اگر قصد دارید مخاطبان شما طیف وسیعی از علاقهمندان وب سایتهای سرگرمی و تفریحی باشند به انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها فکر کنید. وب سایت خواندنیها سایتی مملو از اطلاعات به روز در خصوص سبک زندگی و اخبار روز ایران است که از نظر غنای محتوایی یک وب سایت پر محتواست. به خاطر دنبال شدن موضوعاتی که برای عموم مردم جذاب است، فرصت بسیار مناسبی برای صاحبان کسب و کار فراهم شده تا با انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها به تعداد بازدیدکنندگان شان اضافه کنند و مشتری های بیشتری را داشته باشند.
اگر به سایت خواندنیها مراجعه کنید بیشتر متوجه فضای تفریحی و سرگرمی سایت خواهید شد. پرداختن به موضوعاتی مثل امکان خشکاندن نفت ایران توسط آمریکا، ماجرای پیش آمده بین دختر تهرانی و پسر سیرجانی ، همینطور پرداختن به زمینه های شکست فوتبال ایران از ژاپن در جام ملتهای آسیا ( با تیترهای جذاب و جنجالی) در مهمترین کادر صفحه اصلی سایت، نشان میدهد خواندنیها بهشت افرادی است که عاشق اخبار جنجالی و پر سر و صدای روز هستند.
یکی دیگر از موضوعاتی که در وبسایت خواندنیها دنبال میشود، اخبار افراد مشهور یا سلبریتی ها است. در قسمت ویژه های صفحه اولیه مجله اینترنتی خواندنیها، به موضوع خوانندگان زن و ازدواج سلبریتی ها پرداخته شده است. اگر بخواهیم خواندنیها را از دید خود خواندنیها بررسی کنیم در یکی از صفحات سایت که به همین منظور اختصاص داده شده است آمده که: «مجله اینترنتی خواندنیها با هدف انعکاس مطالب کاربردی در حوزه سبک زندگی، سلامت و موفقیت از سال ۹۵ فعالیت خود را شروع کرده و با افزودن بخش های خبری توانسته است در مدت کوتاهی به طیف وسیعی از مخاطبان با سلایق گوناگون دست پیدا کند».
نکته بسیار جالب توجه برای علاقه مندان به انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها تنوع موضوعات محتوا در این وبسایت است. مجله اینترنتی خواندنیها محتوای خود را در بخشهای سبک زندگی، آشپزی، موفقیت، خانواده، گردشگری، سینما، فرهنگ، و دین، سلامت، ورزش، سیاست، اقتصاد، جامعه، دانش و فناوری، خودرو طبقه بندی کرده است. اگر بخواهیم یک سایت شناخته شده در سطح دنیا را معرفی کنیم که مشابه خواندنیها طیف وسیعی از موضوعات را با رویکردهای سبک زندگی دنبال میکند میتوانیم از Yahoo! یا MSN نام ببریم. وجود تنوع مختلف در موضوع های خواندنیها سبب میشود تا طیف وسیعی از علاقه مندان به این محتوا ها با گرایشهای فرهنگی سیاسی و اجتماعی مختلف با این وب سایت تعامل داشته باشند. این میتواند به عنوان یک مزیت برای کسب و کارهایی که در قصد انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها دارند باشد. خیلی از سایت ها وجود دارند که صرفاً طیف مشخصی از بازدیدکنندگان صفحات وب را هدف قرار دادهاند که باعث محدودیت در تعداد مخاطبان میشود. پس اگر محصول یا خدمات شما برای طیف گستردهای از افراد جامعه مناسب است میتوانید با انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها شانس توسعه کسب و کارتان را افزایش دهید.
یکی از قسمت های سایت خواندنیها بخش پیشخوان است که در کنار پنجره اصلی تیترهای سایت قرار گرفته است. با مراجعه به این قسمت به میبینیم که بیشتر تیتر های بخش پیشخوان به جذاب برای بانوان و دختران اختصاص داده شده. در این بخش موضوعاتی مثل مدل مانتوهای عید ۹۸، شیوه پر کردن ابروهای خالی، طالع بینی ازدواج خواص گلاب برای زیبایی پرداخته شده است. اختصاص چنین بخش مهمی از سایت به موضوعات مورد علاقه مندی بانوان نشان میدهد تا چه حد وب سایت خواندنیها قصد دارد توجه دختران و زنان را جلب کند. به طور طبیعی می توان انتظار داشت بیشتر مخاطبان خواندنیها از طیف خانومهای خانه دار و دختران جوان باشند. به همین دلیل درج رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها برای شرکت هایی که در خصوص کالاهای مرتبط با با قشر بانوان جامعه فعالیت می کنندفرصتی بینظیر است. قطعاً در هر سایتی نمیتوان انقدر مخاطب یک دست از قشر بانوان انتظار داشت. سایتهای ارائه کننده خدمات آرایشی و بهداشتی، کلیه محصولات مربوط به تناسب اندام و لاغری، کالاهای مناسب برای پوست و مو، تبلیغات برای جراحی های زیبایی از کسب و کارهایی است که انتظار می رود با درج رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها به طور قابل توجهی بر تعداد مخاطبانشان اضافه شود.
وقتی صحبت از خانمها به میان می آیدنمیتوانیم از آشپزی صحبت نکنیم. تحریریه سایت خواندنیها نیز آشپزی را به عنوان یک بخش اصلی در موضوعات محتوایی خود در نظر داشته است. این یعنی اینکه احتمال زیادی وجود داردکه علاقه مندان به گشت و گذار در دستور آشپزی خاص یا شیوه جدیدی برای تهیه دسر در جستجوی خود وارد سایت خواندنیها شوند. پس اگر زمینه کسب و کار شما در حوزه آشپزی است، فرصت را برای انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها از دست ندهید چون مشتریان جدید انتظار شما را می کشند!
یکی ازدیگر موضوعات مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها موضوعات گردشگری است. صنعت گردشگری میتوانند با انتخاب خواندنیها به عنوان وب سایت تفریحی تولیدات و محصولات مربوط و خدمات گردشگری رابا درج رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها به بهترین شکل تبلیغ کنند.مسافرت هاو خدمات مربوط به آناز محصولاتی که همه اقشار جامعه به آن نیاز دارند و برای پیدا کردن خدمات مناسب آن به اینترنت مراجعه میکنندبه همین خاطر وب سایت خواندنیهاشانس شرکتهای خدمات گردشگری را برای دیده شدن افزایش میدهد.
یکی از کسب و کارهایی که در سال های اخیر و رونق بسیاری پیدا کرده است برگزاری سمینار های موفقیت است در صورتی که صاحب چنین کسب و کاری هستید آگاه باشید رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها در مقدار موفقیت و سوددهی کسب و کارتان تاثیر خواهد گذاشت. خواندنیها به طور اختصاصی یک بخش از سایت را به محتواهای مربوط به موفقیت و روانشناسی اختصاص داده است. فروش کتابهای روانشناسی موفقیت همینطور سی دی یا دیویدیهای مربوط به آن در صورتی که در قالب رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها تبلیغ شوند میتوانند کارکرد دو جانبه داشته باشند. این مطالب هم به عنوان یک مطلب مفید برای خوانندگان و هم به عنوان یک تبلیغ برای صاحبان آگهی کار خواهد کرد.
وضعیت سایت خواندنیها در میزان جذب مخاطب و رتبه بین سایتهای ایرانی
درجه رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها یا وب سایتهای مشابه این است که بدانید سایت برتر در جذب مخاطبان وب موفق بوده است برای اینکه این موضوع مهم را ارزیابی کنیم لازم است از رتبه سایت در الکسا مطلع شویم. الکسا یک سایت است که رتبه هر سایت را بین کل سایتهای جهان و سایتهای داخل کشور رصد میکند. یکی از اهمیتهای رتبه یک سایت تعیین قیمت انتشار رپورتاژ آگهی در آن سایت است. هر چقدر رتبه بهتر، هزینه درج آگهی بالاتر. در خصوص سایت خواندنیها، این وب سایت رتبه ۲۸۳۷ را در بین سایتهای ایرانی دارد. شاید در حال حاضر این رتبه ایده آل نباشد ولی از آنجا که این وبسایت دو سال است که آغاز به کار کرده فرصت زیادی برای بهبود رتبه خواهد داشت. از سوی دیگر هزینه درج رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها بسیار متناسب و معقول برای کسب و کارهایی است که تازه فعالیت خود را آغاز کردهاند و از بنیه مالی بسیار قوی برخوردار نیستند.
به عنوان صاحب یک رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها، دانستن چگونگی تعامل مخاطبان با سایت اهمیت بسیاری دارد به این معنا که هر چقدر فضای سایت برای بیننده جذابتر باشد امکان ماندن بیشتر در سایت و مشاهده صفحههای بیشتر وجود دارد. الکسا در خصوص شیوه تعامل کاربران خواندنیها اطلاعاتی در اختیار میگذارد. هر کاربر به طور میانگین سه دقیقه زمان برای مشاهده سایت خواندنیها اختصاص میدهد به طور میانگین هر بیننده سایت ۲.۱ صفحه از سایت را بازدید میکند.
زمانی میتوانیم بگوییم سایت مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کردهایم که آن سایت توسط موتورهای جستجو به کاربران اینترنت پیشنهاد شود. برای ارزیابی اینکه یک سایت چقدر شانس توصیه شدن توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو را دارد، شاخص اعتبار دامنه است نقطه اعتبار دامنه توسط وب سایت moz در قالب درصد ارائه میشود. هرچه درصد اعتبار دامنه بالاتر باشد شانس دیده شدن بیشتر خواهد بود. به طور کلی درصد سی و بالاتر برای یک وب سایت عدد مناسبی است. وب سایت خواندنیها دارای امتیاز ۳۲ درصد برای دامنه خودش است. این امتیاز برای یک وبسایت که تنها دو سال از تأسیس آن گذشته امتیاز بسیار خوبی محسوب. به عبارت دیگر انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها باعث میشود شانس زیادی برای پیشنهاد شدن توسط موتورهای جستجو داشته باشید.
خلاصه و نتیجه گیری
انتشار رپورتاژ آگهی در مجله اینترنتی خواندنیها فرصت بسیار مناسبی برای کسب و کارهایی است که به طور کلی با خانه خانواده و بانوان در ارتباط هستند. شرکتهای تولید و تأمین لوازم آرایشی خدمات گردشگری محصولات آشپزی، نرم افزارها کتابها و همایشهای مربوط به روانشناسی موفقیت به طور خاص ویژهای برای موفقیت در بهبود تعداد بازدید کنندهها جذب مشتریان بیشتر خواهند داشت. خواندنیها شاید رتبه ایده آلی بین سایتهای فارسی نداشته باشد ولی اعتبار دامنه بالایی دارند که در بهینه سازی توسط موتورهای جستجو بسیار تعیین کننده است. با این حال هزینه انتشار بسیار مناسب این امکان را به صاحبان کسب و کارهای کوچکتر میدهد تا با انتشار رپورتاژ آگهی با برندهای بزرگ در فضای مجازی رقابت کنند.
سایت رایا مارکتینگ ، خدمات رپورتاژ در سایت مورد نظر را با کمترین قیمت به کاربران گرامی ارائه میدهد . سایت رایا مارکتینگ برای بخش رپورتاژ ، برای کاربران خود این خدمت را ارائه داده است که محتوای رپورتاژ مورد نیاز سایت کاربر را بهصورت کاملاً رایگان برایشان ایجاد و بعد از تأیید کاربر در سایت مورد نظر بارگذاری مینماید.