مقالات آموزشی

همه چیز در خصوص طراحی بنر پیتزا

مفید بود؟

در این مقاله قصد بررسی صفر تا صد طراحی بنر پیتزا را داریم. بدین منظور نیاز داریم انواع بنر در این زمینه کدام است؟ همچنین نیاز به بررسی مفاهیمی همچون بنر اغذیه فروشی، بنر فلافلی، بنر لایه باز، طراحی تابلو فلافلی، طرح تابلو فست فود، سایت طرح‌های گرافیکی، اشتراک طرح لایه باز، کارت ویزیت لایه باز داریم. با ما همراه باشید.

بنر که به منظور انتقال پیام استفاده می‌شود، می‌تواند به صورت‌های مختلفی باشد. از انواع بنرها می‌توان در فضای باز و یا اینترنت استفاده کرد. برای مثال هنگامی که قصد راه‌اندازی پیتزا فروشی را داشته باشیم، برای معرفی این مکان به مشتری‌ها نیاز به استفاده از یک بنر است. طراحی بنر پیتزا کاری حرفه‌ای است که نیازمند بررسی دقیق است. زیرا این کار نیاز به آشنایی با عناصر تشکیل دهنده یک بنر و همچنین استفاده از این اجزا با نظم خاصی در کنار هم دارد.

برای این کار بهتر است یک طراح حرفه‌ای انجام این کار را بر عهده بگیرد و یا اینکه از سایت طرح‌های گرافیکی که این کار را با بهره‌مندی از مجموعه‌ای از گرافیست‌ها و طراحان حرفه‌ای انجام می‌شود. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به رایامارکتینگ و … اشاره کرد.

یک بنر بایستی دربرگیرنده اجزای زیر باشد:

  • تصویر
  • پیام متنی
  • در صورت نیاز استفاده از دکمه فراخوان

در طراحی بنر پیتزا بایستی از ترکیب رنگ‌ها استفاده کرد. هر رنگی نماد پیام خاصی از احساسات انسانی می‌باشد. برای مثال یکی از رنگ‌های پرکاربرد در طراحی بنر پیتزا، رنگ نارنجی که نماد هوس انگیزی برای تحریک کردن اشتها است، استفاده می‌شود. در کنار طراحی بنر پیتزا، بنر اغذیه فروشی، بنر فلافلی، طراحی تابلو فلافلی، طرح تابلو فست فود که می‌تواند به صورت بنر لایه باز توسط یک طراح یا با استفاده از سایت طرح‌های گرافیکی انجام شود.

همچنین در صورت عضویت از سایت طر‌ح‌های گرافیکی از طریق اشتراک طرح لایه باز می‌توان به طراحی بنر پیتزا رسید. اما در ادامه بیشتر راجع به طرح لایه باز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

طراحی بنر پیتزا به چه صورت است؟

در این قسمت به سراغ طراحی بنر پیتزا خواهیم رفت. انواع بنر پیتزا عبارت است از:

  • بنر لایه باز
  • بنر عادی

طراحی بنر پیتزا به صورت بنر لایه باز دارای مزایای زیر است

  • صرفه جویی در زمان
  • امکان ویرایش کلیه المان‌های موجود در بنر

از معایب طراحی بنر پیتزا به صورت بنر لایه باز به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • خلاقیت کم به علت مشابه بودن طرح اصلی
  • اختصاصی نبودن طرح بنر پیتزا یا بنر اغذیه فروشی و یا بنر فلافلی

اما با تمام این اوصاف طرح بنر لایه باز به صورت فرمت PSD بسیار رواج پیدا کرده است. این امر به دلیل امکان ویرایش و یا تغییر در تمامی المان‌های موجود در این طرح است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: همه چیز درباره طراحی بنر مواد غذایی

در ادامه یکی از عکس‌های طراحی بنر پیتزا به روش بنر لایه باز را با هم می‌بینیم که به خوبی توانسته است حس انتقال پیام مورد نظر را به خوبی انجام دهد.

 

انواع طراحی بنر پیتزا

انواع طراحی بنر پیتزا همانطور که گفته شد به دو صورت بنر لایه باز و عادی است. در ادامه تصویر یک طرح بنر پیتزا را مشاهده می‌کنید که در سبک جدید کار شده است.

 

همانطور که در این تصویر می‌بینید بیشترین رنگی که در این کار استفاده شده است، رنگ قرمز می‌باشد که حس هیجان و انرژی را منتقل می‌کند، در کنار آن تا حدودی حس خشم را نیز منتقل می‌کند. علت این امر نیز استفاده بیش از حد از رنگ قرمز است. در این طرح، طراح می‌توانست از ترکیب رنگ قرمز و زرد و یا نارنجی و زرد استفاده کرد. همچنین اطلاعات کمی از این رستوران در دسترس است. اما نگاهی به

در طرح بعدی همانطور که می‌بینید طراح از رنگ‌های بیشتر و در عین حال دارای هارمونی یا هماهنگی بیشتری با هم استفاده کرده است. علاوه بر این به همراه طرح اصلی از آیتم‌های کوچی در پایین طرح سمت چپ به منظور معرفی خدمات بیشتر از این رستوران استفاده شده است. همچنین حس گرما و سرزندگی به خوبی از بنر مشخص است و میل به غذا خوردن را یا همان اشتها را در مشتری تقویت می‌کند. این مورد یکی از تفاوت‌های اصلی این بنر با بنر قبلی است. البته دو بنر دارای شباهت‌هایی نیز هستند. همانطور که می‌بینید به طور کلی ترکیب رنگی که در هر دو به کار رفته است تقریبا یکسان است. یعنی قرمز و نارنجی.

اصول طراحی بنر پیتزای موفق

در این قسمت به مهم‌ترین نکات و در واقع اصول طراحی یک بنر پیتزای موفق اشاره خواهد شد:

  • استفاده از ترکیب رنگ‌های درست: بدین منظور طراح بایستی با رنگ شناسی و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا باشد.

همچنین بایستی به تمامی پیام‌های منتقله توسط رنگ‌ها آشنایی داشته باشد. برای مثال هنگام تبلیغ محصولات آرایشی که دارای قیمت بالا و رده بالایی هستند از رنگ بنفش که نماد لوکس بودن است، استفاده می‌شود.

  • استفاده از پیام متنی مناسب به منظور تبلیغ: بدین منظور باید از یک پیام ساده و صمیمانه استفاده کنید. استفاده از کلمات سنگین مانع انتقال پیام اصلی بنر خواهد شد.
  • شناسایی نیاز مخاطبان خود: بدین منظور طراح بایستی با طیف مخاطبان خود و البته نیازهای آن‌ها باشد.

به قول یک ضرب المثل خارجی “اگر با همه حرف بزنید، با هیچ کس حرف نمی‌زنید” در واقع این ضرب المثل بدین معناست که وقتی بخواهید یک پیام را که طیف مخاطب خاصی دارد که را به همه بگویید، هیچ کس به پیام شما توجهی نخواهد کرد مگر اینکه گروه مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

  • استفاده از دکمه فراخوان در صورت نیاز: در تمامی بنرهای تبلیغاتی موجود در اینترنت حتما یک قسمت با عناوینی نظیر “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” و یا “همین حالا شروع کنید” را خواهید دید. این قسمت همان دکمه فراخوان و یا CTA است که مخفف عبارت Call to Action است.

فرقی نمی‌کند فردی که برای طراحی بنر پیتزا استفاده می‌کنید، یک طراح شخصی باشد و یا آن را از سایت طرح‌های گرافیکی انتخاب کرده باشید، در هر صورت وی باید به اصول طراحی که در بالا ذکر شد باید آشنایی داشته باشد و علاوه بر آشنایی به تمامی آن‌ها تسلط داشته باشد تا بتواند به خوبی و در جای درست از آن‌ها استفاده کند. همچنین استفاده از ترکیب رنگ‌ها نیز بسیار اهمیت دارد.

برای مثال ترکیب رنگ قرمز و نارنجی به خصوص برای بنر فست فود و رستوران و یا پیتزا فروشی انتخاب بسیار مناسبی است. اما معمولا استفاده از رنگ آبی در این‌گونه‌ها بنرها، رواج چندانی دارد البته این بدین معنا نیست که رنگ آبی اصلا انتخاب خوبی برای این‌گونه بنرها نیست بلکه با انتخاب این رنگ در کنار رنگ‌های درست می‌توان جسارت زیادی در طراحی بنر پیتزا به خرج داد.

رعایت این اصول نه تنها در مورد طراحی بنر پیتزا بلکه در مورد بنر اغذیه فروشی، بنر فلافلی، بنر لایه باز، طراحی تابلو فلافلی، طرح تابلو فست فود و کارت ویزیت لایه باز نیز ضرورت دارد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.