مقالات آموزشی

بررسی گرایش به طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل

مفید بود؟

مقدمه

طراحی لوگو

امروزه به یکی از موردنیاز ترین اقدامات برای هر کسب و کاری تبدیل شده است! اخیرا که سریال بسیار زیبای سیلیکون ولی را می­دیدم (یک سریال درمورد کارآفرینی) متوجه شدم که بیشتر کسب و کار های آمریکایی چه بزرگ و یا چه کوچک یکی از اولین اقداماتی که انجام می­دهند طراحی لوگو است!! یعنی تصور کنید که آنها یک کسب و کار را بدون لوگو بی معنی می­دانند!!

این مسئله شاید در ایران کمی اغراق به نظر برسد اما حواستان باشد که ایران در حوزه کارآفرینی و مشاغل به شدت در حال رشد است پس اگر قرار است کسب و کاری را اداره کنید باید به طراحی لوگو برای آن فکر کنید تعداد رقبا در هر صنف و صنعتی بالاست و این نباید شما را بترساند بلکه حتی می­تواند باعث تلاش بیشتر شما نیز شود و این خوب است!!

در این مقاله قرار است از طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل بگوییم اگر یک نمایشگاه اتومبیل دارید یا طراح گرافیک هستید احتمالا این مقاله برایتان بسیار جذاب خواهد بود! طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل باعث می­شود که شما خاص باشید و دارای یک هویت بصری باشید که به نمایندگی از شما می­تواند در همه جا باشد!!

بیشتر بخوانید:

طراحی لوگو خیریه حاوی چه نکاتی است؟

 

چرا طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل مهم است؟!

یک لوگوی خوب علاوه بر اینکه برای شما شهرت می­آورد:

شما را از بقیه نمایشگاه های ماشین جدا می­کند و ارزش های کسب و کار شما را به مشتریان نشان می­دهد لوگو پیامی نهفته دارد و می­تواند با زبان بی زبانی با مخاطب حرف بزند! روی درب بسیاری از نمایشگاه های اتومبیل لوگوی شرکت های مشهوری چون بی ام و (BMW)، بنز(benz)، تویوتا(toyota) و یا حتی تسلا(tesla) قرار دارد!

باید بدانید که طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل به نمایشگاه شما شخصیت می­بخشد و خودش به تنهایی این پیام را دارد که شما فقط مبلغ برندهای مطرح ماشین نیستید بلکه خودتان هم می­توانید یک برند باشید و در آینده رشد کنید!! اما منظور ما از اینکه یک لوگو می­تواند حرف بزند در واقع چیز دیگری بود.

در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل دست طراح شما برای انجام خلاقیت های بی شمار باز است و با استفاده از رنگ ها، اشکال، فونت متن لوگو، نماد ها و … طراح می­تواند ارزش های نمایشگاه شما را نشان دهد! مثلا یکی از نکات مثبتی که هر نمایشگاه می­تواند داشته باشد تازگی محصولات و قیمت مناسب است که با استفاده از روانشناسی رنگ، اشکال و استفاده از نماد مناسب طراح می­تواند این ویژگی ها را در لوگو نشان دهد!

لازم است خودتان از او توقع رعایت اینها را داشته باشید یا به او گوشزد کنید:

 در کل برای یک نمایشگاه اتومبیل یک پیام مناسب بسیار حیاتی به نظر می­رسد! اگر کاربرد های طراحی لوگو و طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل را بخواهیم به طور کامل بیان کنیم مسلما به چندین مقاله بزرگ احتیاج است پس خلاصه کلام اینکه یک لوگو شما را معتبر تر نشان می­دهد و قادر است که در ساخت یک برند عالی کمک تان کند! حواستان باشد که لوگوی یک نمایشگاه اتومبیل بسیار به چشم می­آید پس باید طراحی آن بی نهایت عالی باشد تا مخاطبین تصور کنند که محصولات و خدمات شما نیز عالی و مناسب هستند!!

 

طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل بهتر است که چگونه باشد؟

جواب این سوال بستگی به عوامل بی شماری دارد اما خب مانند هر چیز دیگری مجموعه­ای قوانین وجود دارد اگر در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل رعایت شود از لوگو نهایی کاربردی تر خواهد بود! مثلا بسیاری از افراد به نمایشگاه های اتومبیل علاقه دارند و به لوگوی این نوع کسب و کار توجه نشان می­دهند عاشق سرعت و هیجان ناشی از اتومبیل رانی هستند!!

و از شما توقع دارند که در لوگوی خود اوج هیجان و سرعت را به نمایش بگذارید! و برای نشان دادن سرعت و تیز بودن ناچار هستید که مانند شرکت فراری از رنگ قرمز مسابقه یا رنگ قرمز براق و یا رنگ قرمز اصیل به عنوان رنگ اصلی لوگو نمایشگاه اتومبیل استفاده کنید! چون رنگ قرمز معمولا به عنوان رنگ شتاب، تیزی و به نوعی نماد سرعت است!

طراحی لوگو نمایشگاه باید مناسب عاشقان خودرو باشد و در آن سعی کنید که از مدرن بودن غافل نشوید!! معمولا توصیه ما در طراحی لوگو هر صنعتی این است که سعی کنید لوگویتان را تغییر ندهید چون مدت زمان زیادی طول کشیده که این لوگو را به مردم معرفی کنید و به آن عادت کرده­اند اما در بحث طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل قضیه فرق دارد!

لوگوی نمایشگاه اتومبیل بهتر است که هر سال یا هر چند سال یکبار به روز شود:

 اتفاقا اگر از من به عنوان یک بازاریاب و طراح گرافیک سوال می­کنید می­گویم لوگوی نمایشگاه اتومبیل بهتر است که هر سال یا هر چند سال یکبار به روز شود. مثلا هر روز بیشتر به خودروهای خودران و خودروهای برقی نزدیک می­شویم در ایران نیز بزودی این خودرو ها محبوبیت بسیار بالایی به دست می­آورند پس به نوعی نیاز است که لوگوی شما اگر مناسب ماشین های بنزینی ساخته شده است تا حدودی تغییر شکل دهد و در آن بهتر است که نمادی از خودروهای آینده و فناوری های پیشرفته در این حوزه باشد!!

 یا حداقل باید آماده باشید تا لوگویتان به چنین شکلی تغییر کند!! نمایشگاه های اتومبیل معمولا در خیابان اصلی قرار دارند فضای خیلی بزرگی در اختیار دارند و درب های شیشه­ای بسیار بزرگی دارند لوگوی نهایی شما بهتر است که روی همین درب بصورت بزرگ درج شود و مهم است که بروز و دوست داشتنی باشد!

حواستان باشد لوگو را زننده نکنید!

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل رعایت شود این است که حواستان باشد لوگو را زننده نکنید! بسیار دیده شده است که نمایشگاه های اتومبیل سعی در ساخت یک لوگو یا تابلویی کرده­اند که تمام محتوای آن چند عکس از اتومبیل های مختلف یا یک اتومبیل گران قیمت بوده است! این اشتباه را نکنید شما قرار نیست تصویری که از کسب و کارتان ارائه می­دهد یک عکس باشد که هر کودکی می­تواند آن را از اینترنت دانلود کند!!

 با این کار فقط ارزش کارتان را پایین می­ آورید و اینکه طبق قوانین طراحی لوگو، لوگو باید ساده و به یاد ماندنی باشد و معمولا این تصاویر نه ساده هستند و نه به یاد ماندنی. نوعی از تصاویر وجود دارند که معمولا جزئیات کمتری در اختیار دارند و کمتر واقعی به نظر می­رسند به این نوع تصویر وکتور یا تصویر برداری می­گویند! (تقریبا تمامی نماد ها و آیکون های این نوع عکس هستند). نوع تصویر وکتور با کوچکتر شدن و بزرگتر شدن مشکلی ندارد و کیفیتش هیچ تغییری نمی­کند!!

 توصیه ما این است که نه تنها از عکس اتومبیل برای لوگو یا تابلوی نمایشگاه خود استفاده نکنید بلکه حتما به طراح گرافیک خود بگویید که لوگوی شما از نوع وکتور باشد!! این نوع تصویر مناسبترین نوع تصویر برای طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل است و می­توانید هر چقدر که می­خواهید آن را بزرگتر یا کوچکتر کنید! در واقع چه دوست داشته باشید آن را روی خودکار چاپ کنید و چه یک بیلبورد فوق العاده بزرگ باز هم فرقی ندارد کیفیت لوگو خراب نمی­شود!!

سعی کنید که لوگو مفید و دیدنی باشد!

در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل سعی نکنید که عالی باشید بلکه سعی کنید که لوگو مفید و دیدنی باشد!! تقریبا تمامی مردم و کسب و کار ها امروزه یک مشکل خاص دارند به نام کمال گرایی آنها سعی می­کنند که بهترین باشند!! مهم نیست که موفق می­شوند یا نه این مهم است که طبق علم روانشناسی و تحقیقات بسیار زیاد که در کتاب هایی چون “چگونه کمال گرا نباشیم” یافت می­شود هر چه بیشتر حساس شوید رو کیفیت بیشتر کیفیت را از دست می­دهید!!

در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل مسلما کیفیت لوگو و شکل آن مهم است اما سعی نکنید که وسواسی رفتار کنید! بلکه به یک لوگوی خوب که مشتری پسند است قانع شوید نه اینکه فقط و فقط بخواهید بهترین لوگوی شهر را داشته باشید! (جنگیدن برای حس برتری مقدس است اما وقتی زیاد روی این موضوع حساس شوید بهره وری شما کاهش می­یابد!).

لوگوی شما باید منظم، اصولی، حرفه­ای، ساده و دوست داشتنی باشد همین!! سعی نکنید با طراحی یک لوگو به تمام خواسته های بازاریابی و برندسازی تان برسید!! بلکه به لوگوی نمایشگاه اتومبیل اینگونه نگاه کنید که قرار است نوید بخش برندی قدرتمند برای کسب و کارتان باشد!

سعی کنید که طراحی لوگو نمایشگاه شما با بقیه نمایشگاه داران فرق داشته باشد!

دیگر نکته­ در این باره که طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل چگونه باید باشد اینکه سعی کنید که طراحی لوگو نمایشگاه شما با بقیه نمایشگاه داران فرق داشته باشد! اصلا خاصیت یک لوگو همین است که شما را از بقیه متمایز کند و به شما شخصیت ببخشد!! با کپی کردن از لوگو های موجود در اینترنت فقط ثابت می­کنید که کسب و کاری بی ارزش هستید که هیچ احترامی برای مشتری قائل نیستید!

سعی کنید هم یک لوگوی اصیل سفارش دهید تا برای شما طراحی کنند و هم حتما تاکید کنید که لوگو کلیشه­ ای نباشد!!  و یک طرح تازه باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و چشم از آن برندارد! ما انسان ها همه در یک چیز مشترک هستیم هیچکدام از ما چیز های تکراری و قدیمی را دوست نداریم!! مثلا هیچ انسانی دوست ندارد همیشه یک لباس را بپوشد! یا تمام طول عمرش به یک آهنگ گوش کند!!

 ما عاشق چیز های جدید هستیم و اگر لوگوی شما خلاقانه و همراه طراحی تازه باشد توانایی این را دارد که مخاطبین شما را به نمایشگاه جذب کند و باعث شود که مردم دیدگاه مثبتی از شما در ذهنشان پدیدار شود! (این نکات کوچک بسیار مهم هستند و صاحب کسب و کار موفق است که به این موارد ریز دقت کند!!) برای مشاهده هزینه طراحی لوگو در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.