گوگل ترندز چیست و چرا باید هر وبمستری با این پلتفرم آشنا شود؟ دنیای بازاریابی محتوا و همچنین تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک و پادکست، روز به روز داغ تر میشود و در سایتهای مختلف، شاهد محتواهای تخصصی در زمینههای بسیار زیادی هستید.
چگونه گوگل ترندز میتواند به ما در زمینه تولید محتوا کمک کند؟
زمانی که شما قصد دارید تا یک محتوا را تولید کنید، ممکن است در برخی اوقات با کمبود ایده برای تولید محتوا مواجه شوید. از این جهت شما باید بدانید گوگل ترندز چیست و چگونه میتواند به شما در ایجاد ایده برای تولید محتوا برای شما کمک کند.
دنیای بازاریابی محتوا
برای اینکه بتوانید در دنیای بازاریابی محتوا
موفق باشید، باید با ابزارهای مختلفی مواجه شوید و همچنین کار با آنها را نیز یاد بگیرید.یکی از ابزارهای موثر در زمینه بازاریابی، ابزارهایی است که گوگل ارائه میدهد.در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل درباره اینکه گوگل ترندز چیست، مطالبی به شما ارائه دهیم.
گوگل ترندز چگونه کار میکند
در ابتدا، به شما خواهیم گفت که گوگل ترندز چیست و چرا وبمستران باید با گوگل ترندز آشنایی داشته باشند.پس از آن، میرسیم به بحث داغ ریاست جمهوری در ایران و اینکه چطور میتوان دادههای آماری که در سطح اینترنت به وجود آمده است را در سطح گوگل ترندز، پیدا کنیم.
پس از آن، به شما خواهیم گفت که با دانستن اینکه گوگل ترندز چیست و چگونه کار میکند، میتوان کلمات کلیدی مختلفی را با یک دیگر مقایسه کرد.در آخر، قرار است تا درباره بازاریابی محتوای اینترنتی و همچنین تاثیر گوگل ترندز در دنیا برای شما مطالبی را ارائه دهیم.
چرا وب مستران باید با گوگل ترندز آشنایی داشته باشند؟
گوگل ترندز، همانطور که از نامش پیداست، توسط شرکت گوگل ایجاد شده است تا شما بتوانید به آمارهای داده ای که در سطح اینترنت وجود دارد، دسترسی مناسبی داشته باشید.
با استفاده از گوگل ترندز، میتوان چه کارهایی انجام داد؟
ممکن است به تازگی نام گوگل ترندز را شنیده باشید و ندانید که کار گوگل ترندز چیست و چه سرویسی به شما ارائه میدهد.شما میتوانید با استفاده از سرویس اینترنتی گوگل ترندز که به صورت تحت وب کار میکند، اقدام به بررسی کلمات کلیدی مطرح در سطح اینترنت کنید.
هشتگ #انتخابات
به فرض مثال، ممکن است که شما درباره یک مسئله، چیزهای مختلفی شنیده باشید. الان یکی از مسائلی که در خردادماه 1400 در ایران، داغ است، بحث انتخابات 1400 و یا هشتگ #انتخابات1400 است.شما دوست دارید بدانید که کدام یک از استانهای ایران اقدام به جستجو در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری کردند و یا اینکه میزان واقعی مشارکت مردم در انتخابات به چه صورت بوده است.
آمارهای داده اینترنتی
درست است که آمارهای واقعی را شما میتوانید از صدا و سیما و همچنین خبرگزاریهای معتبر دنبال کنید، اما ممکن است خودتان نیز دوست داشته باشید تا آمارهای خاصی را به دست آورید.با استفاده از سرویس گوگل ترندز، قادر خواهید بود تا آمارهای داده اینترنتی را به راحتی به دست آورید و به تفکیک شهر، استان و کشور (و کشورهای مختلف) بررسی کنید.
کلمات کلیدی
در ادامه، برای شما در رابطه با انتخابات 1400 مثالهای واقعی خواهیم زد و به شما خواهیم گفت که کدام یک از استانها بیشترین بازدید از این کلمات کلیدی مختص به ریاست جمهوری را وارد کردند.لازم به ذکر است که این مثالها، با استفاده از ابزار گوگل ترندز ایجاد خواهد شد و به همین دلیل نیاز است تا شما بدانید که گوگل ترندز چیست و چگونه کار میکند.
مبحث انتخابات ریاست جمهوری در گوگل ترندز چیست؟
انتخابات ریاست جمهوری، تبدیل به یکی از داغ ترین بحثهای امروز ایران شده است و آیت الله رئیسی سمت ریاست جمهوری ایران را به دست آورده است.
حالا در این بخش، قرار است تا به مثالهای انتخابات ریاست جمهوری در گوگل ترندز بپردازیم و ببینیم که میزان جستجوهای صورت گرفته در سطح اینترنت به چه میزان بوده است.در ابتدا، برای اینکه شما بتوانید آمارهای دلخواه خود را از طریق گوگل ترندز به دست آورید، در وهله اول نیاز است تا بدانید آدرس سایت گوگل ترندز چیست و اینکه وارد سایت گوگل ترندز شوید.
آدرس سایت گوگل ترندز:
Trends.google.com
با وارد شدن به سایت گوگل ترندز، قادر خواهید بود تا کلمات کلیدی دلخواه خود را که میخواهید دادههای آماری آن را در سطح اینترنت وجود دارند، مشاهده کنید.پس از وارد شدن به سایت گوگل ترندز، قادر خواهید بود تا در نوار جستجوی آن، اقدام به وارد کردن کلمات کلیدی دلخواه خود کنید.
آمار انتخابات 1400 در گوگل ترندز
حال که بحث ما انتخابات ریاست جمهوری است، میبایست کلمه کلیدیهایی که در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری است را وارد کنید.کلمه کلیدیهایی که برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است، شامل کلمات زیر است:
– انتخابات
– انتخابات1400
– رئیسی
– همتی
– صندوق رای
– بورس
– محسن رضایی
– رئیس جمهور
– نتیجه انتخابات
Compare Keywords
اینها فقط بخشی از کلمات کلیدی مرتبط برای انتخابات ریاست جمهوری ایران میباشد که شما میتوانید با وارد کردن هر یک از کلمه کلیدیهای مذکور در نوار جستجوی گوگل ترندز، اقدام به مشاهده آمارهای مختلف کنید.پس از آن، اگر شما بدانید که گوگل ترندز چیست و این ابزار به چه صورت کار میکند، قادر خواهید بود تا عملیات مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترندز را انجام دهید و یا به اصطلاح Compare Keywords انجام دهید.
مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترندز چیست؟
یکی از مسائلی که برای وبمستران حائز اهمیت است، انجام مقایسه کلمات کلیدی با یک دیگر است.ممکن است شما قصد داشته باشید تا یک مقاله تخصصی را بنویسید و دو کلمه کلیدی را در دست دارید. حال باید یکی از آن کلمات کلیدی را به عنوان کلمه کلیدی اصلی در نظر بگیرید و کلمات کلیدی دیگر را به عنوان کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
شما میخواهید بدانید که اگر از کلمه کلیدی x به عنوان کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید، بهتر است یا اینکه از دیگر کلمه کلیدی که در دست دارید باید استفاده شود.شما میخواهید بدانید که آمار کلمات کلیدی که در دست دارید، به چه صورت است و کدام یک از کلمات کلیدی شما، بازدید بیشتری خواهد گرفت.
تولید کنندگان محتوا
از این جهت شما باید بدانید که گوگل ترندز چیست و کار مقایسه آن به چه صورت انجام میشود؟در واقع، مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترندز برای وبمستران و تولید کنندگان محتوا به این معنی است که چگونه میتوانند کلمات کلیدی خود را مقایسه کنند و کدام یک از کلمات کلیدیها بازدید بیشتری نسبت به کلمه کلیدی دیگر دارد.
اضافه کردن کلمه کلیدی جدید
برای اینکه کار مقایسه در گوگل ترندز را انجام دهید، پس از این که کلمه کلیدی اول را در نوار جستجو، وارد کردید و بر روی جستجو کلیک کردید، وارد صفحه جدیدی خواهید شد که نمودار کلمه کلیدی را به طور کامل به شما نشان میدهد.در سمت راست صفحه، گزینه + وجود دارد و شما میتوانید با کلیک کردن بر روی گزینه +، اقدام به اضافه کردن کلمه کلیدی جدید خود جهت مقایسه وارد کنید.
نمودار هر کلمه کلیدی
زمانی که بر روی + کلیک کردید، به شما اجازه میدهد تا کلمه کلیدی جدید خود را وارد کنید و پس از آن، دکمه اینتر / Enter را بر روی کیبورد خود فشار دهید تا کلمه کلیدی جهت مقایسه شدن آماده باشد.حال نتایج به شما نشان داده خواهد شد و در قسمت توضیحات گوگل ترندز، نوشته شده است که نمودار هر کلمه کلیدی به چه رنگی است.
افراد شرکت کننده در انتخابات
برخی افراد سوال پرسیدند که آیا مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترندز، فقط شامل دو کلمه کلیدی متفاوت خواهد بود؟در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، شما میتوانید چندین کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید بدون اینکه تنظیمات گوگل ترندز شما از بین برود و یا اینکه دچار مشکل شود.در بخش بعدی، به شما خواهیم گفت که تاثیر گوگل ترندز بر روی بازاریابی محتوا چیست.
بازاریابی محتوا با کمک گوگل ترندز چیست؟
چگونه گوگل ترندز به کسب و کار شما کمک خواهد کرد؟یکی از سوالات اساسی که حتما باید به آن پاسخ داد، این است که بازاریابی محتوا با کمک گوگل ترندز چیست و چگونه گوگل ترندز به کسب و کار ما کمک میکند تا پیشرفت کند و فروش بیشتری را به دست آورد.
رفتن به لینکهای خارجی
اول از هر چیزی، زمانی که شما وارد سایت گوگل ترندز میشوید، به شما برترین نتایج جستجو را ارائه میدهد و نشان میدهد که چه چیزی در دنیا در حال رفتن به بخش روند و یا ترند است که میتواند کمک بسیار زیادی به سازندگان و تولید کنندگان محتوا باشد.
به فرض مثال، این خیلی عالی خواهد بود که نظر دیگر مردم دنیا در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ایران را بدانیم. از این جهت به گوگل ترندز مراجعه خواهیم کرد و در صفحه اصلی و همچنین ترندهای لحظه ای، ممکن است با چنین موضوعی مواجه شویم و با رفتن به لینکهای خارجی، متن را ترجمه کرده و در رابطه با آن اقدام به تولید محتوا میکنیم.
کارخانه تولید محتوا گوگل ترندز چیست؟
گوگل ترندز به تنهایی قادر خواهد بود تا تمام محتواهای مورد نیاز شما را تامین کند و همچنین اگر میخواهید بدانید که گوگل ترندز چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک میکند، باید گفت که شما میتوانید تنظیمات گوگل ترندز را به گونه ای اعمال کنید که صرفا ترندهایی که در ایران وجود دارد به شما نشان دهد و همیشه قادر خواهید بود تا محتواهای تازه را در سایت خود بارگذاری کنید.
محتوای جدید برای سایت
در این ترندها، بهترین کلمات کلیدی نهفته است. این کلمات کلیدی از طریق مردم به وجود آمده است به این منظور که مردم ایران، بیشترین جستجویی که داشتند، بر اساس کلمات کلیدی مذکور بوده است.
اگر میخواهید تا ایده تولید محتوا داشته باشید و یا اینکه اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا سئو شده کنید، میتوانید از خدمات رایا مارکتینگ استفاده کرده و به راحتی اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا، تولید محتوا صوتی، اینفوگرافیک، پادکست، ساخت کلیپ و مدیریت شبکههای اجتماعی کنید.