مفید بود؟

مقدمه:

 در طی سال های گذشته دیجیتال مارکتینگ تغییرات زیادی کرده است. به یاد داریم که اولین بار برای بازاریابی از وبلاگها و سایتها استفاده می شد، سپس یوتیوب و اکنون هم اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در محبوبیت و حضور گسترده قشر زیادی از مخاطبان در اینستاگرام هیچ شکی نیست، بنابراین از دست دادن فرصت تبلیغ، معرفی و عرضه ی کالا و یا خدمات در این ویترین استثنایی چیزی جز ضرر برای شما به دنبال ندارد.

به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر می‌گویند و بازاریابی اینفلوئنسری (Influencer Marketing)

که این روزها اهمیت زیادی پیدا کره است و در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

پژوهش های اخیر نشان داده که میزان نرخ رشد فالوئرهای یک کاربر در این شبکه اجتماعی در بالاترین میزان است که این موضوع می تواند یکی از دلایل محبوبیت این رسانه برای دست اندرکاران مقوله ی بازاریابی اینفلوئنسری باشد. همچنین تحقیقات مشابه اثبات کرد که نرخ تعامل در اینستاگرام نسبت به سایر کانال های شبکه های اجتماعی بالاتر است و براساس نظرسنجی که Hashoff انجام داد،۹۱.۹ % از ۱۵۰۰۰۰ اینفلوئنسر مورد بررسی، اینستاگرام را به عنوان پلتفرم اول خود انتخاب کردند.

بنابراین اگر شما قصد دارید که یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسری موثر اجرا کنید، اینستاگرام بهترین گزینه است.

 

خلاق ومبتکر بودن در شبکه های اجتماعی یکی از پیچیدگی ترین چالش های بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

۱۰ قانون بازاریابی در رسانه های اجتماعی

در ادامه نکات مهمی در این مورد آورده شده است:

۱-مشخص کنید چه هدفی دارید:

تعیین چگونگی دستیابی به موفقیت برای شما بسیار حیاتی است، با این کار سنجش میزان کسب موفقیت به آسانی در دسترس شما خواهد بود. اهداف شما هر چه که باشد، به شکل شفاف آن را تعیین کرده تا کمپین خود را به بهترین شکل اجرا کنید و زمانی که نیاز باشد آن را ارتقاء دهید.

 

۲-مشخص کردن معیارهای عملکرد :

اکنون که شما یک هدف تعیین شده دارید، می توانید معیارهای عملکرد کلیدی را تعیین کنید تا با آن موفقیت کمپین خود را اندازه گیری کنید. کدام معیار مربوط به هدف شماست؟

به عنوان مثال، معیارهایی هایی مانند افزایش تعداد فالوئرها، میزان مشارکت کاربران و … برای ارتقاء و شناخته شدن برند بسیار مهم است. اگر هدف شما این است که درآمد بیشتری کسب کنید، به طور عمده به معیارهایی مانند نرخ کلیک یا نرخ تبدیل می پردازید.

۳-به دنبال بهترین تاثیرگذاران خود باشید:

چه نوع از تاثیرگذاران یا اینفلوئنسرها می توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند؟ آیا می خواهید با استفاده از یک فرد بسیار معروف به سطح بالایی از محبوبیت برسید؟ آیا می خواهید اعتماد مخاطبان کمتر اما مرتبط را از طریق تاثیرگذاران با معروفیت کمتر به دست آورید؟ قبل از اینکه به اندازه ی  تاثیرگذاری نگاه کنید، ابتدا باید به مهمترین جنبه نگاه کنید: ارتباط.

شما باید با تولیدکنندگان محتوایی که مربوط به حوزه ی کاری شما هستند کار کنید. علاوه بر ارتباط، فاکتور مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید میزان تعامل و یا نرخ تعامل است. یک فرد تولیدکننده محتوا با نرخ تعامل بالا نشانگر آن است که او در حال ایجاد مطالب و محتواهایی است که مخاطبان به آنها علاقه ی بیشتری دارند.

۴-اجرای کمپینی که مطابق با اهداف شما باشد:

انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی اینفلوئنسری وجود دارد که می توانید در اینستاگرام اجرا کنید. می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید که محصول یا خدمات شما را به نمایش بگذارند و در مورد مزایای آن توضیح دهند یا اینکه فقط یک تصویر یا ویدئو از محصولات شما منتشر کرده  و شما را منشن کنند. از این طریق می توانید در مورد محصولات و خدمات خود در جامعه هدف مرتبط اطلاع رسانی کنید.

 

۵-نتایج خود را پیگیری کنید:

فقط اجرای بازاریابی اینفلوئنسری در اینستاگرام کافی نیست. این تلاش و کمپین شما باید نتایجی را هم به دنبال داشته باشد که بر اساس آن شما تشخیص بدهید که در کدام بخش ها به آن اندازه که سرمایه گذاری کرده اید،بازخورد ندیده اید.و اینکه متوجه خواهید شد که آیا به ارتقا و یا تغییرات خاصی نیاز دارید یا خیر. از سایتها و نرم افزارها و منابع مختلفی هم می توانید برای سنجش معیارهایی که در نظر دارید استفاده کرده تا از چگونگی پیشرفت و رشد فالوئرها و بازخوردها و …مطلع شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.