بدون داشتن زمان بندی دقیق برای انتشار محتوای بازاریابی قادر به حفظ ارتباط بلندمدت با مخاطبین خود نخواهید بود. مخاطبین باید بدانند در چه روزهایی با مراجعه
موفقیت در بازاریابی محتوا ارتباطی با تولید بهترین و خلاقانه ترین محتوای ممکن ندارد. موفقیت در بازاریابی محتوا بیشتر حاصل تداوم و استمرار و پیگیری منظم است. محتوای شما باید در زمان و شرایط مناسب از طرق درست به مخاطب درست نمایش داده شود. داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای باثبات و منسجم فواید بسیاری دارد.
البته گاهی اوقات غیرقابل پیش بینی بودن موجب جلب توجه خواهد شد اما باید توجه داشت بدون داشتن برنامه و نظم مشخص برای جلب نظر مخاطبین غافلگیر کردن مخاطب هم غیرممکن است. برای حفظ ثبات بازاریابی محتوا باید به این موارد توجه کنید.
در تولید محتوا صدای واحد و ثبات شخصیت داشته باشید
در بازاریابی محتوا مهم است شما چه میگویید اما از آن مهم تر این است که آن را چگونه میگویید. لحن و سبک شما صدای خاصی برای کسب و کار و برند شما به همراه میآورد. برای حفظ ثبات در فرایند بازاریابی محتوا شما باید صدای یکسانی داشته باشید و در تولید محتواهای مختلف آن را حفظ کنید. داشتن یک تیم تولید محتوا که با دقت به تولید و ویرایش محتوا بپردازند کمک خواهد کرد این صدا به مرور زمان حفظ شود و مخاطبین بتوانند با شما به عنوان یک شخصیت ارتباط بهتری برقرار کنند.
حفظ ثبات بدون زمان بندی تولید و انتشار محتوا ممکن نیست
بدون داشتن زمان بندی دقیق برای انتشار محتوای بازاریابی قادر به حفظ ارتباط بلندمدت با مخاطبین خود نخواهید بود. مخاطبین باید بدانند در چه روزهایی با مراجعه به وبلاگ یا وب سایت شما خواهند توانست مطالب جدید را بخوانند. همچنین انتشار محتوا در ساعات مشخصی از روز در شبکههای اجتماعی تصویر خوبی از شما در ذهن مخاطبین میسازد. برای حفظ ثبات فرایند بازاریابی محتوا نباید هر زمانی که خواستید مطالب را منتشر کنید.
برای اینکه بتوانید زمان بندی درستی برای انتشار مطالب خود داشته باشید استفاده از یک تقویم تحریریه برای بازاریابی محتوا ضروری است. در این تقویم باید زمان های تحویل هر محتوا و وظایف اعضای تیم مشخص شده باشد.
خوب است بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی شیپور
حفظ ثبات با توزیع و پروموت درست محتوای بازاریابی
شما باید برای انتشارو پروموت محتوای بازاریابی خود برنامه ریزی داشته باشید. برای اثر بخشی بازاریابی محتوا لازم است مخاطبین بیشتری محتوای تولیدی شما را مشاهده کنند. با گذشت زمان و افزایش حجم محتوای تولید شده کانال های جدید توزیع و پروموت را بیابید. از قبل برای سرمایه گذاری روی هر یک از کانال های توزیع از قبیل تبلیغات در سایت های دیگر برنامه ریزی کنید تا ثبات فرایند بازاریابی محتوای شما حفظ شود.
ارزیابی نتایج بازاریابی محتوا
برای حفظ ثبات در بازاریابی محتوا لازم است آمار و ارقام مربوط به قعالیت بازاریابی محتوا را بررسی کنیم. بدون ارزیابی نتایج کارهای صورت گرفته دلیل افزایش یا کاهش مخاطبین و تاثیر آن روی میزان فروش را نخواهیم دانست. برای ارزیابی این نتایج می توان از ابزارهای گوناگون مثل Google Analytics یا ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی استفاده کرد. به هر حال نکته مهم این است که نگذارید ثبات فرایند بازاریابی شما به هم بخورد چون بیشترین اهمیت را در موفقیت بازاریابی محتوا دارد.
بازاریابی محتوا یکی از اجزای مهم بازاریابی آنلاین است. عوامل متعددی برای موفقیت در بازاریابی محتوا مهم هستند. ما 3 عامل مهم موفقیت در بازاریابی محتوایی خوب و هدفمند را به شما نشان میدهیم.
بنابراین بازاریابی محتوا چیست؟
بر خلاف بازاریابی با محتوای کاملاً تجاری، بازاریابی محتوا با ارائه محتوای مناسب برای مخاطبان هدف ، به کاربر ارزش افزوده می دهد. محتوا باید اطلاعات ارزشمند ، اضافی و جاری را در مورد محصول مورد نظر ارائه دهد. بیان و موضوع بازاریابی محتوا بر اساس مطبوعات تجاری، نشریات مشورتی و سرگرمی است. در شعبه B2B ، یک شرکت می تواند خود را به عنوان یک متخصص با انتقال دانش خود در کانال های مخصوص گروه های هدف و در نتیجه تعامل با مشتریان هدف خود قرار دهد. برای این منظور، محتوای با کیفیت بالا مانند تصاویر سفید ، وبینارها ، مطالعات موردی یا کتابهای الکترونیکی مناسب است.
1. کلمات کلیدی
هنگام تهیه محتوای مرتبط ، استفاده از کلمات کلیدی خاص مربوط به محصولات و خدمات ضروری است. یک ابزار مفید برای این برنامه کلید واژه های Google است که می تواند توسط ابزار رایگان Google Trends تکمیل شود. اگر در Google AdWords ثبت نام کرده اید ، می توانید از هر دوی این ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و حجم جستجوی آنها استفاده کنید. همچنین می توانید کلیدواژه های مربوط به شاخه های خاص را انتخاب کنید. اینها ترکیب کلمات طولانی تری هستند که مربوط به بازارهای طاقچه هستند و حجم جستجوی کمتری دارند ، اما به احتمال زیاد منجر به تبدیل می شوند. این امر به ویژه برای شرکتهای B2B اهمیت دارد ، زیرا تمایل دارند بر بازارهای هدف کوچک تر تمرکز کرده و اصطلاحات فنی بیشتری را در محتوای خود ادغام کنند.
2. آماده سازی محتوای SEO
با کمک نوشتارهای SEO مجرب، محتوا را می توان با نیازهای موتور جستجو بهینه کرد. این یک رتبه بندی خوب Google را تضمین می کند ، که به نوبه خود به معنای تعامل با مشتریان در قالب تبدیل ، سرنخ و پرس و جو است. یک تکنسین SEO با تجزیه و تحلیل وب سایت خود و رقبا ، منحصر به فرد بودن محتوای آن را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب تبلیغ می کند و از تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی معنایی استفاده می کند. تکستر از عناوین مصلحت آمیز و توضیحات تصویر استفاده می کند و پیوندها را به طرز ماهرانه ای قرار می دهد.
3. ایجاد صفحات فرود
صفحات فرود باید متناسب با کمپین ها ، برنامه ها یا محصولات خاص ایجاد شوند. کاربر باید بتواند با کلیک روی ورودی ماشین جستجو ، آگهی یا پیوندی که از طریق ایمیل ایجاد می شود ، به آنها دسترسی پیدا کند. صفحه فرود بر پیشنهاد تمرکز دارد و باید حاوی اطلاعات مورد نیاز کاربر باشد. از آنجا که هدف دستیابی به حداکثر تبدیل است ، صفحه همچنین باید شامل عناصر تعاملی باشد ، به عنوان مثال پیوندهایی به یک فروشگاه اینترنتی یا فرم های تماس. بنابراین ، این صفحات باید مرتباً آزمایش و به روز شوند.