مقالات آموزشی

بررسی صفحات منطقه و علت استفاده از صفحات منطقه سرویس

مفید بود؟

صفحات منطقه چیست و چرا باید از صفحات منطقه سرویس استفاده کرد؟

سئو محلی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو و راهی عالی برای دستیابی به مشتریان احتمالی مجاز در منطقه شما است. ما در اینجا نشان خواهیم داد که استفاده از صفحات منطقه سرویس یکی از موثرترین استراتژیها برای تقویت سئو محلی، در کسب و کارهای محلی است.
احتمالا شما در حال حاضر از ابزار ارزشمند و رایگان Google My Business (GMB) به عنوان بخشی از بستر Google Local Search (GLS) استفاده میکنید. اما اگر در یک کلان شهر بزرگ واقع شده اید، ممکن است رقابت سنگینی به ویژه در صنایع شلوغ، داشته باشید. برای بالا بردن سئو محلی و برای به دست آوردن مزیت در نتایج جستجوی ارگانیک، افزودن صفحات منطقه سرویس به وب سایت خود را در نظر بگیرید.

هنگامیکه استراتژیهای سئو در جستجو محلی دچار اختلال میشوند

برخی از مشاغل برای بهینه سازی سئو محلی چالشی بزرگتر از دیگران دارند. اگر موقعیت جغرافیایی شما (آدرس فیزیکی کسب و کار شما) در وسط یک شهر بزرگ قرار دارد، به ویژه اگر آن شهر توسط چندین حومه احاطه شده باشد، جلب نظر دیگران میتواند دشوارتر باشد.

 

اگر در یک صنعت بسیار اشباع شده، مانند املاک، مراقبتهای پزشکی یا دندانپزشکی یا ساختمان سازی هستید، این معما پیچیده تر میشود و اگر بین دو شهر قرار دارید، این هم میتواند یک مانع بزرگتر ایجاد کند. ممکن است گوگل اطلاعات کسب و کار شما را با اینکه در مجاورت شهری دیگر هستید و نیازهای آن شهر را برآورده میکنید به کسی در آن شهر نشان ندهد،.
گوگل در حال کار بر روی این چالشها است و ما اکنون شاهد بهبود برخی از الگوریتم های سئو محلی هستیم. با این حال، اگر هر یک از این مسائل را دارید، ممکن است بخواهید برخی از استراتژیهای جایگزین برای سئو محلی را در نظر بگیرید. اگر موقعیت چندگانه در یک منطقه شهری دارید، این مورد هم شامل دست و پنجه نرم کردن با این مسائل میشود. خوشبختانه صفحات منطقه سرویس  SAP) ها( راهی ساده و موثر برای مقابله با این چالشها ارائه میدهند.

صفحات منطقه سرویس (SAP) چیست؟ 

یکی از موثرترین استراتژیهایی که ما برای تقویت سئو محلی کشف کرده ایم، استفاده از صفحات منطقه سرویس در وب سایتهای تجاری است. همچنین به عنوان صفحات “مناطق سرویس دهنده” شناخته میشوند، صفحات منطقه سرویس (SAP)، ترکیبی از انواع استراتژیهای بازاریابی محتوا و صفحات فرود هستند.
بسته به نحوه جستجوی مشتری احتمالی، صفحات منطقه سرویس میتواند جایگزینی برای صفحه اصلی شما باشد. به عبارت دیگر، با راهکارهای خوب سئو محلی، کسیکه خدمات شما را در منطقه خود جستجو میکند، ممکن است قبل از پیدا کردن صفحه اصلی شما، SAP های مربوطه را پیدا کند.
شما میتوانید SAPها را برای هر شهر یا شهرکی که در آن کار میکنید و همچنین برای محله ها، یا حتی مکانهای دیدنی برجسته ایجاد کنید. هرچه تعداد بیشتری از این صفحات را به سایت خود اضافه کنید، احتمال افزایش سئو بیشتر است.

 

 هدف  SAP ها:

هدف از SAP ها برجسته کردن محصولات یا خدماتی است که ارائه می دهید، ارائه اطلاعات کمی در مورد شرکت خودتان و اعتبار و ایجاد انگیزه در بازدیدکنندگان برای برداشتن گامهای بعدی در مسیر خرید، به شما در افزایش تبدیل کمک میکند.

صفحات منطقه سرویس چگونه میتواند سئو محلی را بهبود ببخشد؟

تا زمانیکه صفحه برای موقعیت موردنظر شما بهینه سازی شده باشد، یک صفحه با خدمات خوب طراحی شده، در رتبه بندی موتورهای جستجو مورد توجه قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که این امر ممکن است به مقدار زیادی به بررسی درست کلمات کلیدی نیاز داشته باشد، زیرا هر منطقه دادههای متفاوتی دارد.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی منتسب به صنعت یا عبارت کلیدی ممکن است رقابت زیادی در دو شهر مجاور داشته باشد، اما در شهر دیگر بسیار کم اهمیت باشد. این بدان معناست که برای هر منطقه ای که به آن سرویس ارائه میدهید، به بررسی دقیق کلمه کلیدی نیاز دارد تا شانس شما را برای افزایش رتبه بندی در آن منطقه افزایش دهد.
اگر صفحات سرویس دهی در مناطق شما اهداف اولیه، چالشها و سوالات مشتریان احتمالی شما  و همه خواسته های گوگل را برآورده میکنند، الگوریتمها با ارائه صفحه شما به یک مشتری احتمالی، به شما پاداش میدهند.

 

صفحات منطقه سرویس شما باید شامل چه مواردی باشد؟

از آنجا که بسته به نحوه رتبه بندی گوگل در SERP ها، ممکن است صفحات منطقه سرویس در صفحه اصلی شما روی دهند، SAP  های شما علاوه بر محتوای آموزنده، جذاب و اصلی، باید همان تجربه صفحه کاربری، ساختار منو و دعوت به عمل را برای صفحه اصلی سایت شما ارائه دهند.
اگر در چندین شهر یا شهرک متعدد در اطراف مکان مستقر خود شعبه دارید، برای هر کدام یک صفحه سرویس دهی منطقه اضافه کنید. با شناسایی نقاطی که به آنها سرویس میدهید، شروع کنید و برای هر یک صفحه محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر محل کسب و کار فیزیکی شما در قزوین باشد، مشتریان شما احتمالا از آبیک، تاکستان، کرج و حتی تهران باشند. پس از تهیه لیستی از تمام مناطق محلی که به آنها خدمت میکنید، آنها را بر اساس پرجمعیت ترین منطقه یا محل استقرار بیشتر مشتریان خود طبقه بندی کنید.

سپس برای لیست شهرها، به ترتیب یک SAP ایجاد کنید:

مهمترین اطلاعاتی که در صفحات منطقه سرویس خود وارد میکنید، باید چیزی باشد که کسب و کار شما آن را دنبال میکند. میتوانید برخی از مزایای استفاده از محصولات شرکت خود را بیان کنید، اما به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به محصولات یا خدمات شما، مشتریان شما در جستجوی چه چیزی خواهند بود.

کلمات کلیدی و عبارات خود را در هر SAP بگنجانید، اما همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی در انواع کلمات کلیدی طولانی کار کنید. اگر کسب و کار شما در وب سایتها یا دایرکتوری های دیگر آن مکان خاص لیست شده است، در صورت امکان لینکی به آن منبع وارد کنید.

اگر نظرات مشتری به منطقه خاصی که در آن سرویس میدهید، اشاره میکند، می توانید مستقیما به آنها نیز لینک دهید. همچنین از تصاویر و سایر عناصر بصری استفاده کنید که هریک برای سئو محلی با کیفیت یا سئو محلی خاص بهینه شده است.

 

هشدار :

SAP  های شما باید دارای محتوای اصلی و خوب نگاشته شده باشند. شما نمی توانید به سادگی این صفحات را کپی کنید و هر بار نام شهر را جایگزین کنید، زیرا گوگل محتوای تکراری را قبول نمیکند. در بهترین حالت، الگوریتمها، SAP های شما را نادیده می گیرند. در بدترین حالت، آنها میتوانند سایت شما را جریمه کنند و شما را در رتبه بندی حذف کنند (یا رتبه شما را به شدت تنزل دهند.)

استفاده از صفحات منطقه سرویس، نمیتوانند جایگزین بهترین شیوه های سئو محلی شوند

صفحات منطقه سرویس نمیتوانند جایگزین پلتفرمهای Google Local Search

و Google My Business شوند، آنها فقط برای افزایش سئو به کار می آیند. در حقیقت، اگر شما شناسه GMB خود را درخواست نکرده اید یا لیست GMB خود را به روز نکرده اید، در بسیاری از مزایایی را که قرار است دریافت کنید، دریافت نخواهید کرد و از آنجا که گوگل این ابزارها را بدون هیچ هزینه ای به شما ارائه میدهد، دلیلی ندارید که شما از آنها به بهترین وجه استفاده نکنید.
در نهایت ، مطمئن شوید که الگوی کسب و کار محلی را اضافه کرده اید تا گوگل از ارتباط بین شرکت شما و آن موقعیت مکانی مطلع شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه از این ابزارها برای ایجاد مشاغل خود استفاده کنید، یک متخصص بازاریابی اینترنتی مانند SEO Werkz میتواند به شما کمک کند.
تیم ما، متشکل از متخصصان سئو محلی میتوانند در مورد تمام نیازهای بازاریابی دیجیتالی شما، از جمله طراحی و توسعه وب، وبلاگ نویسی کسب و کار، کمپین های پرداخت به ازای کلیک و بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما مشاوره دهند. همین حالا با ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه صفحات منطقه سرویس میتوانند به تلاشهای سئو محلی شما کمک کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.