مقالات آموزشی

بررسی نکات قابل توجه در زمینه استفاده از ابزارهای بازاریابی

مفید بود؟

ه کار گرفتن ابزارهای بازاریابی میتواند پیشرفت و موفقیت بیشتری در این زمینه برای شما به همراه داشته باشد. ابزارهای بازاریابی گاه تکنیک هایی هستند که در این مسیر به کار گرفته میشوند. برای آشنایی با ابزارها و تکنیک های بازاریابی در ادامه همراه ما باشید.

مزیت استفاده از ابزارهای بازاریابی

استفاده از تکنیک های بازاریابی به شما کمک میکند تا افزایش فروش را تجربه کنید. همچنین سبب میشود تا به اعتبار و ارزش برند افزوده شود و در نهایت کار تصویر برند بهبود یابد. استفاده از تکنیک های بازاریابی هم برای شرکت ها و سازمان ها و هم برای فعالان در این حوزه از جمله بازاریابان ضروری است.

استفاده از ابزارهایی که در ادامه معرفی میکنیم سبب میشود تا انجام مسئولیت ها و برنامه های روزانه شما با سهولت بیشتری قابل انجام باشد. فرقی نمیکند که از کدام برنامه استفاده میکنید تنها لازم است که کارایی ابزارهای بازاریابی برای شما به اثبات برسد. اگر در شروع کار استفاده از این برنامه ها هستید و کار با آن ها را بلد نیستید بهتر است با برنامه هایی کار کنید که کاربری ساده ای دارند.

اگر از بازاریابی در برخی از بخش ها استفاده نمیکنید الزامی به استفاده از ابزارهای موجود در آن حوزه وجود ندارد. برای مثال اگر در حوزه بازاریابی ایمیلی فعال نیستید نیازی نیست از برنامه های این بخش استفاده کنید. در صورتی که از شیوه بازاریابی ایمیلی استفاده میکنید باید بدانید که ابزارهای زیادی برای مدیریت و ردیابی ایمیل ها وجود دارند و شما مخیر به انتخاب از میان آن ها هستید.

نکات قابل توجه در زمینه استفاده از ابزارهای بازاریابی

در استفاده از ابزارهای بازاریابی توجه داشته باشید که نمیتوان استفاده از یک تکنیک خاص را به همه پیشنهاد داد. باید در زمینه بازاریابی صبور باشید و ابزارهای مختلف را امتحان کنید. در این صورت است که بهترین نتیجه را در استفاده از ابزارهای بازاریابی کسب خواهید کرد. کار کردن با ابزارهای بازاریابی نیز همانند هر ابزار دیگری نیازمند آموزش است.

هتر است از آموزش های موجود در اینترنت برای یادگیری کار با این ابزارها بهره بگیرید. استفاده درست از ابزارهای بازاریابی میتوان در افزایش میزان سود مجموعه موثر باشد. این ابزارها به شما در مسیر سلیقه سنجی مخاطبان نیز کمک میکند. سلیقه مشتریان مشخص کننده نقشه راه شماست. میتوانید محصولات و خدمات را با توجه به سلایق، جنسیت و سن کاربران و مشتریان بهبود بخشید.

معرفی ابزارهای بازاریابی

نخستین ابزاری که قرار است در این بخش معرفی نماییم نرم افزار ProofHub است. از این نرم افزار برای مدیریت و همکاری تیمی استفاده میشود. با استفاده از این برنامه به سادگی امکان مدیریت موثر پروژه های بازاریابی را خواهید داشت. مدیریت موثر به این معناست که علاوه بر پروژه های بازاریابی خود میتوانید روی پروژه های گروه هم نظارت داشته باشید.

با وجود تابلوهایی که در این نرم افزار وجود دارند امکان مشاهده پروژه را در مراحل مختلف خواهید داشت. و میتوانید با تعریف گردش کار پروژه ها را به وظایف کوچک و قابل مدیریت تقسیم نمایید. ProofHub یک بستر برای چت یکپارچه دارد. با استفاده از  این چت شما و هم تیمی هایتان امکان رد و بدل کردن پیام های متنی را خواهید داشت.

اثبات آنلاین از مهمترین ویژگی های این نرم افزار است. این ویژگی به شما امکان ثبت بازخورد در زمان بررسی یک فایل را خواهد داد. میتوانید نظرتان را به فایل طراحی سند اضافه کنید. ProofHub همچنین امکاناتی چون استفاده از ابزار نشانه گذاری، برجسته کردن و اضافه کردن بازخورد به بخش های مشخصی از یک فایل را فراهم میکند.

با وجود نمودارهای گانت در این نرم افزار یک نمایش بصری از جدول زمانی کلی پروژه وجود دارد:

 علاوه بر مشاهده میتوانید زمانبندی ها را تغییر دهید و مسیر حیاتی پروژه ها را برجسته کنید. با استفاده از این نمودارها امکان ردیابی پیشرفت کارها و پروژه ها و مرتبط نمودن نقاط عطف با وظایف نیز وجود دارد. همچنین امکان ذخیره سازی فایل ها و اسناد را خواهید داشت.

این برنامه امکانات فوق العاده ای را برای پیشبرد بهتر پروژه های بازاریابی در اختیار شما قرار میدهد اما توجه داشته باشید که برای استفاده از ProofHub لازم است اشتراک تهیه کنید. اشتراک این برنامه 45 دلار برای مدل ضروری آن و 89 دلار برای اشتراک کنترل نهایی است. احتمالا پرداخت این مبلغ تنها برای پروژه ها و شرکت ها بزرگ قابل استفاده است.

Todoist یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند در زمینه بازاریابی است. با استفاده از این برنامه میتوانید همه وظایف تان را سازماندهی و اولویت بندی کنید. به علاوه امکان مشاهده تاریخ سررسید یک کار، نظرات درج شده و بررسی جزئیات با استفاده از این ابزار به سادگی برای شما فراهم است. امکان انتقال تیم به این برنامه و محول نمودن وظایف به آن ها نیز وجود دارد. این برنامه برای سازمان ها و شرکت های بزرگ مناسب نیست. استفاده از این برنامه همانند برنامه قبل نیاز به تهیه اشتراک دارد.

تبلیغات یکی از مهمترین بخش های بازاریابی اینترنتی

احتمالا شما هم میدانید که تبلیغات یکی از مهمترین بخش های بازاریابی اینترنتی است. با استفاده از Creatopy که یک پلتفرم برای طراحی تبلیغات تصویری است. با استفاده از این پلتفرم میتوان تبلیغات جذابی تولید کرد. این تبلیغات شامل مواردی چون تبلیغات ویدیویی، بنرها و تبلیغات شبکه های اجتماعی میشوند.

در این برنامه کتابخانه های گسترده ای از عکس، فیلم و صدا وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده نمایید. میتوان بدون تهیه اشتراک نیز از این پلتفرم استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که در این صورت حساب کاربری با محدودیت هایی مواجه خواهد بود.

یکی از بهترین نرم افزارهایی که برای مدیریت رسانه های اجتماعی وجود داد Hootsuite است:

 با استفاده از این برنامه میتوانید برای کمپین های رسانه اجتماعی زمانبندی و برنامه ریزی داشته باشید. در  Hootsuite امکان تعیین سطح دسترسی برای اعضا وجود دارد. این قابلیت سبب میشود تا بتوانید روی پروژه ها به صورت تیمی مدیریت مناسبی داشته باشید.

اگر میخواهید چندین حساب را در رسانه های اجتماعی به صورت متمرکز مدیریت کنید این نرم افزار برای شما مناسب است. اگر بازاریابی شما به صورت اینترنتی انجام میشود و یا اینکه برای فروش و تبلیغات از سایت استفاده میکنید امکان ارزیابی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در سایت را خواهید داشت.

Hotjar ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربران به شما کمک میکند:

 با استفاده از این نرم افزار امکان دریافت بازخورد مستقیم از سوی کاربر را خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید این نرم افزار تنها برای وب سایت ها قابل استفاده است. یکی از کارهایی که در بازاریابی انجام میشود، بازاریابی ایمیلی است.

با استفاده از SalesHandy میتوانید ایمیل هایی که به مشتریان بالقوه ارسال شده است را ردیابی کنید:

 همچنین امکان شخصی سازی کردن ایمیل و هدف قرار دادن بخش خاصی از مشتریان نیز با استفاده از SalesHandy وجود دارد. بسیاری از ابزارهای بازاریابی که در این بخش معرفی شده اند نیاز به تهیه اشتراک دارند. اگر درآمد شما به صورت دلاری باشد استفاده از این برنامه ها به صرفه خواهد بود. توجه کنید که ابزارهای بازاریابی همیشه گران و پر هزینه نیستند. برخی از ابزارها مثل استفاده از سوشال مدیا رایگان هستند.

تکنیک ها بازاریابی

در بازاریابی به هیچ عنوان به کارگیری شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید. این شبکه ها به شما امکان تعامل مستقیم با مشتریان را میدهد. مشتریان شما میتوانند بالقوه یا بالفعل باشند. برنامه ریزی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی است. در بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش و ارائه خدمات لازم است توجه ویژه ای به سئو داشته باشید.

به کارگیری استراتژی های سئو سبب میشود تا سایت شما بیش از پیش شناخته شود و مشتریان بیشتری کسب کند. در بازاریابی اینترنتی سئو بیشترین تاثیر را خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که از ابزار سئو به خوبی بهره بگیرید. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس میتوانند اطلاعات مفیدی را درباره مشتریان در اختیار شما قرار دهند.

به نظراتی که مشتری ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با شما در میان میگذارند توجه کنید. این نظرات میتوانند روی بهبود عملکرد مجموعه تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از مهمترین نکات در بازاریابی این است که از روش های سنتی فاصله بگیرید و به سراغ اتوماسیون یا ماشینی سازی بازاریابی بروید. با این کار در وقت و هزینه صرفه جویی میشود. البته ممکن است صرفه جویی در هزینه در ابتدای کار مشخص نباشد اما در طولانی مدت قابل درک است.

فروش محصول به خود

یکی از تکنیک هایی که در بازاریابی وجود دارد فروش محصول به خود است. یعنی به عنوان یک ارائه دهنده خدمات یا محصول خود شما و کارکنان تان باید اولین و وفادارترین مشتری ها باشید. این امر سبب میشود تا نسبت به مزایا و معایب خدمات و محصولات آگاه باشید. با این کار میتوان در رفع معایب کوشید و در معرفی محصول به درستی مزایای آن را بیان نمود.

یکی از مهمترین تکنیک هایی که باید در بازاریابی به آن توجه نمایید روانشناسی بازاریابی است. روانشناسی بازاریابی کمک میکند تا میزان فروش خود را افزایش دهید. روانشناسی بازاریابی مباحث گسترده ای را شامل میشود. یکی از اصول روانشناسی بازاریابی، درک مشتری است. با این کار فاصله میان شما و آن ها کمتر خواهد شد.

توجه داشته باشید که بازاریابی یک علم است و برای خبره شدن در این زمینه لازم است به تحقیق و مطالعه بپردازید. در بکارگیری ابزارهای بازاریابی افراط نداشته باشید. افراط در استفاده از این ابزارها میتواند گاه خطراتی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است استراتژی های شما در معرض دید رقبایتان قرار گیرد. برای موفقیت در استفاده از برنامه های بازاریابی باید استمرار زیادی داشته باشید. همچنین صبر و شکیبایی را چاشنی کار نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.