مقالات آموزشی

بررسی نکات کلیدی در رابطه با تولید محتوا

مفید بود؟

فروش محتوا، نیز یکی دیگر از مباحثی است که این روزها به وفور اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد و سازمان به دلایل مختلف نمی‌توانند کار تولید محتوا

را به خوبی انجام دهند اما نیاز به محتوا دارند، بنابراین تصمیم به خرید محتوا می‌گیرند. این کار اگر به درستی، با هدف و با استفاده از کارشناس‌های این حوزه اتفاق بیافتد، قطعا می‌تواند برای سازمان مزایایی به همراه داشته باشد، اما اگر این کار به درستی صورت نگیرد و محتواهایی نامناسب خریداری شود، قطعا هیچ سودی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : هزینه تولید محتوا

تولید کنندگان محتوا

این روزها افراد بسیاری با توجه به اینکه فعالیت تولید محتوا، محبوب شده‌است، به این فعالیت روی آورده‌اند و به تولید محتوا به عنوان یک شغل پولساز نگاه می‌کنند. البته باید گفت که تصور آنها زیاد دور از دسترس نمی‌باشد، به دلیل اینکه این روزها بسیار شاهد فروش محتوا هستیم. و قطعا افرادی که تولید کننده محتوا می‌باشند، از این کار استقبال می‌کنند. اما برای فروش محتوا و تولید محتوا، می‌بایست نکاتی را در نظر داشته باشید.

تنها با هدف اینکه هر محتوایی را تولید کنید و سپس به فروش محتوا بپردازید، موفق نخواهید شد. این شغل نیز مانند شغل‌های دیگر دارای شرایط مخصوص به خود می‌باشد و دارای نکته‌ها و ویژگی‌هایی می‌باشد که اگر شما در حین فعالیت تولید محتوا به آنها توجه داشته باشید، قطعا می‌توانید در این شغل فعالیت داشته باشید. اما در رابطه با فروش محتوا در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فروش محتوا

چه شخصی یا افرادی یا سازمانی، محتوا را می‌فروشد. مانند بسیاری دیگر از وقایع، وقتی استقبال از پدیده‌ای صورت می‌گیرد، افراد بسیاری وارد آن حوزه می‌شوند. در رابطه با تولید محتوا نیز این اتفاق پیش آمده‌است. همزمان با افزایش محبوبیت و ارزش تولید محتوا، بسیاری از افراد به عنوان تولید کننده محتوا وارد صنعت محتوا شده‌اند، و با تولید محتوا و سپس فروش محتوا، در این صنعت فعالیت می‌کنند.

اما اگر شما نیز به عنوان یک تولید کننده محتوا، به دنبال فروش محتوا میباشید. برای اینکه در این فعالیت موفق شوید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید. به اولین نکته‌ای که در رابطه با تولید محتوا و سپس فروش محتوا می‌بایست توجه داشته باشید، حوزه‌ها و موضوعاتی می‌باشد که درباره آنها تولید محتوا انجام می‌دهید. شما به عنوان یک تولید کننده محتوا باید به موضوعات مهم و جذابی که در جامعه وجود دارد، توجه داشته باشید و در رابطه با آنها تولید محتوا انجام دهید. فروش محتوا، معمولا برای اشخاصی صورت می‌گیرد که قصد دارند در رابطه با موضوعی که بسیار مهم می‌باشد، محتوایی داشته باشند و در رسانه خود منتشر کنند. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب موضوعات جذاب، فروش محتوا را برای این افراد انجام بدهید.

نکات مهم در رابطه با تولید محتوا

شما به عنوان تولید کننده محتوا، اگر می‌خواهید فروش محتوا را به درستی انجام دهید و افراد زیادی خواهان محتواهای تولید شده از جانب شما باشد، میبایست نکاتی را رعایت کنید. مهم‌ترین موضوعی که در رابطه با تولید محتوا می‌بایست به آن توجه داشته باشید، کیفیت می‌باشد. در فروش محتوا، افرادی موفق می‌شوند که محتواهای با کیفیت تولید کرده باشند. نکته بعدی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید، خلاقیت در تولید محتوا می‌باشد. باید همه محتواهای شما از لحاظ محتوایی یونیک و خاص شما باشد. زمانی که شما عنصر خلاقیت را در محتواهای خود رعایت می‌کنید، باعث می‌شوید که مخاطبان شما، علاقه مند باشند که محتواهای شما را خریداری کنند.

نکته بعدی که در رابطه با فروش محتوا بسیار مهم می‌باشد، این نکته می‌باشد که محتواهای شما نیاز مخاطب را برطرف کنند و برای مخاطب مزایایی به همراه داشته باشد. قطعا مشتریان شما به قصد جذب مخاطب تصمیم به خرید محتوا می‌گیرند، به همین دلیل شما باید نیاز آنها را برطرف کنید.

خریداران محتوا

بسیاری از سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند که به جای استخدامی افراد تحت عنوان تولید کنندگان محتوا در سازمان خود، به خرید محتوا روی بیاورند. این سازمان‌ها برای این کار خود دلایل بسیاری دارند که شاید مهم‌ترین آن به لحاظ صرفه جویی مسائل مادی می‌باشد. زمانی که این سازمان‌ها محتواهای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند، می‌توانند با سیاست گذاری درست و هدف معین، هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ زمانی صرفه جویی کنند. که قطعا این مسئله برای سازمان بسیار خوب می‌باشد.

اما این سازمان‌ها برای خرید محتوا باید به چه نکاتی توجه داشته باشند. بهتر است شخصی تحت عنوان کارشناس محتوا مسئولیت خرید محتوا را برعهده بگیرد. و اما این کارشناس محتوا می‌بایست ویژگی‌هایی داشته باشد و نکاتی را رعایت کند، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. در فروش محتوا، خریداران باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟ نکته بسیار مهمی که هر خریدار محتوا باید به طور دقیق آن را بررسی کند. یکتا بودن محتوا می‌باشد. این بدین معنی می باشد که در زمان خرید محتوا باید آن را بررسی کنید که کپی و یا تکراری نباشد.

بسیار اتفاق می‌افتد که در هنگام فروش محتوا، محتوا را به چندین نفر فروخته می‌شود. و دیده شده یک محتوا در چندین رسانه مختلف منتشر شده‌است. به همین دلیل بسیار با اهمیت می‌‎باشد که محتوای خریداری شده یکتا و یگانه باشد. نکته بعدی که می‌تواند به شما کمک کند تا محتواهای مناسب خریداری کنید، خرید محتوا از افراد یا سازمان‌هایی می‌باشد که سابقه خوبی در تولید محتوا و فروش محتوا دارند.

به دلیل اینکه بسیاری از این افراد شرایط حرفه‌ای کار را رعایت می‌کنند و محتواها را تنها در اختیار یک مجموعه  قرار می‌دهند. مسئله بعدی که باید به آن نیز توجه داشته باشید، انتخاب موضوع مناسب با اهداف و سیاست‌های مجموعه خود می‌باشد. بسیار پیش می‌آید که افراد فقط به دلیل اینکه در رسانه مورد نظر خود محتوایی را ارائه بدهند، بدون توجه به موضوع مورد نظر خود، محتوایی را منتشر می‌کنند که با استقبال مخاطبین همراه نمی‌شود.

فروش محتوا در مقابل بازاریابی محتوا: تفاوت چیست؟

ممکن است تعجب کنید که تفاوت بین بازاریابی محتوا و فروش محتوا چیست. بازاریابی محتوا یک رویکرد گسترده‌تر برای ارائه محتوای آموزشی است. مخاطبان بیشتری را هدف قرار می‌دهد، که احتمالاً شامل بازار هدف شما و هر کسی است که به طور تصادفی به وب سایت یا صفحات رسانه‌های اجتماعی شما برخورد می‌کند. در مقابل، فروش محتوا به طور خاص برای شخص خریدار خاصی انجام می‌شود. بازاریابی محتوا برای مخاطبانی طراحی شده‌است که ممکن است از قبل با برند شما آشنا باشند یا نباشند. با درک تفاوت بین این دو نوع محتوا، می‌توانید هر پیامی را برای برآوردن نیازها و خواسته‌های آن مخاطب خاص تولید کنید.

اهمیت فروش محتوا برای استراتژی های شما

مردم از افراد و شرکت‌هایی که به آنها اعتماد دارند و راه حلی برای نیازهایشان ارائه می‌دهند خرید می‌کنند. با این حال، استفاده از فروش محتوا برای افزایش اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی شما مهم است. نمایندگان فروش نمی‌توانند به طور همزمان در همه جا حضور داشته باشند. اما آنها می‌توانند از محتوایی استفاده کنند که مستقیماً به نیازهای خریدار مربوط می‌شود و به آنها کمک می‌کند. در اینجا چند جنبه اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

فروش محتوا شما را در رادار مشتری‌ها نگه می‌دارد.

مشتری‌ها در یک چشم به هم زدن وجود شما را فراموش می‌کنند.

جایگزین‌های بسیار زیادی وجود دارد.

فروش محتوا تضمین می‌کند که در فواصل زمانی متناوب با اطلاعات جذابی که برای جلب علاقه آنها طراحی شده‌‎است به آنها دسترسی پیدا می‌کنید.

با استفاده از فروش محتوا، به آنها یادآوری می‌کنید که چه کسی هستید و چه می‌کنید.

همچنین برای ارجاعات، شناخت برند و سایر عناصر حیاتی برای بازاریابی دیجیتال عالی است.

فروشندگان خوب می‌دانند که محصول یا خدمات آنها چه نقص خاصی دارد. آنها همچنین با میانگین اعتراضات مشتری‌ها بسیار هماهنگ هستند.

بهتر است مواردی را انتخاب کنید که می‌دانید راه حل روشنی برای آنها وجود دارد و می‌توانید پاسخ آنها را ارائه دهید.

استفاده از فروش محتوا برای کمک به افراد غیر تصمیم گیرنده. در برخی از موارد، فردی که با آنها در تماس هستید، لزوما تصمیم‌گیرنده نهایی نیستند. و این اشکالی ندارد و کاملا طبیعی است. بهترین بخش در مورد استفاده از فروش محتوا در این نوع شرایط این است که به آن دسته از افراد غیرتصمیم‌گیرنده اطلاعات اضافی داده می‌شود که سپس می‌توانند آن‌ها را به کسانی که قصد خرید را دارند ارائه کنند.

فروش محتوا برای نتایج بهتر

فروش محتوا یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه است، در حالی که اطلاعات لازم برای فروش و ایجاد اعتماد به برند شما را به آنها می‌دهد. با درک تفاوت بین این نوع محتوا و بازاریابی محتوای عمومی، می‌توانید پیامی ایجاد کنید که مستقیماً با نیازهای مشتریان شما صحبت می‌کند و فروش را برای تیم شما آسان‌تر می‌کند. اما هماهنگ کردن تیم‌های بازاریابی و فروش می‌تواند دشوار باشد.

نکات افزایش فروش محتوا

فروشندگان می‌توانند از محتوای موثر و جذاب برای انجام کارهای سنگین مانند ایجاد آگاهی از برند، آموزش مشتریان بالقوه و پاسخ دادن به سوالات مطرح نشده استفاده کنند. در اینجا نحوه بهبود کیفیت محتوای خود و تازه نگه داشتن برنامه‌ها و ابزارهای فعال سازی فروش ارائه شده‌است.

محتوای خود را حسابرسی کنید

بیشتر سازمان‌ها دارای یک کتابخانه غنی از محتوای فروش هستند (چه آن را تحت یک طرح فعال‌سازی فروش سازماندهی کرده باشید یا نه). احتمالاً مملو از برگه‌های راهنمایی، مقالات سفید، مطالعات موردی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های ایمیلی، تحقیقات، پادکست‌ها، ویدئوها و وبینارها است. تیم‌های فروش در ابتدا به دنبال چیزهایی باشند که کار نمی‌کنند، مانند: قطعات قدیمی، محتوایی که استفاده نمی‌شود، نادرستی، فناوری یا ابزارهایی که دیگر به درستی کار نمی‌کنند، و محتوایی که با استراتژی فروش فعلی، قیف یا انتظارات خط لوله شما مطابقت ندارد.

همچنین مواردی که کار می‌کنند را شناسایی کنید، مانند: محتوایی که دقیقاً با سؤالات خاص و تکراری که فروشندگان اخیراً می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند، همخوانی دارد، قطعاتی که به طور متوالی با سفر خریدار هماهنگ هستند و باید در آن ترتیب باقی بمانند، و سوالات و نگرانی‌هایی که خدمات مشتری یا پشتیبانی به طور مرتب می‌شنوند و برای شناسایی شکاف‌های محتوا حل می‌کنند.

پس از ایجاد بهترین محتوا برای مخاطبان هدف خود، باید داده‌های خود را دنبال کنید تا محبوب‌ترین محتوای وب سایت خود را درک کنید. این یک راه موثر برای دیدن آنچه مردم در وب سایت شما به دنبال آن هستند است. علاوه بر این، می‌توانید میزان زمانی را که افراد در یک صفحه خاص از وب سایت شما صرف می‌کنند را مشاهده کنید. این نتایج برای پست‌های بعدی شما مفید خواهد بود و فروش را افزایش می‌دهد.

تعادل خود را بررسی کنید

متخصصان فروش و بازاریابی نیز فرصتی برای بررسی تعادل محتوا با ممیزی‌های منظم دارند. شما می‌خواهید به دنبال مناطقی باشید که در آن محتوا بیش از حد بارگذاری شده‌است یا کمتر ارائه می‌شود. برخی موارد را باید در نظر گرفت:

-آیا محتوای مرحله اولیه خیلی پیچیده و طاقت فرسا است؟

-آیا مطالعات موردی کافی دارید که طیف وسیعی از صنایع یا انواع مشتریان را برای فروش در مراحل آخر پوشش دهد؟

-آیا حجم زیادی از محتوای محصول محور دارید، اما تعداد محدودی نکات برای کمک به فروشندگان برای ارسال اطلاعات ارزشمند در رسانه‌های اجتماعی دارید؟

-آیا ویدیوی درخواستی کافی در سراسر قیف فروش موجود است؟ به عنوان مثال، آیا برای مراحل اولیه محصولات، فرآیندها، امکانات و خدمات خود معرفی کرده‌اید؟ آیا راهنمای خرید برای مراحل میانی و آموزش و حل مسئله برای مراحل پایانی دارید؟

نحوه استفاده مشتریان بالقوه و فروشندگان از محتوا را پیگیری کنید

نگاهی بیندازید که فروشندگان و هرکسی که در فعال سازی فروش مشارکت دارد چگونه از محتوا استفاده می‌کند، به علاوه اینکه مشتریان بالقوه چگونه با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند. از فروشندگان بپرسید که چه کسانی هستند و از چه مشتریانی استفاده می‌کنند و/یا بیشتر از آنها می‌خواهند.  این به شما کمک می‌کند تا محبوب‌ترین موضوعات محتوا و کانال‌هایی را که فروشندگان و مشتریان احتمالی در استفاده از آن احساس راحتی می‌کنند، شناسایی کنید.

محبوب‌ترین موضوعات را برای ایده‌هایی در مورد چگونگی ایجاد محتوای بیشتر در قالب‌های مختلف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک مطالعه موردی محبوب است، ایجاد یک برگه راهنمایی از غذای آماده یا انجام یک ویدیو با مشتری که موفق شده‌است را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر مشتریان بالقوه با یک وبینار درگیر نباشند، ممکن است مجدداً ارزیابی کنید که آیا باید آن را در کتابخانه محتوا نگهداری کنید یا شاید، می‌توانید از اطلاعات در قالبی بهتر، فشرده یا ساده استفاده کنید.

برای تماس‌ها وقت بگذارید

بازاریابان و هرکسی که در تولید محتوای فروش دخیل است می‌خواهد زمان بیشتری را برای تماس‌ها (تلفنی، آنلاین یا حضوری) صرف کند. به مناطقی گوش دهید که مکالمات را می‌توان با محتوای بیشتر یا متفاوت بهبود بخشید. همچنین مراقب مناطقی باشید که فروشندگان در صورت شناخت بیشتر در مورد یک محصول، خدمات، صنعت یا رقابت می‌توانند کارآمدتر باشند. هنگامی که در تماس می‌نشینید، ممکن است محتوای جدیدی را شناسایی کنید که به سؤالات احتمالی پاسخ مؤثرتری می‌دهد.

از تحقیق کلمات کلیدی برای ایده‌های محتوا استفاده کنید

گوگل اعلام کرد که محتوایی که از کلمات کلیدی تشکیل شده‌است در یک تلاش نادرست به رتبه‌بندی آسیب می‌زند. برای استفاده از آن به نفع خود، باید به تحقیق کلمات کلیدی با توجه به محتوا، به شیوه‌ای هوشمندانه توجه کنید. برای انجام صحیح این کار، باید به علایق مشتریان خود و آنچه که آنها به دنبال آن هستند توجه کنید. اگر تشخیص دهید که چه اصطلاحات محبوبی با مخاطب هدف شما طنین انداز می‌شود، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که آنها را مورد علاقه خود قرار دهد. همچنین، با استفاده از کلمات کلیدی با حجم بالا، ترافیک وب سایت خود را بهبود می‌بخشید.

از PPC برای آزمایش کلمات کلیدی خود استفاده کنید

اگر می‌دانید چگونه از PPC استفاده کنید، این یک منبع عالی برای کمپین‌های ارگانیک است. می‌توانید از تلاش‌های بازاریابی پولی خود برای آزمایش کلمات کلیدی انتخاب شده استفاده کنید. می‌توانید صفحات فرود و کپی‌های تبلیغاتی را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ایجاد کنید و ببینید چه تعداد از مشتریان روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند. این یک روش عالی برای اندازه گیری تأثیر آن کلمات کلیدی بر مخاطبان هدف شما است. پس از بررسی نرخ ترافیک، می‌توانید کمپین‌های ارگانیک متشکل از آن کلمات کلیدی با حجم بالا ایجاد کنید تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

سخن آخر

داشتن تیم مناسب یکی از حیاتی‌ترین عوامل برای افزایش فروش است. یک تیم با مجموعه مهارت‌های متنوع می‌تواند زمین‌های بیشتری را نسبت به تیمی با تنها یک یا دو مجموعه مهارت خاص پوشش دهد. به نوبه خود، آنها برای شرکت خود بهره وری بیشتری خواهند داشت که منجر به تجربه مشتری بهتر و در نهایت فروش بیشتر می‌شود. علاوه بر این، مدیریت یا داشتن یک کسب و کار مستلزم این است که وظایف را به کسانی محول کنید که می‌‎توانند نتایج مورد نظر را ارائه دهند. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش فروش شرکت خود انجام دهید، و اینها تنها چند مورد از بسیاری از آنها هستند.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با بیشترین کیفیت و در کم‌ترین زمان ممکن تحویل خواهند داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.