مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره انجام رپرتاژ تبلیغاتی و نحوه کمک کردن آن به دیده شدن سایت

مفید بود؟

زندگی امروزه تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارد و بیشتر مردم کارهای خود را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند پرداخت قبض‌ها و خرید مواد غذایی و انجام کارهای بانکی و خرید پوشاک و لوازم منزل و خیلی کارهای دیگر است. فضای مجازی زندگی را برای مردم بسیار راحت‌تر کرده است چون مردم قبلا برای فراهم کردن لوازم زندگی خود به بازار می‌رفتند که زمانی زیادی را صرف پیدا کردن کالای مورد نظر خودشان می‌کردند و نمی‌توانستند تمام تنوع کالای مورد نظر خود را نمیتوانستد ببینند اما با روی کار امدن فضای مجازی و فروش در ان باعث شد که مردم به راحتی در هر مکانی که هستند محصولی را که می‌خواهند تمامی تنوع کالا را دیده و انتخاب کنند و در اخر خریداری نمایند.

فضای مجازی باعث شده است که کسب و کارهای فیزیکی برای فروش بهتر وارد آن شوند ایجاد یک سایت و یا یک پیج به تنهایی باعث فروش و اعتماد مخاطبان به شما نمی‌شود شما برای ایجاد فروش برای خودتان باید محصول و برند خود را به مردم نشان دهید این کار از راه تبلیغات امکان پذیر است.

تبلیغات انواع بسیار زیادی دارد شما از هر کدام را که بخواهید می‌توانید استفاده کنید در بین انواع بی‌شمار تبلیغات روشی که چندین سال است بسیار در بین مردم طرفدار پیدا کرده است روش رپورتاژ آگهی است. ما در این متن درباره‌ی رپورتاژ آگهی و رپرتاژ تبلیغاتی و چرا انجام دادن این کار و برای سایت شما کارایی دارد یا خیر به صورت کامل صحبت می‌کنیم.

رپورتاژ آگهی چیست ؟ این نوع از تبلیغات در قالب گزارشی بی‌طرف برای مخاطبان خوانده می‌شود تا ذهن او را درگیر محصول و یا برندی که در آن گزارش درباره‌ی آن گفته شده است. این روش در سال 1945 استفاده از آن شروع شد و برای آن قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای نظارت بر روی این روش تصویب شد. این روش چند سالی است که در ایران به کار گرفته شده است و هنوز برای ان قوانینی تصویب نشده است. نمونه ای از این روش در تلویزیون ایران رپورتاژ آگهی عمو پورنگ است گه نمونه‌ای واضح از رپرتاژ تبلیغاتی است.

 

مزایای رپرتاژ تبلیغاتی

در این روش چندین دلیل وجود دارد که باعث استفاده بیشتر مردم از این روش تبلیغات می‌شود. دلایلی همچون هزینه‌ای بسیار مناسب که برای مشتری دارد و همچنین زمانی کمی که برای آماده شدن نیاز دارد که در زمان مشتری صرفه جویی می‌شود مهمترین دلیلی که باعث محبوبیت این روش شده است این است که در بیشتر سایت‌ها زمانی که شما رپورتاژ آگهی انجام می‌دهید در ان سایت به صورت دائمی باقی می‌ماند و باعث جذب مخاطب همیشگی می‌شود. دلیل دیگری باعث محبوبیت این روش شده این است که باعث بهبود سئو سایت شما می‌شود و همچنین باعث ارتقای رتبه در گوگل برای سایت شما می‌شود.

نمونه رپرتاژ تبلیغاتی

برای آشنایی با رپرتاژ تبلیغاتی برای شما مثالی می‌آوریم : فرض کنید شما در خانه نشسته‌اید و در سایت‌ها و پیج‌های مختلف به دنبال کالای مورد نظر خود می‌گردید در همین زمان پیجی که شما دنبال می‌کنید و به آن اعتماد دارید که فرد مورد نظر همیشه محتوایی عالی و کاربردی برای شما به اشتراک می‌گذارد پستی برای نقد و بررسی کالایی که شما می‌خواهید می‌گذارد در این بررسی مزایا و معایب کالا را به صورت کاملا بی‌طرفانه‌ای برای مخاطبان خود اعلام می‌کند و در اخر نیز نظر شخصی خودش را درباره‌ی کار کردن با محصول معرفی می‌گوید و نام برند و این که از کجا می‌توانید این محصول را تهیه نمایید توضیح می‌دهد و این بررسی که انجام شد باعث می‌شود که شما به این کالا اعتماد کرده و خریداری نمایید چون فقط حالت تبلیغ ندارد و قطعا شما به عنوان مخاطب اگر تمام محتوا تبلیغ باشد دوست نخواهید داشت.

خوب است بخوانید: ثبت رپرتاژ خبری چگونه است ؟

در نمونه رپورتاژ آگهی که برای شما آوردیم سعی بر این بود که به صورت ساده و تبلیغی باشه که بیشتر مردم این نوع از تبلیغات را دیده‌اند. به آگهی بالا دقت کنید متوجه می‌شوید که در گفتن مزایا محصول و یا برند تبلیغ شده اغراق وجود ندارد اگر در گفتن مزایا زیاده روی کنید مخاطب متوجه می‌شود که شما فقط می‌خواهید تبلیغ کنید و هیچ سودی برای او وجود ندارد به همین دلیل جذب نمی‌شود.

قیمت رپورتاژ آگهی

همان طور که در بالا برایتان توضیح دادیم رپورتاز آگهی چند سالی است که وارد ایران شده و نظارتی بر روی او وجود ندارد همین دلیل باعث قیمت‌های متفاوت شده است و هر سایت بر اساس معیارهای خود به مشتری قیمت می‌دهد . یک  سری راه ها وجود دارد برای کسانی که در ابتدای کار نمی‌توانند هزینه‌ی رپورتاژ آگهی را بپردازند مانند : پست مهمان – استفاده از شبکه‌ی اجتماعی ویرگول – استفاده از وبلاگ‌های بلاگفا و وردپرس و … و یا راه کارهایی وجود دارد که بخشی از هزینه‌ی رپورتاژ آگهی را کم کرد.

انجام دادن رپرتاژ تبلیغاتی برای سایت ما کارایی دارد یا نه
همان طور که گفتیم این روش جزو بهترین روش‌های تبلیغات به شمار می‌رود و در بالا مزایای انجام رپرتاژ تبلیغاتی را برای شما توضیح دادیم اما انجام رپورتاژ آگهی نیز ممکن است برای سایت شما کرایی نداشته باشد چرا به چندین دلیل که در این اینجا برایتان توضیح می‌دهیم.

اگر شما در همان زمان که سایت و یا پیج خودتان را تاسیس کرده تبلیغ فروش انجام دهید امکان دارد که مخاطبی جدب نشود چرا چون سایت و یا پیج شما هیچ بازدیدی ندارد هیچ رضایت مشتری در آن وجود ندارد محتواهای شما بسیار کم است و این کارها باعث می‌شوند که مخاطب اعتماد نکند شما برای قدم اول باید چندین محتوا در سایت قرار داده باشید سایت را به مشتری‌های خود معرفی کنید و اعلام کنید که ازین به بعد به راحتی می‌توانند موجودی کالا را دیده و به راحتی بدون صرف وقت بسیار به راحتی خریداری نمایند و مزایایی را برای مشتری‌های خود در نظر بگیر برای مثال لباسی بسیار خاص که فقط در فروشگاه شما دیده می‌شود و یا حراج‌های متفاوت و یا مثل سایت رایا مارکتینگ که در زمینه‌های متفاوت مانند تولید محتوا و طراحی گرافیکی و رپورتاژ آگهی در بخش رپورتاژ آگهی محتوای شما را به صورت رایگان مینویسند و کارهایی متفاوت دیگر که می‌توانید انجام دهید.

دلیل دیگری که ممکن است باعث بیهوده بودن رپورتاژ آگهی شما شود تبلیغ در سایتی است که موضوع سایت انتخابی هیچ رابطه‌ی با موضوع کاری شما نداشته باشد این انتخاب باعث پایین آمدن کارایی رپورتاژ تبلیغاتی شما می‌شود پس در زمان انتخاب سایت برای تبلیغ حتما به موضوع سایت دقت کافی داشته باشید تا بهترین بازخورد را دریافت نمایید.

نتیجه گیری

زندگی بشر در طول زمان دستخوش تحولات بسیاری بوده است در عصر امروزه بزرگ‌ترین تحول زندگی بشر به وجود آمدن فضای مجازی است. بیشتر مردم در سراسر دنیا از فضای مجازی استفاده می‌کنند کارهای زندگی خود را انجام می‌دخند مانند :

خرید لوازم مورد نیازشان و کارهای بانکی و … همین دلیل باعث شد که فروشندگان در کنار بخش فیزیکی فروش بخش مجازی آن را نیز راه اندازی نمایند و برای به دست آوردن مخاطب و فروش کالاهای خود تبلیغات انجام دهند. تبلیغات انواع بسیاری دارد که رپورتاژ خبری بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارد در بالا رپورتاژ خبری را به صورت کامل  همراه با مزایا توضیح دادیم نمونه‌ای هم برای آشنایی شما با رپورتاژ آگهی آوردیم برای بهتر عمل کردن رپورتاژ آگهی خود از قانون 70 به 30 استفاده نمایید به این معنا که 70 درصد متن را اطلاعات و راه کار به مخاطب دهید و 30 درصد باقی را تبلیغ کنید در رپورتاژ آگهی جوری تبلیغ انجام دهید که اگر تبلیغ حذف شد از محتوای شما چیزی برای مخاطب باشد این عمل دو  سر سود است هم شما تبلیغ شده‌اید و مخاطب جذب می‌کنید و هم مخاطب مطلبی را آموخته است.

قیمت رپورتاژ آگهی هم همانطور که گفته شد متفاوت است و در آخر در مورد کارایی و مناسب بودن رپرتاژ تبلیغاتی برای سایت شما که دلیل عمل نکردن را گفتیم و در مورد مناسب بودن قطعا شما برای معرفی خود نیاز به تبلیغات دارید که به دلایل مزایای که بالا گفته شد رپورتاژ آگهی از محبوب‌ترین ها حساب می‌شود و به دلیل هزینه‌ی پایینی که دارد بسیار به صرفه است.
امیدواریم این متن برای شما مفید بوده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.