مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تبلیغات در فیس بوک، راهکاری کاربردی قسمت اول

مفید بود؟

تبلیغات در فیس بوک

در این مقاله فیس بوک را به عنوان یک فرصت تبلیغاتی مورد بررسی قرار می­دهیم. این پست حاصل همکاری رند فیشکین ازفعالان بخش سئو شرکت ماز و دیوید کلین یکی از مشاورین تبلیغات در فیس بوک می­باشد. امیدوارم که خواندن این مطلب بتواند به شما در زمینه بازاریابی آنلاین و سرمایه­گذاری های مناسب کمک کند.

” همانطور که در گذشته نیز بارها گفتم خدمات و ترافیک و حتی تبلیغاتی که توسط گوگل، یاهو و یا لایو به کاربران ارائه می­شود بسیار هدفمند، با مفهوم واضح و روشن و تمرکز بالا می­باشد و همچنین به راحتی قابل سنجش و پیگیری هستند، از این رو برای سایر نرم­افزارهایی که می­خواهند در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت کنند رقابت کردن با این پلتفرم­ها بسیار مشکل است. اما در این رقابت فیس بوک توانسته است فرصت­های منحصر به فردی را ارائه دهد که واقعا نمی­توان آنها را نادیده گرفت.
اگر شما یک سایت در اینترنت و یا یک کانال در شبکه ­های اجتماعی در یک زمینه رقابتی خاص به تازگی راه­اندازی کرده­اید قطعا یکی از چالش­هایی که با آن مواجه هستید کمبود بازدیدکنندگان است، با گذشت زمان و با استفاده ازروش­هایی مانند کمک مشاورین در زمینه­ی سئو ( بهینه سازی سایت شما برای جستجوی بهتر ) ، تولید صفحه­هایی با محتواهای خوب و جذاب، گذاشتن لینک­های درآمد زا و … می­توانید وضعیت را بهبود ببخشید اما در کوتاه مدت چه کارهایی می­توان انجام داد به طوری که بتوان تا حدی بازدیدکنندگان خود را افزایش داد؟
از جمله­ راههای سریعی و خوبی که می­توان پیشنهاد کرد استفاده از بازاریابی PPC یا SERP است. ( هر دوی این روش­ها کمک می­کنند که ترافیک بیشتری به سمت سایت یا پیج شما روانه شود و مبتنی بر کلمات کلیدی می­باشند . یعنی شخص تبلیغ کننده یک سری کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را تعریف می­کند جستجوگران می­توانند با سرچ این کلمات به سایت مورد نظر راهنمایی شوند. هرچه کلمات کلیدی بهتر انتخاب شوند رتبه سایت برای جستجو بالاتر  خواهد شد. همچنین به ازای هربار کلیک  و رفتن به سایت مالک آن سایت بابت مبلغی به عنوان هزینه­ی تبلیغات پرداخت کند.) این استراتژی­ها کارآمد هستند اما بهرحال هرکسی که وارد صحنه رقابت می­شود خیلی زود متوجه می­شود که سرمایه­گذاری بر روی روش­هایی مانند PPC می­تواند سخت و مشکل ساز باشد، زیرا در این روش­ها حاشیه­ها بسیار زیاد و دست و پاگیرند، ضمن اینکه وجود رقابت­های شدید باعث می­شود سود کمی نیز از این تبلیغات عاید ما شود.
در اینجاست که شبکه­ های اجتماعی وارد میدان شده و می­توانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای روش­های بالا در نظر گرفته شوند. فضاهایی که کم کم دارند جای خود را درزمینه کارآفرینی باز می­کنند. این شبکه­ها می­توانند یک فرصت ایده­آل برای سرمایه­گذاری مالی، زمان و منابع برای  مشاوران، شرکت­ها و البته در نهایت تاسف کلاهبرداران نیز باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.