مقالات آموزشی

بررسی ۱۰ مهارت مقاله نویسی که هر بازاریاب محتوا به آن نیاز دارد و بیان بهینه‌ترین راه آن

مفید بود؟

بسیاری از کسب و کارهای موفق مانند شرکت‌های رسانه ای، برای انجام کارهای خود فکر می‌کنند. شما هم برای انجام کارهای خود متفکر باشید. 10 مهارت مقاله نویسی ارائه شده در این مقاله می‌تواند بازاریابی محتوای فعلی شما را بهبود ببخشد. چارچوب کمپین بازاریابی محتوا یک هدف اصلی دارد: ارائه محتوای جذاب و ارزشمند. مشتریان احتمالی و بالقوه شما باید بدانند که شما به عنوان یک برند وجود دارید و باید به مشتریان فعلی خود یادآوری کنید که شما هنوز فعالیت می‌کنید.

موارد زیر باید برای ایجاد چارچوب بازاریابی محتوا در نظر گرفته ‏شوند:

  • نوع رسانه های مورد استفاده: مانند وبلاگ‌ها، رسانه های اجتماعی یا ویدئو.
  • جزئیات بیشتر: مانند نحوه بیان در وبلاگ‌ها و پست‌های رسانه های اجتماعی.
  • نوع رنگ‌های مورد استفاده در محتوا: تا به طور روانی توجه مخاطب را جلب کنید.

زمان ایجاد محتوا، اکثر آژانس‌های بازاریابی دیجیتال به دنبال گروهی از تولیدکنندگان محتوا (به عنوان مثال، کپی رایترها، وبلاگ نویسان یا خالقان محتوا) هستند. به ندرت یک آژانس بازاریابی یا یک کسب و کار به دنبال یک است. این امر یک غفلت بزرگ است.

 

مقاله نویسان ماهر و با تجربه دارای یک سری مهارت‌ها هستند که می‌توانند ارزش یک کمپین بازاریابی محتوا را 10 برابر افزایش دهند. این مهارت‌ها شامل نوشتن درست، استراتژی و سازمان‌دهی همه بخش‌های متن است.

بهینه‌ترین راه برای کسب مهارت مقاله نویسی چیست؟

از مجموعه مهارت‌های منحصر به فردی که مقاله نویسان در مقاله‌ های منتشر شده خود بکار می‏گیرند، استفاده ‏کنید. در این مقاله 10 مهارت مقاله نویسی ارائه شده است که از طریق آن‌ها می‏توانید در حال حاضر فعالیت‌های بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشد.

1. از 5W و How برای ایجاد محتوا استفاده کنید

برای کسب مهارت مقاله نویسی از ابتدا، هر مقاله نویس می‏آموزد برمبنای “5W و How ” مطلب خود را بنویسد. این عبارت مخفف شامل عوامل زیر است:

  • چه کسی
  • چه چیزی
  • په زمانی
  • کجا
  • چرا
  • چگونه

 

این فرمول ساده ای است که مقاله نویسان برای جمع آوری اطلاعات در طول تحقیق خود استفاده می‌کنند. هنگام جمع آوری داده ها یا مصاحبه با افراد درنظر گرفتن این موارد ضروری هستند. امروزه بیشتر مصاحبه ها از طریق تلفن، چت یا از طریق کنفرانس‌های آنلاین و با طریق نرم افزاری مانند Google Chat یا Skype انجام می‌شوند.

با این حال، مصاحبه حضوری همیشه بهترین نتایج را دارد. وقتی 5W1H را در تمام متن خود بکار می‏گیرید، تحقیقات شما شامل تمام مطالبی خواهد بود  که برای پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات مخاطبان نوشته شده اند. پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات دو عنصر اصلی در هر کمپین بازاریابی محتوا است.

برای موفقیت در ایجاد محتوای دیجیتال و افزایش مهارت مقاله نویسی، باید هر محتوا (محتوای وبلاگ، محتوای خدمات، اینفوگرافیک یا ویدیو) باید به هر شش سؤال پاسخ دهید؛ اما مهم‌ترین سؤالاتی که باید در هر متن درنظر بگیرید چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه هستند. اگر به این چهار مورد در متن خود نپردازید، محتوای شما برای خوانندگان شما ارزش خاصی نخواهد داشت.

2. به معتبر بودن و صحیح بودن مطلب دقت کنید

مقاله نویسان با ارائه محتوای حقیقی و درست مورد احترام قرار می‏گیرند. این امر منجر به آگاهی بیشتر از برند (که به عنوان اعتبار شناخته می‌شود) و ایجاد اعتبار بلندمدت می‌شود. بهترین مقاله نویسان بیشتر زمان خود را روی بررسی حقایق سه گانه (به ویژه مطالبی که در منابع آنلاین وجود دارند) صرف می‌کنند و فقط با افرادی که بیشتر روی موضوعات محتوای ایجاد شده تمرکز و مهارت دارند، مصاحبه می‌کنند یا از آن‌ها نقل قول می‌کنند.

بازاریابی محتوایی که بر مبنای حقایق بی اساس شکل گرفته است نه تنها به سرعت اعتبار محتوا، بلکه برندی که آن را محتوا منتشر کرده است، کاهش می‌دهد. برای دستیابی به موفقیت در تمام فعالیت‌های بازاریابی محتوا، باید برای کسب و کار خود اعتبار ایجاد کنید. این اعتبار با ارائه مطالب صحیح واقعی و کسب مهارت در مقاله نویسی شروع می‌شود.

3. در ارائه مطلب شفافیت را رعایت کنید

بهترین مقاله نویسان در متن رکود و خستگی را از بین می‏برند و آن را پرانرژی می‌سازند. این امر به نحوه نوشتن مقاله نویس ماهر مرتبط است. اما اساس نوشتن یک موضوع خسته کننده به شکل جالب چیست؟ مقاله نویسان به طور منظم در متن خود شفافیت دارند. آن‌ها می‌خواهند اطلاعات خود را به حداکثر افراد ارائه دهند. شفافیت به معنای پاسخ واضح به 5W1H و در عین حال اجتناب از عبارات و اصطلاحات معمولی مرتبط با موضوع است.

اگر در حال نوشتن محتوا برای یک مجله پزشکی هستید و مخاطبان موردنظر شما متخصصان پوست هستند، می‌توانید از کلماتی مانند هیدرودرم ابریژن یا میکرودرم ابریژن استفاده کنید؛ اما اگر اکثر مخاطبان شما افراد عادی در کسب و کارهای مختلف هستند که قصد یادگیری ندارند، باید اطلاعات را به ساده ترین شکل ارائه دهید. مقاله نویسان باید اهمیت شفافیت را درک کنند؛ زیرا برای موفقیت بلندمدت بازاریابی محتوا ضروری است.

4. در متن خود تعادل داشته باشید

حتما تاکنون از چند وب‌سایت بازدید کرده اید که از کلمه من به طور مکرر استفاده کرده اند و حتماً با مطالعه محتوای آن‌ها، زمان خود را برای خواندن مطالب در مورد افتخارات یا پاداش‌های شرکت یا خدمات و محصولات آن‏ها تلف کرده اید؟ این نوع محتوا به سرعت دچار عدم تعادل برای بازدیدکنندگان وب‌سایت، (هم مشتریان بالقوه و هم مشتریان فعلی) کسب و کار ارائه دهنده محصول یا خدمات یا خوانندگان وفادار در یک وب‌سایت خبری می‌شود.

مطالب عالی با خواننده ارتباط برقرار می‌کنند؛ زیرا نیازها، سؤالات یا مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنند. با این وجود، مشاغل نیاز دارند تا محصولات یا خدمات خود را در معرض دید عموم مردم قرار دهند. در چنین صفحاتی که قرار است محصول یا خدمت ارائه شود باید یک تعادل بین اطلاعات ارائه شده در مورد محصول و خدمات و ایجاد ارزش برای خواننده وجود داشته باشد.

مقاله نویسان باید اهمیت تعادل را درک می‌کنند. در هر مطلب ابعاد متفاوت زیادی وجود دارد. برای انتقال یک پیام معتبر، بایدپیام‌ها از هر جهت به طور متعادل ارائه شوند. این موضوع کلیدی در مورد تلاش‌های بازاریابی محتوای و کسب مهارت مقاله نویسی برای یک کسب و کار نیز اهمیت دارد. ایجاد تعادل بین نیازهای شرکت و مخاطبان آن برای موفقیت بلندمدت ضروری است.

5. مخاطبان خود را درک کنید

محتوایی که مخاطب هدف نداشته باشد هیچ مزیتی ندارد. هیچ فردی بهتر از یک مقاله نویس اهمیت این موضوع را درک نمی‏کند، به ویژه یک مقاله نویس متخصص در یک حوزه. به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را برای یافتن بهتر مقاله پیدا کنید؛ اما اگر ندانید برای چه افرادی می‌نویسید، تمام تلاش‌های شما بی نتیجه خواهد ماند.

 

مقاله نویسان برتر یادگرفته اند تا مخاطبان خود را درک کنند و مطلب را برای آن‌ها بنویسند؛ یعنی آن‌ها می‏خواهند مطلب خود را با لحنی بنویسند که برای مخاطب آن‌ها جذاب باشد. به عنوان یک نویسنده محتوا همیشه باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه سؤالاتی و مشکلاتی دارند. امروزه مقاله نویسان خوب ابزارهای بی‌شماری برای یافتن مخاطب موردنظر خود و سؤالات و نیازهای آن‌ها در اختیار دارند. اگر چند دقیقه از Reddit یا Quora استفاده کنید و صدها سؤال و موضوع محتوا برای شروع یک استراتژی محتوای قوی پیدا خواهید کرد.

6. قصه گویی یک امر ضروری است

استفاده از قصه گویی در ایجاد محتوا پدیده تازه ای نیست. اولین نقاشی‌ها در غارهای مربوط به دوران پارینه سنگی (حدود 40 هزار سال پیش) بیانگر داستان‌های ساده ای در مورد موضوعات مختلف مانند شکار حیوانات هستند. به قصه گویی در جوامع مختلف دقت کنید. نه تنها به داستان‌های محبوب‌ترین مجموعه های تلویزیونی بلکه به داستان‌های ورزشکاران و جنایتکاران توجه کنید. به داستان‌های کسب و کارها هم نگاه است.

کسب و کار شما می‌تواند یک داستان دنباله دار ایجاد کند. شما از این طریق می‏توانید اطلاعات مفید و باارزشی را در رسانه های مختلف با خوانندگان به اشتراک بگذارید. این کار را می‏توانید در وبلاگ خود، از طریق پست‌های مهمان وب‌سایت‌های دیگر یا در سایر رسانه های اجتماعی انجام دهید؛ زیرا موجب موفقیت شما خواهد شد. مقاله نویسان برای قصه گویی تمرین می‌کنند و این مهارت مقاله نویسی را پرورش می‏دهند. کسب و کار شما هم باید همین‌طور عمل کند. شما این کار را باید از طریق بازاریابی محتوا انجام دهید. در واقع با شیوه سنتی داستان نویسی که تأیید شده است، می‏توانید برای کسب و کار خود یک لحن و تصویر مناسب بسازید.

7. مهلت ایجاد محتوا مهم است

مقاله نویسان باید طبق مهلت تعیین شده عمل کنند. برای برخی افراد مانند گزارشگران خبری، این مهلت روزانه است. این مهارت مقاله نویسی که باید آموخته شود، شما را مجبور می‌کند روی کار خود تمرکز کنید و به طور دقیق فکر کنید تا بهترین کار را در کمترین زمان به اتمام برسانید. وقتی این مهارت را بیاموزید و بر آن تسلط پیدا کنید، می‌تواند مطالب باارزش بسیار زیادی را به موقع ارائه دهید.

 

تعیین مهلت انجام پروژه برای مواردی مانند تهیه نسخه یا ویدیو به کسب اطمینان از تکمیل شدن کار نهایی و انتشار به موقع آن کمک می‌کند. همچنین مهلت انجام کار باید واقعی تعیین شود.

8. نحوه انجام کار ویرایشگران و فرآیند کار آنها را بیاموزید

اگر یک کسب و کار می‏خواهد یک محتوای قوی ایجاد کند، باید یک فرآیند سیستماتیک برای ویرایش داشته باشد. این امر در مورد ایجاد هر نوع محتوا، از جمله وبلاگ‌ها، محتوای ویدیویی و اینفوگرافیکها قابل اجرا است. به عنوان مثال، پروژه های نوشتن وبلاگ باید از هفت مرحله عبور کنند و ویرایشگرهای متفاوتی باید هر مرحله را به طور جداگانه انجام ‏دهند:

  • متخصص سئو بررسی کلمات کلیدی را انجام می‌دهد.
  • استراتژیست محتوا، نکات کلی و موضوعات فرعی بهینه شده را بر اساس عوامل سئو تعیین می‌کند.
  • متخصص سئو دستورالعمل‏هایی را برای تعیین کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط، طول آن‌ها و غیره ارائه می‌دهد.
  • انجام فرایند نوشتن.
  • انجام اولین فرایند ویرایش.
  • افزایش سئو و انجام دومین فرآیند ویرایش.
  • انجام مراحل نهایی سئو روی صفحه و فرآیند ویرایش

در هر یک از این هفت مرحله، موارد و نکاتی وجود خواهد داشت؛ اما این کار انفرادی انجام نمی‏شود. همه کارها برای تحویل کار با بالاترین کیفیت به مشتری انجام می‏شوند. همه بازاریابان محتوا مانند یک مقاله نویس باید نکات انتقادی را از ویرایشگران دریافت کنند و از آن‌ها بیاموزند. شما باید تا حد ممکن به کل پروژه خود توجه کنید و موارد اضافی و غیرضروری را حذف کنید. بیشتر بخوانید: هزینه سئو

9. به طور مکرر و متناسب با شرایط، محتوا و تقویم‌های انتشار محتوا را تهیه کنید

یکی از مهم‌ترین رازهای بهره وری هنگام ایجاد محتوا، ایجاد قالب‌های زمانی برای انجام یک کار خاص است. برخی از افراد لیست‌های زیادی برای انجام کارهای خود دارند و برخی دیگر هم فقط زمان خود را برای یک “پروژه مشتری ” صرف می‌کنند.

اگر شما زمان دقیقی را برای انجام یک کار تعیین نکنید و طبق روال روزانه آن کار را انجام دهید، فقط لیست کارهای انجام شده شما افزایش می یابد. مقاله نویسان برتر هنگام ایجاد تقویم‌های انتشار محتوای خود از یک شیوه مشابه استفاده می‏کنند.

 

تداوم و ثبات عامل اصلی در اجرای بازاریابی محتوای قوی است. این امر به شما کمک می‌کند تا یک مجموعه داستان را در مورد برند خود داشته باشید. یک کسب و کار باید برای تهیه تقویم بازاریابی محتوای خود این دو عامل را در نظر بگیرد. برخی از شرکت‌ها تقویم سالانه یا سه ماهه تهیه می‌کنند. سایر شرکت‌ها به دلیل ماهیت تغییرپذیر کسب و کار خود، به طور ماهانه برای ارائه محتوا برنامه ریزی می‌کنند. بدون در نظر گرفتن دوره های برنامه ریزی خود، باید برای هر پست وبلاگ، پست وبلاگ مهمان، پست رسانه های اجتماعی، ویدیو یا هر نوع محتوای دیگری که تولید می‌کنید، تقویم انتشار محتوا داشته باشید.

10. بر روی کار خود تمرکز زیاد داشته باشید

آیا می‌خواهید محتوای خوب و باکیفیت را سریع تهیه کنید؟ مقاله نویسان روی نوشتن و مهلت‌های زمانی تعیین شده تمرکز دارند؛ بنابراین شما باید بیاموزید که حواستان پرت نشود و تمرکز خود را افزایش دهید تا بهره وری شما افزایش یابد. همه عادت‌هایی را که در این مقاله برای افزایش مهارت مقاله نویسی ارائه دادیم به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را افزایش دهید و در زمان کمتری و با استرس کمتر، کار باکیفیت‌تری و مناسبی را ارائه دهید.

سخن پایانی

وقتی کسب و کارها به بازاریابی محتوای خود می‌رسند، استخدام یک مقاله نویس اصلاً به ذهن آن‌ها خطور نمی‌کند. اکثر شرکت‌ها برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی به سراغ کپی رایترها و طراحان یا نویسندگان وبلاگ می‌روند؛ اما در این حوزه این مشاغل کاربرد زیادی ندارند. یک مقاله نویس ماهر و با تجربه محتوای مفید را برای شما ایجاد می‏کند و ارزش زیادی را برای مشتریان و کسب و کار شما به ارمغان می‏آورد.

مقاله نویسان:

  • می‏دانند چه اطلاعاتی برای ایجاد تعادل در محتوا مورد نیاز است.
  • می‏توانند با تقویم‌های دقیق انتشار محتوا، سازگاری داشته باشند.
  • می‌توانند به سرعت رشد به کسب و کار شما کمک کنند.
  • به شما در دستیابی به موفقیت همراه با کسب اعتبار، کمک می‏کنند.

مهمتر از همه، یک مقاله نویس به شما کمک می‌کند تا یک داستان عالی را درباره موفقیت کسب و کار خود به این شیوه  بیان کنید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و موفقیت خود را افزایش دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.