مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تولید محتوا و بیان گام‌های ایجاد محتوای خوب و جذاب

مفید بود؟

چیدن مراحل مربوط به ایجاد محتوای خوب چندان دشوار نیست. یک آگاهی ذهنی و یک جمع بندی درست را می‌طلبد؛ تا به آنچه که نیاز دارید برسید. تمامی سایت‌ها و صفحات در سرتاسر دنیا از یک سری مراحل از پیش تعریف شده جهت تولید محتوا استفاده می‌کنند. این مسئله به موقعیت فعلی شما در ایجاد محتوای خوب بستگی ندارد. هر کجای کار که باشید و هرچقدر که اصطلاحا از قافله عقب مانده باشید؛ برای شروع بهتر هرگز دیر نخواهد بود. ( بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا )

به طور کلی ایجاد محتوای خوب را می‌توان کم‌تر چالش برانگیز یافت. و بعدها توانست یک بودجه بازاریابی محتوا بالاتر را توجیه کرد که به شما این اجازه را می‌دهد، تا در تولید محتوای بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. زیرا هر کاری مانند تولید محتوا در ابتدا ممکن است سخت بنظر آید. اما پس از گذشت مدت مشخصی و پیدایش مسیر درست، هر ناممکنی ممکن خواهد شد.

بررسی تحقیقات مربوط به کلید واژه مناسب برای ایجاد محتوا خوب

ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین گام ایجاد محتوای خوب بررسی کلید واژه‌های مناسب است. این مسئله به ارائه‌ی سرویس‌هایی که قصد نمایش دادن به مشتری را دارید، بستگی دارد. لیستی از واژه‌های کلیدی پیرامون برند خود، و نیز هر گونه تغییر مربوط به آن تهیه کنید. باید جایگاه خود را خوب بشناسید. بنابراین از تمام شرایط ممکن برای آنچه که باید ارائه دهید، استفاده کنید.

زمانی که این کلمات کلیدی را به دست آوردید، آن‌ها را در محتوای خود ادغام کنید. به چند دلیل:

– ادغام کلمات کلیدی در بلاگ‌ها و دیگر بخش‌های محتوا برای سئو و تولید ترافیک آلی مفید است.

– به مخاطبین اجازه می‌دهد تا به سرعت بفهمند که آیا محتوایی که نیاز دارند را پیدا کرده‌اند یا خیر.

– کلمات کلیدی یک شرکت را به عنوان مرجع خاص در حوزه خود نمایش می‌دهد.

شناسایی محتویات موثر در ایجاد محتوای خوب

شناسایی محتویات موثر بدان معناست که توانایی یافتن درک مناسبی از محتوا را داشته باشید. وقتی موضوعی برای ارائه، به کمک یک ویدیو یا یک پست وبلاگی قابل بیان است؛ نباید آن را با روش دیگری در این زمینه نمایش داد. بخشی از روند یافتن مطالب مناسب برای محتوای شما، پیدا کردن قالب مفید آن است.

ایجاد محتوای خوب مدیون درک مخاطب است. یافتن راهنمایی درست در ایجاد اشتیاق او به موضوع نقش موثری دارد. پس در گام دوم باید بدانید که بهترین شکل ارائه تاثیر محتوا روی نظر خوانندگان، یا دنبال کنندگان‌تان چیست؟ مشخص کردن موثرترین محتوا ها با شناسایی و لیست کردن به مخاطبین خود شروع می‌شود. اما به احتمال زیاد شامل برخی آزمون و خطا می‌شود. اما جای نگرانی نیست. آزمایش و خطا همیشه جزء اساسی شناخت واقعیت است. زیرا شما با انواع مختلفی از محتوا آزمایش خود را شروع می‌کنید؛ تا ببینید چه چیزی برای ایجاد محتوای خوب کارساز است.

بدست آوردن ماندگاری در ایجاد محتوای خوب

ماندگاری یعنی مواجه شدن با واقعیت عملکرد خود در طی تولید محتوای مناسب. زیرا هدف همه‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها در ایجاد محتوای خوب چنین است. هیچکس از موقت بودن خشنود نمی‌شود. ایجاد ماندگاری به کمک برنامه زمانی که می‌چینید ممکن می شود. شاید جالب باشد تا بدانید که این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند.

بسیاری از افراد با بهترین محتواها و موضوعات متنوع راهی به جایی نمی‌یابند و مدام در حال تبلیغ برای فعالیت خود هستند. در صورتیکه برای عده‌ای دیگر، ماجرا برعکس است. این موضوع همان اصل ماندگاری در ایجاد محتوای خوب است. زیرا هیچ تضمین محکمی وجود ندارد که تنها با تکیه بر این مسئله بتوانید، نظر هزاران نفر را به سمت خود بکشانید.

آنالیز نتایج بدست آمده پس از ایجاد محتوای خوب

آنالیز نتایج پس از ایجاد محتوای خوب باید طبق برنامه زمانی ذکر شده در قسمت قبل باشد. فرقی نمی‌کند که این کار را به شکل هفتگی یا ماهیانه انجام می‌دهید. فقط در نظر داشته باشید که انجام آن باید جز لاینفک روند تولید محتوای شما باشد. این تجزیه و تحلیل می‌تواند شامل بررسی و نظارت بر نرخ کلیک، خواندن نظرات و پاسخ‌های مشتری، و یا حتی پی‌گیری آمار مربوط به تجارت الکترونیکی در رابطه با انتشار محتوای مورد نظر باشد.

در بیرون از دنیای تولید محتوا هم پیگیری بیشتر از هر مرحله ی دیگری از کسب و کار جواب می‌دهد. وقتی مشتریان و مخاطبان بدانند که به نظر آنها اهمیت داده می‌شود؛ خودشان را بخشی از کار حساب می‌کنند. تمام جزئیات در روند کار شما از مرحله‌ی اقدام تا عمل به صورت پویا پیش می‌رود و چه کسی را می‌توان سراغ داشت که از روند استاتیک بیشتر از حالت دینامیک لذت ببرد؟ ردیابی داده های بدست آمده در این رابطه، به شما این امکان را می‌دهد؛ که نتایج تلاش‌‌های ایجاد محتوای خوب خود را آنالیز و تجزیه و تحلیل کنید. و ببینید که آیا واقعا ویژگی خوب بودن در مورد آن صدق می‌کند؛ یا خیر!

تلاش برای امتحان جدیدترین‌ها در ایجاد محتوای خوب

تحقیق کردن و حساب شده عمل کردن عالی است. اما اگر برنامه زمانی و بودجه‌تان اجازه انجام آزمایش‌ها مشخصی را بدهد، امتحان کردن چیزهای جدید مشکل‌ساز نخواهد بود. درست است که حساب شده پیش رفتن همیشه بهترین انتخاب است. اما در روند ایجاد محتوای خوب باید سعی در کنار زدن محدودیت‌ها و کلیشه‌ها داشته باشید. به دنبال تولید محتوای جدید و خلاقانه‌تر بروید تا بتوانید ویژگی ماندگاری ذکر شده در دو بخش قبلی را عملی نمایید.

این مسئله می‌تواند برای هر شرکتی بنا به موقعیت و امکاناتی که در اختیار دارد، متفاوت باشد. فقط مطمئن شوید که همیشه نتایج را پی‌گیری می‌کنید؛ تا بتوانید بازدید مجدد را انجام دهید. و به طور بالقوه یک چیز جدید را به عنوان بخشی از ایجاد محتوای خوب و موفق خود، اضافه کنید.

بازاریابی محتوا با ایجاد محتوا خوب و جذاب

بازاریابی محتوا ارائه مداوم اطلاعات قانع‌کننده و ارزشمند برای جذب و حفظ مخاطبان هدف سازمان شما است. در اینجا هفت مرحله برای ایجاد محتوا خوب و جذاب برای ارائه محصولات و خدمات شما آورده شده‌است که مشتریان بالقوه را درگیر می‌کند و شرکت شما را در زمانی که مشتریان آماده خرید هستند در ذهن آنها نگه می‌دارد. با داشتن یک استراتژی ایجاد محتوا خوب و جذاب که به طور مداوم محتوای باکیفیت ارائه می‌کند، می‌توانید شرکت خود را برای جذب مشتریان بالقوه گسترش دهید. افرادی هستند که به دنبال محصولات/خدمات شما هستند و بازاریابی محتوا می‌تواند به آنها کمک کند تا شما را پیدا کنند. یک استراتژی ایجاد محتوا موثر می‌تواند به سازمان شما کمک کند:

با ارائه اطلاعات مرتبطی که به مشتریان احتمالی و تصمیم گیری آنها کمک می‌کند، اعتماد ایجاد کنید تا بر ترجیح دادن محصول شما نسبت به محصولات دیگر تأثیر بگذارد و فروش را افزایش دهد. با هدایت ترافیک به وب سایت خود، سرنخ‌های با کیفیت بیشتری ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو به وب سایت‌ها با محتوای با کیفیت پاداش می‌دهند.

یک خبرنامه ایمیلی که به طور منظم ارسال می‌شود، نمونه ای عالی از یک تاکتیک بازاریابی محتوا است که بسیاری از سازمان‌ها با موفقیت از آن استفاده می‌کنند. خبرنامه‌های ایمیل منبع ارزشمندی نه تنها برای تولید سرنخ‌های جدید، بلکه برای ارائه اطلاعات مرتبط به مشتریان احتمالی در مرحله پیش خرید نیز هستند. سپس، هنگامی که مشتریان بالقوه شما آماده خرید هستند، شرکت شما در ذهن آن ها خواهد بود. چندین هدف اصلی برای ایجاد محتوا خوب و جذاب وجود دارد:

– شناخت گروه مهمی از مشتریان

– تعیین اطلاعاتی که مشتریان می‌خواهند و نیاز دارند تا آنها را متقاعد کند که خرید کنند

– ارائه اطلاعات مناسب در زمان مناسب برای به حداکثر رساندن تأثیر.

در زیر هفت گام اساسی برای کمک به دستیابی به این اهداف و همچنین برای برنامه ریزی، نوشتن، ترویج و بهینه سازی یک محتوای مناسب و جذاب برای سازمان شما آورده شده‌است.

گام‌های ایجاد محتوای خوب و جذاب

1. اهداف خود را تعیین کنید

به عبارت دیگر، هدف اصلی شما از تولید محتوا چیست؟ برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

– مشتری جذب کنید

– افزایش فروش داشته باشید

– به مشتریان آموزش دهید و آنها را در جریان قرار دهید

– ایجاد وفاداری به برند

2. در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید

ایجاد محتوا مناسب و جذاب که به بهترین وجه نیازهای مشتریان بالقوه را برآورده می‌کند و مراحلی که به توسعه پروفایل‌های مشتری برای مخاطبان هدف اصلی شما کمک می‌کند شامل موارد زیر است:

– تعیین جمعیت شناسی مشتری (به عنوان مثال، سن، جنسیت، سطح درآمد، جغرافیا)

– بررسی روانشناسی مشتری (به عنوان مثال، ارزش‌ها، علایق، سبک زندگی)

– توسعه شخصیت‌های کاربر (به عنوان مثال، شخصیت‌های خیالی که گروه‌های اصلی بازار هدف را نشان می‌دهند تا تعیین کنند چه چیزی تصمیمات آنها را برای انتخاب محصولات/خدمات شما راهنمایی می‌کند)

– انجام تحقیقات کلمات کلیدی، که می‌تواند برای کشف اطلاعاتی که در بازار عمودی شما مصرف می‌شود استفاده شود.

 

3. پیشنهاد فروش منحصر به فرد سازمان خود را ایجاد کنید

این یک گام مهم است که به توسعه محتوای ارزشمند و مرتبط با مشتریان احتمالی و مشتریان قبلی شما کمک می کند. نگاهی به محصولات/خدمات رقبای برتر و تلاش‌های تولید محتوا خوب و جذاب آن‌ها می‌تواند به تعیین اینکه چه چیزی شرکت شما را از آنها متمایز می‌کند و چرا مشتریان بالقوه محصولات/خدمات شما را بر محصولات خود انتخاب می‌کنند، کمک می‌کند. این مرحله شامل:

– بررسی وب سایت‌های رقبا و محتوای منتشر شده

– انجام یک ارزیابی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) (به عنوان مثال، کلمات کلیدی مرتبط، عوامل رتبه بندی موتور جستجو)

– حسابرسی رسانه‌های اجتماعی برای تعیین اینکه مردم چه اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند، چه سوالاتی می‌پرسند و با چه موضوعاتی بیشترین تعامل را ایجاد می‌کنند.

– ارزیابی بازخورد مشتریان فعلی، تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل

– تعیین شکاف‌های محتوایی

4. فهرستی از محتوا تهیه کنید

هدف اصلی فهرست محتوا این است که مشخص کند در صورت وجود چه نسخه‌ای می‌تواند برای تلاش‌های بازاریابی محتوا در آینده استفاده شود. به عنوان مثال، وبلاگ یا به روز رسانی‌های محصول/خدمات یک وب سایت ممکن است در یک خبرنامه ماهانه گنجانده شود. به این ترتیب، ممکن است مجبور نباشید محتوای کاملاً جدیدی را منحصراً برای یک خبرنامه ایمیل ایجاد کنید.

5.برنامه‌ای برای ارائه محتوا تهیه کنید

در این مرحله، استراتژی کلی محتوا را تعیین کنید تا مطمئن شوید که همه انواع مختلف محتوا با هم کار می‌کنند تا اهداف اصلی شما را برآورده کنند. این شامل تعیین موارد زیر است:

– گروه بندی استراتژیک گسترده محتوا

– موضوعات خاصی که باید پوشش داده شود

– مکان انتشار محتوا و نحوه انتشار آن‌ها

6. یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

یک تقویم سرمقاله قلب یک استرتژی ایجاد محتوا خوب و جذاب است. این تقویم راهنمایی است که تمام محتوایی را که شرکت شما منتشر می‌کند هماهنگ می‌کند. بنابراین این مرحله شامل تعیین زمان بندی موضوعات و ویژگی‌هایی است که باید در تمام زمینه‌های تولید محتوا شما پوشش داده شود، از جمله خبرنامه‌های ایمیل، وبلاگ‌های وب سایت، اینفوگرافیک‌ها، وبینارها، مقالات سفید، کتاب‌های الکترونیکی و مدخلهای رسانه‌‎های اجتماعی

علاوه بر استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در مراحل قبلی، موارد زیر را نیز در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای ویرایشی مرتبط و به موقع است:

– موضوعات بازاریابی سازمان شما

– رویدادهای صنعت

– راه اندازی محصول برنامه ریزی شده

– تعطیلات و تبلیغات فصلی

– رویدادهای فروش

این مرحله همچنین تعیین می‌کند:

-چه کسی محتوا را می‌نویسد

– زمان انتشار محتوا

– مهلت‌های تکمیل رونویس

7. تجزیه و تحلیل کنید

این مرحله تمام معیارهای عملکردی را که برای اندازه‌گیری و بهینه‌سازی مستمر محتوای سرمقاله‌تان استفاده می‌کنید، تعیین می‌کند. بسته به محتوایی که ایجاد می شود، این معیارها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

– نرخ کلیک

– نرخ تبدیل

– دانلودها

– کل فروش

– بازدید از صفحه وب

– رتبه بندی سئو

– پیوندهای ورودی هر مقاله پس از انتشار

تولید محتوا خوب و جذاب فراتر از فروش است. این شامل ایجاد یک گفتگوی مداوم و مرتبط با مخاطبان هدف شما و ایجاد محتوایی است که مشتریان بالقوه و مشتریان شما می‌خواهند و به آن نیاز دارند – حتی زمانی که در چرخه خرید نیستند.

نکات ایجاد محتوا

تاثیرگذارترین کاری که می‌توانید برای بهبود رتبه بندی محتوای خود در موتورهای جستجو انجام دهید، تمرکز بر کیفیت و ارتباط محتوای خود است. برای به حداکثر رساندن سئو، خوانندگان و مهم‌تر از همه تأثیر کسب و کار، باید هر بار محتوای با کیفیت و معنادار تولید کنید. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

از فناوری نهایت استفاده را ببرید

فناوری وجود دارد تا به شما کمک کند، بنابراین از آن نهایت استفاده را ببرید. بازاریاب‌های جوان‌تر و نویسندگان محتوا از مزایایی که نرم‌افزار دستور زبان و شناسه‌های کلیدواژه می‌توانند ارائه دهند آگاه هستند، اما صاحبان کسب‌وکارهای ارشد بیشتری که عادت دارند کارها را به روش خود انجام دهند، ممکن است در این زمینه شرکت نداشته باشند.

فناوری به تکامل خود ادامه خواهد داد و تولید محتوا را آسان‌تر از همیشه می‌کند بنابراین درک اینکه چگونه این فناوری می‌تواند به شما کمک کند حیاتی است. علاوه بر بررسی‌های دستور زبان برای بهبود خوانایی یا نرم‌افزار ویرایش ویدیو که به هر کسی اجازه می‌دهد یک ویدیوی تبلیغاتی ایجاد کند، می‌توانید از برنامه‌ریزی بصری برای نیازهای مدیریت پروژه استفاده کنید تا همه بدانند چه کاری باید انجام دهند. این به حذف سوالات و سوء تفاهم‌ها کمک می‌کند و تضمین می‌کند که تیم شما کارآمدتر از همیشه است، که تاثیر فوری بر کیفیت محتوای شما خواهد داشت.

از یک تقویم محتوایی استفاده کنید

با این حال، شما همیشه به فناوری پیشرفته نیاز ندارید. روشهای قدیمی انجام کارها هنوز هم می‌‎توانند در هر صنعتی مرتبط باشند. علاوه بر برنامه ریزی مدیریت پروژه، باید مزایای تقویم محتوا را نیز در نظر بگیرید تا به شما در برنامه ریزی پستهای وبلاگ، ویدیوها و موارد دیگر کمک کند. تقویم‌های محتوا به شما امکان می‌دهد پست‌ها و کمپین‌های قبلی خود را پیگیری کنید، به این معنی که می‌توانید پیوندهای داخلی به پست‌های مشابه قبلی (که به سئو کمک می‌کند) ایجاد کنید و از ایجاد محتوای تکراری (که به رتبه بندی آسیب می‌زند) خودداری کنید.

تقویم شما همچنین می‌تواند به شما در حفظ آهنگ پست‌ها، تهیه محتوا برای تعطیلات و برنامه‌ریزی پست‌ها برای تاریخ‌های مهم در صنعت کمک کند. به طور کلی، یک تقویم محتوا تیم بازاریابی شما را سازماندهی و متمرکزتر می‌کند.

محتوای خود را به روز نگه دارید

البته زمانی که محتوای خود را منتشر می‌کنید باید مرتبط باشد. با این حال، روندها، تاکتیک‌ها و فناوری می‌توانند به سرعت در هر صنعتی تکامل یابند. این بدان معناست که در نهایت، بسیاری از محتوای شما قدیمی و نامربوط خواهد شد. با این حال، بدون در نظر گرفتن وجود خواهد داشت. ممکن است نیازی به حذف محتوا نداشته باشید، بلکه آن را به روز کنید تا به موقع نگه دارید.

تقویم محتوای شما به این امر کمک می‌کند، اما تیم تولید محتوا نیز باید در صنعت شما جاری باشد و به صورت دوره‌ای محتوای قدیمی شما را بررسی کند. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که مشتریان به یک پست وبلاگ قدیمی برخورد کنند که کاملاً قدیمی است و دیگر از نظر واقعیات صحیح نیست، زیرا این امر باعث می‌شود شرکت شما غافل و دور از دسترس به نظر برسد.

برخی از محتواها به چند ویرایش در اینجا و آنجا نیاز دارند در حالی که قطعات دیگر نیاز به بازنگری اساسی دارند. به نظر کار زیادی است، بنابراین اگر متوجه شدید که ویرایش کار نمی‌کند، برای پاک کردن همه چیز، محتوایی ایجاد کنید که به پست اولیه پاسخ دهد.

فرمت‌های مختلف محتوا را امتحان کنید

هر کسب و کاری محتویات خود را دارد و این بستگی به آنچه در دسترس شماست دارد. رایج‌ترین شکل محتوا، پست‌های وبلاگ است. اما همه افراد مخاطب شما ترجیحات متفاوتی برای نحوه مصرف محتوا در زمان‌های مختلف و در دستگاه‌های مختلف دارند. این امر باعث می‌شود که تازه نگه داشتن چیزها و امتحان کردن چیزهای مختلف مهم باشد.

به جای تکیه صرف بر متن، بهترین ایده‌های خود را به عنوان اینفوگرافیک، ویدیو یا انواع دیگر محتوای بصری تغییر دهید. تلفن‌های هوشمند ایجاد محتوای ویدیویی را آسان‌تر از همیشه کرده‌اند، بنابراین می‌توانید مفاهیم را زنده کنید، حتی اگر خود را مؤلف نمی‌دانید. همه چیز موفقیت آمیز نخواهد بود، اما شما همچنان از آزمایش چیزهای جدید تجربه کسب خواهید کرد و به مخاطبان خود و دیگران روش متفاوتی برای مصرف محتوای خود خواهید داد.

مخاطب خود را درک کنید

هرچه مشتری هدف خود را بهتر درک کنید، محتوای شما مرتبط‌تر و مرتبط‌تر خواهد بود. نه فقط مشکلات آنها، بلکه از کلماتی که هنگام بحث در مورد آن مشکلات استفاده می‌کنند، و تأثیرات شخصی که آنها از این مشکلات تجاری احساس می‌کنند. هر شرکتی باید قبل از انجام هر کار دیگری، مشتری ایده آل خود را به صورت شخصی معرفی کند. این مخاطب اصلی هدف است، نوعی از شخصی که احتمالاً محصول شما را خریداری می‌کند.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، مطمئن شوید که مخاطبان خود را از طریق ایمیل‌های بازاریابی، نظرسنجی‌ها و سایر اقدامات می‌شناسید. گوشی را بردارید. در رویدادهای زنده با آنها ملاقات کنید. از آنجا، محتوای خود را بر اساس علایق آنها توسعه دهید. از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها استفاده کنید تا بفهمید با کدام نوع محتوا بیشتر درگیر هستند. اگر مخاطبان شما زمان بیشتری را صرف خواندن وبلاگ‌ها می‌کنند، وبلاگ‌های بیشتری بنویسید. اگر آنها فیلم‌های آموزشی را ترجیح می‌دهند، آنها را ایجاد کنید.

دانستن اینکه مشتریان شما چه چیزی را ترجیح می‌دهند، شما را از ایجاد محتوایی که معادل فریاد زدن در فضای خالی است، نجات می‌دهد. شما می‌خواهید مردم با محتوای شما درگیر شوند، بنابراین چیزی ایجاد کنید که نه تنها کلیک، بلکه تعامل واقعی ایجاد کند.

موضوع خود را بشناسید

بسیار مهم است که از قبل موضوع خود را بدانید. شما باید طرح کلی هر قطعه را با یک هدف روشن در ذهن خود ترسیم کنید، از جمله اینکه چه چیزی را می‌خواهید بگنجانید و چه چیزی می‌خواهید از آن به دست آورید. برای سازندگان محتوای با استعداد، این چیزهای اساسی است. اما برخی از کسب و کارها سعی می‌کنند محتوا را با قیمت ارزان ایجاد کنند، چه با استفاده از منابع داخلی یا خارجی. هرچه سازندگان شما موضوع را بهتر بدانند، محتوا بهتر خواهد بود و این امر باعث می‌شود مشتریان بیشتری با اعتماد به تخصص موضوع شما وارد شوند.

از منابع تحقیقاتی معتبر استفاده کنید

حتی اگر در زمینه موضوعی خود تخصص گسترده‌ای داشته باشید، ممکن است مخاطبان شما فوراً به ادعاهای شما اعتماد نکنند. به همین دلیل است که منابع معتبر برخی از مهم‌ترین ابزارها در تلاش شما برای ایجاد محتوای بهتر خواهند بود. پیوند دادن به مقالات آموزشی یا مطالعات علمی که پشتیبان آنچه می‌گویید، نشان می‌دهد که می‌دانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. حتی می‌توانید از وب سایت‌های معتبری که در صنعت پیشرو هستند استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که از منابع معتبری استفاده کنید که از آنچه می‌خواهید بگویید پشتیبانی می‌کند.

فرمت صحیح

در حالی که مهم است که از منابع مناسب استفاده کنید و بدانید در مورد چه چیزی می‌نویسید، باید زیبایی شناسی را نیز در نظر بگیرید. یکی از بزرگترین دلایلی که مردم زحمت خواندن تا انتهای یک پست را به خود نمی‌دهند، قالب بندی نامناسب است. عنوان‌های متناقض و عدم جذابیت بصری نیز آسیب می‌زند. از هدرها، نقاط ویرگول و جداول به نفع خود استفاده کنید. آنها متن را تجزیه می‌کنند، خواندن آن را آسان‌تر می‌کنند و همچنین به شما کمک می‌کنند در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشید.

آن را جذاب کنید

قالب بندی مناسب محتوای شما را خواناتر می‌کند، اما باید به این فکر کنید که چگونه توجه خواننده را جلب می‌کنید. پاسخ چند رسانه‌ای است. عناصر بصری مانند تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها را در پست‌های وبلاگ خود بگنجانید تا مخاطبان خود را درگیر کنید. سوالاتی را وارد کنید که خوانندگان شما را به فکر وادار کند. این نیز یک تمرین خوب برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی است، زیرا باعث تشویق تعامل، ایجاد کلیک و افزایش اشتراک گذاری می‌شود. هرچه محتوای شما جذاب‌تر باشد، موفق‌تر خواهد بود.

کیفیت پایدار

تولید محتوای مداوم با کیفیت بالا برای بازاریابی دیجیتال موفق حیاتی است. شما نمی‌توانید کیفیت محتوای خود را یک شبه تغییر دهید. اما می‌توانید یک برنامه عملی ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر پست وبلاگ، پست رسانه‌های اجتماعی، ویدیو و اینفوگرافیک برای مشتریانتان اهمیت دارد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.