جلوگیری از جریمه گوگل و سقوط رتبه سایت با ارائه جدیدترین محتویات به مشتریان تجارتهای آنلاین امکان پذیر خواهد بود و موجب جذب کاربر و افزایش فروش میشود…
برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
برای یک بازاریاب اینترنتی، به روز نبودن تولیدات سایت و یا ارائه خدمات قدیمی به مشتریان، مانند زهر کشنده عمل خواهد کرد. دلیل ارائه این مقاله نیز اصلاح تصورات غلط برخی از مدیران و یا مسئولین وب سایتهای تجارت آنلاین است که همچنان از روشهای قدیمی تولید محتوا برای سئو استفاده میکنند. من در این پست سعی کردم تا با معرفی برخی از این روشها، به ارتقای دانش این دسته از افراد نسبت به مفهوم سئو کمک کنم.
معرفی روشهای قدیمی و منسوخ شده اصول سئو سایت
امروزه در عصر دیجیتال، بازاریابی و فروش آنلاین در بستر اینترنت صورت میگیرد و بالطبع افراد هم خواسته ها و نیاز های خود را از طریق اینترنت و موتور جستجوگر گوگل دنبال میکنند و این امر بستگی زیادی به رعایت اصول سئو دارد که عاملی برای دیده شدن و معرفی کسب کارها به افرادی است که خواهان همان نوع خدمات و محصولات هستند.
هر کسب و کاری که در حوزه ی تجارت آنلاین فعالیت دارد، تمایل دارد که توسط دیگران دیده شود و بتواند تعداد زیادی مشتری جذب نموده و به فروش بالاتری دست یابد. بنابراین یکی از امور مهم و ضروری برای تمام کسب و کارهای آنلاین، رعایت اصول سئو و کسب رتبه بالاتر در گوگل است، زیرا قابلیت این را دارد که سایت شما را در شمار بالاترین نتایج جستجوی افراد قرار دهد.
متاسفانه برخی روش ها وجود دارند که نه تنها منجر به ارتقا و صعود سایت نمیشوند، بلکه برعکس باعث جریمه شدن و سقوط رتبه سایت میشوند که علت اصلی آن به روز نبودن محتویات سایت و قدیمی بودن روند ارائه خدمات است. در حقیقت باید گفت، به کارگیری روش ها و اصول سئو قدیمی، پاسخگوی نیازهای بازاریابی اینترنتی نبوده و نتیجه ی مورد نظر نیز حاصل نخواهد شد.
در این مقاله تعدادی از روش های قدیمی برای سئو معرفی شدهاند که خواندن آن به تمام صاحبان کسب و کارهای آنلاین توصیه میشود و راهنمایی برای افزایش دانش و آگاهی در زمینه ی اصول سئو و چگونگی تولید محتوای سئو شده خواهد بود.
نگارش متن بروی تصویر
مشتری به دنبال محتویات و خدمات منظم و آراسته است. به یاد داشته باشید که تولید محتوای مفید و مناسب و ارائه خدمات منظم برای کاربران مهم است و هنگامی که قرار است تعداد زیادی تصویر منتشر کنید، از نگارش متن بر روی آن بپرهیزید و محتوای مورد نظر را به صورت جداگانه، در زیر تصویر مربوطه قرار دهید. در این صورت امکان استفاده از تصویر و محتوا را برای کاربران فراهم نموده و رضایت خاطر آنها را کسب مینمایید. علاوه بر این کاربر در صورت نیاز عکس را بصورت مجزا دانلود خواهد کرد. نتیجتا محتویات متعادلی دارید که ضمن کسب رضایت مشتری، همراستا با اهداف تجارت شما خواهد بود.
تصاویر بهینه برای سئو چگونه باید باشند؟
برای آنکه محتوای مخاطب پسندتری داشته باشید، از یک یا چند تصوویر در هر صفحه از سایت خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر در صفحات سایت برای کاربران جذاب است. برای اینکه تصاویر سئو شده باشند تصاویر شما باید توضیح و نامی متناسب با آنچه نشان میدهد را داشته باشد و از کلیدواژه های آن صفحه استفاده کرده باشید. علاوه بر این به سایز عکس و کیفیت آن نیز توجه ویژه نشان دهید. برای داشتن تصاویری متناسب با سئو، باید از تصاویر یونیک استفاده کنید که خودتان تهیه کردهاید و آن را از صفحات دیگر گوگل کپی نکرده باشید. . سعی کنید اقدام به تولید و طراحی تصاویر زیبا که نشانگر کسب و کار و برند شماست، نمایید. تیم گرافیک رایا مارکتینگ در این زمینه همراه شماست و کمک میکند که تصاویر متناسب با صفحات وبسایت خود را داشته باشید.
طراحی تصاویر متناسب با صفحات وبسایتتان
کپی از محتویات رقبا
ما اغلب به دنبال فعالیت رقبا هستیم و از آنها تقلید میکنیم تا شاید بتوانیم همچون آنها موفق شویم، زیرا فکر میکنیم کاری که رقیب ما انجام میدهد حتما با ارزش است و برای ما هم جواب میدهد. شاید این ایده و توجه و تقلید از فعالیت رقیب در امور صنعتی و تجاری مثمر ثمر باشد. ولی به هیچ عنوان در زمینهی کسب و کار آنلاین و جذب مشتری پاسخگو نخواهد بود. کپی از محتویات رقبا، ما را به سمت افزایش و جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری سوق نخواهد داد و برای این کار حتما باید از تولید محتوای سئو شده استفاده کرد تا بتوان از دیگر رقبا پیشی گرفت.
تیم رایا مارکتینگ همواره به دنبال روش هایی برای جذب مشتری جدید و نگهداشت مشتریان فعلی است و معتقد است که کپی برداری از محتویات سایت رقیب، به هیچ عنوان روش مناسبی برای دستیابی به این هدف نخواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که به نیازها و خواسته های مشتریان، کارمندان، فروشندگان و سرمایهگذاران خود توجه نموده و با در نظر داشتن اصول تولید محتوا، به خلق مطالب جدید و منحصر به فرد بپردازید و بدین شیوه از رقبای خود پیشی گیرید.
آیا کپی محتویات رقبا بر سئو تاثیر گذار است؟
خیر. زیرا الگوریتمهای گوگل بسیار هوشمند هستند و در صورت استفاده و کپی برداری از محتویات سایر سایت ها، از امتیاز دادن به شما اجتناب کرده و در نتیجه سایت شما را به انتهای نتایج جستجوی افراد منتقل میکنند، جایی که امکان دیده شدن در آن بسیار محدود است.
پیشنهاد میشود برای تولید محتوای سئو شده، مطالب و محتوای سایت هایی که در حوزه ی کاری شما فعالیت دارند را مطالعه نموده و با توجه به برداشت خود و شناخت مشتریان، آن را بنویسید و یا محتوا نویسی سایت خود را برونسپاری کنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا از انتشار به موقع مطالب جدید سایت خود مطمئن باشید
تولید محتوای سئو شده برای وبسایت
استفاده بیش از حد از لینکهایی با محتویات همسان
گاهی دارندگان سایتها می پندارند که برای انجام سئو، تعداد زیاد لینک گذاری فاکتور اصلی خواهد بود، اما براستی جهت دریافت رتبه در نتایج جستجو چه عملی نتیجه بخش تر است؟ لینکها بسیار مهم هستند اما تنها فاکتور برای رنک گیری نمی باشند بلکه درج محتویات باارزش و منحصر بفرد مرتبطه به جستجوی کاربر، ثبت کلمات کلیدی شاخص، استفاده از برنامه های اجتماعی، ثبت اطلاعات جدید، درج اخبار و… نیز برای بهینه سازی سایتها بسیار با اهمیت می باشند، بنابراین فقط از ارجاع فراوان به لینکها استفاده نکنید. از تمام موارد گفته شده در کنار لینک گذاری بهره ببرید تا سیل عظیمی از مشتریان را برای مادام العمر به ارمغان آورید.
چگونه بکلینکدهی درستی داشته باشیم؟
برای بکلینکدهی درست، ترجیحا یک لینک داخلی و یک لینک خارجی در هر صفحه از سایت خود داشته باشید، به هر صفحه فقط یک بار لینک بدهید، دقت داشته باشید صفحاتی که به آنها لینک میدهید از اعتبار بالاتری برخوردار باشند، با کلمات کلیدی لینک دهید و لینک بگیرید. رعایت موارد گفته شده اعتبار سایت شما را افزایش داده و به صفحات اولیهی سرچ گوگل ارتقا میدهد.
بک لینک گرفتن از سایتهای معتبر
زمانی که رتبه تان را در سایت از دست میدهید یعنی تنبیه شدهاید. استفاده از تکنیکهای قدیمی و یا روشهای جعلی در سئو سایت، موجب جریمه از طرف موتورهای جستجوگر و کاهش رتبه خواهد شد. امروزه الگوریتمهای گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمام جوانب استانداردسازی سایتها را بررسی میکنند به همین دلیل بسیاری از وبلاگ نویسان و یا مدیران صفحات آنلاین از جریمه های گوگل بشدت در هراسند، زیرا این مسئله موجب کاهش سود و یا تعداد کاربری میشود. زمانی که این اتفاق افتاد باید بدنبال دلیل مسئله باشید. اگر مطمئن هستید که محتوای تولیدی شما اورجینال است باید نگاهی به تاریخ آنها بیندازید و یا از وب مسترتان بپرسید که چه تغییراتی را در صفحات به وجود آورده است. اگر برای تمام این موارد مشکلی نیافتید باید Google Webmaster Tools را بررسی کنید، چنانچه پیغامی مبنی بر جریمه از گوگل دریافت نکردید لازم است تا با یک شرکت معتبر سئو ارتباط برقرار نموده و علت را جویا شوید. درج مطالب کپی و سرقت شده تاوان دارد که البته موجب سقوط شدید رتبه نخواهد شد اما مطمئنا عامل بازدارنده ای برای افزایش رتبه سایت است.
از آنجایی که الگوریتمهای گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمام جوانب استانداردسازی سایتها را بررسی میکنند، روش های قدیمی بهینه سازی سایت دیگر کارساز نیست و استفاده از آن برای اجرای اصول سئو، هیچ کمکی نمیکند و حتی ممکن است باعث کاهش رتبه سایت شود که در این صورت باید گفت شما از سوی گوگل جریمه شدهاید. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارهای آنلاین نگرانند که جریمه شوند، زیرا این موضوع باعث کاهش تعداد کاربر و مخاطب سایت و همچنین کاهش فروش و درآمد میشود.
اگر احیانا از سوی گوگل جریمه شدید، باید اقداماتی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که اصول تولید محتوا را رعایت نموده و محتوای شما اورجینال است، تاریخ انتشار محتوا را بررسی کنید و از وب مستر تان بپرسید که چه تغییراتی را در صفحات به وجود آورده است. اگر همچنان با مشکل مواجه بودید، باید Google Webmaster Tools را بررسی کنید و اگر پیغامی مبنی بر جریمه از گوگل دریافت نکردید بهتر است با یک شرکت معتبر و متخصص در زمینه ی سئو مشورت نموده و از آنها کمک بگیرید تا با رعایت اصول سئو، سایت شما را از مشکلات پیش آمده نجات دهد.
سوالات متداول
-
آیا کپی محتویات رقبا بر سئو تاثیر گذار است؟
الگوریتمهای گوگل مثل الگوریتم پاندا، به قدری هوشمند شدهاند که دیگر نمیتوان از کپی محتویات رقبا استفاده کرد. با این کار امکان اینکه صفحات سایت و در نتیجه سایت خود را به انتهای نتایج جستجو ببرید بسیار است. شما میتوانید محتویات رقبا را خوانده و برداشت خودتان را برای مخاطبانتان بنویسید.
-
چگونه لینک دهی درستی داشته باشیم؟
برای لینکدهی باد در نظر داشته باشید که ترجیحا یک لینک داخلی و یک لین خارجی در هر صفحه از سایت خود داشته باشید، به هر صفحه فقط یک بار لینک بدهید، صفحاتی که به آنها لینک میدهید از اعتبار بالاتری برخوردار باشند، با کلمات کلیدی لینک بدهید و لینک بگیرید.
-
تصاویر بهینه برای سئو چگونه هستند؟
برای آنکه محتوای مخاطب پسندتری داشته باشید، از یک یا چند تصوویر در هر صفحه از سایت خود استفاده کنید. تصاویر شما باید توضیح و نامی متناسب با آنچه نشان میدهد را داشته باشد و از کلیدواژه های آن صفحه استفاده کرده باشید. علاوه بر این به سایز عکس و کیفیت آن نیز توجه ویژه نشان دهید.