مفید بود؟

6 راه که یک پادکست تجاری می‌تواند یک مزیت رقابتی در مقابل سایر رقبا به شما بدهد ؟

افزایش دانلود پادکست و استراتژی‌های درآمدزایی کشنده‌ی آن، نتیجه پیگیری‌های ظریف است اما این پیگیری‌ها هیچ ارتباطی با 6 مزیت‌ رقابتی پادکست ندارد. سبک مبتکرانه تغییردهنده فرمت باعث شده است که بسیاری از افراد، این محتوای صوتی را به‌عنوان راهی برای ایجاد روابط صمیمی با مخاطبان خود در نظر بگیرند. برخی از این رویکردهای رشد پادکست ممکن است متناقض به نظر برسد.

در عصر فیلم‌های مختلف موجود در YouTube

، بازی‌های ویدیویی پیشرفته و تأثیرگذار اینستاگرام، تعجب‌آور به نظر می‌رسد که افراد بیشتری برای دانستن اطلاعات موردنیاز خود یا سرگرمی، به صدا متوسل شوند؛ اما استفاده از این محتوای صوتی

فقط مربوط به گذشته نیست، این رسانه‌ای است که بسیاری از مردم به‌عنوان یک راه‌حل مناسب، برای کسب اطلاعات سریع، درحالی‌که چند کار را باهم انجام می‌دهند، از آن استقبال کرده‌اند.

امروزه افزایش استفاده از این محتوای صوتی فقط برای سرگرمی نبوده است، در واقع آن‌ها می‌توانند برای اهداف تجاری نیز مفید باشند. در اینجا چند راهکار وجود دارد که نشان می‌دهد که پادکست می‌تواند یک مزیت رقابتی برای تجارت شما باشد.

ارزان بودن پادکست

بسته به نوع تجهیزات مورداستفاده شما، تولید پادکست می‌تواند نسبتاً ساده و ارزان باشد. بیشتر متخصصان از تمام ابزارهای لازم برای ضبط این محتوای صوتی مانند یک رایانه، میکروفون و نرم‌افزار ویرایش استفاده می‌کنند. ازآنجاکه بیشتر کارهای مربوط به محتوای صوتی شما را قادر می‌سازد که آن‌ها را به‌تنهایی انجام دهید، این امر این محتوای صوتی را به‌طورکلی به راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای ساخت آگهی تبدیل می‌سازد.

تأثیر پادکست در ایجاد ارتباط با مخاطب 

وقتی مخاطبان شما می‌توانند به‌جای فقط خواندن کلمات در یک صفحه وب، صدای شما را بشنوند، این امر به آن‌ها احساس ارتباط بیشتری با پیام شما می‌دهد. اگر به‌طور منظم پادکست تولید می‌کنید، شنوندگان شما بهتر با صدا، شخصیت و سبک ارائه شما آشنا می‌شوند که این کار، آن‌ها را تبدیل به طرفداران پر و پا قرص محتوای صوتی شما می‌کند و شما قادر خواهید بود تا محصولات و خدمات خود را به‌وسیله‌ی آن تبلیغ کنید. همچنین این حس آشنایی می‌تواند به ایجاد شرکت شما، در ذهن مخاطبان، کمک کند.

تأثیر پادکست در اعلام حضور برند شما

پادکست‌ها یک قالب عالی برای به اشتراک گذاشتن نکات تجاری و تخصصی در صنعت هستند. صدا به شما این امکان را می‌دهد تا از مهارت‌های گفتاری خود برای افزودن عنصر نفوذ استفاده کنید. اگر شما در مورد چیزی صحبت می‌کنید که در مورد آن می‌دانید، این محتوای صوتی شما، می‌تواند در افزایش اعتماد مشتریان به شما کمک کند.

جان جی وال از پادکست Marketing Over Coffee که به همراه کریستوفر پن میزبانی این محتوای صوتی را بر عهده داشت، می‌گوید: “ما تقاطع بازاریابی و فناوری را پوشش دادیم، بنابراین توانستیم یک‌راه آسان برای کسب اطلاعات سریع از بیرون پیدا کنیم.” در واقع، اگرچه تهیه این محتوای صوتی بیشتر از یک توییت سریع زمان می‌برد اما این یک روش نسبتاً کارآمد برای ایجاد یک حضور نام برند قوی است.

افزایش ترافیک وب‌سایت به کمک پادکست

اگر از لینک‌های وابسته یا ترافیک تبلیغات، درآمد کسب می‌کنید، در این صورت شروع پادکست ممکن است ایده بدی نباشد. پت فلین از وبلاگ Smart Passive Income می‌گوید: “هر هفته از افرادی که به من می‌گویند از طریق پادکست، من را پیداکرده‌اند ایمیل دریافت می‌کنم.” همچنین فلین خاطرنشان می‌کند که تقریباً به محض شروع محتوای صوتی خود، افزایش قابل‌توجهی در بازدید وب‌سایت خود داشته است. شنوندگان کنجکاو معمولاً وب‌سایت مربوط به نمایش مورد علاقه خود را بررسی می‌کنند. اگر محتوای صوتی شما ترافیک ثابت داشته باشد، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در درآمد شما از شرکت‌های وابسته یا تبلیغات داشته باشد.

توسعه‌ی روابط تجاری با پادکست

دوری کلارک، نویسنده برجسته و مجری استراتژی بازاریابی در پادکست‌های دوری کلارک، می‌گوید: “پادکست‌ها برای ضبط لحظات زنده عالی هستند، خواه این محتوای صوتی یک گفتگو جالب بین دو نفر باشد یا شاید یک سخنرانی کوتاه.” در واقع اگر تصمیم دارید در یک قالب مصاحبه با برنامه صوتی خود همراه شوید، پادکست می‌تواند وسیله‌ای برای توسعه روابط تجاری جدید شما باشد.

تماس با دست اندرکاران صنعت برای مصاحبه‌های این محتوای صوتی، راهی عالی برای شروع مکالمه با افراد تأثیرگذار در زمینه‌ی محتوای شماست. خواه با این افراد مصاحبه داشته باشید یا نه باز هم این افراد به شما کمک می‌کنند خود و تجارت خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید.

ایجاد فرصت تبدیل‌شدن به یک سخنران با کمک پادکست

دقت زیاد در ارتباط با ایجاد محتوای صوتی قوی، به طور مداوم، به‌احتمال زیاد هر شخص را به یک سخنران عمومی تأثیرگذار تبدیل می‌سازد. بسیاری از سازندگان پادکست دریافتند که سبک گفتگو، صدا یا شخصیت آن‌ها به‌خوبی آن‌ها را به یک سخنران عمومی تبدیل می‌سازد.

در نتیجه، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری اغلب از این محتواهای صوتی محبوب برای ارائه ایده‌های خود در رویدادهای صنعتی استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید فرصت‌های سخنرانی عمومی خود را گسترش دهید، ایجاد این محتوای صوتی می‌تواند راه خوبی برای اثبات مهارت‌های شما باشد.

همچنین بسیاری از متخصصان دریافته‌اند که قرار گرفتن پشت میکروفن می‌تواند راهی بهینه برای برقراری ارتباط با مخاطبان و همچنین جامعه تجاری باشد. در نتیجه آیا برای دستیابی به مزیت رقابتی پادکست آن را امتحان می‌کنید؟ چرا و چرا نه؟

برای شما داشتن پادکست شخصی خود هرگز خیلی دیر نیست 

امروزه پادکست‌ها وارد صنعت اصلی سرگرمی صوتی شدند و محتوای متنوع و معتبری را در عصر جدید ارائه می‌دهند. ساخت یک مصاحبه‌ی بی‌فکر، کمپین‌های تبلیغاتی بی‌تأثیر و سرگرمی‌های صوتی کسل‌کننده و مبهم، بیش از حد ویرانگر این محتوای صوتی است. همچنین این محتوای صوتی، سهولت، دسترسی و قدرت انتخابی را که هرگز دیده نشده است، به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

اکنون با استفاده از این محتوای صوتی می‌توان به صحبت‌های کمدین‌های مورد علاقه خود گوش داد، برای هدایت ذهن خود از یک مشاور متخصص کمک گرفت و می‌توان به راحتی به موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود گوش داد. این‌ها همه در حالی است که شما در حال انجام فعالیت‌های روزمره خود هستید. بنابراین، انقلاب پادکست یک تناسب طبیعی برای هزاره‌های تکامل‌یافته امروز است که می‌خواهند کیفیت، زمان و تنوع مصرف محتوای خود را کنترل کنند.

 با افزایش نفوذ تلفن‌های هوشمند، شنوندگان، بیشتر در گروه‌های سنی 12 تا 54 سال، در چندین منطقه جغرافیایی و برای مصرف روزانه، به این محتواهای صوتی مانند استندآپ کمدی، اخبار مهم، بحث‌های سیاسی و غیره دسترسی پیداکرده و به آن‌ها گوش می‌دهند. با این وجود، رونق این محتوای صوتی یک شبه رخ نداده است و رشد چشمگیر صنعت را می‌توان مدیون انبوهی از روندهای ظهور این فناوری در فضای پویا دانست.

ظهور قالب‌های متنوع پادکست

پادکست‌های جدید برای موضوعات محتوایی متنوع شما از قالب‌های محتوایی مختلف استفاده می‌کنند. این در حالی است که این محتواهای صوتی در ابتدا از قالب نمایشی رادیویی با پنل 2 تا 3 نفره استفاده می‌کردند. پس از آن قالب‌های جدید با تکامل متوسط ظاهر شد. مصرف‌کنندگان این محتوا می‌توانند از میان مجموعه‌ای از محتواهای صوتی داستان‌پردازی، یکی را انتخاب کنند، در این محتواهای صوتی با موضوع تئاتر و با حضور هنرمندانی که دارای صدای عالی هستند، شما قادر هستید که در آن شرکت کنید یا به‌سادگی به یک مجموعه آموزشی و گفت‌وگو، گوش فرا دهید.

علاوه بر این، این محتواهای صوتی ممکن است چندین میزبان داشته باشد یا به‌سادگی دارای مونولوگ غنی‌شده باشد. همچنین به مردم این امکان را می‌دهد داستان‌های اصلی خود را ضبط و به اشتراک بگذارند! پایبندی به قالب محتوای خاص، کشش مداوم را تضمین می‌کند. به‌عنوان‌مثال، مخاطبان شروع به برقراری ارتباط با مجری یک مجموعه مصاحبه می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند در هر قسمت متوالی با یک چهره مشهور جدید ارتباط برقرار کنند.

دسته‌بندی مطالب در پادکست برای بزرگسالان و کودکان به طور یکسان

علاوه بر پوشش مجموعه‌های کمدی جذاب، بحث‌های علمی، بینش‌های فرهنگی، به‌روزرسانی‌های ورزشی، گفتگوهای انگیزشی و غیره، طیف وسیعی از پادکست‌ها به طور خاص برای کودکان تدوین‌شده‌اند که شامل افسانه‌ها و فولکلورهای سراسر جهان است.

این محتواهای صوتی به بچه ها فرصت می‌دهند تا از طریق قدرت داستان‌پردازی نوآورانه، در مورد شوالیه‌ها، جادوگران، اژدها، شاهزاده خانم‌ها و حیوانات یاد بگیرند. همچنین برخی از انواع این محتوای صوتی برای کودکان کنجکاو در نظر گرفته شده است که تغییرات آب‌وهوا، مغز انسان، سفرهای فضایی و غیره را نیز بیان می‌کند.

روند تبلیغات پادکست

ارائه برندها به عنوان یک مزیت رقابتی، پادکست را نه تنها یک گرایش بلکه یک مدل تجاری جامع ساخته است. پادکست‌ها در مقایسه با پلتفرم‌های رسانه‌ای سنتی، چارچوبی آزادتر در مورد دستورالعمل‌های مربوط به تبلیغات دارند. علاوه بر این، میزبان‌های این محتوای صوتی که ارتباط عمیقی با شنوندگان دارند، معمولاً محصول یا خدمتی را که دوست دارند انتخاب می‌کنند و بنابراین در یک گروه محصول یا خدمات خاص فعالیت می‌کنند. همچنین، پادکست‌ها به طور موثر باهمگام‌سازی پیام‌های برند و با جریان محتوای ارگانیک خود، بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربر نهایی باعث آگاهی مشتری‌های خود می‌شود.

پادکست‌ها مزایای بسیاری را برای مشاغل فراهم می‌کنند. در اینجا 10 دلیل وجود دارد که چرا پادکست برای هر استراتژی محتوایی ایده آل است.

  1. پادکست‌ها دارای رقابت کم هستند
  2. جذاب و راحت بودن آن برای شنوندگان
  3. به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های محتوای سازگار با موبایل شناخته می‌شود
  4. محبوبیت رو به رشد
  5. مخاطبان پادکست بسیار وفادار هستند
  6. دارای گزینه‌های تعاملی برای مخاطب
  7. هزینه‌های مقیاس‌پذیر برای سازندگان
  8. ایجاد رهبری اندیشه
  9. کسب درآمد وابسته به جمعیت مخاطبان
  10. سازگاری انتشار مطالب

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.