هر قدر که مشتاق آغاز تلاش های بازاریابی محتوای خود باشید، انجام این کار بدون داشتن یک استراتژی خوب و شفاف معنا ندارد.
از این نکات بازاریابی محتوایی برای کسب و کار جدید خود استفاده کنید. میتوانید مشتریان بالقوه زیادی را از این طریق برای شرکت خود جذب نمایید. تا در نهایت در حوزه کاریتان به یک رهبر و پیشرو تبدیل شوید. بازاریابی محتوا یکی از بخش های اصلی بازاریابی برای برندسازی کسب و کارهای جدید است و اگر بدانید چگونه این کار را انجام دهید، مسلط شدن بر آن چندان کار سختی نخواهد بود.
دایره مخاطبان را تعریف کنید
در حالی که کسب و کار جدیدتان را راهاندازی میکنید، احتمالاً از قبل به طور مفصل به تحقیقات بازار پرداخته اید تا نوع افرادی که به احتمال زیاد خواهان محصولات یا خدمات شما هستند را مشخص کنید. اطلاعاتی را که از قبل درباره مخاطبین هدف خود گردآوری کردهاید را گرفته و از طریق ایجاد شخصی سازیهای منحصر به فرد برای انواع مختلف مخاطبینی که مورد هدف شما هستند این اطلاعات را مجدداً اصلاح کنید. در ادامه، از این اطلاعات برای تولید محتوایی که تا جای ممکن مؤثر و درگیر کنندهی مخاطب باشد استفاده نمایید.
یک استراتژی ایجاد کنید
هر قدر که مشتاق آغاز تلاشهای بازاریابی محتوای خود باشید، انجام این کار بدون داشتن یک استراتژی خوب و شفاف معنا ندارد. اکنون که مخاطبین خود را شناخته اید، خیلی راحت میتوانید به تدوین استراتژی بازاریابی محتوای خود بپردازید. استراتژی شما باید به طور شفاف نحوهی درگیر شدن با بازاریابی محتوا را مطرح نماید.
به پرسشهایی نظیر اینها پاسخ دهید: چند وقت یکبار مطالب را منتشر کنم؟ در کدام بسترها منتشر کنم؟ از چه نوع محتوایی استفاده کنم؟ برای چه کسی محتوا تولید کنم؟کلید موفقیت شما در این است که به استراتژی خود پایبند باشید. نه اینکه از همان روز اول شروع به نوشتن بیهدف کنید. احتمالاً با گذر زمان چندین مرتبه مجبور به اصلاح استراتژی خود خواهید شد.
تولید کنندگان محتوا را انتخاب کنید
به عنوان یک کسب و کار جدید، احتمالاً در موقعیتی نبوده اید که حجم عظیمی از پول و وقت را صرف محتوا کنید. با این حال، اطمینان از اینکه مقادیر مناسبی از بودجه بازاریابی خود را به آن اختصاص میدهید کمک شایانی به شما خواهد کرد که از همان ابتدا استراتژی بازاریابی خود را به طور صحیح برپا کنید.
در صورت امکان، فردی را از درون تیم خود برای تولید محتوا انتخاب کنید. به هر حال، شما احتمالاً به عنوان یک شرکت جدید یک نویسنده یا بازاریاب حرفه ای در بین اعضای شرکت دارید. به طور ایدهآل، آنها باید شناخت خوبی از مفاهیم سئو و بازاریابی آنلاین داشته باشند در غیر اینصورت، این کار را به سایتهای تولید محتوایی نظیر رایا مارکتینگ بسپارید؛ جاییکه که در آن نویسندگان متعهد و قابل اعتمادی وجود دارند.
بازاریابی محتوا میتواند به آشنایی یک تجارت کوچک کمک کند
وقتی تصمیم میگیرید در مورد انواع محتوا برای ایجاد و موضوعاتی که محتوای شما آنها را پوشش میدهد تصمیم بگیرید، به خاطر داشته باشید که نکته اصلی این است که شما در تلاش برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود هستید. این بدان معناست که بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید محتوا همیشه نمایانگر تجارت کوچک شما در صدای نام تجاری است که در تلاش برای ایجاد آن هستید. تمرکز بر ایجاد لحن و سطح کیفی ثابت بسیار مهم است زیرا مخاطب شما با توجه به محتوای تولید شده شما، کسب و کار شما را شناسایی میکند.
به یاد داشته باشید که این یکی از راه هایی است که بازاریابی محتوا می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. یک نمونه از محتوای ضعیف فکر شده یا بد اجرا شده میتواند کل استراتژی را عقب براند. بهتر است طرحی را برای مقیاس سازی ایجاد محتوا پیش از قرار دادن هرگونه استراتژی جدید محتوایی در نظر بگیرید تا بتوانید آن را بدون دردسرهای بزرگ، گامهای اشتباه و وقفه ها اجرا کنید. انجام این کار میتواند به شما کمک کند تضمین عملکرد بالا و نتایج عالی ساخت برند در طولانی مدت.
تخصص خود را در مورد موضوعات خاص نمایش دهید
هنگامی که برای مخاطبان خود محتوا ایجاد می کنید، به شما این فرصت را میدهد که تخصص خود را در موضوعات مرتبط با مشاغل اصلی، محصولات یا خدمات خود به نمایش بگذارید. با ارائه اطلاعات جامع و عمیق در موضوعات محتوای خود، امکان ایجاد تجارت به عنوان یک پیشرو در صنعت آن فراهم میشود. این باعث میشود وب سایت مشاغل کوچک شما مقصدی برای هر کسی باشد که به دنبال دانش مطمئن درباره کارهایی است که به بهترین وجه انجام می دهید.
این حاشیه هایی دارد که فراتر از استراتژی محتوای شما خواهد بود. این امر همچنین دهان به دهان مثبت مخاطبان هدف شما را تغذیه می کند و آنها را ترغیب می کند تا هویت برند شما را تا حد گستردهای بشارت دهند. این نتیجه ای است که ارزش و اهمیت آن به سادگی قابل اغماض نیست.
برای تقویت حضور اجتماعی خود محتوای شایسته اشتراک گذاری ایجاد کنید
یکی دیگر از جنبه های اصلی یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا، هدف گذاری است برای ایجاد محتوای شایسته به اشتراک گذاری که پیروان شبکه های اجتماعی میخواهند به همه کسانی که با آنها ارتباط دارند پخش کنند. انجام این کار نه تنها با جذب فالوورهای جدید حضور رسانه های اجتماعی خود کسب و کار کوچک خود را تقویت می کند بلکه با ایجاد یک شبکه تبلیغاتی داخلی برای هر قطعه جدید، به موفقیت محتوای آینده شما نیز کمک میکند.
باز هم، این تابعی از ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبانی است که شما امیدوارید آنها را جذب کنید. پس از ورود، حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار کوچک شما می توانند به عنوان یک ماشین تبلیغات تجاری با فیدهایی فعالیت کنند که همیشه پر از محتوای مفید و جذاب متناسب با نیازها و سلیقه مخاطبان است. این امر به شما کمک می کند تا از پایداری ترافیک ارزشمندی که به وب سایت مشاغل کوچک شما میآید اطمینان حاصل کند و در عین حال دسترسی شما را فراتر از مشتریان اصلی و پیروان کسب و کارتان گسترش دهد.