رپورتاژ خبری یا همان رپورتاژ آگهی، یکی از روشهای جذب کاربر برای بسیاری از برندهای معتبر و معروف جهان است. این واژه در زبان انگلیسی Adevrtorial است.
روشی که بسیاری از شرکت ها و کسب وکارهای اینترنتی از ان استفاده میکنند. اگر اهل وب گردی هستید شما هم این کلمه یعنی رپورتاژ یا رپورتاژ آگهی راشنیده اید یا با تیتر های زیر روبرو شده اید :
مزیت های رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی !!!!!!!!
خرید بک لینک دائمی ارزان وقوی !!!!!
تاثیر رپورتاژ بر سئو و وبسایت !!!!!!!
این گفته ها تا چه اندازه صحت دارد ؟
بله تیترهای بالا همگی صحیح میباشند و برای اثبات گفته ها به تعریف رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی میپردازیم.
رپورتاژ یا خبر تبلیغاتی یا آگهی که بصورت گزارش یا مصاحبه بی طرفانه ارائه می شود و تبلیغ شما را در قالب یک تیتر جذاب، تصویر، ویدئو و توضیحات در چند پاراگراف نمایش داده میدهد.
رپورتاژ بدلیل تبلیغات غیر مستقیم تاثیر گذاری بالایی دارد و مخاطبان بیشتر اعتماد می کنند و کل مطالب را مشتاقانه تر دنبال میکنند.
رپورتاژ با هدف توسعه کسب و کار وبرندسازی، آگاهی سازی می کند بطوریکه مخاطبان احساس میکنند گزارشی را دنبال میکنند.
اعتماد مخاطبان به رسانهها باعث شده که رپورتاژ آگهی بعنوان یکی از روشهای قوی تبلیغات و برند سازی شناخته شود و شرکت ها و برندهای زیادی از این روش در تبلیغات و برند سازی های خود استفاده میکنند.
در دنیای تبلیغات و بازاریابی، مردم همیشه به دنبال راهی جدید برای جلب توجه مردم بودهاند و به مرور زمان متوجه شدهاند که یکی از بهترین راهها برای این کار تبلیغات غیرمستقیم است.
تبلیغات غیرمستقیم یعنی تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات در صورتی که مخاطب متوجه تبلیغی نشود. همانظور که در ابتدای مقاله آورده شده است به این تبلیغات غیرمستقیم رپورتاژ آگهی می گویند. ما روزانه شاهد انواع گزارش های تبلیغاتی در روزنامه ها، تلویزیون و سایر رسانه ها هستیم.
برای اینکه دقیقا بفهمیم گزارش در دنیای اینترنت و وب سایت ها به چه معناست، ابتدا باید در مورد بک لینک ها صحبت کنیم.
وقتی یک سایت به روش های مختلف مانند بنر، تبلیغات به سایت دیگری لینک می دهد به این معنی است که سایت بک لینک شده است.
حال اگر این بک لینک در قالب یک داستان و کامنت جالب ساخته شود به آن Repertage می گویند.
گزارش یک تبلیغ به یک سایت معتبر که محبوب و مورد اعتماد کاربران است، مقالات و گزارش هایی را منتشر می کند که هدف شما برای معرفی برند یا محصولات خود است.
تبلیغات به طرق مختلف و با هدف جذب مخاطب، هدف قرار دادن مشتریان به بازارهای هدف و تشویق آنها به خرید محصولات یا خدمات ارائه می شود.
روپورتاژ آگهی همچنین در سئو و بک لینک سازی هم تاثیر گذار است بک لینک سازی با رپورتاژ آگهی بصورت دائمی و همیشگی بوده و به هیچ وجه از سایت منتشر کننده حذف نخواهد شد و به همین دلیل تاثیر بسزایی در سئو و دیجیتال مارکتنیگ دارد.
پورتاژ آگهی در سه نوع مختلف میباشد
- رپورتاژ آگهی رسانه ای مثل تلویزیون
- رپورتاژ آگهی نوشتاری مثل مجلات –روزنامه ها
- رپورتاژ آگهی اینترنتی
در ایران بیشتر از آگهی اینترنتی استفاده میشود.
روش ایجاد رپورتاژ در سایت ها به این صورت است که متنی جذاب مناسب با اهداف و برند سازمان یا شرکت اماده کرده که شامل کلمات کلیدی و سئو باشد و در لینک هم این کلمات باید وجود داشته باشند.
مخاطب ان را به عنوان یک مطلب معمولی یا خبری مینید در حالی که حاوی تبلیغات میباشد
بعد از انتشار توسط سایت های خبری که بازدید زیادی دارند توسط مخاطبان دیده میشود و به سایت آگهی دهنده لینک داده میشود.
باید این نکته را در نظر گرفت که انتخاب سایت جهت انتشار رپورتاژ آگهی باید بر اساس نوع مخاطبان آن سایت و میزان بازدید روزانه ان سایت باشد.
چرا در بین مشاغل اینقدر محبوب است؟
یکی از ویژگی های مهم گزارش این است که محتوای اصلی وب سایت را هدف قرار می دهد و باعث نمی شود مخاطب به آن به عنوان یک تبلیغ نگاه کند.
بسیاری از افراد وقتی تبلیغی را پیدا می کنند، آن را دوست ندارند و حتی آن را نادیده می گیرند، اما اگر محصول خود را با استفاده از رپورتاژ معرفی کنید، کاربران نه تنها آن را نادیده می گیرند، بلکه آن را نیز می خوانند، برای دریافت اطلاعات جدید.
در حالی که در متن محصول یا خدمات خود را نیز معرفی کرده اید و از مزایای آن صحبت کرده اید. به همین دلیل است که کاربران با مطالعه این مقاله در نهایت به وب سایت شما هدایت می شوند.
پاسخ این سوال بسیار روشن است. هنگام لینک دادن به یک سایت در یک کلمه کلیدی هدفمند در تبلیغات یک گزارش، کاربران به سایت شما هدایت می شوند و موتورهای جستجو به سایت شما توجه می کنند. در نتیجه گزارش گیری تاثیر زیادی بر تعداد بازدید و رتبه سایت شما دارد.
برای تاثیرگذاری تبلیغات چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
گزارش ها باید در سایت های معتبر به خصوص سایت های خبری و سرگرمی که بازدید کننده زیادی دارند منتشر شود. علاوه بر این، سایت هایی که محتوای مرتبط با سایت شما دارند نیز گزینه خوبی هستند.
شما میتوانید یک سایت را با بررسی اعتبار دامنه که باید حداقل 2 باشد، امتیاز هرزنامهای که باید نزدیک به صفر باشد و امتیاز الکسا برای آن سایت تأیید کنید.
گزارش های منتشر شده در سایت ها نباید حذف شوند. بلکه باید با ماندن در محتوای سایت تاثیر بیشتری بر سئوی سایت شما داشته باشد.
لینکی که در نهایت مخاطب را به سایت شما هدایت می کند فالو است. (بک لینک های فالو لینک هایی هستند که اعتبار را به سایت شما منتقل می کنند)