اهمیت تولید محتوا برای موتورهای جستجو یکی از دلایل کسب رتبه بهتر و در نهایت افزایش ترافیک سایت است. تولید محتوا و بهینه سازی سایت مهم ترین معیار موتور جستجوگر گوگل برای اعطای رنکینگ بهتر یا پایین تر به وب سایت ها و وبلاگ های مختلف است.
امروزه یکی از دغدغه های مهم مدیران بازاریابی سایت هایی که در حیطه های مختلف به کسب و کار می پردازند، داشتن رتبه ی خوب در گوگل است. چرا که این امر در نهایت موجب می شود علاوه بر حفظ مشتریان گذشته و کسب رضایت همیشگی آنها، به دنبال جذب مخاطبان و کاربران جدید در جایگاه مشتریان وفادار نیز باشید.
اهمیت تولید محتوای به روز و جدید برای گوگل، به نوعی موجب فضای رقابتی می شود و کیفیت تولید محتوا را در جهت رشد مخاطبان و کاربران جدید افزایش می دهد و اعتبار شما در کسب و کارتان بیشتر خواهد شد.
گوگل در راستای تولید محتوای باکیفیت، بیشترین اهمیت را به کاربران و مخاطبانش می دهد. در این زمینه با توجه به رضایت از عملکرد وب سایت های مختلف، الگوریتم های پیچیده ای برای آن در نظر می گیرد. این الگوریتم ها جزئیات مختلف و زیادی را در نظر می گیرند و با توجه به فاکتورهای مهم برای مشتریان، به رتبه بندی سایت ها می پردازد. در راستای به روز رسانی در سایت ها، این الگوریتم ها نیز همواره به روز می شوند تا تصورات متفاوتی در ذهن مخاطب ایجاد شود. مطابق آمارها درصد بسیار زیادی از کاربران اینترنت برای گرفتن خدمات و اطلاعات مورد نظرشان، تنها از لینک های ارائه شده در صفحه ی اول گوگل استفاده می کنند و درصد کمی به رتبه های پایین تر و صفحات بعدی توجه دارند.
اهمیت بازاریابی محتوا
مطابق تحقیقات صورت گرفته از 1000 مدیر بازاریابی سایت های معتبر، نشان می دهد که بازاریابی محتوا، اولویت کاری آنها محسوب می شود. بیشتر آنها اذعان دارند که بازاریابی محتوا هسته ی کاری آنهاست و سایر عملکردها تحت تأثیر آن انجام می گیرد. بازاریابی محتوا بخش بزرگی از بازاریابی است که با عناصر و فاکتورهای مختلف سروکار دارد. بسیاری از مدیران بازاریابی برای تولید محتوای کاری خود از نویسندگان معتبر و سایر مترجمین استفاده می کنند.
در مورد معیارهای سنجش و اندازه گیری موفقیت بازاریابی محتوا، بیش از 80 درصد آنها در بازه های معین میزان آن را برای کسب و کار خود بررسی می کنند. معیارهای مورد نظر برای اندازه گیری شامل حجم ترافیک دریافتی و تعامل کاربران و مشتریان با سایت است. همچنین انتظار می رود تحقیقات سالیانه به این صورت، روند رشد بازاریابی محتوا و اندازه گیری و معیارهای توجه به آن را نشان دهد.
در سالیان گذشته گوگل توجه ویژه ای به تولید محتوا و شکل بازاریابی محتوای وب سایت ها ی مختلف داشته است. این مساله موضوعی مورد توجه برای رقابت برابر میان سایت هایی است که مدعی رعایت سئو و بهبود کیفیت هستند. در این میان اهمیت به روز رسانی و تولید محتوای جدید و انتشار آن در صفحات وب سایت، معیاری است که برتری سایت ها را در بر خواهد داشت. به کار گیری این نکته و اهمیت تولید محتوای تازه برای گوگل به نحوی است که مورد تشویق گوگل و کسب رتبه بندی بهتری برای سایت خواهد شد.
اهمیت تولید محتوای جدید برای گوگل
محتوای جدید و خلاقانه به شکلی که در رتبه بندی تأثیر بسزایی دارند، به طرق مختلف تولید می شوند. یکی از مهم ترین مواردی که می تواند تأثیر زیادی در رنکینگ سایت شما ایفا کند، نیاز کاربر و البته شکل نیاز آنهاست. هنگامی که کاربران در گوگل مطلبی را جستجو می کنند، شاید دقیقاً به دنبال محتوایی که شما ارائه کرده اید باشند، اما شکل انتشار و به کار گیری از کلمات کلیدی در مکان های متفاوت، می تواند در نهایت نتیجه ی دیگری داشته باشد. گوگل با روش های پیچیده، کلمات کلیدی گوناگونی برای محتواهای جدید در نظر می گیرد. تشخیص این موارد می تواند شما را در صفحات اول رتبه بندی آن قرار دهد. کلمات کلیدی و ترکیبات ممکن و مختلف آن را برای خود بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به شیوه ای تخصصی مورد استفاده قرار گرفته اند.
علیرغم تغییرات مختلف در الگوریتم های به کار گرفته توسط گوگل، اهمیت تولید محتوای جدید در بسیاری از موارد ثابت بوده و عنصر مؤثری در بهبود رتبه ی سایت شما به حساب می آید.
اهمیت حفظ ثبات تولید محتوا برای گوگل
حفظ جایگاه و تولید محتوای باکیفیت توسط گوگل به خوبی مورد رصد قرار می گیرد. به همین علت به روز رسانی محتواهای تازه و استفاده از مطالب جدید می تواند در ثبات رتبه بندی شما تاثیر زیادی داشته باشد. رعایت کلمات کلیدی مرتبط و حفظ آن نسبت به مطالب قبلی باید به خوبی حفظ شوند تا نسبت به همان موضوع در میان سایر رقبا، رتبه ی خوب خود را از دست ندهید. در این میان نظرات کاربران مختلف، زیر محتواهای شما می تواند تأثیر خوبی برای رتبه بندی گوگل داشته باشد. البته اگر این شیوه به طور صادقانه به کار گرفته نشود، می تواند نتیجه ی عکس داشته باشد.
استمرار و پایداری در تولید محتوای تازه و خلاقانه به شکلی که بر رفتار مخاطب هدف تأثیر بگذارد، می تواند اعتبار شما را میان کاربرانتان افزایش دهد. این شیوه به خوبی مورد توجه گوگل قرار می گیرد.
بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ های تازه کار به جهت نداشتن سابقه ی طولانی، از این شیوه به خوبی در جهت رشد و رونق کار خود استفاده کرده اند. تداوم در تولید محتوای جدید، انتظار کاربران را به خوبی برآورده کرده و رفته رفته بر مشتریان وفادار آنها اضافه می کند.
اهمیت تولید محتوا برای گوگل و استفاده از محتواهای تازه بدین معنی نیست که یک محتوا و موضوع مشخص با بیان های متفاوت، در بازه های زمانی در سایت قرار گیرند. این شیوه به شدت عدم رضایت کاربران را در پی خواهد داشت و گوگل نیز به خوبی به آن توجه خواهد کرد.
توجه به حفظ کاربران قبلی در این میان یکی از مواردی است که همواره باید مدنظر قرار دهید. یکی از بخش های اساسی تولید محتوای خود را حفظ کاربران گذشته قرار دهید و به دنبال این موضوع باشید تا از آنها به عنوان کاربران دائمی وب سایت خود نام ببرید.