مقالات آموزشی

هر آنچه که نیاز است درباره طراحی لوگو گل فروشی بدانیم

مفید بود؟

مقدمه

به احتمال زیاد در محل کار یا خانه گل طبیعی یا مصنوعی دارید و در دکوراسیون شما می‌توان چند شاخه گل زیبا پیدا کرد امروزه حتی دفاتر کاری نیز از گلدان ها رومیزی و کاکتوس ها متنوع استفاده می‌کنند اصلا فرقی ندارد که شما طبیعت گرا هستید یا به هیچ وجه گل ها را دوست ندارید باز هم نمی‌‌توان از زیبایی گل هایی مثل بنفشه آفریقایی که مناسب قرار گرفتن رو میز نیز هستند گذشت!!

گل های طبیعی به انسان زیبایی، حس شادابی، نشاط و امید را می‌بخشند وقتی شما یک گل کوچک را می‌بینید که در تلاش برای بقا از قطرات کوچک آب نیز استفاده می‌کند و آنها را به ریشه‌اش می‌رساند و همیشه سرزنده و زیباست امیدتان به زندگی بیشتر خواهد شد!

جدا از بحث روانشناسی گل های مصنوعی و طبیعی(Flower Psychology) باید گفت که در فرهنگ ایرانی از قدیم تا به الان گل برای زیبایی و دکوراسیون استفاده شده است و حتی در مراسمات مهم نیز ما ایرانیان از گل استفاده می‌کنیم!!

بیشتر بخوانید:

همه چیز از طراحی لوگو شیرینی فروشی

اگر صاحب یک گل فروشی هستید و دوست دارید که به نوعی از رقبا جلو بزنید این مقاله مناسب شماست البته اگر می‌خواهید برخی نکات مهم از طراحی لوگو را یاد بگیرید باز هم این مقاله مناسب شماست چرا که در این مقاله قصد داریم که از طراحی لوگو گل فروشی حرف بزنیم و تمام نکات مهم از این قضیه را برایتان بازگو کنیم.

به خاطر داشته باشید که دنیای رقابتی ما بسیار بزرگ شده است و حتی امروزه کسب و کار های بزرگی در زمینه گل در ایران پدیدار شده‌اند که اگر بیخیال بازاریابی جدی باشید آنها دیگر مشتری یا مخاطبی برای شما باقی نمی‌گذارند! پس به طور جدی به فکر طراحی لوگو گل فروشی باشید و در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

آیا طراحی لوگو گل فروشی می‌تواند جذابیت کسب و کار ما را بیشتر کند؟

شما در واقع زیبایی می‌فروشید آیا غیر این است!؟ مسلما کسی نیست که یک گل طبیعی که از نظرش زشت است یا یک گل مصنوعی که از نظرش زیبا نیست را بخرد. مردم به زحمت پولشان را به دست آورده‌اند پس فقط در ازای چیزی که می‌خواهند و فکر می‌کنند با ارزش است آن را خرج می‌کنند! اما اگر طراحی لوگو گل فروشی شما بی نهایت زیبا باشد چه؟!

 آنوقت مشتریان مطمئنا از سر کنجکاوی هم که شده دوست دارند سری به مغازه یا گلخانه شما بزنند و از محصولاتتان دیدن کنند یک لوگو علاوه بر اینکه برای شما نوید یک کسب و کار قوی را می‌دهد بلکه توانایی حرف زدن با مخاطبین را نیز دارد! حتی می‌توانید لوگو متحرک نیز داشته باشید تا در محل های مناسب آن را قرار دهید. در یک لوگوی متحرک شما حتی می‌توانید عطر گل هایتان را نیز تبلیغ کنید!!

لوگوی متحرک در کجا قرار می‌گیرد؟

اگر می‌پرسید این لوگوی متحرک در کجا قرار می‌گیرد باید بگوییم در شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، وبسایت یا وبلاگ شما و حتی در تابلو های متحرک اگر یکی از آنها داشته باشید!! یک طراحی لوگو گل فروشی زیبا نماد گل فروشی شماست و بیش از هر تصویر دیگر معرف شما خواهد بود پس می‌تواند زیبایی کار شما را به راحتی تبلیغ کند و بینندگان زیادی را برایتان جذب کند!

 فقط حواستان باید باشد که طراح لوگو باید طراح گرافیکی خبره و با تجربه باشد وگرنه یک لوگوی کپی، غیر حرفه‌ای و نامناسب را تحویل می‌گیرید!! در طراحی لوگو گل فروشی حساس باشید شما در طول سالیان متعدد فقط یکبار برای لوگو هزینه می‌کنید و اگر لوگویتان زیبا، اصیل، حرفه‌ای و دارای ارزش های کسب و کار شما نباشد حتی شهرتتان را نیز خراب می‌کند!!

آیا طراحی لوگو گل فروشی یک نیاز است؟

اگر به اطرافتان با دقت نگاه کنید همه چیز نسبت به سالهای قبل تغییر کرده!! به یاد دارم که در سال های نه چندان دور فقط در شهر ما چند نفر موبایل داشتند!! که اگر از آنها هم می‌پرسیدید اینترنت چیست!؟ با تعجب به شما نگاه می‌کردند! اما الان کافی به اطراف خود توجه کنید همه ما درگیر تکنولوژی، موبایل، کامپیوتر، اینترنت و … شده‌ایم به گونه‌ای که انگار برای بودن در کنار چنین تجهیزاتی ساخته شده‌ایم.

 در این عصر دیگر نمی‌توانید با روش های سنتی پیشرفت کنید!! اگر در اینترنت جستجو کنید صد ها شرکت اینترنتی فعال در عرصه گل فروشی چه طبیعی و چه مصنوعی را می‌بینید! و در این بازار بسیار پررقیب اگر بخواهید فقط یک تابلو داشته باشید و یک مغازه خوب اجاره کنید به زودی یا از دور خارج می‌شوید و یا هیچگاه رشد نمی‌کنید!!

اما اگر پیشرفت و کسب اعتبار می‌خواهید باید بدانید یکی از اصلی ترین گام های ساخت یک برند قدرتمند و شروع رشد طراحی لوگو گل فروشی است. و به دنبال آن باید به فکر طراحی وبسایت، خدمات آنلاین، کنترل قیمت و مشتری مداری باشید برای موفقیت اگر فقط این موارد در خاطرتان بماند کافی است!!

یک لوگوی خوب ارزش کارتان را بالا می‌برد:

یک لوگوی خوب نه تنها ارزش کارتان را بالا می‌برد بلکه راه شما برای پیشرفت را باز می‌کند حتی اگر محصولی ساختید می‌توانید فقط با ثبت لوگو روی آن نشان دهید که این کار متعلق به شماست نه گل فروشی دیگر.

یا اگر برای بنر یک بیلبورد شهری هزینه بالایی کردید فقط با ثبت لوگو می‌توانید نشان دهید که بنر بیلبورد از آن شماست!! پس اگر به این فکر می‌کنید که طراحی لوگو گل فروشی واقعا یک نیاز است یا نه! با قاطعیت می‌گوییم که بله! یک نیاز واقعی است مگر اینکه پیشرفت را دوست نداشته باشید و بخواهید به روش سنتی به کار خود ادامه بدهید!!

آیا طراحی لوگو گل فروشی هزینه بردار است!؟

این قضیه که طراحی لوگو گل فروشی چقدر برای شما هزینه در پی دارد به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا اینکه طراح لوگو چه کسی باشد یا چه شرکتی باشد!؟ یا اینکه چقدر درمورد طراحی لوگو حساس باشید اینکه ایده دارید یا نه!؟

اینکه طرح اولیه دارید یا نه! و … اما اگر بخواهیم تقریبی بگوییم آن طور که ما تحقیق کردیم یک طراح لوگو مستقل که بسیار با تجربه و حرفه‌ای بود در ازای اینکه حتی ایده پردازی نیز برای شما بکند و هر طرحی که در ذهن دارید را برایتان بسازد مبلغی بین 1 میلیون تا 1.5 میلیون تومان از شما خواهد گرفت!!

اما لوگویی که واقعا شما را قانع کند تحویلتان می‌دهد و در بین شرکت ها قیمت ها رقابتی زیادی مشاهده کردیم و درمورد آنها نیز باید منتظر مبلغی بین 100 هزار تومان تا 2 میلیون تومان باشید!! دلیل اینکه اینهمه تفاوت قیمت در بین شرکت ها وجود دارد این است که آنها عوامل بسیار زیاد را در طراحی لوگو دخیل می‌دهند.

برای مثال؛

در ازای هر بار که لوگو را برای شما ویرایش کنند از شما مبلغی اضافه بر مبلغ اصلی لوگو می‌گیرند (مبلغ اصلی معمولا مبلغ کمی بود) و یا اگر خودتان یک نمونه لوگو داشته باشید و برایتان مهم نباشد که لوگویتان کپی باشد با مبلغ و زمانی بسیار کم لوگو را تحویل شما می‌دهند!!

 و یا به عنوان مثال اگر شما بخواهید طراحین بسیار با تجربه این شرکت ها کار طراحی لوگو گل فروشی را برای شما انجام دهند باید منتظر هزینه بالایی باشید در حالت کلی خودتان را برای مبلغی حدود 700 هزارتومان آماده کنید که اگر ذره‌ای از ارزش های یک لوگو را درک کنید واقعا چیزی نیست!! و حتی باید خوشحال باشید که با چنین مبلغی می‌توانید صاحب لوگوی دلخواه خودتان شوید!

 در ضمن مسئله مهم تر اینکه لوگو مانند دیگر اجزای کسب و کار شما نیست و فقط و فقط یکبار برای آن هزینه می‌کنید و عمری از آن سود می‌برید مثلا شما یک پوستر ساده را در نظر بگیرید باید در طول کارتان صد ها بار این پوستر تبلیغاتی را دوباره چاپ کنید و به مکان مختلف ارائه دهید اما طراحی لوگو گل فروشی فقط یکبار هزینه کردن لازم دارد و بس!!

یک طراحی لوگو گل فروشی خوب چگونه است!؟

مسلما ساده و به یادماندنی است و در خود علائمی دارد که مردم بدانند نوع کسب و کارتان چیست و در صورت لزوم به شما مراجعه کنند. یک طراحی لوگو گل فروشی خوب از رنگ های عالی برخوردار است و همانطور که گفتیم ساده است یعنی تنوع رنگی بالایی ندارد به بهانه زیبایی نباید لوگو را شلوغ و غیر قابل فهم کنید چرا که در تمامی کتب و مقالات طراحی لوگو یا این مسئله را به شما می‌گویند یا غیر مستقیم به آن اشاره می‌کنند.

حتی از نظر مدرن بودن و زیبایی شناسی سادگی زیباترین اصل است!! طراحی لوگو گل فروشی باید از فونت ها جذاب و قابل توجه در آن استفاده شود اگر از تصویر گل استفاده می‌کنید سعی کنید که نوعی گل باشد که هم در کسب و کار شما از آن پیدا می‌شود هم بسیار بسیار زیبا باشد و هم از نظر فرهنگی گل خوش یومی باشد (در برخی از قوم های ایران برای هر گل نوعی ارزش قائل هستند و برخی از این گل ها را خوش یوم و مبارک می‌دانند!!)

اگر کار طراحی لوگو گل فروشی خود را به یک طراح حرفه‌ای بسپارید نگرانی های شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد پس اینکار را بکنید و تمامی مواردی که در این مقاله خواندید را به او بگویید یا از او توقع رعایت این موارد را داشته باشید. طراحی لوگو گل فروشی دقیقا همان چیزی است که قرار است شما را به کمک روش های جدید بازاریابی به کسب و کار بهتری تبدیل کند.

آن را جدی بگیرید و اصلا خودتان را گول نزنید که نیازی به طراحی لوگو ندارید چرا که برخی مشتری ثابت دارید بزودی حتی کسب و کار های آنلاین این مشتریان را نیز از شما می‌گیرند!! برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.