بررسی طراحی سایت ایمالز
وب سایت ایمالز از وب سایت ها فروشگاهی آنلاین کشور است. این وب سایت به فروش محصولات، نقد و بررسی و ارائه اخبار مرتبط با آن ها مب پردازد. تنوع محصولات وب سایت ایمالز بسیار بالا بوده و طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شود.
رتبه الکسا این وب سایت در ایران 136 و در جهان 6 هزار است. بیش از 95 درصد از کاربران این وب سایت از ایران و تنها درصد کمی از سایر کشورها و به خصوص کشورهای همسایه هستند. مدت زمانی که کاربران به وقت گذرانی در این وب سایت می پردازند در بهترین حالت به 3 دقیقه می رسد که مدت زمان بسیار پایینی محسوب می شود. تعداد صفحاتی که کاربران پس از ورود به سایت مشاهده می کنند به طور میانگین به 4 صفحه می رسد. بیش از 38 درصد از ترافیک این وب سایت از موتور های جستجو مانند گوگل حاصل می شود.
تحلیل طراحی سایت ایمالز
یکی از مهمترین ویژگی های طراحی سایت ایمالز توجه ویژه آن به جستجو در میان محصولات است. نوار جستجو سایت در ابتدای صفحه و با اندازه بزرگ قرار داده شده تا کاربران بتوانند به راحتی به جستجو در میان انبوه اطلاعات سایت بپردازند.
استفاده از باکس های مختلف در صفحه تنوع زیادی را ایجاد کرده و ظاهر سایت را جذاب تر کرده است. همچنین تصاویر استفاده شده در سایت از اندازه و کیفیت زیادی برخوردار بوده و کاربر به راحتی می تواند ویژگی های ظاهری محصول مورد نظر خود را مشاهده کند.
جلوه های گرافیکی استفاده شده در طراحی سایت ایسام کاملاً مناسب و به اندازه بوده و زیبایی خاصی را به سایت بخشیده است.
منو سایت کاملاً کاربردی و کارآمد بوده و دسته بندی های مختلفی را شامل می شود. یکی از نقاط ضعف منو استفاده شده در طراحی سایت ایمالز بزرگی بیش از حد و تو هم رفتگی مطالب منو است.
در طراحی سایت ایمالز از رنگ های کمی استفاده شده و تمرکز اصلی بر طراحی کاربردی و جذاب بوده است. هم چنین فونت ها با اندازه های مناسب در ایمالز از دیگر نقاط قوت طراحی سایت هستند.
طراحی وب سایت ایمالز کاملاً واکنشگرا بوده و در عین حال نرم افزارهای مخصوص گوشی های هوشمند نیز در دسترس هستند تا کاربران بتوانند تعامل بیشتری با سایت داشته باشند.
برای ارائه محصولات سایت از یک ستون استفاده شده که تقریباً تمام طول صفحه را به خود اختصاص داده است.