مقالات آموزشی

اثر گذاری رنگ ها در طراحی کارت ویزیت و تاثیر آن در روانشناسی

مفید بود؟

رنگ مفهومی بسیار عجیب در دنیای طراحی و به‌طورکلی در طبیعت محسوب می‌شود. رنگ می‌تواند مفاهیم مختلف و گوناگونی با خود داشته باشد و اگر دقت کنیم این رنگ‌ها هستند که زبان گویای دنیای حقیقی را برعهده‌گرفته‌اند. برای این‌که این مفهوم را به‌درستی درک کنید تنها کافی است لحظه‌ای چشم خود را ببندید و فرض کنید دنیای اطراف شما همه بی‌رنگ ( تنها سفید و سیاه و خاکستری ) هست.

تصور آن سخت است؟ سراغ یک فیلم کلاسیک بروید. این نوع فیلم‌ها و عکس‌های بدون رنگ چنان تأثیری در ذهن ما گذاشته است که باور نمی‌توانیم بکنیم که مردمان آن دوره هم همه‌چیز را رنگی تصور می‌کردند. رنگ می‌تواند احساسات و عقاید را به‌خوبی مشخص کند و به‌نوعی پنهان‌ترین نقاط احساسی را آشکار کند. ازنظر فرهنگی نیز رنگ نشانه‌های مختلفی دارد. بنابراین نمی‌توان رنگ در طراحی کارت ویزیت را نادیده گرفت.

رنگ در طراحی کارت ویزیت

در این مقاله می‌خواهیم سراغ این مفهوم برویم که رنگ را از زاویه دید جدیدی نگاه کنیم. سعی کنیم آن را بهتر و بیشتر بشناسیم و یاد بگیرم که چگونه از رنگ‌ها استفاده کنیم و سپس این مفهوم را در موضوع روانشناسی رنگ ها در طراحی کارت ویزیت موردبررسی قرار دهیم.به‌طورکلی می‌توان گفت که بررسی مفهوم رنگ به بدو بخش اساسی می‌تواند تقسیم شود. هر رنگ به‌تنهایی نشانه و مفهوم خاصی می‌تواند داشته باشد.

عوامل و فاکتورهای مختلف تأثیرگذار در این مفاهیم را باهم بررسی خواهیم کرد. بخش دوم نیز به بررسی ترکیب رنگ‌ها در کنار هم می‌پردازد. درنهایت نیز سعی می‌کنیم این مفاهیم را در کنار هم برای رنگ در طراحی کارت ویزیت استفاده کنیم. در نظر داشته باشید که هدف اصلی و اول ما جذب مخاطب است. ازاین‌رو رنگ را برای این قرار است بشناسیم که بدانیم چگونه مخاطب خود را جذب کنیم.

بنابراین شناخت کسب‌وکار شما و همچنین گروه مخاطبینتان می‌تواند عمده تأثیر مستقیم را در انتخاب رنگ و ترکیب‌های آن داشته باشد. حتی این نیاز می‌تواند مفاهیم را رنگ را جابجا کند. ازاین‌رو سعی کنید حتماً نیاز خود را به‌درستی بشناسید و آن نیاز را بر اساس گروه مشتریان خود تحلیل کنید، سپس این تحلیل را بر اساس آنچه در ادامه از رنگ و ترکیب آن می‌گوییم مخلوط‌کنید تا معجونی کارآمد در موضوع رنگ در طراحی کارت ویزیت و روانشناسی رنگ‌ها داشته باشید.

مفهومی که رنگ‌ها دارند

اما در بخش ابتدایی باید بدانیم که چه عواملی می‌تواند بر مفهوم رنگ تأثیرگذار باشد. رنگ‌ها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که هرکدام از این دسته‌ها بر اساس فاکتوری خاص دسته‌بندی می‌شود. به‌طور مثال رنگ‌هایی تم اصلی یکسانی دارند در یک دسته می‌توانند قرار بگیرند. برای فهمیدن این تم اصلی راه و فرمول ساده‌ای وجود دارد. همان‌طور که بدانید به‌صورت تئوری می‌توان تمام‌رنگ‌های موجود و شناخته‌شده را از طریق سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز بسازیم. ( البته سیاه‌وسفید نیز جز رنگ‌های مادر محسوب می‌شود که در ساخت همه رنگ‌ها کاربرد دارد ولی چون در هر رنگی وجود دارد از ذکر نام آن‌ها خودداری کردیم).

بنابراین به‌طورکلی تمام‌رنگ‌هایی که وجود دارد به‌طورکلی در سه دسته می‌تواند قرار بگیرد. برای این‌که بدانید در کدام‌یک از این سه دسته قرار می‌گیرد باید رنگ اصلی تشکیل‌دهنده آن را تشخیص دهید. مثلاً رنگ قهوه‌ای از مجموع رنگ قرمز و مشکی می‌تواند تهیه شود. بنابراین قهوه‌ای در دسته رنگ‌های قرمز قرار می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که برخی از قهوه‌ای‌ها نیز با ترکیب رنگ زرد و سبز نیز می‌تواند ایجاد شود در این صورت قهوه‌ای موردنظر در دسته سبز قرار خواهد داشت. همین متغیر بودن ترکیب‌های ساخته‌شده از این سه رنگ اصلی است که باعث شده در دنیا ما چند صد نوع رنگ داشته باشیم.

روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن بر مصرف کنندگان

رنگ های کارت ویزیت تاثیر عمده ای بر روانشناسی مصرف کنندگان دارد

رنگ قرمز کارت ویزیت

کارت ویزیت قرمز تجربیات جسورانه و شدید در فرهنگ غرب را توصیف می کند. این نشان دهنده احساسات و اعمال افراطی مانند آتش، عشق، اشتیاق، گرسنگی، خشم، انرژی، خشونت و خطر است، کارت ویزیت قرمز مفاهیم قدرتمند، اما کمتر افراطی دارد. جالب است بدانید کارت ویزیت قرمز نماد شانس و شادی در فرهنگ چینی است.
قرمز یک رنگ بسیار قدرتمند و پویا است، چه برای نشان دادن محبت و عشق، چه برای به تصویر کشیدن ترس، ترس و بقا. قرمز همچنین یک رنگ بسیار انرژی‌بخش است که می‌تواند دوستی و قدرت را به تصویر بکشد، اما باید مراقب باشید زیرا بسته به زمینه‌اش می‌تواند پرخاشگری را نشان دهد. به طور کلی، اگر به دنبال حضوری واقعا قدرتمند هستید یا می خواهید سریع توجه کسی را به خود جلب می کنید، قرمز رنگی است که شما باید انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید که از آن به اندازه کافی استفاده کنید تا از واکنش های منفی شدیدی که می تواند به راحتی بیدار شود جلوگیری کنید.

رنگی تند که می تواند احساسات قوی از خون و جنگ گرفته تا عشق و اشتیاق را احضار کند. از کارت ویزیت قرمز برای جلب توجه بیننده استفاده می‌کند و شناخته شده است که فشار چوب را بالا می‌برد یا مردم را گرسنه می‌کند.

ویژگی های رنگ قرمز
عمل
ماجرا
خشونت آمیز
خون
خطر
راندن
انرژی
هیجان
عشق
شور
استحکام – قدرت
قدرت

رنگ نارنجی کارت ویزیت

کارت ویزیت نارنجی روشن، سرگرم کننده، جالب و خلاقانه است. یک شور، شوق و شادی ذاتی وجود دارد که از این رنگ وسوسه انگیز و الهام بخش بیرون می آید. این رنگ نشانه خلاقیت، اراده و انعطاف پذیری است. رنگ نارنجی بی امان و غیر قابل بخشش است. در رنگ نارنجی، جنبه های مثبت زیادی وجود دارد.

نارنجی معنای روانشناختی بسیار جالبی دارد زیرا قدرت و انرژی قرمز را با دوستی و سرگرمی زرد ترکیب می کند. این ترکیب رنگ نارنجی را به خوبی نشان دهنده راحتی فیزیکی در گرما، غذا و سرپناه ما می کند. نارنجی همچنین به عنوان رنگ انگیزه، نگرش مثبت و اشتیاق عمومی برای زندگی شناخته شده است. به طور کلی، نارنجی برای ایجاد آرامش در مواقع سخت و ایجاد حس سرگرمی یا آزادی در تصاویر شما عالی است.
با ترکیب ویژگی های قرمز و زرد، اغلب برای جلب توجه استفاده می شود. از کارت ویزیت نارنجی برای ایجاد حس بازیگوشی، تحریک احساسات یا حتی اشتها استفاده شده است.

ویژگی های رنگ نارنجی
مقرون به صرفه
خلاقیت
اشتیاق
سرگرم کننده
شادی آور
با نشاط
با روحیه بالا
جوانی

رنگ زرد کارت ویزیت

کارت ویزیت زرد به راحتی از همه رنگ ها شادتر است. این یک رنگ روشن و مطبوع است که شادی و نور را به بهترین شکل بیان می کند. محترم و وفادار، پرانرژی و روشنفکر است. این رنگ نشانه  دوستی در روابط است. در این رنگ گرما احساس میشود، خوش بینی و وضوح آن نیز قابل لمس است.
مظهر شادی، شادی، نشاط، خوش بینی است. هر چیزی شاد تقریبا همیشه زرد است. طول موج زرد به خصوص طولانی است و باعث می شود یکی از قوی ترین معانی روانشناختی داشته باشد و در عین حال ساده ترین رنگ برای دیدن است. هر زمان که نیاز به تقویت روحیه شخصی، افزایش اعتماد به نفس یا الهام بخشی به او دارید، از رنگ زرد استفاده کنید. با این حال، از استفاده بیش از حد زرد خودداری کنید، زیرا همچنین شناخته شده است که ما را انتقادی تر می کند و باعث مشکلات عزت نفس، ترس یا اضطراب می شود. تعادل مناسب رنگ زرد را برای ایجاد انگیزه به جای پایین آوردن دیگران پیدا کنید.

می تواند پیام های متناقضی داشته باشد. روشن و بسیار قابل مشاهده است، اغلب از طرح کارت ویزیت زرد برای جلب توجه، ایجاد شادی و گرما استفاده می شود.

ویژگی های رنگ زرد
احتیاط
بشاش
نامردی
کنجکاوی
خوشبختی
شادی
بازیگوش
مثبت بودن
آفتاب
گرما

 

رنگ سبز کارت ویزیت

کارت ویزیت سبز رنگی است که ریشه در زمین و طبیعت دارد. این یک رنگ آرام و آرام است که سرشار از رشد و هماهنگی است. همچنین شروع و باروری را به روشی بسیار مفید نشان می دهد. همچنین رنگی است که باعث ثروت، پول و ثبات می شود. اعتماد به رنگ سبز نشانه هوشمندی است. این رنگی است که قدرت را تراوش می کند.

رنگ تعادل و هماهنگی است. این به ما احساس روشن تری از درست و غلط می دهد زیرا سبز تعادل منطقی و احساسی را در خود دارد. سبز یکی از رنگ‌هایی است که در طبیعت دیده می‌شود و منعکس کننده زندگی، استراحت و آرامش است. این همچنین نشانه رشد است، چه در یک جسم فیزیکی مانند گیاهان باشد و چه در درآمد و ثروت ما. به طور کلی، اگر به دنبال به تصویر کشیدن سلامتی، استراحت و کاهش استرس هستید، سبز رنگ شماست. در حالی که سبز دارای جنبه های منفی جزئی مانند مالکیت بیش از حد و مادی گرایی است، تأثیر مثبت بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارد.

نشان دهنده زندگی و تجدید است. رنگی آرامش بخش و آرامش بخش است اما می تواند نشان دهنده حسادت و بی تجربگی باشد. اغلب می‌توانید طرح‌های کارت‌های تجاری را پیدا کنید که در شرکت‌هایی که می‌خواهند خود را دوستدار محیط زیست نشان دهند، استفاده می‌شود.

ویژگی های رنگ سبز
محیطی
تازه
هارمونی
سلامتی
التیامبخش
بی تجربگی
پول
طبیعت
بازسازی
آرامش

رنگ آبی کارت ویزیت

کارت ویزیت آبی رنگی است که اغلب در بازاریابی و برندسازی دیده می شود. این یک رنگ ساده با هدف و کیفیت قابل دسترس و تعاملی است. آبی باعث ایجاد احساس آرامش، آرامش و آرامش می شود. این رنگی است که تمرکز، اعتماد به نفس و شایستگی را افزایش می دهد. این رنگ عاقلانه ای است که با خود اقتدار و قدرت می آورد. قابل اعتماد است مصمم است تاثیرگذار و قابل اعتماد است

آبی به دلیل اعتماد و اطمینان شناخته شده است. قابل اعتماد، مسئولیت پذیر و از نظر روانی آرامش بخش است. تنها به همین دلیل، یکی از محبوب ترین رنگ ها در سراسر جهان است. بر خلاف رنگ قرمز، آبی واکنش ذهنی بیشتری به جای فیزیکی نشان می دهد که به ما اجازه می دهد تا از حالت استرس خارج شویم، آرام شویم و به ایده آل ترین موقعیت فکر کنیم. متأسفانه، یکی از آخرین رنگ هایی است که دیده می شود، و در صورت استفاده زیاد، می تواند دور، سرد یا غیر دوستانه در نظر گرفته شود. به طور کلی، آبی رنگ محبوبی است که می تواند حس آرامش و اعتماد را هنگام ایجاد روابط، به ویژه در بازاریابی، به ارمغان بیاورد.

رنگی آرامش بخش که می تواند تصاویر اقتدار، موفقیت و امنیت را برانگیزد. اکثر مردم می توانند بگویند که حداقل یک سایه آبی را دوست دارند. محبوب ترین رنگ در طرح های کارت ویزیت، می توان آن را به طور گسترده در دولتی، پزشکی مشاهده کرد.

ویژگی های رنگ آبی
اعتماد به نفس
کرامت
ایجاد
وفاداری
قدرت
موفقیت
امن است
آرام
قابل اعتماد

رنگ بنفش کارت ویزیت

کارت ویزیت بنفش از قدرت و تجمل بیرون می آید. این یک رنگ ثروتمند، سلطنتی و جاه طلبانه است که برای بهترین ها در نظر گرفته شده است. وقار و شکوه قدرتمندی در این رنگ وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. مرموز است، احساس جادویی و معنوی دارد.

بیشتر به خاطر تخیل و معنویت شناخته شده است. دارای انرژی و قدرت قرمز، با ثبات و قابلیت اطمینان آبی است که آن را به تعادل کاملی بین جسم و روح تبدیل می کند. بنفش اغلب برای نشان دادن تجمل، وفاداری، شجاعت، رمز و راز و جادو استفاده می شود. این یک رنگ بسیار جذاب است زیرا تسکین می دهد، اما همچنین فضایی را برای رمز و راز و ایده های جدید ارائه می دهد. به همین دلیل است که خلاقیت اغلب با رنگ بنفش همراه است. هنگام استفاده از رنگ بنفش، از استفاده مکرر از آن خودداری کنید زیرا می تواند باعث درون نگری یا حواس پرتی بیش از حد شود زیرا افکار شروع به تعجب می کنند.

دلالت بر سلطنت، رمز و راز، معنویت و پیچیدگی دارد. به عنوان ترکیبی از قرمز و آبی، هم خاصیت گرم و هم خنک دارد. آن را در بسیاری از محصولات آموزشی مرتبط و طراحی کارت ویزیت محصولات لوکس پیدا کنید.

ویژگی های رنگ بنفش
مراسم
گران
فانتزی
اشرافیت
سلطنتی
حق امتیاز
پیچیدگی
معنویت

 

رنگ صورتی کارت ویزیت

کارت ویزیت صورتی سرگرم کننده است. پر از عشق و عاشقی و آرام بخش است. این رنگی است که به سادگی صمیمانه و بدون عذرخواهی است. ملایم و بدون آسیب یا تحریک است. این رنگی است که بلافاصله شما را در یک ذهنیت عاشقانه  قرار می دهد. این رنگی است که بسیار زنانه است اما همچنان قوی و قدرتمند و تاثیرگذار است.

یک نسخه ملایم تر و با شدت کمتر از رنگ قرمز است که حس شفقت و عشق بی قید و شرط را ایجاد می کند. در حالی که این یک رنگ بسیار فیزیکی است، به جای تحریک، تسکین می دهد و آن را به رنگی عالی برای مراقبت، درک و پرورش افراد نیازمند تبدیل می کند. صورتی نشانه امید است. همچنین بسیار رمانتیک است زیرا نشان دهنده همدلی و حساسیت است. اگر رنگ صورتی بیش از حد استفاده شود، می تواند بسیار تخلیه کننده باشد، کمبود قدرت و حتی نابالغ را نشان دهد. به طور کلی، صورتی می تواند یک گزینه متقابل عالی برای رنگ قرمز در صورت استفاده مناسب باشد.

رنگی زنانه که احساس بی گناهی و ظرافت را القا می کند. اغلب از طرح کارت ویزیت صورتی برای افزودن یک شعله زنانه استفاده می شود.

ویژگی های رنگ صورتی

قدردانی

زنانگی

گلدار

ملایم

دخترانه

حق شناسی

بی گناهی

رومانتیک

نرم

آرام

رنگ مشکی کارت ویزیت

رنگ کارت ویزیت مشکی در طرح های خودتان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. این رنگی است که همه خواهند دید. استفاده از آن به‌عنوان پس‌زمینه طراحی کارت ویزیت تضمین می‌کند که طرح شما حال و هوای بد و تاریکی را ایجاد می‌کند که گاهی اوقات دقیقاً همان حسی است که می‌خواهید هنگام ارائه یک بیانیه و بازاریابی خود به روشی خاص ایجاد کنید.

رنگ پیچیدگی، جدیت، کنترل و استقلال. اگرچه می توان از آن برای نشان دادن شر، رمز و راز، افسردگی و حتی مرگ نیز استفاده کرد. مشکی یک رنگ بسیار محفوظ است که به دلیل عدم وجود همه رنگ ها، به طور کامل فاقد هرگونه نور است. دوست دارد پنهان بماند، تحت کنترل باشد و از دیگران جدا شود. به همین دلیل، مشکی رنگی عالی برای کنتراست بالا و خوانایی آسان است. متأسفانه، از آنجایی که رنگ سیاه بسیار قوی است، سیاهی بیش از حد می تواند باعث غم و اندوه و منفی گرایی کلی شود، بنابراین از آن در متن خود بیشتر از خود تصاویر استفاده کنید.

نماد تهدید یا شر است که به عنوان شاخص قدرت محبوب است. به دلیل جسارت، سادگی و پیچیدگی در بسیاری از طراحی کارت ویزیت یافت می شود.

ویژگی های رنگ مشکی

قدرت

پررنگ

کلاسیک

محافظه کار

متمایز

رسمی بودن

رمز و راز

رازداری

جدی

سنت

فایده تقسیم‌بندی

اما فایده این تقسیم‌بندی چیست. این تقسیم‌بندی به‌خوبی می‌تواند حال و هوای کلی رنگ را برای شما مشخص کند.رنگ قرمز نماد جنگ، انرژی، خطر، بزرگی، عشق شادی و جذابیت و حساسیت است. رنگ آبی نماد سلامتی، آینده، شفا، آرامش، جوانی و قدرت است. رنگ سبز نیز نماد ایمنی، سلامت، دانش و صلح است. رنگ سفید نماد بی‌گناهی، پاکیزگی، بی‌طرفی و خنثی بودن همچنان نماد وحدت نیز محسوب می‌شود.

درنهایت رنگ سیاه نماد رمز و راز، قدرت، ظرافت و عزاداری است. حال هر رنگی به نسبت این‌که کدام رنگ به‌عنوان تم اصلی و کدام رنگ‌ها به ترتیب تأثیر بیشتری در ایجاد آن دارند می‌تواند مفهوم مشخصی بر اساس این مفاهیم گفته‌شده به خود بگیرد. بنابراین به‌طورکلی می‌توانید با این روش و فرمول می‌توانید حس و حال هر رنگ را مشخص کنید.

ترکیب رنگ و مفهوم این ترکیب

در قسمت قبل به‌طورکلی دانستیم که رنگ‌ها هرکدام چه معنی می‌تواند داشته باشد. اما مسئله اصلی اینجاست که در بسیاری از موارد این رنگ‌ها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند در این حالت مفهوم منتقل‌شده را چگونه باید تشخیص داد؟ یا سؤال بهتر اینجاست که چگونه از ترکیب رنگ‌ها باید استفاده کرد؟برای پاسخ به این مسئله در اینجا باید ابتدا چیزی تحت عنوان ” فاز” را موردبررسی قرار دهیم. دو موج دریا را در ذهن داشته باشید. اگر قله موج اول دقیقاً بر قله موج دوم سوار شود چه اتفاقی می‌افتد؟

 موج تشکیل‌شده، قله‌ای دو برابر دو موج قبلی خواهد داشت. حال اگر قله موج دوم در نقطه قعر موج دوم قرار بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟ موج سوم بدون قله و قعر خواهد بود و عملاً موجی در کار نمی‌شود و یک عمل خنثی در اینجا ایجاد می‌شود. حال بسته به این‌که قله‌ها و قعرهای دو موج به چه نسبت به هم قرار بگیرند روند موج سوم و نتیجه آن‌ها مشخص می‌شود. با استفاده از این مفهوم می‌توانیم به‌خوبی از ترکیب رنگ چه در مفهوم رنگ در طراحی کارت ویزیت و چه در سایر موارد استفاده کنیم.

 به این صورت که اگر قرار است یکرنگ به‌عنوان تک اصلی انتخاب شود این رنگ باید به‌گونه‌ای باشد که مفهوم و حس و حال اساسی ما سوار بر آن باشد. مثلاً ما دوست داریم که مفهوم قدرت را منتقل کنیم. ازاین‌رو بهتر است رنگی مانند آبی را به‌عنوان تم اصلی انتخاب کنیم. حال رنگ‌های استفاده‌شده روی این تم باید بتواند مفهوم قدرت را تقویت کنند و سایر مفاهیم را تضعیف کنند. به‌طور مثال رنگ سیاه می‌تواند مفهوم قدرت را تقویت کند و رنگ قرمز می‌تواند مفاهیم آرامش و شفا را خنثی کند.

بازی با طراحی رنگ‌ها

همان‌طور که می‌بینید بازی با طراحی رنگ‌ها چیزی شبیه به بازی ریاضی و جمع و تفریق است. البته این موضوع به نظر ساده می‌آید، اما وقتی رنگ‌ها گسترده‌تر شوند و هرکدام مفاهیم خاص‌تری به خود بگیرند سختی کار مشخص‌تر می‌شود. در رنگ در طراحی کارت ویزیت هرچه بتوانید مفهوم خود را خالص‌تر و قدرتمندتر کنید و سایر مفاهیم را از دور خارج کنید همان‌قدر برنده بازی خواهید بود.

 حال در ادامه به‌صورت مستقل درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید که آخرین مرحله یعنی بررسی رنگ در طراحی کارت ویزیت را باهم بگذرانیم تا این موضوع به نتیجه‌ای مطلوب که می‌تواند طراحی یک کارت ویزیت خاص باشد، برسد.

رنگ در طراحی کارت ویزیت و جمع‌بندی مباحث

به‌طورکلی تا اینجای کار ما توانستیم فرمولی کلی برای تشخیص مفهوم رنگ و مفهوم آن در کنار رنگی دیگر بیان کنیم. اما همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم هدف اول و اصلی ما این است که بتوانیم در ذهن مخاطب اثرگذاری مستقیم داشته باشیم. بنابراین فارغ از دانشی که تا اینجا کسب کردیم مهم‌ترین چیز در اینجا کاربرد این مفاهیم است. در این‌روست که رنگ در طراحی کارت ویزیت عمدتاً به نحوه استفاده از رنگ‌ها در کنار هم و به‌صورت مجزا می‌پردازد.

توجه داشته باشید که هرروز ذهن مخاطبان شما به شکل غیرقابل‌باوری در حال اشباع شدن از اطلاعات روزمره به‌صورت عادی است و این مسئله با توجه به بمباران‌های تبلیغاتی سایر شرکت‌ها و برندها می‌تواند به چیزی بیشتر از حد اشباع برسد. بنابراین فارغ از این‌که شما چه مفهومی را می‌خواهید منتقل کنید مسئله مهم این است که چگونه می‌خواهید این رنگ در طراحی کارت ویزیت را به ذهن مخاطب وارد کنید و مخاطب را وادار به توجه به این رنگ‌ها و مفاهیم آن کنید.

مهم‌ترین راهکار

مهم‌ترین راهکاری که می‌توان در اینجا از آن استفاده کرد این است که به راهی بروید که کمتر برند و کسب‌وکاری ازآنجا رفته باشند. یعنی لزوماً از ترکیب‌های آشنا و مشخص استفاده نکنید. از خلاقیت‌های مختلفی بهره ببرید و سعی کنید با ایجاد تناقض‌های مختلف که به‌ظاهر مفهوم‌های متناقض دارند مفهوم اصلی خود را در آن قرار دهید. به‌هرحال هرچه این ترکیب‌ها بتواند برای چشم بیننده و مخاطب جدیدتر و جذاب‌تر باشد می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد و اطلاعات به‌صورت کامل‌تری منتقل شود.

مورد دیگر که باید بسیار به آن در رنگ در طراحی کارت ویزیت توجه داشته باشید این است که مخاطب غالباً فرصت بسیار کمی به شما برای انتقال اطلاعات می‌دهد. ازاین‌رو این تصور را نداشته باشید که می‌توانید هر نوع اطلاعات با هر حجمی را به ذهن مخاطب وارد کنید یا مخاطب به‌اندازه دقایقی به شما فرصت خواهد داد تا مفاهیم جذاب رنگی را کشف کند. شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین مفهومی را که می‌توانید به مخاطب القا کنید، ارائه بدهید.

 گاهی طراحان و صاحبان کسب‌وکار به این موضوع توجهی ندارند و این باعث می‌شود که اثربخشی خوبی در طراحی آن‌ها دیده نشود. ازاین‌رو سعی کنید حتماً این موضوع را رعایت کنید تا خدایی نکرده تمامی زحمت‌های شما و گروه طراحی به باد فنا نرود. به‌هرحال یادتان باشد مخاطب و ذهن او مهم‌ترین چیزی است که باید آن را تحت تأثیر بگذارید.

در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

 میتواند شما را در این امر یاری کند.همچنین اگر در زمینه تایپ، تولید محتوا،گرافیک و… مهارت و فعالیت دارید شرکت رایا مارکتینگ اقدام به جذب نیرو جهت استخدام دورکاری می کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.