بایستی از ابزارهای بازاریابی محتوای درستی استفاده نمایید. این مهم نیست که از چه تعداد ابزار استفاده می کنید، بلکه انتخاب ابزارهای صحیح …
تجربیات شخصی خود؛ چیزهایی که کشف کردهاید؛ شکستهایی که خوردهاید؛ یا ترفندهایی که قبلاً استفاده کردهاید و برایتان مفید بودهاند را به اشتراک بگذارید. یا اگر هنوز دانش عمیقی در حوزه کاری خود کسب نکرده اید، میتوانید از تجربه افراد تأثیرگذار در صنعت مربوط به خود استفاده نمایید. علاوه بر اینها، باید محتواهای موفق و موضوعات درگیر کننده را برای مطالب خود انتخاب کنید.
از مطالب خود استفادههای جانبی کنید
بدیهی است شما نمیتوانید همیشه محتوای جدید تولید کنید. بنابراین، باید از محتواهای تولید شده قبلی استفادههای جانبی و گوناگون داشته باشید. خیلی ساده میتوانید چند مورد از مطالب مرتبط را با هم ترکیب نموده و در قالب یک گزارش منتشر نموده و به مخاطبین خود ارائه دهید.
در روشی دیگر، میتوانید مطالبی را که اطلاعات آماری زیادی در آنها وجود دارد در نظر گرفته و این دادهها را در قالب یک اینفوگرافیک منتشر کنید. هر زمان که تکهای از یک محتوا را تولید میکنید، باید به این فکر کنید که چگونه میتوانید از این محتوا در آینده به روشهای جدیدی استفادههای جانبی کنید. بدین ترتیب میتوانید در آینده محتوای جدید را به راحتی و به سرعت تولید نمایید.
از ابزارهای صحیح استفاده کنید
شما بایستی از ابزارهای بازاریابی محتوای درستی استفاده نمایید. این مهم نیست که از چه تعداد ابزار استفاده میکنید، بلکه انتخاب ابزارهای صحیح که مناسب کسب و کارتان باشد حائز اهمیت است. باید از ابتدا بودجهای را برای ابزارهای بازاریابی محتوای صحیح کسب و کار جدید خود اختصاص دهید.
بسیاری از آژانسهای بازاریابی از نرم افزار و ابزارهای بازاریابی محتوای کم هزینه و ارزان قیمت به عنوان بسترهای خدماتی خود استفاده میکنند. اصطلاحاً میگویند این ابزارها همه کاره هستند.
همه روزه، ابزارهای جدیدی برای بازاریابی محتوا راه اندازی میشوند. بهترین راه حل برای کسب و کار جدید شما استفاده از یک راه حل CRM سفارشی، برنامه مدیریت وظایف داخلی، و بسته نرم افزاری اتوماسیون بازاریابی است. این ابزارها میتواند به شما در تلاش های بازاریابی محتوای خود کمک کنند.
از بسترها و افراد تأثیرگذار صحیح استفاده کنید
اینکه چه افرادی با محتوای شما تعامل میکنند بسیار حیاتی است. به علاوه، اینکه در چه محلهایی محتوای جدید خود را منتشر می کنید نیز حائز اهمیت فراوانی است. اینها نکات مهمی هستند چراکه افراد قبل از شروع کسب و کار با شما در جستجوی آنها خواهند بود.
این نکات به آنها اجازه میدهد تا بدانند چه کسی شما را تأیید کرده، به شما اعتماد نموده و برایتان تبلیغ میکند. بنابراین، بسیار مهم است که اندکی تحقیق نمایید تا بتوانید بسترها و افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کنید. بعد از اینکه نتیجه تحقیقات مشخص شد باید به این بسترها و افراد تأثیرگذار دست پیدا کنید.
شما باید زمانی را برای تعامل یا درگیر شدن با افراد تأثیرگذار و وبلاگ اختصاص دهید. بدین منظور میتوانید فهرست ایمیل های آنها را به دست آورده و موضوعات مورد علاقه یا سبک نوشتاری آنها را متوجه شوید. با محتوای آنها و با خود آنها تعامل برقرار کنید، به طوریکه بتوانید رابطه ای را با فرد تأثیرگذار مورد نظر یا محتواهای او توسعه دهید.
هدف از بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک چیست؟
هدف از همه تلاش های بازاریابی مشاغل کوچک، ایجاد یک پایگاه مشتری و تعامل با آنها برای ایجاد وفاداری به برند و هدایت فروش است. یکی از موثرترین و ارزان ترین روش های انجام این کار در محیط امروز چند کاناله، بازاریابی محتوا است. این بدان دلیل است که برخلاف تبلیغات پولی، بازاریابی محتوا چیزی با ارزش را برای مخاطب فراهم میکند – که تا رسیدن به اعتماد هر مشتری یا چشم انداز بسیار کمک میکند. این یک استراتژی بازاریابی بسیار موثرتر از تصور شماست. در حقیقت، داده های نظرسنجی نشان داده است که 70٪ مردم ترجیح می دهند از طریق مقاله در مورد یک تجارت اطلاعات کسب کنند. و این فقط یک نوع بازاریابی محتوا است.
مشاغل کوچک میتوانند از اشکال بی شماری از تولید محتوا بهرهمند شوند تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را گسترش دهند و در کانال های مختلف پخش شود. در طول راه، آنها به شما کمک میکنند تا خود را به عنوان صدای متخصص در زمینه فعالیت خود معرفی کنند، مشخصات عمومی خود را بالا ببرند، و محصولات و خدمات خود را در معرض دید قرار دهند. این یک استراتژی است که هر جعبه قابل تصوری را بررسی میکند.
چگونه میتوان یک استراتژی بازاریابی محتوای کسب و کار کوچک ایجاد کرد
قبل از شروع روند ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای مشاغل کوچک، مهم است که ابتدا دارایی های دیجیتال موجود خود را برای پشتیبانی از آن آماده کنید. برای شروع، باید تحقیقات عمیقی انجام دهید تا مخاطبان مورد نظر خود را بهتر درک کنید.
برای انجام این کار، شما باید:
- پرسشنامه ترجیحی زمینه با مشتریان موجود
- حضور رقبای اصلی را در شبکه های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنید
- تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید
- مشخصات محتوای سایر رهبران صنعت را بررسی کنید
انجام همه اینها به شما داده های مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای کاملاً هدفمند را میدهد که احتمالاً با مخاطبان مناسب ارتباط برقرار میکند. هرچند که همه چیز برای آماده سازی نیست. همچنین لازم است وب سایت مشاغل و حسابهای رسانه های اجتماعی خود را برای میزبانی و تبلیغ محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید آماده کنید.
این به معنای بهینه سازی سایت برای تبدیل ها برای به حداکثر رساندن تأثیر ترافیکی است که محتوای شما ایجاد میکند. همچنین به این معنی است که مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را بذر می گذارند تا به آنها اطلاع دهند که باید انتظار داشته باشند که به زودی مقداری از محتوای با ارزش بالا جلوه گر شود. به این ترتیب مخاطبان از ابتدا مقدماتی را برای مصرف محتوا آماده میکنند و شروع اولین کارزار محتوای شما بسیار آسانتر است.
هیچ راهی بهتر برای رشد تجارت و خط اصلی آن وجود ندارد. بنابراین، تنها چیزی که باقی مانده است این است که به آنجا بروید و یک استراتژی بازاریابی محتوا برای تجارت کوچک خود کار کنید!