مقالات آموزشی

بررسی مبانی تولید محتوا و هدف‌گذاری مناسب در این خصوص

مفید بود؟

هر فعالیت و مهارتی اصول و مبانی خاص خودش را دارد. تولید محتوا هم همین‌ طور است. مبانی تولید محتوا شامل اقداماتی می‌شوند که می‌توانند به شما کمک کنند مناسب‌ترین و تأثیرگذارترین محتوا ها را تولید کنید. ما در ادامه این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با مبانی تولید محتوای متنی صحبت کنیم، که در حال حاضر یکی از پرطرف‌دارترین انواع محتوا است. محتوا های الکترونیکی که برای بازاریابی ‌های دیجیتال طراحی و تولید شده‌اند، انواع گوناگونی دارند. این محتوا ها می‌توانند متنی، تصویری، ویدئویی، و صوتی باشند. به ‌طور کلی برای تولید هر کدام از این محتوا ها باید به قواعد و اصول گوناگونی توجه کرد. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که هدف کلی تمامی این انواع محتوا پیشرفت در زمینه بازاریابی دیجیتال، گسترش بازدید و افزایش درآمد است.

محتوا های متنی در حال حاضر از پرطرف‌دارترین و تأثیرگذارترین انواع محتوا ها می‌باشند. افرادی که می‌خواهند در سایت ‌های خودشان پیشرفت ایجاد کنند، اکثراً از این نوع محتوا استفاده می‌کنند. علاوه ‌بر این موضوع، تولید این محتوا بسیار کم‌هزینه‌تر از انواع دیگر محتوا می‌باشد؛ همچنین دسترسی مخاطب نیز به آن آسان است. به ‌‌طور کلی مبانی تولید محتوای متنی شامل موارد گوناگونی می‌شوند. علاوه‌ بر دقت به قواعد نگارشی برای تولید محتوا، باید به اصول سئو‌ نیز در این زمینه دقت شود. به‌ همین دلیل ما در ادامه به‌ صورت لیست برای شما این موارد را آماده کرده‌ایم تا شما راحت‌تر بتوانید به مبانی تولید محتوای متنی دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم مقاله اهمیت بازاریابی محتوا در شبکه ‌های اجتماعی را مطالعه نمایید

 

مبانی تولید محتوای متنی شامل چه مواردی می‌شوند؟

هر قانون و قاعده‌ای که به شما کمک می‌کند تا محتوای متنی باکیفیت‌تری تولید کنید، می‌تواند در لیست قواعد تولید محتوا قرار بگیرد. اگر ما بخواهیم یک لیست کامل در رابطه با موانع تولید محتوا برای شما تهیه کنیم این لیست هیچ‌ وقت تمام نمی‌شود. روش‌ های گوناگون و ایده‌ های متفاوتی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوایی بسیار با کیفیت تولید کنید. اما در کنار بی‌نهایت موضوع که می‌تواند روی کیفیت محتوای شما تاثیرگذار باشد، مبانی و اصول کلی وجود دارد. این اصول باید در هر محتوای متنی رعایت شوند تا هم خوانایی محتوا بالاتر برود و هم رتبه ‌های مناسبی در google برای سایت ‌ها کسب شود. این مبانی تجربه‌ای می‌باشد که در طول زمان و بر اثر تجربه افراد و همچنین توجه به الگوریتم ‌های گوگل تهیه و تنظیم شده‌اند.

در رابطه با موضوع مورد نظر اطلاعات کسب کنید 

قبل ‌از این ‌که شما منابع خود برای تولید محتوا را استخراج کنید، باید در وب‌سایت های معروف و پرطرف‌دار به‌ دنبال اطلاعات باشید این موارد از مبانی تولید محتوا توسط بسیاری از محتوا نویسان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در میان همه آن‌ ها باب نیست. این مرحله از روند تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا قبل ‌از نگارش محتوا به‌ طور کامل در رابطه با چیستی موضوع اطلاعات کسب کنید. در قدم‌‌ های اولیه هنگامی ‌که شما یک کلمه کلیدی و یا یک عبارت را مشاهده می‌کنید، باید در اینترنت در رابطه با کلمه کلیدی تحقیق کنید. شما می‌توانید به شبکه ‌های اجتماعی گوناگون سر بزنید و یا وب گردی داشته باشید‌. اما باید یک حجم اطلاعات مناسب و کافی به ذهن خودتان انتقال دهید.

شاید با خود بگویید که چرا وقتی قرار است برای پیدا کردن منابع تحقیق کنم، باید از قبل در رابطه با یک موضوع اطلاعات کسب کنم؟ این سوال کاملاً منطقی و درست می‌باشد. اما به این دلیل این‌ مورد در دسته مبانی تولید محتوا قرار می‌گیرد، چون شما هنگامی ‌که یک اطلاعات کلی در رابطه با موضوع داشته باشید راحت‌تر می‌توانید اطلاعات جزئی‌تر را پیاده کنید. برای مثال اگر شما متوجه شوید که به مزایا و معایب یک موضوع در اینترنت پرداخته شده است، می‌توانید جایگاه بررسی این ‌موضوع در محتوای خود را از قبل مشخص کنید. پس دلیل اصلی که می‌تواند شما را مجاب کند از این اصل از مبانی تولید محتوا بهره ببرید، این است که ذهن شما برای نگارش مطلب به ‌طور کامل آماده می‌شود.

 

هدف‌گذاری مناسب تولید محتوا

از دیگر مبانی تولید محتوا ، ما می توانیم به هدف گذاری اشاره کنیم. شما باید مشخص کنید محتوایی که تولید می‌کنید قرار است چه کاری انجام دهد و با چه هدفی تولید خواهد شد. این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا فاکتور ‌های درست و مناسبی را در محتوای خود استفاده کنید‌. برای مثال اگر محتوای شما قرار است که باعث بیشتر شدن فروش شود، باید از فاکتور هایی که جنبه تبلیغاتی دارند بهره ببرید. یا اگر محتوای مدنظر با هدف بازدید بیشتر تولید میشود، باید روی اطلاعات محتوا تمرکز زیادی شود. به ‌همین ‌ترتیب با توجه به هدفی که محتوا دارد، می‌توانید از فاکتور ها و المان‌ های گوناگونی بهره ببرید. با هدف‌گذاری شمار ذهن منسجم‌تری خواهید داشت و راحت‌تر می‌توانید روند تولید محتوا را طی کنید.

استفاده از سرتیتر و عناوین مناسب 

از دیگر مواردی که می‌تواند به‌ عنوان مبانی تولید محتوا شناخته شود، استفاده از سرتیتر های باکیفیت و عناوین مناسب می‌باشد. سر تیتر اصلی و یا به‌ عبارت ‌دیگر متا دیسکریپشن تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب دارد. توجه کنید که سرتیتر اول از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی بیشتر شدن میزان بازدید بگذارد. اولین چیزی که مخاطب شما توجهش به آن جلب می‌شود، متا دیسکریپشن شماست. اگر این بخش را حرفه ای نگارش کرده باشید، احتمال این ‌که خواننده در ادامه محتوای شما را بخواند بیشتر می‌شود‌. اما اگر به کیفیت سرتیتر خود دقت نداشته باشید، ممکن است که خواننده نیز به ‌راحتی از کنار محتوای شما رد شود و به سراغ محتوا های گوناگون دیگر برود. علاوه ‌بر سرتیتر اصلی، شما باید این به عناوینی که در محتوای خود استفاده می‌کنید نیز دقت داشته باشید.

این عناوین باید به‌ صورت کاملاً منسجم با یکدیگر طراحی شده باشند و به ‌دنبال روایت یک داستان باشند. شما باید از یه جایی شروع به صحبت کنید و بعد با گسترش موضوع اطلاعات انتقالی به خواننده را بیشتر کنید. در انتها با یک جمع‌بندی میتوانید یک هدف ‌گذاری مناسب داشته باشید. شرط موفق شدن محتوا، نگارش محتوای منسجم و هدف‌دار است. شما باید مشخص کنید که خواننده قرار است با چه جمله‌ای خواندن محتوا را شروع کند؛ در طی محتوا چه اطلاعاتی را دریافت می‌کند، و در انتها نیز با چه جمع‌بندی‌ رو به رو میشود. هنگامی ‌که شما این اصل انسجام را در محتوا خود رعایت کرده باشید، می‌توانید تا حد بسیار زیادی تاثیرگذاری محتوا را بالاتر ببرید. اگر قرار است با هدف با تولید محتوا کال تو اکشن مناسب پایه ریزی کنید، باید تمرکز بسیار زیادی روی هدف‌گذاری خود داشته باشید.

 

توجه به اصول سئو 

محتوا تولید می‌شود تا رتبه سایت را بهبود ببخشد. دو دلیل اصلی که باعث شده سایت دار ها به تولید محتوای متنی بپردازند بیشتر شدن بازدید، و بهبود رتبه می‌باشد. پس ‌از دیگر مبانی تولید محتوا دقت به اصول سئو هنگام نگارش محتوا می‌باشد. محتوایی که تولید می‌شود باید هم به مزاج خواننده خوش بیاید و هم توسط گوگل تایید شود. هدف اصلی گوگل برطرف کردن نیاز مخاطب می‌باشد. در پی این هدف، این شرکت قوانینی را تاسیس و الگوریتم‌ هایی را پایه‌گذاری کرده تا به  بررسی کیفیت محتوا بپردازند. هر کدام از این الگوریتم ‌ها موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار می‌دهند‌. برای مثال کپی نبودن محتوا، استفاده مناسب از کلمات کلیدی، عدم استفاده از پاراگراف ‌ها و جملات طولانی و … در دسته اصول سئو قرار می‌گیرند. اگر قرار است شما محتوایی با هدف جلب توجه گوگل نگارش کنید، باید به این موارد و اصول دقت داشته باشید.

مانند یک فرد حرفه‌ای به تولید محتوا بپردازید

از دیگر مبانی تولید محتوا، ما می‌توانیم به نگارش حرفه‌ای و باکیفیت محتوا اشاره کنیم. همه افراد می‌توانند محتوا تولید کنند. شما اگر قوانین و اصول تولید محتوا را به یک فرد بدهید و از او بخواهید محتوایی در رابطه با موضوع نگارش کند، در نود درصد مواقع این فرد یک محتوای کامل را تحویل شما میدهد. اما این ‌که این محتوا ها با کیفیت می‌باشند یا خیر موضوع دیگری است. شما برای این ‌که بتوانید به جذب مخاطب بپردازید، نیاز دارید تا مانند یک فرد حرفه‌ای به تولید محتوا بپردازید. مخاطبین شما در حال حاضر افراد باهوشی هستند. علاوه ‌بر این موضوع، رقبای بسیار زیادی در سراسر فضای مجازی وجود دارند که ممکن است محتوای باکیفیت‌تری را نگارش کرده باشند.

با وجود مخاطبین باهوش و رقبای سرسخت، برای این ‌که شما هم توجه مخاطب را جذب کنید و هم از رقبایتان پیشی بگیرید؛ نیاز به تولید محتوای بسیار باکیفیت دارید. همه محتوا نویسان قابلیت این را دارند که با تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی، یک محتوا نگارش کنند. اما نحوه بیان اطلاعات، نحوه دسته‌بندی آن ‌ها و استفاده از لغات و جملات است که می‌تواند کیفیت محتوا را مشخص کند. یک تولید کننده محتوا باید تلاش کند تا با خلاقیت هر چه تمام‌تر اطلاعات را در کنار یکدیگر بچیند و با استفاده از کلمات، جملات معنادار و مناسبی را تولید کند. شانس موفقیت محتوایی که تولید کرده‌اید، متمایز بودند و با کیفیت بودن آن می‌باشد.

 

هوشمندانه عمل کنید 

از دیگر مبانی تولید محتوا هوشمندانه عمل کردن است. هنگامی‌ که شما قرار است در رابطه با یک موضوع محتوا تولید کنید، باید تا جایی ‌که می‌توانید اطلاعات کاملی را به مخاطب ارائه دهید. شما نباید هنگام تولید محتوا از موضوع اصلی کاملاً سطحی عبور کنید. این ‌که شما تمرکز خود را روی موضوع اصلی محتوا بگذارید می‌تواند برای خواننده بسیار جذاب باشد. با توجه به نکته اولی که ما به شما گفتیم، بر اساس مبانی تولید محتوا سعی کنید نکته اصلی را دقیقاً در وسط محتوا قرار دهید. با این کار میتوانید روند انسجام  محتوا را حفظ کنید. اگر فکر می‌کنید  موضوع شما جای بررسی بیشتری دارد، می‌توانید محتوا را در چند مرحله تولید کنید. در این شرایط هم محتوا هایی منسجم‌تری تولید می‌کنید و هم خواننده را به سراغ خواندن محتوا های دیگر سایت سوق می‌دهید. با این کار هم تعداد محتوا های بیشتری دارید، هم اطلاعات کاملی را به مخاطب ارائه می‌دهید و هم تعداد بازدید صفحات دیگر سایت را بیشتر می‌کنید.

جمع‌بندی

ما در این محتوا برخی از مبانی تولید محتوا را برای شما نام بردیم. همان‌ طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، مبانی تولید محتوا تنها به یک سری فاکتور های از پیش تعیین‌ شده محدود نمی‌شود. هر فردی می‌تواند با خلاقیتی که دارد مبانی جدیدی را پایه‌گذاری کند. به دلیل این‌ که سلیقه مخاطب روزبه‌روز در حال تغییر است، ما نمی‌توانیم اصول از پیش ‌تعیین ‌شده‌ای را برای تولید محتوا در نظر بگیریم. هر چقدر سلیقه مخاطب بیشتر تغییر کند، این اصول نیز تغییرات بیشتری به خودشان می‌بینند.

حال که شما در این محتوا در رابطه با مبانی تولید محتوا اطلاعاتی را کسب کردید، شاید با خود بگویید که چگونه می‌توان یک محتوای با این کیفیت تولید کرد؟ تولید محتوا که تمامی این ویژگی ‌ها را در خود داشته باشد کار نسبتاً سختی است، به‌ همین دلیل شما می‌توانید با برون سپاری تولید محتوا، کار خود را راحت‌تر کنید. با این امکان برای شما وجود دارد که با ارتباط گرفتن با پشتیبانان سایت رایا مارکتینگ، سفارش تولید محتوای متنی را ارائه دهید. محتوا های شما توسط نویسندگانی تولید می‌شوند که به تمامی اصول و مبانی تولید محتوا آگاهی دارند و کاملاً بر اساس این موارد به تولید محتوا برای شما می‌پردازند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.