مقالات آموزشی

بررسی میزان حقوق تولید کننده محتوا و عواملی که به آن بستگی دارد

مفید بود؟

حقوق تولید کننده محتوا چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد 

حقوق تولید کننده محتوا یکی از مواردی است که میتواند اهمیت بسیار بالایی برای افرادی که قصد ورود به شغل و حرفه تولید محتوا رو دارند، اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. حقوق تولید کننده محتوا در هر سال با توجه به نرخ تورم افزایش یافته و گاهی اوقات نیز ممکنه در طول سال حقوق تولید کننده محتوا بیش از یک بار افزایش پیدا کند.

بدین ترتیب حقوق فردی که کار تولید محتوا انجام می دهد، یک عدد و رقم ثابت نبوده و ممکنه در هر سال و یا در شرایط مختلف، متفاوت باشد.حقوق تولید کننده محتوا به عوامل مختلفی بستگی داره و این موضوع باعث شده تا تحقیق و جستجو برای افرادی که قصد ورود به حرفه تولید محتوا رو دارند آغاز شود.

حقوقی که برای تولید کننده محتوا از طرف کارفرما در نظر گرفته می شود معمولا با در نظر گرفتن شرایط ایده آل بوده یعنی محتوایی که دریافت می کنه باید کیفیت لازم رو داشته باشه تا بتونه رضایت کارفرما رو جذب کنه. در ادامه به صورت مفصل به موضوع مقدار حقوق تولید کننده محتوا و عوامل موثر در کم و زیاد شدن حقوق تولید کننده محتوا پرداخته میشه.

حقوق تولید کننده محتوا بر اساس چه مواردی تعیین میشود 

کیفیت 

اولین موردی که میتونه در تعیین حقوق تولید کننده محتوا موثر باشه، کیفیت کار تولید کننده محتواست. میزان کیفیت و رعایت نکات مربوط به سئو(SEO) میتونه کمک کنه یک فرد که در حال تولید محتوا برای یک شرکت، سازمان، موسسه، شخص یا هر فرد و ارگان دیگری بوده بتونه برای هر محتوا، حقوق بیشتری دریافت کند. برای اینکه بتوانید در این حرفه موفق شوید لازم است مهم ترین نکات در زمینه تولید کننده محتوا را بدانید.

تعداد کلمات 

یکی از فاکتورهای تعیین کننده حقوق تولید کننده محتوا، تعداد کلمات هر محتوا است. معمولا حقوق تولید کننده محتوا به ازای هر کلمه تعیین می شود و هر چه تعداد کلمات یک محتوای متنی بیشتر شود، حقوق پرداختی از سوی کارفرما نیز بیشتر میشه. بدین ترتیب هر فردی میتونه با افزایش سرعت تایپ خود و همچنین افزایش اطلاعات خود در زمینه های مختلف، در یک روز کاری با نگارش محتواهای بیشتر، حقوق دریافتی خود را بیشتر کنه.

ترجمه 

برخی از محتواها باید ترجمه یک متن خاص بوده و تولید کننده محتوا نمی تواند چیزی به آن اضافه و یا چیزی از آن کم کند. در چنین مواقعی حقوق تولید کننده محتوا نسبت به فردی که محتوای بازنویسی از سایت های فارسی زبان تولید کرده، بیشتر خواهد بود.

تالیفی یا بازنویسی 

گاهی اوقات تولید محتوا به گونه ای هستش که تولید کننده محتوا میتونه به راحتی با بررسی یک مقاله، یک محتوای بازنویسی شده را تولید کرده و آن را در سایت درج کنه. گاهی اوقات یک محتوا باید تالیفی باشد و تولید کننده محتوا از ذهن خود یا تحقیق و جستجوهای مختلف محتوا رو تولید میکنه. تولید محتوای تالیفی معمولا حقوق بالاتری نسبت به بازنویسی مقالات دارد.

چه مهارت هایی به افزایش حقوق تولید کننده محتوا کمک میکنه 

آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا

یکی از مهارت ها که میتونه به افزایش حقوق تولید کننده محتوا کمک کنه، آشنایی با یک سیستم مدیریت محتواست (Content management system). از معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا میتوان به وردپرس اشاره کرد. وردپرس در همه کشورهای دنیا مورد استفاده قرار میگیره و کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می کنند.

راحتی استفاده از آن یکی از دلایل استقبال از آن می باشد. با شناخت سیستم های مدیریت محتوا میشه علاوه بر تولید محتوا، درج محتوا را هم انجام داده و این موضوع به افزایش حقوق تولید کننده محتوا کمک میکنه.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی 

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی برای افرادی که می خواهند به صورت تخصصی کار تولید محتوا را انجام دهند، اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا استفاده از تصاویر در محتوای متنی بسیار رایج بوده و عدم آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی سبب میشه تا تولید کننده محتوا نتونه محتوای جذاب و تعاملی تولید نماید. آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی کمک می کند تا بتوان در کنار تولید محتوای متنی، بتوان محتوای تصویری یا گرافیکی نیز تولید کرد.

افزایش سرعت تایپ 

یکی دیگر از عواملی که میتونه کمک کنه تا حقوق تولید کننده محتوا بیشتر بشه، افزایش سرعت تایپه، با این کار میتونیم در بازه زمانی مشخص، تعداد کلمات بیشتری را نوشته و این کار کمک میکنه تا حقوق تولید کننده محتوا با افزایش چشمگیری مواجه شود. تایپ ده انگشتی میتونه تولید کننده محتوا را به سمت تایپ سریع حرکت دهد.

چگونگی ارتقاء یافتن تولید کننده محتوا 

آشنایی با سئو 

سئو یکی از کلیدهای تولید محتوا محسوب می شود، بدین ترتیب هیچ فردی بدون آشنایی با سئو سایت نمیتونه در شغل خود به ثبات برسد و به سمت قله های این شغل حرکت کنه. تسلط بر سئو سایت کمک میکنه تا تولید کننده محتوا بتونه محتوایی را تولید کنه که هم برای کاربران اینترنت و هم برای الگوریتم های موتور جستجو جالب و با کیفیت باشه.

داشتن مهارت در نوشتن 

نوشتن یکی از مهارت هایی است که در مدت زمان کوتاهی تولید کننده محتوا را ارتقاء می بخشه. با آشنایی کامل و داشتن مهارت در نوشتن، تولید کننده محتوا می تواند متنی را برای یک مقاله بویسد که مخاطب را جذب خود کند.

معمولا نداشتن غلط املایی و رعایت نکات مربوط به نگارش، مهارت نوشتن را در یک فرد افزایش می دهند. در صورتی که غلط املایی و یا اشتباه نگارشی در متن یک محتوا مشاهده شود، اعتبار آن محتوا برای بازدید کننده از بین می رود.

آشنایی با موتورهای جستجو 

شناخت الگوریتم های مختلف موتورهای جستجو کمک میکنه تا حقوق تولید کننده محتوا بیشتر بشه، اما چرا و چگونه؟ دلیل اصلی این اتفاق بررسی همه محتواهای منتشر شده بر روی سایت های اینترنتی توسط الگوریتم های گوگل است

.گوگل الگوریتم های بسیار زیادی را طراحی کرده تا یک محتوا را از هر لحاظ مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود هر گونه اشکال، گوگل سریع برای سایت جریمه ای در نظر میگیره. حال بیشتر شرکت های فعال در زمینه تولید محتوا و یا مالکان سایت های اینترنتی، به دنبال افرادی هستند که علاوه بر تولید محتوا، با موتورهای جستجو نیز آشنایی کامل داشته باشند.

تسلط به زبان انگلیسی 

زبان انگلیسی رو میشه یک زبان کامل و بین المللی دانست که همه معاملات بین المللی تقریبا به زبان انگلیسی انجام شده و درصد بسیار اندکی از معاملات جهانی به سایر زبان ها انجام می شوند. آشنایی با زبان انگلیسی کمک میکنه تا تولید کننده محتوا بتونه محتوای ترجمه ای را با بهترین کیفیت تولید کنه.

و از طرفی دیگر نیز برای محتوای تالیفی نیز میتونه از سایت های اینترنتی معتبر الهام بگیره. با این وجود حقوق تولید کننده محتوا در صورت تسلط بر زبان انگلیسی بیشتر میشه، چون درخواست های بیشتری برای همکاری پیدا میکنه.

ویژگیهای شخصیتی موثر در افزایش حقوق تولید کننده محتوا 

خلاقیت 

یکی از اصلی ترین ویژگی های شخصیتی که در افزایش حقوق تولید کننده محتوا موثر بوده، خلاقیت بوده که با تقویت ذهن خلاق، هر فردی میتونه تو شغل تولید محتوا رشد کنه و به حقوق بالاتری نیز برسه. خلاقیت در تولید محتوا حرف اول رو میزنه و در صورت نداشتن خلاقیت، امکان تولید محتوا با کیفیت مناسب وجود نداره.

مسئولیت پذیری 

مسئولیت پذیر بودن یکی از ویژگی های شخصیتی بوده که معمولا کارفرما را وادار به همکاری بیشتر و طولانی مدت میکنه، به همین خاطر همیشه افرادی که مسئولیت پذیری بیشتری دارند، درآمد بیشتری رو از شغل تولید محتوا کسب می کنند.

داشتن نظم 

در هر کاری نظم اهمیت بسیار زیادی دارد. تولید محتوا از جمله مشاغلی بوده که بدون داشتن نظم امکان پیشرفت وجود نداره. در صورتی که نظم سرلوحه کار قرار بگیره، امکان افزایش حقوق تولید کننده محتوا وجود دارد.

بازه درآمدی با توجه به ساعت کاری با توجه به تعرفه سال 99 چه میزان است؟ 

با توجه به اینکه هزینه تولید محتوا به ازای هر کلمه در سال 99 بین 20 الی 30 تومان است. فردی که در زمینه تولید محتوا فعالیت داشته و دارای تجربه کافی باشه، میتونه در هر ساعت یک محتوای 1000 کلمه ای تولید کنه. بدین ترتیب چنانچه فردی بخواهد در شغل تولید محتوا حرفه ای بشه، میتونه در هر ساعت 20 الی 30 هزار تومان کسب درآمد داشته باشه.

در صورتی که فردی بخواهد در طول روز 8 ساعت کاری به تولید محتوا بپردازد، می تواند درآمدی بین 160 الی 240 هزار تومان در یک روز کاری داشته باشه. با عنایت به محاسبات انجام شده، میزان حقوق تولید کننده محتوا در یک ماه می تواند بین 4 الی 7 میلیون تومان باشد.

البته همه این محاسبات در صورتی دقیق خواهند بود که فرد تخصص لازم در تولید محتوا و همچنین سرعت بالای تایپ رو با هم داشته و وقت کافی رو نیز برای این کار صرف کنه، در غیر این صورت درآمد کسب شده از حداقل حقوق بیان شده نیز ممکنه کمتر باشه.

 کار پیدا کردن در حوزه تولید محتوا آسان است یا سخت؟ 

با توجه به اینکه دنیای وب بسیار گسترده بوده، لذا کار پیدا کرده در این عرصه بسیار راحت تر از کارهای سنتی است. تولید محتوا یکی از مشاغل مربوط به اینترنت بوده و هر چه تعداد سایت های اینترنتی بیشتر میشه، یاز به تولید محتوا نیز بیشتر شده و پیدا کردن کار راحت خواهد شد.
ممکن است حقوق تولید کننده محتوا در همه شرکت های فعال در زمینه تولید محتوا یکسان نباشد. بدین ترتیب افرادی که به دنبال شغل تولید محتوا بوده، بهتر است با شرکت هایی همکاری داشته باشد که حقوق تولید کننده محتوا با نرخ نسبتا بالا و ایده آل پرداخت می کنند. شرکت رایا مارکتینگ در این زمینه یکی از بهترین شرکت های فعال در حوزه تولید محتوا محسوب میشه.

چگونه می توان همکاری با شرکت های مختلف برای تولید محتوا را شروع کرد؟ 

آشنایی مهمترین و ابتدایی ترین مرحله همکاری محسوب میشه، معمولا شرکت هایی که در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند، دارای یک یا چند سایت بوده که می توان از طریق سایت با مشاوران و اپراتورهای شرکت ارتباط برقرار کرده و در صورت داشتن شرایط، در آزمون های طراحی شده توسط هر شرکت حضور یافت. قبولی در آزمون و انجام تولید محتوای آزمایشی میتونه نقطه شروع برای همکاری با شرکت های معتبر در زمینه تولید محتوا باشه.

در صورت داشتن تخصص و تجربه کافی، این همکاری طولانی مدت بوده اما در صورتی که خلاف آن ثابت شود، همکاری قطع می شود. حقوق تولید کننده محتوا ممکن است در مراحل اولیه کمتر در نظر گرفته شود و به تدریج افزایش یابد البته برخی از شرکت ها این کار را انجام نداده و از همان ابتدا حقوق تولید کننده محتوا با بالاترین نرخ ممکن در نظر گرفته میشه.

کلام آخر 

حقوق تولید کننده محتوا یکی از موضوعات بسیار مهم برای افرادی است که قصد دارند فعالیت خود در حوزه تولید محتوا را آغاز نمایند. حقوق تولید کننده محتوا در صورتی که مناسب باشه، میتونه انگیزه بسیار مناسبی برای تشویق جوانان برای ورود به این حرفه باشه.

معمولا شرکت هایی امکان جذب بهترین افراد در زمینه تولید محتوا رو داشته که حقوق بالاتری رو برای آنها در نظر گرفته و پرداخت حقوق آنها نیز به موقع و منظم است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.