مقالات آموزشی

همه چیز در خصوص طراحی بنر قنادی

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم راجع به طراحی بنر قنادی صحبت کنیم. بدین منظور نیاز به بررسی نکات مهم هنگام طراحی بنر قنادی داریم. همچنین لازم است تا راجع به مفاهیم مشابهی مانند تابلو بنر قنادی، بنر لوازم قنادی، بنر تبلیغاتی قنادی، بنر برای قنادی، مدل بنر قنادی، انواع بنر قنادی، طرح بنر قنادی، بنر تبلیغاتی لوازم قنادی صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

همه شما حتما به قنادی برای خریدن شیرینی و کیک سر زده‌اید. گاهی اوقات برای این مراجعه دلیلی دارید مانند تعریف یکی از آشنایان و یا سابقه خرید خودتان اما برخی از شما دلیل دیگری برای این خرید دارید و آن هم دیدن یک بنر تبلیغاتی خوب و جذاب از همان قنادی است! بله، اگر قصد دارید یک قنادی افتتاح کنید و یا حتی اگر هم این کار را کرده باشید، باید بدانید نقش یک بنر قنادی در موفقیت قنادی شما بسیار زیاد است! شاید بتوان گفت مهم‌ترین ابزار برای نشان دادن کسب و کار شما در بهترین شکل خود، یک بنر تبلیغاتی است.

بنر برای انتقال یک پیام به کار می‌رود. بنر می‌تواند به منظور اطلاع رسانی استفاده شود مانند بنر اطلاع رسانی همایش، سمینار، جلسات و … یا اینکه برای تبلیغ یک مکان و یا یک محصول به کار رود. علاوه بر این، همه شما حتما در سطح شهر هر روزه شاهد انواع و اقسام بنرهای تبلیغاتی هستید و چه بسا هیچ کدام از آن‌ها برای شما هیچ جذابیتی نداشته باشند اما برخی از بنرها می‌تواند مخاطب را تا ساعت‌ها درگیر کند. حتی برخی از بنرها می‌توانند مخاطب را تا چند دقیقه خیره به خود نگه دارند. اما واقعا اینگونه بنرها چگونه طراحی می‌شوند که می‌توانند تاثیری این چنین داشته باشند؟ برای پاسخ به این سوال در کنار ما بمانید.

 

اصول طراحی بنر قنادی چیست؟

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی اصول طراحی بنر قنادی بپردازیم. یک بنر قنادی بهتر است در جایی پرتردد قرار بگیرد. همچنین اگر قرار است در اینترنت قرار بگیرد، اصول طراحی مخصوص به خودش را خواهد داشت. یک بنر قنادی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد تا مخاطب نتواند در مقابل آن مقاومت کند و حتما وسوسه کند سری به قنادی شما بزند و حتما یکی از آن شیرینی‌های خوشمزه را امتحان کند! در واقع بنر تبلیغاتی قنادی باید یک مخاطب را به یک مشتری تبدیل کند! حال فرض کنید شما قصد طراحی یک بنر قنادی را دارید. چه اقداماتی باید انجام دهید؟ برای این کار حتما اصول زیر را باید در نظر داشته باشید.

• اندازه استاندارد را برای بنر تبلیغاتی قنادی در نظر بگیرید

این مطلب تا حد زیادی بستگی به این دارد که شما قصد دارید بنر تبلیغاتی قنادی را در کجا قرار دهید؟ با توجه به پاسخ این سوال باید بنر به اندازه‌ای باشد که به اندازه کافی قابل دید برای مخاطب باشد. این اندازه‌ها و استانداردهای مربوط به آن‌ها را هر طراحی به خوبی می‌داند و می‌شناسد. تنها باید در جای درست از آن‌ها استفاده کند! در شکل 2 این اندازه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

• در نظر گرفتن سه کلمه مهم که با حرف B شروع می‌شوند

این کلمات عبارت است از Brand، Buzz، Badger. این سه کلمه به عنوان سلسله مراتب طراحی بنر تبلیغاتی شناخته می‌شوند. این کلمات به ترتیب به معنای برند، آوازه و سربرگ هستند.

برند

هنگامی که قصد تبلیغ محصول یا مکانی را دارید حتما نام یا عنوان آن و یا اصطلاحا برند آن را باید ذکر کنید. هنگام طراحی بنر قنادی ذکر نام برند آن ضروری است.

آوازه

این کلمه به معنای عبارتی است که به منظور جذب بیشتر مخاطب استفاده می‌شود. معمولا در بنرهای تبلیغاتی کلماتی مانند رایگان، تخفیف ویژه، زمان‌بندی محدود و… از آوازه‌های پرکاربرد هستند.

سربرگ

سربرگ را با عنوان Call to Action نیز می‌شناسند. عباراتی مانند برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید از این گروه هستند.

• انتخاب طراح خوب و یا شرکت طراحی خوب

برای طراحی انواع بنر قنادی و تابلو بنر قنادی نیاز به یک طراح خوب و یا یک شرکت خوب در این زمینه دارید. در گذشته فقط طراحان به این کار مشغول بودند. اما امروزه تعداد زیادی از شرکت‌های گرافیکی هستند که در این زمینه مشغول هستند. این شرکت‌ها مانند رایامارکتینگ با مجموعه‌ای از طراحان و گرافیست‌ها در سراسر کشور مشغول به طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی هستند.

• انتخاب رنگ‌های مناسب برای طراحی بنر قنادی

هر رنگی فلسفه وجودی خاصی دارد. در واقع هر رنگ می‌تواند ذهنیت خاصی در مخاطب ایجاد کند. حتما همه شما بنرهای مربوط به رستوران و مواد غذایی و خوراکی را دیده‌اید. در این بنرها معمولا از رنگ قرمز و نارنجی بیشتر استفاده می‌شود. این دو رنگ به خصوص رنگ نارنجی تاثیر زیادی در باز شدن اشتهای افراد دارد. همچنین در طراحی بنر لبنیات بیشتر از رنگ‌های آبی و سفید به علت اینکه تداعی کننده رنگ شیر و آرامش بخش هستند و به نوعی با سلامتی در ارتباط هستند، استفاده می‌شود.

 

• سعی کنید فضای بنر نه خیلی شلوغ باشد نه خیلی ساده

بایستی از فضای بنر به درستی استفاده کنید. بنر قنای شلوغ، هم چشم و هم اعصاب مخاطب را به هم می‌ریزد و او را گیج می‌کند. بنر خیلی ساده و خلوت هم دارای جذابیت لازم برای جذب مخاطب نیست. پس سعی کنید بنر شما دارای کادربندی مشخص و دارای طراحی مهندسی شده باشد.

با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، نتیجه کار یک بنر مهندسی شده و اصولی است که به احتمال زیاد خواهد توانست مخاطب را جذب و درگیر کند.

 

انواع بنرهای قنادی کدام است؟

بنر قنادی به دو صورت قابل ارائه است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • بنر عادی قنادی
  • بنر لایه باز قنادی

در مورد بنر عادی باید گفت بنری که از ابتدا تا انتهای آن باید طراحی شود و پس از طراحی، هیچکدام از المان‌های آن قابل تغییر نیست، بنر عادی است. در صورتی که بنری که تمامی المان‌های آن قابل ویرایش باشد را بنر لایه باز گویند. این بنر توسط برنامه فتوشاپ و با فرمت psd قابل تهیه است.

برای مثال هنگامی که شخصی قصد خرید بنر برای قنادی دارد و از طراح درخواست یک بنر لایه باز می‌کند، طراح تمامی طرح‌های این دسته یعنی بنر تبلیغاتی قنادی و بنر تبلیغاتی لوازم قنادی را در اختیار مشتری قرار داده و با توجه به سلیقه و درخواست وی و همچنین تجربه و مهارت خویش شروع به آماده سازی بنر جدید می‌کند. از مزایای استفاده از بنر لایه باز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان صرفه جویی در وقت به علت آماده بودن طرح اصلی
  • امکان تغییر و یا ویرایش تمامی المان‌ها
  • امکان شخصی سازی طرح برای هر مشتری با توجه به سلیقه مشتری

شاید تنها عیب این طرح را بتوان میزان خلاقیت موجود در طرح دانست. در حالی که این مطلب نیز به علت مزایای مهمی که این طرح دارد، کاملا قابل چشم پوشی است.

در ادامه چند طرح لایه باز را با هم مشاهده خواهیم کرد.

 

در شکل شماره 5 یک بنر برای قنادی را مشاهده می‌کنید که از رنگ‌های قهوه‌ای به منظور نمادی برای شکلاتی بودن به همراه تصویر کیک و کلوچه استفاده کرده است. این طرح، طرح قابل قبولی است گرچه می‌توانست برای  بهتر شدن از طیف رنگ‌های کرم و طلایی و سایر رنگ‌ها استفاده کند و درخشندگی خاصی به بنر قنادی دهد.

 

اما بنر شکل شماره 6 دارای طرح و رنگ زیباتر و چشم نوازتری است. این بنر از رنگ‌ها به خوبی و به درستی استفاده کرده است. ضمن اینکه تمامی رنگ‌های به کار رفته در رنگ پس زمینه به خوبی نشسته است. همچنین از نماد شیرینی و کیک به زیبایی هرچه تمام استفاده کرده است و دارای اطلاعات لازم هم هست.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.