مفید بود؟

چیزی که برای طراحی لوگویی کامل و موفق به آن احتیاج داریم توانایی در طراحی، نوآوری و پویا بودن ذهن طراح و در نهایت عطش یادگیری چیزهای جدید در کنار تجربه است. طراحی که به این ویژگی ها مسلط باشد می تواند یک لوگوی خوب طراحی کرده و کارفرما را راضی نگه دارد. اگر شما قصد دارید تا طراحی لوگو را شروع کنید و در این حرفه مشغول به کار شوید می توانید آموزش جامع طراحی لوگو را تهیه کرده و از آن استفاده کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت فرانش و رفتن به قسمت طراحی لوگو فرانش در مورد این موضوع آموزش ببینید. در این مطلب قصد داریم تا کمی در مورد طراحی لوگو، اصول طراحی آن و طراحی لوگو یلدا صحبت کنیم.

مرحله های طراحی لوگو یلدا

قبل از اینکه به طراحی لوگو یلدا یا هر لوگوی دیگری بپردازیم باید ابتدا در مورد برند مورد نظر یا کسب و کاری که می خواهیم برای آن لوگو طراحی کنیم اطلاعاتی به دست آوریم. همچنین لازم است مراحلی را طی کنیم تا در نهایت بتوانیم لوگو اسم یلدا را طراحی کنیم. در ادامه نکته هایی مهم در مورد صفر تا صد طراحی لوگو آورده شده است. این نکته ها عبارت هستند از:

  • جمع آوری اطلاعات در مورد برند و رقیب های آن: پیش از اینکه طراحی لوگو یلدا را شروع کنید باید در مورد شرکت یا کسب و کار مرتبط با آن اطلاعاتی به دست آورید. بدانید بازار آن چگونه است، مشتریان آن چه کسانی هستند  و حتی باید در مورد شرکت های رقیب آن نیز اطلاعات کسب کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید آنالیز لوگوهای رقیب ها است. به این وسیله می توانید با نقاط ضعف و قوت لوگو آشنایی پیدا کرده و سعی کنید از آنها در طراحی خود بهره بگیرید.
  • طراحی سوال هایی که منجر به داشتن یک استراتژی می شود: یکی از مهم ترین عواملی که کمک می کند تا بتوانید طراحی موفقی داشته باشید این است که برای طراحی خود استراتژی داشته و با برنامه ریزی پیش بروید. برای این کار لازم است در ابتدا پرسش هایی برای خود مطرح کنید تا بتوانید با پاسخ به آنها و سرجمع کردن پاسخ ها به یم استراتژی خوب برسید. برخی از این پرسش ها به شرح زیر هستند:
  1. چه چیزی برند ما را متفاوت می کند؟
  2. جامعه ی هدف برند ما کیست؟
  3. مهم ترین قابلی برند ما چیست؟
  4.  چه ارزش ها و اصول و فلسفه ای پشت برند ما نهفته است؟
  5. و غیره

 

خوب است بخوانید: مرحله های طراحی لوگو جدید به چه صورت است؟

طراحی لوگو

  • منعطف بودن: سعی کنید با وجود داشتن استراتژی انعطاف پذیر نیز باشید. اگر گاها می بینید استراتژی شما جواب نمی دهد به راحتی در آن تغییراتی ایجاد کنید. سعی کنید همواره در جهت بهتر کردن آن پیش بروید و از نظرات مفید بهره بگیرید.
  • پیشینه ی برند را نیز لحاظ کنید: اگر می خواهید لوگوی قدیمی ای را ویرایش یا اصطلاحا ریوایز کنید سعی کنید در مورد برند آن لوگو و پیشینه ی آن اطلاعاتی کسب کنید. همچنین با کارفرما جلساتی داشته باشید و ببینید هدف آنها از باز طراحی لوگو چیست؟ آیا می خواهند ذهنیت تزه ای برای مخاطب خود به وجود آورند یا اینکه تنها مایل به اصلاح برخی ایرادات هستند. سچس با توجه به این موارد می توانید پلن های خود را آماده کنید.
  • لوگو تنها یکی از عناصر موفقیت یک برند است: طراحی لوگو یلدا برای برند موردنظرمان تنها یک قسمت کوچک از برندینگ است. اما همین قسمت کوچک دارای اهمیت بسیار زیادی است که کمک می کند تا پروسه ی برندینگ کسب و کار مورد نظر بهتر انجام شود. یکی از مهم ترین قسمت ها برای داشتن لوگویی موفق بهره گیری از یک متن مناسب برای آن است. به تازگی لوگوتایپ ها به شدت مورد توجه قرار گرفته اند و بسیاری ار برندها با تکیه بر لوگوهای تایپو گرافی توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند.
  • اهمیت فونت مورد استفاده در طراحی لوگو: برای طراحی لوگو یلدا یا هر نوع تایپوگرافی دیگر لازم است ابتدا در مورد برند مورد نظر اطلاعاتی کامل به دست آورید و استراتژی های آن را بررسی کنید. براساس این موارد می توانید از انواع مختلف فونت برای برند خود استفاده کنید .
  • اضافه کردن سمبل های هویتی برند به لوگوتایپ: اضافه کردن نماد یا سمبل به لوگوتایپ همیشه قابل انجام نیست و به عواملی از جمله توانایی های طراح، انتخاب فونت مورد نظر، عبارت مختص به برند و غیره بستگی دارد. البته دوری از پیچیدگی و ساده طراحی کردن لوگو می تواند به اثرگذاری بیشتر آن و نیز بالا بردن عمر استفاده از لوگو کمک کند.

 

لوگو یلدا

  • بهره گیری از طراحی های خاص برای عبارت ها و حروف تشکیل دهنده ی لوگو: برای فهم بهتر این موضوع آن را با مثالی بررسی می کنیم. لوگوی کوکاکولا را در نظر بگیرید که با گذشت حدودا 100 سال تنها با تغییرات کمی همراه بوده و این امر نشان می دهد که چقدر طراح آن در زمینه ی طراحی لوگو حرفه ای عمل کرده است. یکی از علت های این امر را می توان انتخاب فونت، نحوه ی طراحی حروف این لوگو و و چینش مناسب آنها کنار یکدیگر بیان کرد. اما در مقابل شرکت پپسی که رقیب کوکاکولا هم محسوب می شود تا به امروزه چندین با لوگوی خود را عوض کرده است که این نشان از طراحی ناموفق لوگوی آن دارد.
  • نحوه ی حروف چینی و کنار هم قرار دادن حروف: یکی از روش های جذاب و موفق طراحی لوگوتایپ بهره گیری از یک یا چند حرف و کنار هم چیدن آنها به نحوی چشم نواز و جذاب و خلاقانه است. این امر یکی از مواردی است که برندهای پوشاک و فشن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در اختیار گرفتن مالکیت حروف: در طراحی لوگوتایپ می توان آنقدر حرفه ای عمل کرد که مخاطب شما حتی اگر لوگو یا چینشی مشابه با لوگوی شما ببیند فورا به یاد آن بیفتد و در ذهنش تداعی شود.
  • رعایت کردن اصل های اولیه ی طراحی: شاید بتوان گفت اصل اول در طراحی لوگو ساده بودن آن است. لوگوی شرکت نایکی را در نظر بگیرید که به شکل یک تیک است اما ارزش آن فوق العاده بالا است. سعی کنید در کنار بهره گیری از خلاقیت سادگی  را هم چاشنی کار خود کنید.
  • شناخت مفاهیم اشکال هندسی: شکل های هندسی گوناگون می توانند مفهوم های مختلفی داشته باشند و تاثیرهای گوناگونی بر مخاطب بگذارند. مثلا استفاده از یک شکل هندسی با گوشه های تیز با استفاده از یک شکل منحنی در لوگو از نظر تاثیر و روانشناسی متفاوت است.
  • طراحی پایه و بیس لوگو: باید مشخص شود که در طراحی اولیه ی لوگو قرار است از چه اشکال پایه ای قرار است بهره گرفته شود. عموما پس از طراحی این شکل اولیه آن را ادیت کرده و برای مثال گوشه ها و اطراف آن را اصلاح کرده و زاویه ها و منحنی ها را بهبود ببخشیم.
  • بهره گیری از فضاهای خالی: بهره گیری از فضاهای خالی موجود در لوگو به نحوی هوشمندانه بسیار با اهمیت است و سبب می شود لوگو بسیار حرفه ای جلوه کند. برای مثال اگر لوگوی ان بی سی NBC را ب دقت دیده باشید حتما متوجه پر کردن فضای خالی به رنگ سفید آن به صورت هوشمندانه با سر یک طاووس شده اید که این هوشمندی طراح آن را می رساند.
  • آشنایی با روانشناسی رنگ ها و بهره گیری از آن: برای طراحی لوگو یلدا به صورتی حرفه ای لازم است که روانشناسی رنگ ها را به خوبی به کار ببرید. رنگ های اصلی، ثانویه و ترکیبی را به خوبی بشناسید و بتوانید در جای درست از آنها استفاده کنید. ترکیب رنگ ها یکی از مهم ترین اصول در طراحی لوگو است که به بهتر دیده شدن آن کمک بسیاری می کند.

 

پاسخ به برخی سوالات رایج در زمینه ی طراح لوگو

در انتها به پاسخ گویی به چند سوال پرتکرار که میان کاربران مطرح شده است می پردازیم.

سوالات متداول

  • نحوه ی سفارش طراحی لوگو یلدا چگونه است؟

    برای سفارش لوگو به رایامارکتینگ که یکی از شرکت های بسیار خوشنام و فعال در زمینه ی طراحی گرافیک است می توانید به سایت رایامارکتینگ به آدرس https://rayamarketing.com/ مراجعه کرده و پس از تکمیل مراحل ثبت نام در آن نسبت به ثبت کردن سفارش خود اقدام کنید. طی مدت زمان کوتاهی از طرف شرکت با شما تماس گرفته و می توانید از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

  • اصول مهم در طراحی لوگو یلدا کدام است؟

    برای طراحی لوگو اصولی وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند: ü سادگی در طراحی لوگو و پرهیز از پیچیدگی ü متناسب با فرهنگ و عرف بودن ü داشتن طول عمر و مدت زمان استفاده ی مناسب( بین 30 تا 40 سال) ü قابلیت استفاده در حالت سیاه و سفید ü مقیاس پذیری لوگو، یعنی بتوان آن را در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار داد. از استفاده در بیلبورد ها گرفته تا روی کارت ویزیت یا سربرگ ها ü بهتر است لوگو از یک فرم هندسی هم بهره بگیرد. ü داشتن کیفیت و وضوح مناسب ü رعایت هماهنگی و تناسب بین اجزای مختلف لوگو ü خاص و منحصر بفرد بودن لوگو

  • انواع مختلف لوگو کدام هستند؟

    لوگوها به سه صورت کلی قابل طراحی هستند. این سه روش عبارت هستند از: 1. طراحی لوگو تصویری: این نوع از طراحی به کمک یک یا چند نماد یا سمبل صورت می گیرد که معمولا سعی می شود آن را مرتبط با نوع برند یا کسب و کار انتخاب کنند. یکی از مهم ترین مزیت های این نوع از لوگو این است که به علت ماهیت بصری آن به خوب در ذهن ثبت می شوند. 2. طراحی لوگو نوشتاری یا متنی: در این نوع از لوگوها به کمک نام برند یا یک یا چند حرف کار طراحی لوگو انجام می شود. انتقال پیام به وسیله ی این دست از لوگوها به وسیله ی نوع طراحی حروف و نیز فونت مورد استفاده و با کمک از رنگ ها انجام می شود. 3. طراحی لوگو ترکیبی: همانطور که از اسم آنها هم معلوم است این نوع لوگو ترکیبی از لوگوی نوشتاری و تصویری است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.