مقالات آموزشی

ارتباط موثر و ایده های پر رنگ در بازی به عنوان رسانه در بازاریابی

مفید بود؟

آینده بازاریابی محتوا، ایجاد تعامل با مخاطب است. در این استراتژی، تولید محتوا در جایگاه خود حائز اهمیت است، اما انتقال آن به نحوی که بتوان به بهینه‌ترین شکل ممکن از آن سود برد، مسأله‌ی متفاوتی است که می‌بایستی توجه بیشتری به آن داشت.
در این بین ویژگی هایی چون برخورداری از سناریوی چندگانه و تعاملی بودن و در نتیجه امکان آفرینش‌گری در فرآیند بازی، به جذابیت این محتوای بصری افزوده است و روز به روز شاهد رشد مخاطبین این پدیده در دنیا هستیم.

ارتباط موثر و تعامل با مخاطبان

ارتباط موثر و تعامل با مخاطبان چگونه می‌تواند بر بازاریابی محتوایی شما اثر بگذارد؟ ارتباط موثر چه فوایدی برای کسب و کار شما خواهد داشت؟

ارتباط موثر به گونه‌ای است که شما به تبادل اطلاعات می‌پردازید و محتوای تولید شده خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهید. زمانی می توانیم بگوییم یک ارتباط موثر است که هر دو طرف به گونه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و احساسات و اهداف یکدیگر را درک کنند. یک شنونده خوب بودن می‌تواند یک ارتباط موثر را بسازد. شما به عنوان کسی که در زمینه محتوا سازی و بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنید باید به صدای مخاطب خود گوش دهید! بازی‌ها این روزها نقش مهمی را در رسانه ها ایفا می کنند و به نوعی خود پیام آور نکات جالبی هستند

کاهش تعارض و چالش ها

 با پیشرفت و ارتقاء فنی بازی ها، اکثر به سمتی رفتند که کاربران بایکدیگر تعامل کنند و به شکل آنلاین گروه بسازند و با هم همفکری کنند تا به اهداف خود در بازی برسند یا به اصطلاح امتیاز کسب کنند. ارتباط موثر یک ضرورت اجتماعی است. خصوصا این روزها که شرایط به گونه ای شده است که افراد با یکدیگر به شکل آنلاین تعامل می‌کنند شما باید با مخاطبان خود طوری برخورد کنید و به آن‌ها پاسخ دهید که به شما اعتماد پیدا کنند.همچنین این گفت و گوی موثر می تواند از بسیاری از شبه های آن‌ها کم کند و به راحتی تمامی سوالات خود را در این فضای دیجیتال بدست آورند.

الگو شوید!

با وجود این ارتباط گیری در بازاریابی آنلاین (Online marketing) ارتباط شما با دیگران قوی‌تر خواهد شد و حتی چه بسا شما را به عنوان الگوی خود بدانند و از شما حس خوب دریافت کنند. درست مانند حسی که نسبت به دوست خود دارند. زیرا که شما قصد دارید که آن ها را به نیاز ها و خواسته هایشان برسانید و مشتریان شما احساس رضایت کنند.

همچنین با روحیه تعاملی ای که در خود تقویت می‌کنید، افراد بیشتری با شما همکاری می‌کنند و در نهایت می‌توانید کسب و کار خودتان را با افراد حرفه ای ارتقاء دهید.

شما با بررسی رویکرد خود می‌توانید شاهد افزایش آمار مشتریان خود شوید. زیرا که ان‌ها حس می‌کنند شما قصد سو استفاده از آن ها را ندارید! و می خواهید به آن‌ها هم منفعتی برسانید.

این فضا می‌تواند به شما کمک کند در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و به جای پاسخ دهی زیاد در طول روز یک محتوایی تولید کنید که مخاطب با بررسی و مشاهده آن بتواند به آنچه که نیاز دارد دست پیدا کند.

 

تحول در ارتباطات و رسانه‌های نوین و افزایش اطلاعات، موجب ظهور بازیگران جدیدی در جهان معاصر شده و این جریان باعث شده کارکردهای ابزارهای ارتباطی که در گذشته ابزاری ساده برای انتقال معانی، پیام و محتوا بوده‌­اند، پیچیده شده و کل حیات انسان را متأثر سازند. نظام‌های نوین ارتباطی و رسانه ها منشأ تحولات عظیم در عرصه ی قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … هستند. موضوعی که در این بین اهمیت دارد اثرگذاری ابزارهای جدید ارتباطی است که در بازاریابی محتوا می بایستی ابزاری برای فهم بیشتر مخاطب تلقی گردند.

در زمینه ی تأثیرگذاری بازی رایانه ای روی مخاطب و انتقال محتوا چند راهکار معرفی می کنیم:

1. اصل برجسته‎ سازی محتوایی خاص:

گاهی رسانه ­ها در انتقال پیام ‌ها نوعی اولویت یا برجسته سازی به وجود می ­آورند. در این روش تأثیرات رسانه­‌ها در حوزه رفتار محدود می ­شود. اما با برجسته ساختن برخی از موضوعات می ­توان بر اطلاعات مردم تأثیر گذاشت. به عبارتی رسانه ­ها گرچه نمی ­توانند تعیین کنند که مخاطبان چطور بیندیشند اما می‌­توانند تعیین کنند که درباره‌­ی چه بیندیشند.
2. تکرار در بیان محتوا:

در این اصل، پیام یا مسأله­ ی مورد نظر در فاصله­ های زمانی خاص تکرار می­‌شود تا در ذهن مخاطب نقش بسته و جزئی از باورهای وی شود. یکی از کاربردهای وسیع اصل تکرار، درباره ­ی راست جلوه دادن خبری کذب می­‌باشد که بیشتر در جنگ­‌های روانی کاربرد دارد.

 

3. اصل وابستگی رسانه ­ای:

تنها زمانی رسانه ‌ها می ‌توانند به مردم بگویند چگونه فکر کنند که ذهن آن‌ها در مورد یک موضوع یا رویداد خالی از اطلاعات باشد. در این گونه موارد علاوه بر این که رسانه‌­ها به مردم می­‌گویند که به چه موضوعی فکر کنند، نحوه­ ی چگونه اندیشیدن را نیز درباره­ی موضوع مذکور به آن‌ها می­ آموزند تا در این حالت مخاطب به این علت که پیش­تر ذهنیتی از موضوع نداشته و تنها منبع وی رسانه­‌ی اولیه بوده، حالت وابستگی نسبت به آن رسانه پیدا ­کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.