مقالات آموزشی

بررسی نقش رنگ سبز بر تبلیغات و رپرتاژ

مفید بود؟

رنگ سبز در رپرتاژ به مخاطبان ما چه می گوید و مخاطبان را به چه حسی وامی دارد برداشت مخاطبان از رنگ سبز چیست . رنگ سبز، آبی، بنفش و انواع ترکیبات آنها جزء رنگ‌های سرد به‌حساب می‌آیند. این رنگ‌ها آرامش ‌بخش‌ تر، حرفه‌ای‌  تر و عمیق‌ تر از رنگ‌های گرم هستند.

رنگ سبز نشان از فراوانی، آرامش، موفقیت، سلامتی، ثروت و شروع دوباره  را دارد. در بسیاری از کالا و خدمات ها از رنگ سبز برای سالم بودن، طبیعی بودن استفاده می شود مانند رستوران های زنجیره ای و مشابه آن.

رنگ سبزو احساسات منفی آن:

بله درست بر عکس اسم و تعاریف اولیه در برخی مواقع رنگ سبز حس منفی ایجاد می کند.

رنگ سبز می‌تواند عواطف منفی در مخاطبان ایجاد کند. رنگ سبز بجز حس آرامش و احاساسات مثبت ایجاد کننده حس منفی نیز در مخاطبان میباشد.  برای مثال ایجاد  حس  حسادت، طمع، خصومت و کم‌ تجربگی جزو احساسات منفی است که از رنگ سبز دریافت می‌شود. اگر فردی هوشیارو توانا  هستید براحتی می توانید از خصوصیات رنگ ها زیباترین تبلیغ ایده و رپرتاژ را داشته باشید و حسی ماندگار با شعاری ماندگار را ایجاد کنید اما لازمه هر چیز تمرین تمرین و تمرین می باشد.

پایین آوردن فشار خون و ضربان قلب از دیگر توانایی های رنگ سبز می باشد.

معمولا در طراحی هایی که از رنگ سبز هم استفاده می شود جهت ایجاد و نشان دادن محصولات طبیعی، مسائل مالی، کالا، بن و محصولات جدید از یک شرکت است.

اگر هدف طراحی های پر انرژی و طراوت بخش است سبز روشن بهترین گزینه می باشد.

اگر هدف انتقال حس مالی و رفاه است سبز تیره بهترین گزینه می باشد سبز تیره نماد پول، جهان مالی، بانکداری و بورس است و از طرفی معادل جاه طلبی، حرص و حسادت است.

تشخیص میزان استفاده از رنگ سبز در رپرتاژ با شماست سبز تیره یا روشن میزان استفاده از توناژ کم یا زیاد رنگ سبز، پیام  تیبلیغاتی خود را انتقال دهید.

رنگ سبز نماد رشد، تازگی و حاصلخیزی، ایمنی، قدرت، پایداری و امید است این رنگ جزو سه رنگ اصلی و طبیعت است  و روبروی رنگ قرمز قرار دارد با نگاه کردن به رنگ سبز برای چشم حس آسایش و راحتی دارد.

ترکیب سبز با آبی و زرد  : 

رنگ سبز زرد: احساس بیماری، ترسویی، ناسازگاری، حسادت

رنگ سبز آبی: مفهوم حفاظت و معالجه را منتقل می کند.

 رنگ سبز زیتونی ، رنگ صلح است

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.