مقالات آموزشی

بررسی قیمت محتوا و عوامل موثر آن بر کیفیت

مفید بود؟

قیمت محتوا و عوامل تاثیر گذار آن بر کیفیت

بحث محتوا در تک تک قسمت های فضای مجازی دیده می شود و کمتر کسی است که نداند چیست، قیمت محتوا تولید شده موضوعی است که ذهن صاحبان وب سایت و یا صفحات مجازی را درگیر خود کرده است. محتوا یک سایت و یا صفحه ی مجازی به نوعی یکی از اجزای اصلی و بخشی از قسمت های جدا نشدنی فضای اینترنت به شمار می آید.  در این راستا به دلیل یکی از نیاز های اساسی فضای مجازی شرکت ها و متخصصی در این زمینه ایجاد شده اند که این وظیفه را بر عهده گرفته اند و تولید محتوا می کنند، به نوعی تولید محتوا تبدیل به یک شغل مجزا شده است.

هیچ منطق قطعی بر اینکه هرچه قیمت محتوا بالاتر باشد بر روی کیفیت آن تاثیر گذار است وجود ندارد، اما از قدیم گفته اند هر چه قد پول بدی آش می خوری! تولید محتوا امری خلاقانه و ملزم داشتن اطلاعات کافی در زمینه های مختلف است، از آن جایی که نمی توان منکر تاثیر این روش بازاریابی بر روی گسترش کسب و کارها شد باید سریع اقدام کرد.

با مطالعه برخی مقاله های مربوط به نحوه مقاله نویسی برای سایت خودتان نیز می توانید این کار را به انجام برسانید اما باید توجه داشت که به علت زمان بر بودن این امر بسیاری این وظیفه را به افرادی دیگر تقبل می کنند و افرادی را استخدام می کنند که این کار را برایشان انجام دهند.

قیمت محتوا ویژه

محتوا ویژه به محتوایی گفته میشود که از یک سری ویژگی های به خصوصی برخوردار باشد و قیمت محتوا ویژه بر  طبق این اصول قیمت گذاری می شود. در ارائه این خدمات تمرکز بر روی بیشترین میزان نتیجه گیری سئو و کلمات کلیدی مناسب می باشد. گاهی این مسئله نیز به وجود خواهد آمد که برخی عناوین گستردگی بسیار بالایی دارند و امکان تولید محتوا طولانی و جذاب با کیفیت بسیار بالا وجود دارد،  اما این امر ممکن است برای برخی عناوین اینگونه نباشد و از گستردگی کمتری برخوردار باشد. قیمت محتوا ویژه بر اساس ویژگی های زیر تعریف خواهد شد:

1. توجه ویژه به نکات سئو و بیشترین نتیجه گیری از آن

2. پیدا کردن تصاویر مناسب و یا ایجاد تصاویر منحصر به فرد

3. میزان کلمات کلیدی به کار رفته

4. استفاده درست و کاربردی از کلمات کلیدی

5. رعایت کردن نکات نگارشی نوشته

6. توجه به معنی و مفهوم محتوا

7. آغاز و پایانی جذاب

8. نتیجه گیری کلی

 

چگونه محتوا با کیفیت تولید کنیم؟

تولید محتوا با کیفیت آن چنان نیز سخت به نظر نمی آید. به منظور بالا رفتن ترافیک سایت و همچنین ارتقای رتبه آن، ملزم تولید یک محتوا ارزنده برای سایت خود هستید. یک محتوا منحصر به فرد و خاص وب سایت شمار را در بالا رفتن رتبه یاری خواهد کرد و همین طور برعکس استفاده از محتوا های تکراری و کپی شده باعث جریمه شدن سایت شما خواهد شد. دلایلی مختلفی برای تولید محتوا یک وب سایت وجود دارد از جمله: کسب درآمد، گسترش کسب و کار؛ سرگرمی، آموزش، تبلیغات و غیره اما درست انجام دادن آن شرط اصلی داشتن یک وب سایت خوب و یا کسب و کار موفق به شمار می آید. در ادامه مقاله به برخی ویژگی های یک محتوا با کیفیت و همچنین عوامل کاهش دهنده ی قیمت محتوا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • ایجاد تیتر های قوی

ایجاد تیتر های قوی در بالا بردن قیمت محتوا نقش چندانی ندارند. تنها کافی است در قسمت توضیحات سفارش محتوا درخواست تولید تیتر های قوی را بدهید و یا خودتان تیتر های را انتخاب کنید و به نویسنده معرفی کنید. یک تیتر خوب جذابیت محتوا شما را بالا می برد و در خوانندگام انگیزه لازم را برای خواندن ادامه مطلب دعوت می نماید. بررسی ها نشان داده شده است که 80 درصد کاربران اینترنت در ابتدا تیترهای یک محتوا را می خوانند و تنها 20 درصد اقدام به خواندن ادامه مطلب می کنند. به همین دلیل تیتر های یک مقاله از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. و رعایت کردن آن در تولید یک محتوا با کیفیت تاثیر به سزایی دارد.

  • اضافه کردن عکس و ویدئو

باید به این نکته توجه داشت که اضافه کردن عکس و ویدئو بر جذابیت محتوا شما به صورت قابل توجهی می افزاید. تحقیقات نشان داده شده است که میزان یادگیری افراد از طریق تصاویر و ویدئو های آموزشی تا حد قابل توجه ای بالا می رود. قیمت محتوا تصویری اگر از نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ و غیره استفاده شود به دلیل تخصصی بودن مقداری بالا می رود اما نتیجه خوبی را به ارمغان می آورد. استفاده از تصاویر و ویدئو های انحصاری جذابیت سایت شما را بالا میبرد و کمک شایانی به بهبود کیفیت محتوا می کند.

خوب است بخوانید: چه گروهی برا تولید محتوا انتخاب کنیم؟

بنابراین سعی کنید از فواید اضافه کردن عکس و فیلم در محتوا خود غافل نشود و آن ها را به صورت کاربردی و صحیح به محتوا خود اضافه کنید. قیمت محتوا تصویری را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد، مسلما اگر خودتان تصاویری با گوشی موبایل و یا دوربین بگیرید هزینه چندانی ندارد.

  • ساده و روان بودن محتوا

ساده و روان بودن محتوا بر روی قیمت محتوا بی تاثیر است.  یکی از مسائلی که موجب میشود مخاطب جذب محتوا ما شود ساده و روان بودن آن است.  برخی تصور می کنند که تولید محتوا دشوار و استفاده از جمله های سنگین موجب حرفه ای نشان دادن آن ها می شود در صورتی که استفاده از این گونه نوشته ها باعث می شود که محتوا ما بسیار خسته کننده و پیچیده شود. از آنجایی که در فضای اینترنت هیچ محدودیتی برای نوع مخاطب وجود ندارد پس شما می بایستی محتوا تولید کنید که برای عموم مرد قابل درک باشد و اکثریت بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند. به منظور اینکه متوجه شد که یک محتوا به صورت ساده و روان نوشته شده می توان ابتدا یک بار آن را مطالعه نمود و در صورت ساده و روان نبودن آن را بازنویسی کرد.

 

قیمت محتوا در شرکت های تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟

از آن جایی که این صنعت در چند سال اخیر رشد بسیار بالایی داشته است، یک نوع درآمد زایی در این زمینه ایجاد شده است. و شرکت هایی تحت عنوان شرکت های تولید محتوا ایجاد شده اند که اکثریت آن ها به صورت آنلاین فعالیت می کنند. روش های زیادی برای تعیین قیمت محتوا در این شرکت ها که بیشتر آن ها از طریق وب سایت تولید محتوا فعالیت می کنند وجود دارد. یکی از این روش ها تعیین نرخ قیمت بر اساس کلمات درخواست شده برای یک محتوا می باشد. به عنوان مثال اگر درخواست مقاله ای 500 کلمه ای داشته باشید، رقم 500 در مقدار قیمت هر کلمه ضرب شده و قیمت محتوا محاسبه می شود.

برخی از این شرکت ها مانند رایا مارکتینگ برای تعداد مقالات بیشتر در یک سفارش تخفیف های نیز در نظر گرفته اند به منظور اینکه قیمت محتوا از نرخ کمتری برخوردار باشد و هر کسی بتواند با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت برای سایت خود تولید محتوا انجام دهد. قیمت محتوا صوتی و ویدئو نیز به صورت زمان فایل ها و کلمات به کار رفته و کیفیت آن محاسبه خواهد شد. با سر زدن به هر کدام از این وب سایت ها می توانید از قیمت های دقیق آن ها مطلع شوید، که معمولا به صورت جدول قیمت محتوا را در سایت خود قرار داده اند. با کمی مقایسه و دیدن نمونه کار ها انتخاب کردن از بین این وب سایت ها می توانید بهترین آن ها را برگزینید.

مزایای استفاده از شرکت تولید محتوا

استفاده از شرکت ها و وب سایت های تولید محتوا مزایا بسیاری دارد، اول اینکه قیمت تولید محتوا در این گونه سایت ها بر حسب الگوریتم خاصی و به صورت کاملا دقیق محاسبه می شود. افرادی که به صورت فریلنسر کار تولید محتوا انجام می دهند ممکن است قیمت محتوا را بالاتر نسبت به عرف تعیین کنند. کار کردن به صورت یک سازمان و گروهی میزان نظم را بالاتر می برد و سفارشات شما سریع تر و بهتر پیگیری خواهد شد. در شرکت های تولید محتوا ، مقاله های آماده شده به صورت دقیق توسط کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این امر از وقوع اشتباهات احتمالی تا حد زیادی می کاهد و دیگر احتیاجی به بررسی ها اجمالی دیگر نخواهد داشت.

اکثریت این شرکت ها حداقل 500 نویسنده فعال دارند که هر کدام از آنها ایده های جدید و خلاقانه ای از خود به کار میبرند و این امر از یکنواخت شدن محتوا شما نیز کم می کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این گونه شرکت ها این است که اغلب نویسنده های موجود تجربه کافی در این زمینه را دارند و همچنین بر اصول محتوا نویسی آگاه هستند.

این اصول شامل چگالی کلمه های کلیدی به کار رفته، ساده و روان بودن متن، اصول تیتر گذاری و غیره است. با وجود این همه مزیت ها و راه های ایجاد شده برای تولید محتوا باز هم برخی از اهمیت این امر غافل می شوند و پرداخت هزینه برای تولید محتوا را خرج اضافی میدانند. قیمت محتوا نسب به شیوه های دیگر بازاریابی به صرفه تر است. نه تنها تولید محتوا برای سایت بلکه تولید محتوا برای فضای مجازی نیز اهمیت دارد و خلاقیت و ابداع کردن چیز های جدید همواره حرف اول را در این حرفه می زند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.