدیت کنید یا اینکه در یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام ثبت نام کنید.

به عنوان فردی که در حیطه بازاریابی رسانه های اجتماعی فعالیت دارد به خوبی نسبت به سختی های پیرامون انتخاب ابزار بازاریابی جدید رسانه های اجتماعی آگاهی دارم.

پیدا کردن بهترین مورد که مناسب استراتژی اینستاگرام شما باشد و با بودجه شما نیز همخوانی داشته باشد کار بسیار زمانبری است چون باید ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام را پیدا کنید، نظرات مختلف را بخوانید و آنها را تست کنید.

به همین دلیل قصد داریم در این مطلب برای هر یک از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مشخص کنیم که بهترین کاربر برای استفاده از آنها چه کسانی هستند و کدام ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای انتخاب کردن وجود دارند. با ما همراه باشید تا به معرفی 10 مورد از برترین ها بپردازیم.

1- Instagram Insights: 

حقیقتا شروع کردن این موارد بدون اشاره کردن به ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام یعنی ابزار Insights کار بسیار سختی بود و به همین دلیل اولین مورد به آن اشاره کردیم.

مشابه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، اینستاگرام هم اطلاعاتی در مورد فعالیت مخاطبین، عملکرد محتوایی که منتشر کرده اید، پست های خاص و استوری ها و غیره در اختیار قرار می دهد.

شما می توانید داخل اپلیکیشن اینستاگرام از طریق تب Insights، به همه این اطلاعات دسترسی داشته باشید. در این قسمت شما با سه بخش مواجه خواهید شد:

• بخش فعالیت یا Activity: به شما نشان می دهد که چند نفر محتوای شما را مشاهده کرده اند

• بخش محتوا یا Content: آمار بخش های مختلف مثل پست ها، استوری ها و تبلیغات را به تفکیک نشان می دهد

• بخش مخاطبین یا Audience: اطلاعات جمعیتی از مخاطبین به شما می دهد.

البته معایبی هم در رابطه با ابزار Insights به عنوان یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام وجود دارد:

• برخی داده ها را ذخیره نمی کند

• امکان مشاهده داده های مربوط به یک بازه زمانی خاص وجود ندارد

• داده ها را نمی توان به جای دیگری انتقال داد (امکان خروجی گرفتن از داده ها وجود ندارد)

لذا باعث می شود که استراتژی اینستاگرام خود را دقیقتر و بیشتر ارزیابی کنید.

قیمت

رایگان

 

2- Later

ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام نباید فقط یکسری اعداد بی معنی باشند که شما از آنها برای اثبات خوب بودن عملکرد یک مدیر رسانه اجتماعی استفاده می کنید (با اینکه از اعتبار بالایی برخوردار هستند)

ارزش این ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام این است که شما می توانید طبق گزارشات آنها عمل کرده و استراتژی خود را منطبق بر آنها پیاده سازی کنید. Later یکی از آنهاست که به شما این امکان را می دهد که از طریق آن تمامی کارهای خود را انجام دهید.

به کمک این ابزار می توان تجزیه و تحلیل های مختلف را در 4 تب مختلف داشته باشید: اطلاعات کلی، مخاطبین، عملکرد پست های منتشر شده و عملکرد استوری ها.

• تب Overview یا اطلاعات کلی: از طریق این تب به موارد پایه ای مثل تعداد پست ها، فالوورها و تعداد بازدیدها (Impression) و همچنین میزان رشد و پیشرفت خودتان در طی زمان دسترسی پیدا می کنید. همچنین در این قسمت شما می توانید بهترین پست های خود را از بین 30 پست آخری که منتشر کرده اید مشاهده کنید. به این تب در هر نسخه ای از جمله نسخه رایگان دسترسی خواهید داشت.

• تب Audience یا مخاطبین: از طریق این تب به داده های جمعیت شناختی و رفتار کاربران دسترسی پیدا می کنید. شما می توانید به اطلاعاتی نظیر سن، جنسیت، مکان، زبانی که صحبت می کنند و زمان فعال بودن بودن آنها در این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.

• تب Post Performance یا عملکرد پست هایی که منتشر کرده اید: از طریق این تب به داده های بیشتری در مورد پست های اخیر دست پیدا می کنید. به شاخص ها و ویژگی هایی نظیر کامنت ها و لایک ها و همچنین تعداد دفعاتی که پست شما سیو شده، میزان بازدید و در دسترس قرار گرفتن پست خودتان دسترسی خواهید داشت و حتی می توانید پست های خود را براساس این شاخصه ها رتبه بندی کنید.

• تب Story Performance یا عملکرد استوری ها: از طریق این تب به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مختص استوری ها دسترسی پیدا می کنید که اطلاعاتی در مورد سه ماهه اخیر برای استوری ها به شما خواهد داد. اطلاعاتی در مورد نرخ تکمیل (یعنی چند درصد از کاربران استوری شما را تا آخر تماشا کرده اند)، میانگین تعداد نظرات به ازای هر کاربر، تعداد کل بازدیدها، میزان دسترسی هر استوری به کاربران و تعداد پاسخ های داده شده نیز دریافت خواهید کرد. نرخ تکمیل به شما کمک می کند تا مدت زمان و مقدار محتوای هر استوری را براساس داده های آن بهینه سازی کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.

شاید ویژگی بسیار مفید و یونیک ابزار Later، از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، قابلیت Best Time to Post باشد: بخشی از قابلیت برنامه ریزی این ابزار که عملکرد اخیر شما را آنالیز کرده تا به شما بگوید چه زمانی پست های خود را منتشر کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

شما می توانید به کمک این اطلاعات از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، برنامه ریزی خود را به بهترین شکل تغییر دهید.

اگر به دنبال ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام هستید و موردی که همه ویژگی ها را در خود داشته باشد، Later بهترین گزینه است. علاوه بر اینستاگرام، شما می توانید برای پست های فیسبوک، توئیتر و پینترست (Pinterest) نیز برنامه ریزی کنید.

قیمت

ابزار Later برای یک پروفایل رایگان است اما ابزارهای تجزیه و تحلیلی که از طریق آن دریافت می کنید، در تب Overview مقداری محدودیت دارند که می توانید با پرداخت پول و خریداری اشتراک، متناسب با سطح فعالیت خود، قابلیت های بیشتری از آن را برای خود باز کنید.

 

3- Quintly

از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که با ابزار Insights همکاری دارد و از تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد شما استفاده می کند و ایده هایی هم در مورد نحوه بهبود آنها ارائه می کند.

از طریق این ابزار می توانید عملکرد کلی خود را در بازه زمانی مورد نظر خود مشاهده کرده و همچنین آمار و ارقام مربوط به تک تک پست ها را ببینید.

مورد عالی در مورد ابزار Quintly این است که همان آمار و ارقامی که خودتان هم می توانید در ابزار Insights ببینید در اختیار شما قرار نمی دهد بلکه اطلاعات این ابزار را به فرم بسیار مفیدتری برای استراتژی اینستاگرام شما تبدیل می کند.

ضمنا در این ابزار از استوری های منقضی شده اینستاگرام هم پشتیبانی می شود که از طریق ابزار Insights که برای خود اینستاگرام هست دسترسی ندارید.

• بهترین روز و زمان جهت تعامل برقرار کردن با مخاطبین را متوجه خواهید شد

• به شما می گوید که با کدام نوع محتوا و با چه هشتگ هایی بیشترین میزان فالوور را کسب خواهید کرد؟

• به شما می گوید کدام استوری ها بیشترین تعامل را از طریق مخاطبین برای شما خواهد داشت؟

می توانید از تمامی اطلاعات خام به شکل فایل های CSV، XLS، JPG و PDF خروجی بگیرید و حتی می توانید کاری کنید که گزارشات به شکل خودکار به شما و مخاطبین خودتان ارسال شوند. حتی می توانید گزارشات تعاملی را از طریق لینک به اشتراک بگذارید.

Quintly از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که برای برندهای بزرگ و نهادهای مختلف رسانه های اجتماعی بهترین گزینه است تا بفهمند استراتژی رسانه های اجتماعی آنها چه اثری داشته و آن را طبق اهداف خود بهینه سازی کنند.

همچنین از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام محسوب می شود که از چندین پلتفرم رسانه اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر و یوتیوب پشتیبانی می کند. پس اگر به دنبال ابزار تجزیه و تحلیل کامل رسانه های اجتماعی مختلف هستید، انتخاب مناسبی است.

قیمت

سه نوع سطح مختلف از جمله نوع Custom برای آن تعریف شده است که اصلی ترین تفاوت بین آنها به تعداد پروفایل های اجتماعی است که امکان آنالیز آنها را دارد. البته همگی دو هفته فرصت تست یا نسخه آزمایشی رایگان دو هفته ای دارند.

 

4- HYPR

یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که با ابزار Insights اینستاگرام همکاری ندارد اما در عوض از داده های اینستاگرام مربوط به سایر کاربران به منظور پیاده سازی اهداف خاص خود استفاده می کند. البته بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام محلی برای اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing) است.

با این حال اگر تصمیم بر این داشته باشید که بازاریابی تأثیرگذار (نوعی از بازاریابی که در آن از اینفلوئنسرها کمک گرفته می شود) را در استراتژی خود وارد کنید، نیاز به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام دارید تا بازار را برای شما بررسی کنند، اینفلوئنسرهایی که مخاطبین آنها بازار هدف شما هستند را شناسایی کرده و بهترین و مناسبترین گزینه را برای برند شما انتخاب نمایند.

تمام این کارها را می توانید با ابزار HYPR انجام دهید.

HYPR یک نوع داده پایگاه اینفلوئنسر قابل سرچ مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده است. با کمک این ابزار می توانید به موضوعات مورد بحث پیرامون هر اینفلوئنسر، هشتگ ها، اسامی برند و کلمات کلیدی که این افراد اخیرا استفاده کرده اند را به همراه داده های جمعیت شناسی فالوورهای اینفلوئنسرها مشاهده کنید.

شما می توانید در این داده پایگاه براساس کلمات کلیدی، موضوعات و اسامی سرچ کنید و اینستاگرام می تواند اینفلوئنسرها را برحسب جنسیت، سن، سطح سواد و مقدار درآمد برای شما دسته بندی کند.

برای سازمان دهی کردن اینفلوئنسرها این دسته از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، بخش Lists در اختیار شماست و می توانید آنها را گروه بندی کرده و اطلاعات پیرامون هر یک را تجزیه و تحلیل کنید.

فرض کنید کمپینی متشکل از 6 اینفلوئنسر برای بازاریابی خود دارید، به کمک بخش Lists می توانید بفهمید:

• به کدام دسته از مخاطبین دسترسی پیدا خواهند کرد

• کدام مخاطبین در بین آنها مشترک هستند

• چه تعداد از بازدیدکنندگان در هر مورد یونیک هستند

شما می توانید از این لیست خروجی به فرم PDF بگیرید که حاوی تجزیه و تحلیل کل گروه کمپین خود به همراه تجزیه و تحلیل تک تک اینفلوئنسرهای موجود در لیست می باشد.

ضمنا، HYPR از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که کار آن فقط بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. به کمک این ابزار می توانید کمپین های اینفلوئنسری خود را بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل های تک تک پست ها به همراه عملکرد کلی کمپین دسترسی داشته باشید.

با کمک این فرم از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانید مخاطبینی که با شما تعامل داشته اند و همچنین کسانی که نسبت به محتوای شما واکنش نشان داده اند را مشاهده کرده و همچنین از فعالیت های مشکوک مطلع شوید. ضمنا این ابزار تمامی اینفلوئنسرهایی که در کمپین شما هستند را براساس نحوه عملکرد عالی آنها رتبه بندی می کند.

HYPR آنالیزگر وضعیت مخاطب هم دارد که به کمک آن بررسی می کند که اینفلوئنسرهای کمپین شما هنوز اثرگذاری قابل توجه خود را دارند. اساسا به کمک این ابزار متوجه می شوید که چند درصد از مخاطبین اینفلوئنسرهای کمپین بازاریابی شما غیر فعال هستند لذا می توانید بفهمید که کدام یک از اینفلوئنسرها فالوور خریده اند یا تلاش کرده اند به نحو دیگری تعداد فالوورهای خود را دستکاری کنند.

HYPER از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام از نوع ابزار بازاریابی در سطح تشکیلات اقتصادی است که علاوه بر اینستاگرام از چندین پلتفرم شبکه اجتماعی دیگری نظیر فیسبوک، توئیتر و پینترست هم پشتیبانی می کند. ما این نوع از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام را که بهترین آن HYPR است به نهادها و برندهای رسانه های اجتماعی توصیه می کنیم که مرتبا از کمپین های بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها استفاده می کنند.

قیمت

ابزار HYPR سه نسخه متفاوت دارد که تفاوت آنها با یکدیگر در تعداد کاربران، پروفایل های هر لیست و سایر ویژگی هاست که پس از اتمام نسخه دمو یا نسخه آزمایشی قیمت های هر یک نشان داده می شوند.

 

5- Hootsuite Analytics:

از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که عمدتا به ابزار انتشار پست های شبکه های اجتماعی معروف است – با کمک این ابزار نه تنها می توانید ارسال پست ها را در اینستاگرام برنامه ریزی کنید بلکه در اکثریت پلتفرم های اصلی شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و توئیتر نیز امکان پذیر است.

علاوه بر این قابلیت، کاربران ابزار تجزیه و تحلیل قدرتمندی برای شبکه های اجتماعی هم خواهند داشت. ابزار تجزیه و تحلیل Hootsuite از سه تب یا بخش تشکیل شده است:

• وضعیت کلی یا Overview: در این قسمت به آمار و ارقام اصلی مثل تعداد پست ها، فالوورها، میزان مشارکت فالوورها و غیره در طی بازه زمانی که انتخاب می کنید دسترسی خواهید داشت. در این بخش به شکل اتوماتیک داده های شما با عملکرد قبلی مقایسه می شوند تا آمار و ارقام جدیدی در اختیار شما قرار گیرد.

• عملکرد پست یا Post Performance: در این بخش نگاه دقیقتری به معیارهای مرتبط با پست های مختلف می شود. شما می توانید نحوه اثرگذاری نوع محتوا و زمان انتشار آن را روی داده های بدست آمده مشاهده کرده و مطابق با آن استراتژی خود را اصلاح کنید. این ایده ها در لیستی که قابلیت فیلتر کردن دارد مرتب می شوند.

• گزارشات یا Reports: به کمک این تب می توانید مهم ترین اطلاعات را با اعضای تیم، سهامداران و مدیریت به اشتراک بگذارید. ضمنا شیوه ای عالی برای مشخص کردن موارد مهم از نظر شماست چون تمامی گزارشات قابلیت شخصی سازی دارند و طبق انتخاب خود فقط داده هایی که بخواهید را مشاهده خواهید کرد.

Hootsuite قابلیت گوش دادن اجتماعی هم دارد تا به کمک آن نحوه اثرگذاری هشتگ ها را آنالیز کرده و عملکرد رقیبان را نیز بررسی کنید.

قیمت

حالت حرفه ای حدود 19 دلار در ماه است اما میزان تجزیه و تحلیل های آن نسبتا محدود هستند که اگر بخواهید این محدودیت ها را بردارید و بتوانید از آنها خروجی بگیرید حدود 99 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

 

6- Squarelovin:

یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که دو قابلیت اصلی آن عبارتند از:

• تجزیه و تحلیل هایی که به شکلی کاملا واضح و قابل فهم ارائه می شوند

• به شکل افزونه وب سایت که به شما امکان ساخت گالری با قابلیت خرید از محتوای تولیدی کاربران را می دهد

یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که داده های شما را به چندین دسته تقسیم بندی می کند؛ تحلیل های ماهانه، معیارهایی در مورد پست های خاص، میزان مشارکت کاربران، بهینه سازی اینستاگرام و مخاطبین خود.

بخش Posting در این ابزار تجزیه و تحلیلی به شما نشان می دهد که در کل تاریخ فعالیت خود در این شبکه، در کدام سال، ماه، روز هفته و حتی ساعت، بهترین زمان برای انتشار پست ها بوده است.

بخش Engagement تعداد لایک ها و کامنت های مرتبط با پست های شما را نشان می دهد و پست هایی که بیشترین تعداد لایک و کامنت داشته اند را هم برای شما مشخص می کند.

بخش Community هم داده های جمعیت شناختی از فالوورهای شما نشان می دهد.

بخش Optimization بهترین و جالبترین ویژگی ابزار Squarelovin از سری ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است چون در آن می توانید نکات و ترفندهای بسیار خوبی را دریافت کنید:

• بهترین زمان پست مطالب برای دریافت بیشترین میزان مشارکت

• بهترین فیلترهایی که می توان استفاده کرد

• بهترین هشتگ هایی که در گذشته استفاده کرده اید

• برترین هشتگ های حال حاضر اینستاگرام

از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که استفاده از آن را به کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان توصیه می کنیم، کسانی که بیشتر از هر فرد دیگری تمایل به استفاده از داده های این ابزار تحلیلی جهت تنظیم کردن استراتژی اینستاگرام خود دارند

قیمت

رایگان

 

7- Iconsquare

از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که به دو شیوه به شما کمک می کند: به شکل نسخه رایگان Instant Instagram Audit و خود این ابزار.

Instant Instagram Audit به شما این امکان را می دهد که فورا وارد حساب کاربری خود شده و گزارشی از ارزیابی میزان قدرت پروفایل خود بگیرید. این بخش به شما امتیاز کلی بهینه سازی های انجام شده را نشان داده و 4 بخش مختلف را ارزیابی می کند:

• تنظیمات اکانت (بیو و آواتار)

• فعالیت اکانت (رویه های پست گذاشتن و نسبت فالووینگ به فالوور)

• میزان مشارکت مخاطبین

• استراتژی محتوا

به کمک Instant Instagram Audit می توانید بفهمید که کدام بخش ها را باید بهبود ببخشید و اینکه چگونه این کار را انجام دهید.

از سری ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که به شما امکان مدیریت صفحات فیسبوک و اینستاگرام، برنامه ریزی ارسال پست ها، پاسخ دهی به پیام های دایرکت (Direct Messages یا DM)، بررسی فعالیت رقبا و آنالیز داده های مربوط به رسانه های اجتماعی مربوط به خودتان را می دهد.

بخش بندی های مختلف این سری از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام عبارتند از:

• بررسی کلی یا Overview: شاخصه های کلی را به شما نشان می دهد: فالوورها، میانگین میزان مشارکت، میزان دسترسی کاربران به پست های شما، میزان کل بازدیدها برای یک بازه زمانی

• میزان مشارکت یا Engagement: به شما تعداد لایک ها، کامنت ها و تعداد سیو شدن پست ها را نشان می دهد، میانگین تعداد دفعات تعامل کاربران با شما را محاسبه می کند، دوره های زمانی که بیشترین میزان مشارکت از سوی کاربران ثبت شده را نشان می دهد.

• جامعه یا Community: کلیه اطلاعات در رابطه با فالوورهای شما را جمع آوری می کند: سن، جنسیت، زبان و مکان زندگی.

• میزان دسترسی یا Reach: میزان دسترسی و تعداد بازدید کل کاربران را نشان می دهد که قابل مشاهده بر حسب نوع پست ها نیز هست (مثل عکس، ویدیو)، زمان آنلاین بودن فالوورها و پست هایی که کاربران بیشترین میزان دسترسی به آنها داشته اند را نیز نشان می دهد.

• پروفایل یا Profile: تمامی داده های مربوط به میزان تعامل فالوورها و کاربران را با پروفایل شما نشان می دهد: میزان بازدید از پروفایل، کلیک های انجام شده روی لینک در بخش بیو، میزان کلیک های انجام شده روی اطلاعات تماس و غیره.

• استوری ها یا Stories: این بخش استوری های شما را براساس شاخصه هایی مثل تعداد کل بازدید، میزان دسترسی کاربران به استوری ها، نرخ تکمیل و غیره، آنالیز می کند

• آلبوم های من یا My Album: به شما امکان آنالیز داده های مجموعه ای از پست ها را می دهد: فرض کنید به کمک این ابزار که از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام محسوب می شود، پست هایی که مربوط به آخرین کمپین بازاریابی خودتان هستند را آنالیز کنید، تنها کافیست آلبومی درست کرده و پست ها با هشتگ کمپین به داخل آن اضافه کنید

حتی می توانید این ابزار را به شکلی تنظیم کنید که گزارشات روزانه، هفتگی و ماهانه از داده های بدست آمده در فرمت های PDF یا اکسل برای شما ارسال کند.

اگر تاکنون از هیچ یک از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده نمی کرده اید حتما توصیه می کنیم که حداقل این ابزار را دانلود کنید.

قیمت

حالت آزمایشی رایگان آن 2 هفته است و پس از آن برحسب تعداد اعضای تیم و پروفایل هایی که قصد مدیریت کردن آنها را داشته باشید هزینه فعال سازی اشتراک متفاوت خواهد بود.

 

8- Sprout Social

اگر به دنبال پلتفرم جامع و کاملی از شبکه های اجتماعی هستید، Sprout Social از سری ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند.

به کمک قابلیت های آن می توانید موارد زیر را مدیریت کنید:

• انتشار پست ها

• پیام دهی

• ارزیابی

• تجزیه و تحلیل

• مدیریت تیم شبکه اجتماعی

ضمنا از سری ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که از سایر پلتفرم های معروف شبکه های اجتماعی نیز پشتیبانی می کند.

به کمک این ابزار می توانید در اینستاگرام هم اکانت های تجاری را آنالیز کنید و هم اکانت های شخصی، که در بین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام بسیار خاص و نادر محسوب می شود. حتی می توانید پروفایل های اینستاگرام رقیبان خود را هم آنالیز کنید.

داده های Instagram Business Profile به سه بخش تقسیم می شود: مرور کلی یا Overview، جمعیت شناختی و پروفایل ها.

در بخش مرور کلی یا Overview ایده هایی در مورد عملکرد خود به شما می دهد، ضمن اینکه داده هایی در مورد اپلیکیشن اینستاگرام از جمله میزان دسترسی کاربران به پست ها، تعداد کل بازدیدها، فالوورها و غیره هم قابل دسترس هستند و رویه های شما را برای انتشار مطالب آنالیز می کند.

Sprout Social از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که برای شما مشخص می کند، کدام پست ها بهترین عملکرد را داشته اند، از کدام هشتگ ها بیشتر از همه استفاده می کنید، فرق این هشتگ ها با هشتگ هایی که بهترین عملکرد را داشته اند چیست، به چند مورد از پیام های دایرکت خود جواب می دهید و غیره.

در همین بخش شما ابزار تجزیه و تحلیل مخصوص استوری ها را دارید که در بین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام فوق العاده است چون داده های مربوط به آنها را ذخیره کرده و شما می توانید عملکرد استوری ها را در طولانی مدت ارزیابی کنید.

بخش Demographic داده های جمعیت شناختی فالوورهای شما را نشان می دهد.

بخش Profiles به شما امکان جمع آوری و مقایسه شاخصه های مختلف چندین پروفایل اینستاگرام را می دهد.

همانطور که گفتیم Sprout Social از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که به آن ابزار مدیریتی رسانه های اجتماعی نیز گفته می شود که برای اکثر شبکه های اجتماعی قابل استفاده می باشد.

قیمت

برای دسترسی به قابلیت های مختلف باید هزینه پرداخت کنید که البته بسته به تعداد کاربران افزایش نیز پیدا می کند. نسخه رایگان نیز با قابلیت محدود در دسترس است.

 

9- Social Bakers

از سری ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که برای نهادهای مختلف و تیم های بزرگ رسانه های اجتماعی طراحی گردیده است. به کمک این ابزار امکان بهینه سازی روند کاری، تخصیص وظایف به اعضای تیم و داده ایده برای مخاطبین و تبلیغات وجود دارد.

مشابه با برخی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مثل Iconsquare، گزینه رایگان نیز برای آن در نظر گرفته شده که اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

• پست های با بیشترین تعداد لایک

• پست های با بیشترین میزان کامنت

• برترین هشتگ ها

• میزان انتشار پست ها در هر ماه

• بهترین فیلترها برای داده های مختلف

• پروفایل هایی که بیشترین میزان تگ را داشته اند

اگر از تمامی قابلیت های ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام از سری Social Bakers استفاده کنید می توانید شاخصه های مختلف را آنالیز کرده، هشتگ ها را ارزیابی کرده و اینفلوئنسرهای مختلف را هم پیدا کنید.

حتی می توانید گزارش عملکرد خود را با گزارشی که از سایر شبکه های اجتماعی به شما می دهد با یکدیگر مقایسه کنید.

قابلیت بسیار ویژه Social Bakers به عنوان یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام این است که می توانید براساس داده هایی که در دسترس عموم هستند، پروفایل های مختلف اینستاگرام را با یکدیگر مقایسه کنید.

حتی می توانید به کمک قابلیت ارزیابی و بررسی رقبا در این ابزار استفاده کرده و فید محتوایی از پروفایل رقیبان خود بسازید تا همیشه فعالیت آنان را رصد کنید.

اگر قصد دارید در زمینه های ارزیابی رقیبان تجاری و مدیریت تبلیغات سرمایه گذاری چندین برابری انجام دهید و در این حیطه نیاز به یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام دارید، Social Bakers گزینه عالی است.

10- Awario

هر باری که فردی برند شما را تگ کند شما متوجه می شوید اما اگر خیلی زیاد اتفاق بیفتد احتمال اینکه از برخی موارد غافل بمانید زیاد است.

پس فکر کنید که اگر نتوانید به تمامی این منشن ها رسیدگی کنید و تمامی پست هایی که در مورد برند شما صحبت می کنند ولی آن را تگ نکرده اند را از دست بدهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به کمک Awario از دسته ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما می توانید به تمامی منشن ها، اعم از مواردی که برند شما در آنها تگ شده باشد یا خیر رسیدگی کنید و حتی بفهمید:

• چه کسی شما را منشن کرده است

• به چه زبانی صحبت می کنند

• صحبت آنها در مورد برند شما مثبت بوده یا منفی

• هر چند وقت یکبار افراد در مورد برند شما صحبت می کنند و مطلبی منتشر می شود

از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام که به کمک آن می توانید تمامی این موارد را آنالیز کرده و اطلاعات بسیار مهمی کسب کنید.

یکی از بهترین ویژگی های این ابزار تجزیه و تحلیلی، بررسی برند است که می فهمید در چه مطالبی در مورد برند شما صحبت شده و حتی اگر نظرات منفی هم گفته اند متوجه شوید. البته مثل سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام قابلیت های دیگری هم دارد.

کلمات کلیدی مرتبط با حیطه کاری خود را دریافت کنید تا بفهمید مخاطبین شما بیشتر به دنبال چه اطلاعاتی هستند.

قیمت

2 هفته حالت آزمایشی رایگان و سپس باید اشتراک ماهانه بخرید.

 

جمع بندی مطالب

از این به بعد وقتی اسم ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام به گوشتان بخورد فورا یاد این مطلب و نحوه استفاده از این ابزارها در استراتژی خود خواهید افتاد.

برخی از این ابزارها اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند که می توانید برای کسب و کار خود در اینستاگرام استفاده کنید و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیز از داده های موجود استفاده می کنند که به کمک تحلیل های انجام شده می توانید از آنها در بررسی بازار هدف، مدیریت شهرت برند و بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.