مقالات آموزشی

بررسی بهترین نمونه تولید محتوا و ذکر مواردی در این خصوص

مفید بود؟

کار تولید محتوا یکی از جدیدترین مشاغل می‌باشد که در حوزه اینترنت و شبکه‌های دیجیتال گسترش فراوانی داشته است و بسیاری از فعالان این حوزه به سمت تولید محتوا حرکت کرده اند. اما تولید محتوا هم برای آنکه بتواند موثر واقع شود و اهداف گروه تولید محتوا را برآورده سازد باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. بهترین راهی که می‌توان با استفاده از آن کیفیت محتوای تولید شده توسط یک گروه تولید محتوا را ارزیابی و بررسی کرد بررسی نمونه تولید محتوا‌های  گذشته این گروه است. شما با بررسی نمونه تولید محتوای انجام شده توسط آن گروه متوجه می‌شوید که محتوای تولید شده از کیفیت لازم برخوردار هستند و آیا می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند یا خیر.

 

نمونه تولید محتوا‌های گذشته

اما چگونه نمونه تولید محتوا‌های گذشته از یک گروه یا آژانس تولید محتوا را به دست آورد و متوجه شد که آن آژانس محتوای با کیفیت تولید می‌کند یا خیر. بهترین راهی که برای شما وجود دارد این است که قبل از سفارش تولید محتوا یا بستن قرارداد برای تولید محتوا با یک آژانس تولید محتوا و از آنها بخواهید که نمونه محتواهای مرتبط با موضوعات شما را در اختیارتان قرار دهند. البته ممکن است آژانس تولید محتوای مد نظر شما موضوعاتی را که شما تمایل دارید در مورد آن‌ها تولید محتوا صورت بگیرد را در اختیار نداشته باشد اما شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید یک نمونه کوتاه متناسب با موضوع شما برایتان آماده کنند.

آژانس‌های معتبر اینترنتی

تمام مواردی که تا اینجا عرض کردیم مقدمات دریافت نمونه تولید محتوا از آژانس‌های معتبر اینترنتی مثل رایا مارکتینگ بود اما اگر به دنبال آن باشید که بهترین نمونه تولید محتوا را تشخیص دهید و متوجه شوید که کدام وبسایت اینترنتی برای همکاری با شما مناسب است باید چند مورد و معیار را مد نظر قرار دهید که در ادامه در مورد آنها توضیحاتی را بیان خواهیم نمود.

از چه معیار‌هایی برای انتخاب نمونه تولید محتوا استفاده کنیم؟

اولین موردی که برای بررسی معیارهای تشخیص نمونه تولید محتوا  با کیفیت باید مد نظر قرار دهید این است که شما نمی‌توانید معیارهای مشترک برای نمونه تولید محتوا‌های مختلف و متنوع داشته باشید. نمونه تولید محتوا در انواع مختلفی مانند نمونه تولید محتوا اینستاگرام ،نمونه تولید محتوا با پاورپوینت ، نمونه تولید محتوا دیجیتال و نمونه تولید محتوا متنی وجود دارد و طبیعتاً برای تشخیص کیفیت آنها نمی‌توان معیارهای مشابه در نظر گرفت.

مثلاً شما نمی‌توانید برای نمونه تولید محتوا اینستاگرامی‌که مخاطبان آن عام مردم هستند و عمدتاً در سنین پایین هم می‌باشند یک معیار کیفیت را قرار دهید و برای یک نمونه تولید محتوای متنی که تخصصی می‌باشد و قرار است افراد متخصصان را بررسی کنند هم یک معیار قرار دهید. دیگری که برای بررسی نمونه‌ها و هزینه تولید محتوا باید در نظر داشته باشید این است که هیچگاه معیارهای شخصی خودتان را برای سنجش و قضاوت محتواها تنها مدنظر قرار ندهید.

لحن محتوا

توجه داشته باشید که کیفیت یک امر نسبی میباشد و با تغییر موضوعات طبیعتاً کیفیت آنها هم تغییر پیدا می‌کند. ممکن است یک سبک نویسندگی محتوا برای موضوعی کیفیت بالایی از خود نشان دهد و جذابیت داشته باشد اما برای موضوع دیگری از کیفیت لازم برخوردار نباشد. از طرف دیگر ممکن است که شما در ذهن خودتان دارید متاسفانه معیارهای منطقی نباشند و بیشتر معیارهایی باشند که شما قصد داشته باشید آنها را به متن تحمیل کنید.

 

مثلاً ممکن است شما آدم به شدت احساسی و عاطفی باشید و فکر کنید که تولید محتوا با لحن صمیمانه برای ارتباط با مخاطب بهتر است که برای برخی از محتوا‌ها هم مناسب می‌باشد اما برخی محتوا‌ها اگر لحن شما صمیمانه باشند نه تنها تأثیر مثبت ندارد بلکه ممکن است باعث ناراحتی مخاطب شما شود و او دیگر هیچ گاه به سمت محتواهای شما و برند شما نیاید.

اهمیت مقایسه در تشخیص نمونه تولید محتوا با کیفیت

اگر دقت کرده باشید در خلال مطلب در مورد اهمیت مقایسه برای پیدا کردن نمونه تولید محتوا با کیفیت اشاره کوتاهی داشتیم. اکنون می‌خواهیم در مورد اهمیت اصل مقایسه در تشخیص نمونه‌های با کیفیت تولید محتوا توضیحات بیشتر را خدمت شما بیان کنیم. اگر شما به صورت همزمان چندین آژانس معتبر تولید محتوا مثل رایا مارکتینگ یا دیگر وب سایت‌ها را مد نظر قرار دهید برای اینکه متوجه شوید کدام یک از آنها محتواهای بهتری تولید می‌کنند بهتر است از هر کدام از آنها در یک موضوع مشترک درخواست نمونه محتوا داشته باشید.

  • تولید محتوا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تاثیر بیشتر بر روی مخاطب

پس از آن که محتوا‌ها را دریافت کردید می‌توانید به صورت فردی و یا گروهی نسبت به بررسی محتوای تولید شده توسط وب سایت‌ها اقدام کنید و پس از آن که آنها را بررسی کردید به مقایسه آنها بپردازید و تشخیص دهید که کدام یک از آنها جذاب تر است و می‌تواند تاثیر بیشتری بر روی مخاطب موردنظر شما داشته باشد. البته در این مقایسه هم نظرات خودتان را کنار بگذارید و بیشتر خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید کدام یک از آنها می‌تواند برای شما جالب تر باشد و بیشتر به آن توجه می‌کنید.در جهان هم سعی کنید به صورت گروهی مقایسه را انجام دهید تا نظرات مختلف را بشنوید و به یک اجماع مناسب برسید تا انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید.

شما دقیقا به دنبال چه نوع نمونه تولید محتوا هستید؟

اولین چیزی که شما برای انتخاب و دریافت نمونه تولید محتوا باید مد نظر داشته باشید و بعد در بررسی کیفیت نمونه‌های تولید محتوا آن را مد نظر قرار دهید این است که شما دقیقاً از آن چه می‌خواهید.به ویژه این موضوع را در زمانی که یک شرکت را انتخاب کرده اید و قصد سفارش تولید محتوا به آن را دارید بیشتر مد نظر قرار دهید.

نمونه تولید محتوای مد نظر شما

اگر شما نتوانید خواسته و مقصود مورد نظر خودتان را به خوبی به شرکت مد نظر و نویسندگان آن منتقل کنید آن‌ها هم بر اساس سلیقه و تجربه خودشان و آن چیزی که در ذهن شان می‌باشد شروع به تولید محتوا

(Start producing content) می‌کنند به این موضوع ممکن است باعث شود چه تولید محتوای مد نظر شما و چه محتوایی که سفارش داده اید آن چیزی نباشد که شما می‌خواهید. مثلاً اگر به دنبال آن هستید که نمونه تولید محتوای مد نظر شما سه محور باشد حتماً کلمات کلیدی و لینک‌هایی را که قصد دارید بر اساس آنها محتوا تولید شود در اختیار نویسنده قرار دهید تا او بتواند سریعتر شما را به نتیجه مورد نظرتان برساند.

اگر هم در مورد سئو و مسائل تخصصی نویسندگی محتوا اطلاعاتی ندارید که ابتدا پیشنهاد می‌کنیم خودتان در این زمینه مطالعه کنید اما اگر عجله دارید حتما نمونه کار تولید محتوا ای را که می‌خواهید به یک متخصص سئو نشان دهید و از او مشورت بگیرید. همچنین برای محتوای ترجمه‌ای اگر به دنبال ثبت سفارش محتوا هستید حتما نمونه ای را که از شرکت دریافت کرده‌اید در اختیار یک ویراستار فنی قرار دهید تا او نظر خودش را در مورد مسائل فنی محتوا در اختیار شما قرار دهد و بهتر تصمیم بگیرید.

فرصت طلایی!

البته در صورتی که یک نمونه تولید محتوا دریافت کردید و متوجه شدید که با درخواست‌های شما در برخی موارد هم خوانی ندارد سریعاً تصمیم نگیرید که با آن شرکت همکاری نداشته باشید چرا که ممکن است در انتقال درخواست‌های خودتان اشتباه کرده باشید و نویسنده متوجه درخواست شما نشده باشد. به این دلیل می‌گوییم سریع تصمیم بگیرید که ممکن است شما با تصمیم عجولانه خودتان فرصت طلایی استفاده از یک مجموعه اینترنتی معتبر مثل مارکتینگ را از دست بدهید و این اصلاً موضوع خوبی نمی‌باشد.  همواره سعی کنید بعد از دریافت نمونه اولیه تولید محتوا آن را بررسی و مجدداً با ذکر ایرادات آن را برای نویسنده ارسال کنید تا ویرایش مورد نظر بر روی آن اعمال شود.

آیا بعد از دریافت نمونه تولید محتوای اولیه، محتوای بعدی را هم بررسی کنیم؟

یکی از مشکلاتی که معمولاً در زمینه تولید محتوا پیش می‌آید این است که کاربران بعد از آنکه نمونه تولید محتوای اولیه را دریافت کردند و کیفیت آن مورد تایید آنها واقع شد محتواهای بعدی را دیگر بررسی نمی‌کند که این موضوع کاملاً اشتباه است. طبیعی است که نویسنده برای محتوای اولیه یا همان نمونه محتوا وقت بیشتری بگذارد و با کیفیت ترین محتوای خودش را در اختیار شما قرار دهد. اما ممکن است در محتوا‌های بعدی کیفیت کار پایین تر بیاید. بهترین راهی که برای مقابله با این موضوع وجود دارد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید این است که بعد از دریافت نمونه اولیه تولید محتوا و بررسی و تعیین آن محتوا‌های بعدی را هم مرتباً بررسی کنید و در صورتی که عیب و ایرادی در آن وجود داشت آن را بنویسند منتقل کنید و از او درخواست کنید که آن را ویرایش نماید.

ثبت سفارش تولید محتوا

البته اگر بعد از چند محتوا دیدید که کیفیت کار مانند همان نمونه اولیه می‌باشد دیگر نیازی نیست در این زمینه دغدغه ای داشته باشید و می‌توانید با اطمینان و خیالی آسوده کار را به نویسنده بسپارید و محتوا را دریافت کرده و آنها را در محلی که قصد دارید بارگذاری نمایید. البته برای ثبت سفارش تولید محتوا و دریافت نمونه قطعاً بهتر است به سراغ آژانس‌های معتبری مانند رایا مارکتینگ بروید و به سراغ آژانس‌هایی که تازه شروع به فعالیت کردند و نویسندگان ماهر و با تجربه ای ندارند نروید. این کار باعث می شوید محتوا های بهتری دریافت کنید و البته با نویسندگان با تجربه تری کار کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.