مقالات آموزشی

بررسی استراتژی سئو برای شرکت‌ هایی بزرگ؛ نقاطی برای تمرکز (قسمت دوم)

مفید بود؟

در بخش اول این یادداشت، ضمن ایجاد یک ذهنیت کلی، به بررسی دو نکته از مجموعه نکات موجود پرداختیم. در این یادداشت بررسی نکات ارزشمند برای سئوی شرکت‌ها بزرگ را بدون فوت وقت آغاز می‌کنیم. با وجود بررسی دو مورد در یادداشت اخیر، با بررسی مورد سوم کار را آغاز می‌کنیم.

3) لیست‌های کوتاه و بلندمدت ایجاد کنید

این یک پروسه با نگاهی به دور دست‌ها، با مجموعه اعمالی در همین نزدیکی‌هاست. به بیانی دیگر مجموعه اهدافی کوتاه‌مدت در حوزه سئو، با قرار گرفتن در طول هم، می‌توانند به اهداف بزرگ‌تر و اصلی‌تر منتهی شوند.

پس در نظر داشته باشید که نمی‌توان گفت اهداف کوتاه‌مدت، ارزش کمتری نسبت به اهداف بلندمدت دارند. از سوی دیگر اتفاقاً این اهداف کوتاه‌مدت هستند که دلگرمی و تعهد نسبت به اهداف بلندمدت سئو را تضمین می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم دو لیست جدا از هم برای کوتاه‌مدت‌ها و بلندمدت‌ها ایجاد کنید:

 در کنار این برچسب‌هایی به یادداشت اموری که قصد انجام آن‌ها را دارید، اختصاص دهید. با این روش امکان اولویت‌بندی امور و تصمیم‌گیری بین آن‌ها ساده‌تر خواهد شد. در اصل شما باید هر کاری که قصد انجام آن را دارید از حیث کوتاه‌مدت بودن یا بلندمدت دسته‌بندی کرده و به لیست خودش الصاق کنید.

 داشتن مجموعه‌ای از برچسب‌های حاوی امور و اهداف، مزیت دیگری نیز دارد و آن هم سهولت در ساماندهی مجدد تیم سئو (SEO teamاست. فراموش نکنید که گاهاً، به هر علتی ممکن است شخصی در تیم سئو عوض شود یا از اساس به سازماندهی مجدد تیم سئوی خود داشته باشید. در چنین شرایطی قطعاً محول ساختن مجدد امور و تشریح اهداف بسیار ساده‌تر خواهد بود.

4) گزارش، گزارش، گزارش دادن!

از نشان دادن موفقیت‌ها و دستاوردها به دیگران ابایی نداشته باشید؛ هم سایر بخش‌های یک شرکت بزرگ، هم اشخاص بالادستی و هم تیم سئو باید به طور مداوم از دستاوردهای موجود در این بخش اطلاع داشته باشید. سئو معمولاً به عنوان یکی از بخش‌هایی که صرفاً هزینه برای شرکت دارد، خیلی جدی گرفته نمی‌شود.

به طور معمول آن را هم‌تراز با بقیه امور بازاریابی دانسته و به دید یک فرصت جدا و مستقل دیده نمی‌شود. این در حالی است که سئو یک محرک جدی در بخش بازاریابی و فروش

است و باید دید مناسبی نسبت به آن وجود داشته باشد.

به همین خاطر نیاز است که دستاوردهای و موفقیت‌ها آن به طرز ملموس و مستدلی از طریق گزارش‌ها، به طور مداوم گوشزد شوند. اغلب سرمایه‌گذاران، بدون دیدن موفقیت‌ها تعهد خود نسبت به سرمایه‌گذاری را از دست می‌دهند.

5) فرهنگ سئو را در شرکت خود نهادینه کنید

سئو باید مانند یک فرهنگ در بین اعضای تیم نهادینه شود. همه باید به سئو فکر کنند و با یادگیری اصول اساس این حیطه ذهن خود را مشغول کنند. به همکاران خود شیوه‌های درست تشریح و توضیح خدمات و کالاها را آموزش دهید و استفاده از زبان مشتری را در ذهن آنان نهادینه کنید.

در کنار این اشتراک ایده‌ها و ذهنیت‌ها را به یک عادت رایج تبدیل کنید؛ به کارکنان بخش‌ها مختلف، اجازه دهید سؤالات پرتکرار و مشترکی که در مورد کار دارند را بازگو و به شما اطلاع دهند؛ تمام این‌ها می‌توانند فرصتی عالی برای تولید محتوا باشند.

 اگر شما با روش‌های درستی همه را به فکر کردن در مورد سئو تشویق کنید، بدون تردید مشکل کمبود ایده برای تولید محتوا، از بین خواهد رفت!

مروری بر نکات طرح‌شده

  • بر آنجایی که امکان ایجاد اثرگذاری بیشتری در آن دارید، تمرکز کنید.
  • ادعاها و تغییرات موجود در این زمینه را مستدل سازید
  • لیست‌ها مشخص و مناسبی برای امور و اهداف کوتاه و بلندمدت تشکیل دهید
  • موفقیت‌ها را گزارش دهید
  • شرکت و سازمان خود را با ارزش‌ها و اهداف سئو، عجین کنید

برای مشاهده هزینه سئو و هزینه تولید محتوا

در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.