نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا امروزه بر هیچ شخصی پوشیده نمی باشد. هوش مصنوعی آماده است تا غوغا به پا کند و بماند. این بدان معناست که استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند بازاریابی محتوا ضروری است. در زیر در خصوص اهمیت هوش مصنوعی و بازاریابی محتوا به کمک هوش مصنوعی صحبت می شود لذا در انتها به این سوال پاسخ می دهیم که آیا هوش مصنوعی جایگزین انسان می شود؟ آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی در ارتباط است؟
نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا چیست ؟
هوش مصنوعی یکی از اصطلاحات مهم در بحث بازاریابی است. هر بازاریاب به فکر چگونگی استفاده بهینه از این موضوع است و هر ارائه دهنده فناوری سعی دارد پیشنهاداتی را که باعث تزریق هوش مصنوعی به فناوری وی می شود را بررسی نماید.
به نظر شما آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی در ارتباط است؟
پاسخ صد در صد بله می باشد. گرچه هوش مصنوعی ممکن است این روزها یک موضوع داغ باشد که همه خواستار درک و استفاده از آن هستند، اما نه مد زود گذر است و نه به زودی از بین می رود.طبق یک نظرسنجی از PwC، در خصوص نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا، رهبران تجارت های الکترونیکی معتقدند که هوش مصنوعی در آینده یک فاکتور اساسی برای پیشرفت خواهد بود. در واقع، 72 درصد آن را یک مزیت تجاری برای ایجاد محتوایی بی نقص می دانند.
توانایی تبدیل تجارب مشتری به سود کلان
علاوه بر این، طبق بررسی های IDC، تا سال 2019، 40 درصد از کل طرح های تغییر شکل بازارهای دیجیتالی و 100 درصد تلاش های انجام شده در حوزه اینترنت اشیا توسط قابلیت های AI پشتیبانی می شود.گنجاندن هوش مصنوعی در فرآیند بازاریابی محتوا ضروری است. چرا؟ آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی در ارتباط استزیرا هوش مصنوعی از چند طریق توانایی تبدیل تجارب مشتری را به سود کلان دارد. مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی در زیر درج شده است:
- نوع محتوا و روند ایجاد خلاقیت را بهبود می بخشد.
- به شخصی کردن تجربیات در مقیاس بزرگ کمک می کند.
- رضایت مشتری را از طریق ارائه کارایی بیشتر بهبود می دهد.
برند Sephora
Sephora یک نمونه عالی از شرکتی است که از راه های هوش مصنوعی برای بالا بردن کارایی خود استفاده می کند. Sephora گزینه های زیادی را به مشتریان ارائه می دهد که هم عالی است و هم گاهی طاقت فرسا. همین مورد موجب می شود تا مشتریان علاقه بیشتری برای فعالیت با آن داشته باشند.
استفاده ابتکاری از هوش مصنوعی
Sephora برای کمک به شما، یک chatbot یا ربات چتی ایجاد می کند که به مشتریان محتوای مناسبی را که می توانند از آن استفاده کنند و همچنین پیشنهاداتی در خصوص محصول جدید ارائه می دهد. این مورد یک استفاده ابتکاری و ساده از هوش مصنوعی است. هیچ سوالی وجود ندارد که آیا بازاریابان باید آزمایش با هوش مصنوعی را امتحان کنند یا خیر.
زیرا این مسئله امری ثابت شده است که هوش مصنوعی برای آنها بهترین بازدهی را خواهد داشت.برای آنکه با نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا بهتری آشنا شوید، در زیر سه سوال مهم به همراه پاسخ آنها در خصوص بازاریابی محتوا به کمک هوش مصنوعی درج شده است که پیشنهاد می شود آنها را مطالعه نمایید.
سوال 1: آیا هوش مصنوعی جایگزین انسان می شود؟
جای تعجب نیست که بازاریابان نگران جایگاه هوش مصنوعی در مشاغل خود هستند، با توجه به افزایش فیلم های علمی تخیلی درباره ربات ها در سراسر جهان این مورد بیشتر نیز شده است. باید این مورد را در نظر داشت که هوش مصنوعی در خدمت بازاریابان خواهد بود، نه اینکه جای آنها را بگیرد.
به زبانی دیگر، هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا:
آنچه را که پنهان شده است، کشف کنند. نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا، بر هدف آنها در داده کاوی تمرکز می نماید. به صورت کلی مقدار زیادی داده در دنیای وب در دسترس است که بازاریابان می توانند از آنها برای به دست آوردن تجربه های مناسب در ارتباط با مشتری استفاده کنند. هوش مصنوعی از درک اسناد به درک معنایی ارتباط این اطلاعات کمک می کند. استفاده از قدرت هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا می تواند به شناسایی و پالایش موارد مورد نیاز در کمترین زمان کمک نماید.
به کمک هوش مصنوعی می توانید سرعت خود را به سرعت افزایش دهید:
بسیاری از وظایفی که بازاریابان هر روز انجام می دهند خسته کننده و وقت گیر هستند. هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به این وظایف از الگوریتم های خودآموزی استفاده می کند. لذا بهره وری و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.
نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا به تصمیم گیری درست ختم می شود.
هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا سریع تصمیم بگیرند و اطمینان حاصل کنند که بهترین تجربیات همیشه به مشتریان ارائه می شود.
لازم به یادآوری است که بررسی تجربیات شگفت انگیز مشتری هنوز به عنصر انسانی که ماشین آلات ندارند نیاز دارد. به پاندورا نگاه کنید. این برنامه از یادگیری ماشین و متصدیان انسانی استفاده می کند تا بهترین توصیه های ممکن را برای کاربران ایجاد کند.
رئیس تحقیقات پاندورا، اسکار سلما، بیان می دارد:
“متصدیان انسانی می توانند یک هنرمند را کشف کنند، اما یادگیری ماشینی می تواند مانع از ورود یک هنرمند” جعلی “به کتابخانه های موسیقی شود. همچنین می تواند موارد تکراری را پیدا کند. عمدتا، روند انسان در برابر ربات باید در مقیاس بزرگ بررسی شود. بدون یادگیری ماشینی، متصدیان نمی توانند همه کارها را عملی کنند. ”
- نتیجه اخلاقی: هوش مصنوعی و انسان باهم بهتر کار می کنند.
سوال 2: چگونه می توان استراتژی بازاریابی بازاریابی محتوا به کمک هوش مصنوعی را بهبود داد؟
معمولاً، بعد از اینکه متوجه شدیم هوش مصنوعی به جای کمک به بازرگانان، به کاری که بازاریابان انجام می دهند کمک می کند، سوال بعدی که می پرسیم، این است: “خوب، این مورد چه تاثیری بر استراتژی بازاریابی من دارد؟ چگونه باید کاری را که اکنون انجام می دهم تغییر دهم تا بیشترین سود را مشاهده کنم؟ ”
بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی
حقیقت این است که هیچ پاسخ مشخصی به این سال داده نشده است زیرا این مسئله واقعاً به اولویت های کاری شما بستگی دارد. برای اینکه بیشترین سود را از بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی ببرند، بازاریابان باید کاملاً اولویت های کسب و کار را بشناسند و سپس نقش ها و مسئولیت های خود را اصلاح کنند تا کارهایی که توسط AI انجام می شود را تکمیل کنند.
در واقع، طبق Narrative Science ، 61 درصد از مشاغل دارای استراتژی نوآوری، اظهار داشتند که از هوش مصنوعی برای شناسایی فرصت های داده هایی استفاده می کنند که در غیر این صورت از دست می روند.
سوال 3: چگونه هوش مصنوعی در نتیجه نهایی برای مصرف کننده تأثیر می گذارد؟
مشتریان تجربه ای را نمی بینند و به طور خودکار می دانند AI در ایجاد آن کمک می کند. تفاوتی که مشاهده می کنند در تجربیات شخصی سازی است که سریعا در اختیار آنها قرار می گیرد.
خط فروش شرکت
در نظرسنجی اخیر در Adobe، 42 درصد از مصرف کنندگان گفتند که وقتی محتوای مربوطه به آنها ربطی نداشته باشد، اذیت می شوند و دو سوم گفتند اگر با چنین وضعیتی روبرو شوند، خریدی انجام نمی دهند. واضح است که سرعت و شخصی سازی محتوا می تواند بر تجربه مشتری و در نهایت خط فروش شرکت تأثیر بگذارد.
هوش مصنوعی در تولید محتوا
هوش مصنوعی همچنین تجربه یکپارچه تری را در طول تعاملات با یک مشتری در اختیار مشتریان قرار می دهد. این مورد ممکن است با تولید محتوای آنلاین آغاز شود. هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیاتی که مصرف کننده آنها را دوست دارد بسیار مهم است، حتی اگر به طور مستقیم آن را نبیند.
در حال حاضر، نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا بر هیچ شخصی پوشیده نیست. بازاریابان بر استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی و خودکار کردن وظایف متمرکز شده اند، اما می توان از آن برای موارد بسیار بیشتری استفاده کرد. این امکانات بی پایان هستند، اما شما باید زودتر به سراغ آن بروید.