مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره هدایت محتوا در تجارت الکترونیک

مفید بود؟

زمانی که به تجارت خود فکر می‌کنید و به دنبال بهترین روش‌های بازاریابی هستید ذهن شما چه پاسخی برای این سوال خواهد داشت و از چه مسیرهایی برای رسیدن به آن بهره می‌گیرد؟

امروزه تولید محتوا در تجارت الکترونیک به عنوان یکی از شاخص ترین فاکتورهای بازاریابی معرفی می‌شود؛ این شاخص گاهی فراتر از هر استراتژی بازاریابی، قادر است تا در افزایش فروش محصول و پیشرفت کسب وکار شما موثر باشد.

اگر در مورد اهمیت تولید محتوا در تجارت الکترونیک و چگونگی تاثیرات آن کنجکاو هستید در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید

تولید محتوا در تجارت الکترونیک را جدی بگیرید

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تجارت الکترونیک در کنار روش‌های سنتی، هر روزه علاقه مندان زیادی را به سمت خود سوق می‌دهد و تعداد بالای مخاطبان این بازار، اهمیت تولید محتوا در تجارت الکترونیک را چندین برابر کرده است به نحوی که یک محتوای خوب می‌تواند نقش بسزایی را در جذب مشتریان و فروش بیشتر محصولات ایفا کند.

 این واقعیت تا جایی پیش می‌رود که عرضه‌ی بالاترین کیفیت در محصول و یا بهترین ارائه‌ی خدمات، در صورت عدم توجه و بهره گیری درست از تولید محتوا در تجارت الکترونیک، هر کسب و کاری را دچار مشکل خواهد کرد؛ تجربه نشان داده است که توجه به کیفیت محتوای تولیدی نقش سازنده ای را در افزایش فروش و تبلیغات محصول خواهد گذاشت و گاهی کارشناسان بازاریابی اهمیت کیفیت محتوا در تجارت الکترونیک را حتی بالاتر از محصول مورد نظر می‌دانند.

غیرممکن است که شما صاحب یک کسب و کار دیجیتال  باشید اما از اهمیت تولید محتوا در کشف بازارهای جدید غافل بمانید؛ اگر شما هم در این حوزه دستی بر آتش دارید حتما می‌دانید که رقابت در بازارهای دیجیتال با پیشرفت تکنولوژی هر روز پیچیده تر می‌شود.

خوب است بدانیم که تجارت الکترونیک به نحوی با پیشرفت علم و تکنولوژی گره خورده است و  یک تجارت، زمانی موفق است که بروز بوده و همگام با تکنولوژی پیش برود.

استاندارد های تولید محتوا در طول زمان با تحولات محیطی تغییر می‌کند پس اگر نیاز به یک محتوای جذاب برای شروع کسب و کارتان دارید دست به کار شوید.

ویژگی یک محتوای خوب در تجارت الکترونیک

محتوا یک ابزار کلیدی جهت ارتباط با مشتری است و تولید محتوای اصولی و استاندارد می‌تواند شما را از دیگر رقبای خود، یک گام جلوتر ببرد.

همانطور که می‌دانید تجارت الکترونیک روش و راه و رسم مخصوص به خود را داراست و تولید هر نوع محتوا در تجارت الکترونیک مناسب نمی‌باشد ، تولید محتوای با کیفیت همراه با رعایت نکات سئو و تکنیک های بازاریابی است که می‌تواند تاثیر مثبت خود را بر روی ارتقاء کسب و کار و فروش بالاتر محصول بگذارد.

اولین ارتباط شما با مخاطب از طریق محتوا صورت می‌پذیرد و محتوا در تجارت الکترونیک به منزله‌ی یک معرف، شما و کسب و کارتان را معرفی میکند پس در تولید محتوای خود بسیار دقت کنید و تا جای امکان نکات زیر را در نظر بگیرید

  • در تولید محتوای خود از حاشیه پردازی بپرهیزید و اطلاعات مفید محصول را در محتوا بگنجانید
  •  متن طولانی و تکراری، خواننده ها را خسته میکند، تا جای امکان مطلب را ساده و گویا بیان کنید
  • محتوا در تجارت الکترونیک باید متناسب با جنسیت، سن، فرهنگ و حتی محل و شرایط استفاده از محصول برای مخاطبین مختلف مورد توجه قرار گیرد.
  • تولید محتوا باید طوری صورت پذیرد که به درستی نشان دهنده‌ی برند و کسب و کار شما باشد
  • همیشه برای مشتریان خود مطالب تازه داشته باشید؛ محتوای مشتری محور به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد و اطمینان مخاطبان را جلب کنید
  • رعایت نکات سئو در تولید محتوا، شما را در رساندن به یک محتوای مشتری پسند یاری میکند
  • با فراهم کردن امکان پرسش و پاسخ و نوشتن یک محتوای خوب، شما به یک متخصص قابل اعتماد تبدیل می‌شوید و به یقین در کنار آن مشتریان اطمینان بیشتری به محصول شما پیدا خواهند کرد.

با یک محتوای عالی نظر مشتریان را به سوی خود جلب کنید، نیازهای آنها را بسنجید و در تولید محتوا مد نظر قرار دهید؛ شما با این کار نیازی به جستجوی مشتری نخواهید داشت در واقع محتوا تجارت الکترونیک را هدایت میکند و مشتریان را به شما خواهد رساند.

محتوای خوب مشتری را با شما همراه میکند

افراد زیادی را در نظر بگیرد که در حال حاضر مشتری شما نیستند اما به طور بالقوه می‌تواند در آینده ای نه چندان دور در دسته مشتریان شما قرار بگیرند ، با یک محتوای خوب میتوانید هر فرد یا سازمانی را با نیازهای گوناگون به سمت خود هدایت کنید.

برای مثال تولید محتوای آموزشی در موضوعات مرتبط با کسب و کار خودتان، علاقه مندان این زمینه را اعم از مشتری و غیر مشتری کنار شما جمع میکند و در نهایت ارائه یک محتوای خوب سبب ایجاد حس اعتماد دوطرفه  و تکمیل پیوند این زنجیره می‌شود.

با این کار در مدت کوتاهی می‌توانید طرفداران محصول خود را بالا برده و به عنوان یک برند شناخته شده در بین همه‌ی افراد معرفی شوید؛ اجازه دهید مشتریان نیازهای خود را در محتوای شما بیابند به این ترتیب قادر خواهید بود مشتریان را همیشه در کنار خود داشته باشید و درنهایت افزایش کیفیت محتوا در تجارت الکترونیک به شما در ادامه‌ی پیوستگی ارتباط با مشتریان کمک خواهد کرد.

تاثیر کیفیت محتوا در تجارت الکترونیک از چند جنبه قابل بررسی است

تجارت الکترونیک همراه با تحولات و پیشرفت فناوری هر روزه در حال تغییر است و محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورها در تجارت الکترونیک از گذشته تا به امروز فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و امروزه هر کسب و کار موفقی به نقش موثر تولید محتوا در تجارت الکترونیک  اعتراف می‌کند؛ محتوا قادر است به طور مستقیم بر روی افزایش فروش و تجارت شما تاثیرگذار باشد.

شما با یک محتوای خوب بر پایه سئو، از یک سو، سایت خود را ارتقاء داده و آن را در لیست وب سایت های منتخب موتورهای جستجو قرار می‌دهید و با این فرصت کسب و کار خود را در سطح بالایی به مخاطبان معرفی می‌کنید

 از سوی دیگر محتوا رعایت تکنیک های بازاریابی و اصول تولید محتوا در تجارت الکترونیک  میتواند نظر هر مخاطبی را به سمت خود جلب کرده و آنها را به دنبال کردن شما و محصولتان ترغیب نماید .

به عبارت دیگر بازاریابی محتوا علاقه‌ی مشتری به یک برند را تحریک می کند  و باعث می شود تا مردم از محصولات و خدمات ارائه شده آگاه شوند؛ با این روش  فرایند دستیابی به مشتری برای بسیاری از کسب و کارها که از محتوا در تجارت الکترونیک استفاده میکنند تسهیل می‌شود

 با توجه به موارد ذکر شده عدم استفاده درست از تولید محتوا نه تنها بسیاری از فرصت‌های کاری را از دست صاحبان خود در می‌آورد بلکه آنها را از رقبایی که خوب از این فاکتور مهم استفاده می‌کنند جا می‌گذارد،

طبق آمار پیش بینی می شود که انجام خدمات تولید محتوا در جهان تا سال 2024 به میزان 63.2 میلیارد دلار برسد که بر اساس بررسی بازار این مقدار با رشد  19.4 درصدی نسبت به دوره‌های پیشین رو به رو شده است با افزایش حجم استفاده از تولید محتوا در بازارهای جهانی، پلت فرم خدمات محتوا یا CSP (content service platform)   به تازگی به عنوان جایگزین نرم افزار مدیریت محتوای سازمانی ECM (enterprise content management) شناخته می‌شود.

پس اگر به تجارت الکترونیک علاقه مند هستید و مدتی است که به این گروه بزرگ ملحق شده اید با ما همراه باشید ما اینجا هستیم تا شما درست بیاندیشید و درست انتخاب کنید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.