مقالات آموزشی

بررسی توضیحاتی برای طراحی کارت ویزیت شاپرک و خدماتی که لازم داریم

مفید بود؟

گروه شاپرک یکی از معروف‌ترین گروه‌ها در حوزه چاپ و تبلیغات محسوب می‌شود. این گروه تبلیغاتی ، انواع خدمات طراحی و چاپ درزمینه های مختلف مانند طراحی سربرگ و پاکت نامه، طراحی کارت ویزیت و هزاران طراحی دیگر را به مشتری خود ارائه می‌دهند. در ادامه می‌خواهیم طراحی کارت ویزیت شاپرک را موردبررسی قرار دهیم. به‌طورکلی در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازم که از یک گروه تبلیغاتی و چاپ مانند شاپرک چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید.

در کلام بهتر یک گروه چاپ و تبلیغاتی چه خدماتی می‌توانند به شما ارائه بدهند. به‌هرحال طراحی کارت ویزیت شاپرک یا هر نوع طراحی و چاپ دیگر یک نوع تخصص محسوب می‌شود و برای این‌که بتوانید نیاز خودتان را به‌واسطه تخصصی برطرف کنید با زبان برقراری ارتباط با آن تخصص را بدانید. ازاین‌رو به‌طورکلی می‌خواهیم در این مقاله در نقش یک صاحب کسب‌وکار ظاهر شویم تا با یکدیگر قدم‌به‌قدم جلو برویم تا دقیقاً بدانیم چگونه خدماتی مانند طراحی کارت ویزیت شاپرک را در بهترین حالت آن دریافت کنیم. با ما همراه باشید.

فاکتورهایی که در طراحی کارت ویزیت شاپرک رعایت می‌شود

به‌طورکلی به دنبال این موضوع هستیم که بدانیم در طراحی یک کارت ویزیت به دنبال چه چیزی باشیم؟ برای پاسخ گفتن به این مسئله باید به اصلی داستان طراحی و کارت نگاه کنیم. تمام دلیل این‌که به دنبال انجام یک طراحی برای کارت ویزیت خود هستیم این است که بتوانیم به‌واسطه آن مخاطب را جذب خود کنیم. به‌ظاهر کارت‌های ویزیت برای ایجاد ارتباط میان مخاطب و کسب‌وکار شماست. درحالی‌که کارکرد اصلی کارت‌ها ویزیت تبلیغاتی است.

ازاین‌رو باید این کارت‌ها به‌نوعی طراحی شوند که بتوانند مخاطب را به سمت شما جذب کنند مانند طراحی کارت ویزیت فانتزی که برای مخاطبان جذاب است و جایگاه ویژه ای دارد. اما مسئله اصلی این است که اولاً شما اولین نفری نیستید که به اهمیت کارهای ویزیت پی برده‌اید و می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید.

بنابراین عملاً رقبای بسیاری در این زمینه وجود دارد که هرکدام می‌خواهند مخاطب را به سمت خودشان جذب کنند. ثانیاً مخاطب یا مشتری که می‌خواهید شما به سمت خود جذب کنید، در قدم اول یک انسان است. انسان موجودی است که اصولاً می‌تواند در هرلحظه تصمیمی مجزا داشته باشد. به‌جز این دنیای تفکراتی هر انسانی با انسان دیگر به‌طور کامل متفاوت است.

چاپ شاپرک

چاپ شاپرک ، مرکز تخصصی طراحی و چاپ کارت ویزیت ، تراکت، سربرگ و پاکت (چـاپ ست اداری) ، بروشور، پوستر، کاتالوگ، فولدر، فاکتور، لیبل و … می باشد.

مجموعه چاپ شاپرک مجری اولین وب سایت سفارش چاپ آنلاین در ایران بوده و کار های آن از جهت جنس و تنوع، کارهای باکیفیتی هستند.در رابطه با تعرفه های طراحی کارت ویزیت شاپرک باید بگوییم آنچه در سایت اعلام کرده اند موارد تعرفه ها به شکل زیر می باشد.هزینه طراحی توسط نرم افزار طراحی شاپرک 5000 تومان می باشد. (خود مشتریان به راحتی می توانند طراحی کنند)

هزینه طراحی کارت ویزیت شاپرک، طبق نمونه های آماده موجود در سایت شاپرک:

جهت کارت یک رو و دورو 25000 تومان می باشد. کلیت طرح و رنگ طبق طرح انتخابی می باشد و مطالب، لوگو و اطلاعات شما جایگزین خواهد شد. امکان یکبار ویرایش نیز وجود دارد. (اجراء توسط تیم طراحی شاپرک)

هزینه طراحی کارت ویزیت شاپرک به شکل اختصاصی طبق اطلاعات، لوگو، رنگ سازمانی و درخواست شما جهت کارت یکرو 40.000 تومان و دورو 50.000 تومان می باشد. امکان 3 بار ویرایش و یا تغییر طرح نیز وجود دارد.

انواع طراحی کارت ویزیت شاپرک

مجموعه چاپ شاپرک انواع طراحی کارت ویزیت را پوشش می دهد. انواع طراحی کارت ویزیت شامل : کارت ویزیت سلفون مات، : کارت ویزیت سلفون براق، کارت ویزیت بافت دار کتان ( کارت ویزیت کارتی)، کارت ویزیت گلاسه یووی / چرمی/ سوسماری، کارت ویزیت لمینت براق، کارت ویزیت لمینت مات، کارت ویزیت لمینت برجسته، کارت ویزیت لمینت برجسته مخملی، کارت ویزیت پی وی سی | PVC، کارت ویزیت سلفون مات مخملی، کارت ویزیت آهنربایی می باشد.

در طراحی کارت ویزیت شاپرک مشاهده می کنید که یک سری از طراحی‌ها برای کارت ویزیت خاص هستند که مجموعه شاپرک آن‌ها را به چند دسته تقسیم کرده است.

انواع کارت ویزیت خلاقانه و برش خاص:

۱- کارت ویزیت دایره ای :

در قطرهای متفاوت در چاپ شاپرک قابل اجرا می باشد. تعدادی قالب دایره ای در سایزهای عمومی‌تر آماده می‌شود و قیمت آن را در لیست قرار داده شده. اگر کارت ویزیت دایره‌ای در هر سایز دیگری هم بخواهید قابل انجام می‌باشد و می‌توانید بصورت تلفنی از هزینه آن مطلع شوید.

2- کارت ویزیت برش خاص با قالب آماده :

یک سری قالب خاص که حالت عمومی دارند آماده شده و قیمت آن را در لیست قرار داده شده. به همین خاطر هزینه ساخت قالب را نمی‌پردازید و فقط هزینه چاپ و برش کار را می‌پردازید.

3- کار ویزیت برش خاص با طرح اختصاصی شما :

هر طرحی با هر نوع برشی که قابل اجرا باشد را می‌توانند برای شما چاپ و اجرا کنند.

طراحی چیست؟

 به گفته جامعه‌شناس برتری، به ازای هر انسان روی کره خاکی، جهانی وجود دارد. حال با توجه به این دو چالش گفته‌شده به نظر می‌رسد طراحی کارت ویزیتی که بتواند گروه یا گروه‌هایی از انسان‌ها را به سمت شما جذب کند می‌تواند بسیار سخت باشد. اما این کار شدنی است. به شرطی که دقیقاً بدانید چه می‌خواهید و چگونه باید به آن برسید. به بیان بهتر برای این‌که بتوانید طراحی داشته باشید که به‌واسطه آن مخاطب خود را جذب کنید، باید ابتدا دقیقاً مخاطب خود را بشناسید و بدانید که چگونه باید او را شکار کنید.

به این اتفاق به‌طورکلی هدفمندتر کردن طراحی می‌گویند. این چیزی است که در طراحی کارت ویزیت (designing the business card)شاپرک به‌خوبی شاهد آن هستیم. اما برای این‌که بتوانیم طراحی خود را هدفمندتر کنیم چه‌کارهایی باید انجام دهیم. یا به بیان بهتر چگونه طراحی خود را هدفمندتر کنیم؟ این سؤالی است که قرار است در ادامه مسیر به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید که قرار است اتفاقات جذاب‌تری رخ بدهد.

هدفمندتر کردن یک تبلیغات و طراحی

اما سؤال اصلی این است که چگونه می‌توانیم یک تبلیغات را هدفمند کنیم؟ همان‌طور که گفتیم برای این کار باید بتوانیم مشتری خود را بشناسیم. اما این شناخت یعنی چه و چطور حاصل می‌شود؟ شما بر اساس کسب‌وکار و حیطه شغلی که دارید گروه مشتری خاصی دارید.

حتی اگر حیطه کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای است که آحاد مردم را درگیر خود می‌کند، همچنان گروه‌های خاصی از مشتری‌ها به شما مراجعه می‌کنند. بنابراین باید بدانید که گروه مشتریان شما چه کسانی هستند و در چه حوزه‌هایی قرار دارند.

به‌طور مثال کسب‌وکار شما مربوط به تولید و فروش لوازم‌آرایشی است. ظاهراً حوزه مشتریان  شما بسیار گسترده و مربوط به  نیمی از جامعه یعنی زنان است. اما آیا تمامی زن‌های شهر یا کشور از شما خرید می‌کنند؟ مسلماً خیر. پس گروهی از زنان مخاطب شما هستند. تجربه و آمار فروش می‌تواند این گروه را مشخص کند. به‌طور مثال بر اساس منطقه‌ای که در آن مغازه و فروشگاه شما قرار دارد،

به علت نزدیکی به یک مرکز آموزشی و دانشگاهی، گروه مشتریان شما معمولاً در رنج سنی 20 تا 30 سال هستند که غالباً دانشجو و مجرد هستند. بنابراین شما با گروهی روبه‌رو هستید که به زیبایی بیش‌ازاندازه اهمیت می‌دهد اما توانایی مالی زیاد بالایی ندارد.

برای طراحی بهتر  باید ابتدا مشتری خود را بشناسیم

بنابراین در طراحی گرافیکی خود باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که به او نشان بدهید فروشگاه شما بیش از آن چیزی که او می‌خواهد ارائه می‌دهد و کمتر ازآنچه فکرش را می‌کند هزینه برایش دارد. ایجاد این نوع تفکر در تبلیغات و طراحی  کارت گرافیکی یعنی هدفمند حرکت کردند. بنابراین برای این‌که بتوانید به‌طور دقیق و درست طراحی خود را انجام دهید باید ابتدا مشتری را بشناسید، سپس نیاز او را تشخیص دهید و درنهایت بر اساس نیاز او سعی کنید که طراحی درستی انجام دهید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که گروه مشتریان شما هرچه کوچک‌تر و خاص‌تر باشد همان‌قدر می‌توانید طراحی خاص‌تر و یونیک تری داشته باشید. پس تا می‌توانید به دنبال پیدا کردن ویژگی‌های کوچک اما مشترک در میان گروه‌های مشتری و مخاطبان خودتان باشید. یادتان  باشد که ذهن انسان‌ها همیشه در برابر اطلاعات مقاومت می‌کند، مگر این‌که جنس این اطلاعات از جنس خاطرات یا اتفاقات قدیمی باشد. ازاین‌رو حتماً از این مورد در طراحی کارت ویزیت شاپرک استفاده کنید.

چگونه به ذهن مشتری خود نفوذ کنیم؟

ما دانستیم که چگونه می‌توانیم تبلیغات خود را هدفمند کنیم. اما به‌هرحال آن چیزی که روبه‌روی ما قرار دارد انسان است و نه ربات. بنابراین نفوذ به ذهن آن می‌تواند بسیار سخت‌تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنیم. اما اگر این نفوذ صورت بگیرد و ذهن مشتری برند و لوگو و اطلاعات تجاری ما را قبول کنید، ما موفق شده‌ایم و می‌توانیم منتظر سودآوری خود باشیم. ما غالباً فکر می‌کنیم که انسان‌ها بر اساس منطق تصمیم‌گیری می‌کنند.

اما باید این را باور کرد که منطق انسان‌ها قوه‌ای بسیار کم‌توان و کوچک است که برای استفاده از آن نیاز به تمرکز بالایی است. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در مدت‌زمان کوتاهی که مشتری و مخاطب در حال دریافت اطلاعات از کارت ویزیت یا سایر موارد تبلیغاتی شما است،

بر اساس منطق خود تصمیم بگیرد. آن چیزی که یک مخاطب با آن بیشتر به تبلیغات و طراحی گرافیکی شما نگاه می‌کند، احساسات یا همان ذهن ناخودآگاه خود است. در طراحی باید بتوانید این بخش از ذهن را تحریک کنید و سعی کنید تا موفق شوید.

مهترین پنجره ذهن انسان خلاقیت است

ذهن انسان هرروز و هر ثانیه زیر بمباران اطلاعاتی شدید از هر سمت و سویی است. ازاین‌رو عملاً ذهن بسیاری از اطلاعات را نخوانده و ندیده دور می‌ریزد و هیچ‌گاه آن‌ها را تحلیل نمی‌کند. اما این به معنی نفوذناپذیری ذهن نیست. در ذهن پنجره‌هایی وجود دارد که اگر بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم درواقع می‌توانیم وارد ذهن انسان‌ها شویم.

این پنجره‌ها می‌تواند شامل خاطرات گذشته، شناخت یک انسان معروف، علاقه به یک اتفاق، یک نیاز یا چیزهایی ازاین‌دست باشد. اما مهم‌ترین پنجره‌ای که می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرده خلاقیت است. انسان‌ها ذاتاً عاشق چیزهای عجیب‌وغریب و غیرقابل تکرار هستند. آن‌ها دوست دارند چیزی را ببینند که قبلاً اتفاق نیفتاده است. پس شما هم چیزی به مخاطب خود بدهید که قبلاً آن را ندیده یا تجربه نکرده است. این به معنی استفاده از خلاقیت است.

چگونه از خلاقیت استفاده کنیم؟

اما حال سؤال اصلی این است که چگونه از خلاقیت استفاده کنیم؟ (How to use creativity) یا چگونه در طراحی کارت ویزیت شاپرک خلاق باشیم؟ خلاقیت یعنی جور دیگر دیدن قضایا و مسائل. سعی کنید به کسب‌وکار خود برعکس نگاه کنید. چیزهایی را ببیند که دیگران نمی‌بینند. ذهن مدام در روز در برابر اطلاعاتی است که می‌بیند اما به آن‌ها توجهی نمی‌کند. وقتی شما بتوانید این اطلاعات را پیدا کنید و کاری کنید که ذهن به آن توجه کند، مخاطب خوشش می‌آید.

زیرا حس می‌کند چیز جدیدی را کشف کرده است. برای این‌که خلاقیت داشته باشید باید خودتان را درگیر چالش کنید و برای این‌که بتوانید خودتان را درگیر چالش بکنید بهترین راه استفاده از محدود کردن خودتان است. یعنی در ابزار طراحی و متریال و اشکال و رنگ و … خودتان را محدود کنید. حال خواهید دید که چه خلاقیتی دارید.

کلام آخر

ما در این مقاله با عنوان طراحی کارت ویزیت شاپرک شروع به بررسی طراحی کارت ویزیت و روش‌ها و فاکتورها و چالش‌های آن کردیم. همیشه یادتان باشد که انسان‌ها غیرقابل نفوذ هستند مگر این‌که بتوانید پنجره‌ای درون ذهن آن‌ها پیدا کنید. از طرفی دیگر هیچ‌گاه رقبای خودتان را فراموش نکنید. خلاقیت راهی است که می‌تواند شما را در هر مسیری راهنمایی و یاری کند.

انسان‌های خلاق عاشق چالش هستند

برای این‌که به‌طورکلی خلاقیت را درک کنید یادتان باشد که همیشه راهی را بروید که بسیاری نمی‌روند و همیشه کاری را بکنید که بقیه انجام نمی‌دهند. به معنی واقعی کلمه ضد شطرنج‌بازی کنید. یعنی کاری کنید که در شطرنج بازنده باشید. در این صورت است که می‌توانید جور دیگر دیدن و نوعی دیگر لمس کردن را حس کنید. انسان‌های خلاق عاشق چالش هستند، زیرا می‌توانند در آن طوری دیگر نگاه کنند. پس از چالش‌ها نترسید و این را بدانید که چالش‌ها و محدودیت‌ها انسان را بزرگ می‌کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.