مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره مقالات بازاریابی محتوایی به طور کلی

مفید بود؟

معرفی بازاریابی محتوایی

طبق هزاران مقالات بازاریابی محتوایی که ارائه شده است، تعاریف زیادی نیز برای این مفهوم وجود دارد. بازاریابی محتوایی علاوه بر جذب مخاطبان و علاقه مندان به سوی کسب و کار و برند شما، سبب معرفی و انتقال ارزش کاری شما به مخاطب مورد نظر می‌شود. در مقالات بازاریابی محتوایی بیان شده است؛ که شما قادر هستید از طریق روش‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی در زندگی و تجارت افراد راه پیدا کنید.

دیگر مقالات بازاریابی محتوایی معتبر؛ بازاریابی محتوایی را اینگونه معرفی می‌کنند: بازاریابی محتوایی فرایندی است که با تولید و ایجاد یک محتوای با کیفیت و با ارزش به جذب مشتری و ایجاد ارتباط وفادارانه دوسویه منجر می‌شود. این ارتباط دوسویه ای که با بازاریابی محتوایی به وجود می‌آید، سبب سودآوری برای طرفین نیز می‌شود. طبق مقالات بازاریابی محتوایی که توسط افراد صاحب نام در همین زمینه به انتشار رسیده اند؛ بازاریابی محتوایی انقلابی عظیم در تجارت و کسب و کار ها را در تاریخ به راه انداخته است.

 

ارتباط بازاریابی محتوا و سئو

بازاریابی محتوا و سئو با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند؛ بطوریکه یکی بدون دیگری شکست می‌خورد. مقالات بازاریابی محتوایی نیز این ادعا را تایید می‌کنند. سئو، بازاریابی محتوایی را تکمیل می‌کند و بالعکس. نقطه‌ی مشترک میان این دو مفهوم کلمات کلیدی هستند؛ در بازاریابی محتوایی کلمات کلیدی وجود دارند ولی سئو کلمات کلیدی را تقاضا می‌کند. در واقع کلمات کلیدی سبب می‌شوند تا رتبه شما در میان محتوای دیگر سایت ها و رقبا ارتقا یابد.

خوب است بخوانید: بازاریابی محتوا

12 نکته بازاریابی محتوایی

کسب موفقیت در دنیای بازاریابی به خصوص بازاریابی محتوایی که فعالیت گسترده تری دارد؛ نیازمند فراگیری چندین نکته و آموزش است. نکات بازاریابی محتوا که از بسیاری از مقالات بازاریابی محتوایی استخراج شده اند، به شما در کسب موفقیتی عظیم و چشمگیر کمک خواهند کرد. در ادامه به بررسی چند نکته طلایی در این زمینه می‌پردازیم:

  1. هدف از تولید محتوای خود را به طور شفاف مشخص کنید. هدف شما باید دارای ویژگی‌های واضح بودن، قابل اندازه و مقیاس بودن و مرتبط با کسب و کار شما باشد.
  2. طبق مقالات بازاریابی محتوایی مشتری و مخاطب شما نیاز دارد که درون کسب و کار و محتوای شما سیر کند؛ پس خودتان را گاهی جای آنها بگذارید و میزان جذابیت و مفید بودن محتوا را در بازاریابی بسنجید.
  3. هنگامیکه محتوای بازاریابی شما ارزش خودش را به معنای واقعی پیدا خواهد کرد؛ که مخاطب شما از طریق آن محتوا به مشتری دائمی شما تبدیل شده باشد. کیفیت مقالات بازاریابی محتوایی که ارائه می‌دهید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
  4. در مقالات بازاریابی محتوایی، محتواهای به روز و جدید همواره برنده و محبوب هستند. مخاطب شما همیشه به دنبال محتوایی است که جدید باشد و در هر زمان نیاز های او را برطرف کند و پاسخگوی خواسته هایش باشد.
  5. بکارگیری استراتژی هایی برای بهینه ساختن محتوا هایتان در روند پیشرفت و محبوبیت شما در میان مخاطبان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. استراتژی و روش های مخصوص به خود علاوه بر دوبرابر کردن مشتری ها به افزایش کیفیت محتوای شما نیز می‌انجامد. برای مثال یک استراتژی که در مقالات بازاریابی محتوایی بسیار کاربردی بوده است؛ این است که کاربر می‌تواند محتواهای قدیمی و کهنه خود را با بازنویسی و اعمال شیوه های نوین به محتوایی ارزشمند و مفید تبدیل کند.
  6. شعار، برند و استراتژی های منحصر به خودتان را ثابت و پایدار نگه دارید. لحن، جزئیات محتوا، کلمات و جملات بکار برده شده، لحن و توجه به دیگر جزئیات سبب انسجام محتواهای شما می‌شوند. 7. برخی مقالات بازاریابی محتوایی معتقد هستند که به کاربردن پسوند .COM سبب ارتقای رتبه شما در سایت ها می‌شود.
  7. از مهم ترین نکات بازاریابی محتوا آن است که مشتری و مخاطب خود را بشناسید و بر روی خواسته های آنها تسلط داشته باشد. شرکت های بزرگ و موفقی در زمینه بازاریابی محتوایی مانند رایا مارکتینگ، روش ارتباط با مشتری را به خوبی فرا گرفته اند.
  8. ایجاد تعامل با سایت های دیگر برای انتشار محتواهای خود روشی بسیار مفید و پیشنهاد شده است.
  9. عناوین و تیتر ها در مقالات بازاریابی محتوایی بسیار حائز اهمیت هستند، سعی کنید برای محتواهای خود عناوین کوتاه را انتخاب کنید.
  10. اینفلوئنسرها و افراد مشهور در شبکه های اجتماعی می توانند برای بازاریابی محتوایی بسیار سودآۀور باشند و شما را به اوج برسانند.
  11. برای جذب مخاطب از روشهای زور و اجبار استفاده نکنید؛ مخاطب را شیفته محتواهای خود کنید.
  12.  بازاریابی می‌تواند موفق تر باشد که نیاز بازار و مخاطبان خود را بشناسد و تلاش برای پاسخ به آنها بکند.

مدل های بازاریابی محتوا

طبق مقالات بازاریابی محتوایی ارائه شده، چهار مدل برای بازاریابی محتوا تعریف شده است. این مدل‌های بازاریابی محتوا هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند و هر کدام در نوع خود می‌توانند موثر و مفید برای تجارت شما باشند. روش های بازاریابی محتوا تقریبا در این مدل ها به هم نزدیک هستند.

 

  •  مدل بازاریابی بازیکن (PLAYER)

در واقع سازمان ها و بیشتر تجارت خا در بازاریابی فعالیت خود را با این مدل بازاریابی آغاز می‌کنند. محتوا در این نوع بازاریابی تحت عنوان بازاریابی دیجیتال است. تیم‌های بازاریابی در مدل کسب و کار پلیر به صورت صورت مجازی هستند؛ افراد کارهای خود را به صورت تیمی و همکاری هم انجام می‌دهند. نمونه بازاریابی محتوا در مدل پلیر اقدام به حمایت کمپین ها و سازمان ها به صورت تیمی می‌کند.

  •  مدل بازاریابی اجرا کننده (PERFORMER)

محتوا در این مدل بازاریابی در مرکز قرار دارد و به آن توجه بسیار می‌شود. محتوا به عنوان یک سیستم پشتیبانی برای بازاریابی تلقی می‌شود. محرک و رشد در کسب و کار پرفورمر، ارتباط با مشتری و مخاطب و جذب آنها است. در مقالات بازاریابی محتوایی ارائه شده برای این مدل بازاریابی محتوایی، مخاطب و محتوا در راس هستند.

  • مدل بازاریابی پردازنده (processor)

در این مدل بازاریابی محتوا به عنوان یک سرویس و خدمات برای مشتری است. در این مدل، تیم بازاریابی بر روی محتوای تولید شده نظارت می‌کنند و نقشی در تولید آن ندارند. در واقع تیم ناظر محتواها را پردازش می‌کنند تا محتوایی یکپارچه و منسجم به دست جهان و مخاطب برسد. استراتژی و استراتژیک بودن در این روش بسیار جایگاه ویژه ای دارد.

  • مدل بازاریابی پلتفرم (PLATFORM)

در مقالات بازاریابی محتوایی مرتبط با این مدل، نظر بازاریابان و تیم آنها این است که بازاریابی محتوا یک کسب و کار کاملا کاربردی است. تیم در این مدل بازاریابی می‌تواند مستقل از سازمان مربوطه خود به فعالیت هایش ادامه دهد. در این مدل کسب و کار و بازاریابی بر روی پلتفرم های رسانه ای و اجتماعی متمرکز می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.