مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره استراتژی بازاریابی محتوا قسمت دوم

مفید بود؟

تعامل با کاربران در بازاریابی محتوا در درازمدت، یک فرهنگ سازی صحیح در مشتری مداری شما ایجاد خواهد کرد. تعامل و ارتباط با کاربران در تولید محتوا، مصداق تکریم مشتریان در محیط های کسب و کار واقعی است.
یک نمونه ی ساده در سایت آمازون اتفاق می افتد. آمازون حتی پس از 6 ماه، چنانچه از جنس خریداری شده ناراضی باشید، شرایطی برای پس گرفتن جنس فروخته شده ایجاد می کند. بنابراین در کسب و کارتان این سؤالات به وجود می آیند که از چه شیوه هایی در این سطوح بهره می بریم و چه کارهایی در قبال ارائه ی خدمات بیشتر، حاضر به انجامش هستیم؟

این شیوه ها به نوعی روش های مشتری مداری محسوب می شوند که در ادامه موجب ایجاد ارتباطات خوب بر مبنای اعتماد میان شما و کاربران می شود. بنابراین هزینه کردن و صرف وقت کافی برای مطالعه روی فرهنگ ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان را جدی بگیرید.

روش های تعامل بیشتر با مشتریان

در حال حاضر برخی از کسب و کارها، روش های بازاریابی و ایجاد بازار بیشتر را نادیده می گیرند. در صورتی که کاربران و مشتریان پیام های بازاریابی محتوای هدفمند  و روش های تعامل را به خوبی درک می کنند و تمایز خاصی میان آن­ها قائل می شوند. در این میان ضروری است تا علاوه بر کاربران و مشتریان، پرسنل و مدیران بازاریابی و فروش نیز به عوامل وابسته و غیر پولی، به طور ویژه توجه داشته باشند.
عدم وجود تعامل، موجب شناخت کمتر برندها و نفوذ کمتر نام آن­ها در بین مردم می شود و موجب خواهد شد تا از رقابت در برابر سایر رقبا عقب بمانید. شانسی بودن و احتمالی بودن تعامل های ایجاد شده، تصور اشتباهی است. تمامی ارتباطات و تعاملات موجود، در سایه ی روش هایی هستند که در ارائه و خدمات مشتری مداری خود در نظر خواهید داشت.

 

استفاده از رسانه های جدید و پرمخاطب می تواند روش تعاملی ویژه ای برای شما ایجاد کند. استفاده از رسانه هایی مشابه شبکه های اجتماعی که ماهیت اصلی آن بر مبنای ایجاد ارتباطات است، موجب می شود مخاطب شما فضای بهتری برای ارائه نظرات موردنظر داشته باشد. شبکه های اجتماعی به طور کلی بر اهداف تعاملی متمرکز هستند و استفاده از آن­ها می تواند استراتژی بازاریابی محتوای دوطرفه و کاملاً تعاملی برای شما ایجاد نماید.
ایجاد نگرش تعاملی در بین پرسنل و کارکنانی که به طور ویژه ارتباطات نزدیک تری با کاربران دارند، می تواند از سوی مدیران بازاریابی و سایر روش ها صورت بگیرد. چنانچه تصور بهتری نسبت به این مقوله در ذهن کارکنان وجود داشته باشد، نگاه بهتری برای ادامه ی روند فروش و موفقیت آمیزِ برند را منجر خواهد شد. مطالعه و ارائه ی مطالبی که اطلاعات کافی و فایده ی آن را برای کسب و کار شما نشان می دهد، می تواند به صورت دوره ای کارکنان را مجاب کند تا این شیوه ها را در اولویت کاریشان قرار دهند.

 

اتخاذ روش های خلاقانه برای تعامل بیشتر با مشتریان، می تواند به خوبی تبدیل به ایده های جذاب و شگفت انگیز شود. در این مرحله می توانید با ایجاد جلسات و همفکری با سایر کارکنان، ایده های خلاقانه و روش هایی که توسط آن­ها و سایر کاربرانتان پیش بینی می شود را بررسی کنید. با این ایده ها و جمع بندی مناسب، می توانید در نهایت به تعامل بیشتری دست پیدا کنید. علاوه بر این، دخالت دادن سایر علوم و سایر زمینه های فناوری می تواند به طور تخصصی مخاطبان خاص خود را جذب کند.
ایجاد روش هایی به مانند نظرسنجی و دادن امتیازات مختلف با بهانه های گوناگون می تواند انگیزه ی کاربران برای پاسخ دادن به سؤالات مطرح شده از سوی شما را فراهم کند. این پاسخ ها علاوه بر ایجاد فضای تعاملی، می تواند داده ها و نتایج ارزشمندی در مشتری مداری و بازاریابی محتوای مبتنی بر سلیقه ی کاربران به حساب آید.
تعامل با مخاطب در گذر زمان محکوم به تغییرات زیادی بوده است. به روز بودن در این شیوه ها و اتخاذ استراتژی های نوآورانه، می تواند شما را در کمترین زمان و به طور دائمی، برند برتر معرفی کند و موجب ثبات و افزایش سهم بازار گردد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.