مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تولید محتوا و بررسی انواع آن

مفید بود؟

تولید محتوا امروزه به یکی از بخش‌های جدا نشدنی اینترنت و وب تبدیل شده است. البته تولید محتوا دیگر مربوط به صفحات وب‌سایت‌ها نیست و شما برای هر چیزی که اقدام به تولید و ارائه محتوا نمایید به نحوی تولید محتوا محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که یک کاتالوگ، پوستر تبلیغاتی، تیزر ویدئویی، عکس برای اینستا، جمله‌ای برای توییتر یا یک مقاله برای وب‌سایت باشد.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در واقع ارائه اطلاعات برای یک محصول و یا خدمات خاص از طریق انتشار آن بر روی بستر وب است. این محتوا می‌تواند باعث بالا رفتن دانش و اطلاعات افراد در خصوص یک خبر، یک محصول و یا یک خدمات خاص شود. امروزه از محتوا برای رشد رتبه سایت و بهبود رتبه آن در جستجوی گوگل استفاده می‌شود

تولید محتوا چگونه است؟

این سوالی است که شاید بسیاری از کاربران در موتورهای جستجو بپرسند. در جواب این سوال که تولید محتوا چگونه است باید گفت انواع تولید محتوا را باید به شکل ریشه‌ای بشناسید یعنی هدف از تولید محتوا را بدانید. شما به عنوان خالق محتوا چه چیزی را می‌خواهید به کاربران هدیه کنید؟

تولید محتوا چگونه است و به چند دسته تقسیم می‌شود؟

انواع تولید محتوا را به شکل خیلی کلی و با در نظر گرفتن اهداف پشت ان بررسی می‌کنیم.

محتوای سرگرم کننده

گاهی به عنوان یک نویسنده یا تولید کننده محتوا هدف شما سرگرم کردن مخاطب و ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای او هستید تا در طول روز بتوانید او را با مطالب هیجان انگیز خود سرگرم کنید.

محتوای عاطفی

گاهی مخاطب از خواندن یا دیدن محتوایی که شما خلق کرده اید، با احساسات متفاوتی در درون خود مواجه می‌شود این نوع از تولید محتوا به نوعی محتوای عاطفی است زیرا شما به عنوان تولید کننده آن عواطف و احساسات او را درگیر کرده‌اید.

محتوای دانستنی

باید برای رسیدن به پاسخ این سوال که تولید محتوا چگونه است این مورد را در نظر بگیریم که بسیاری از تولید کنندگان محتوا به دنبال افزایش آگاهی در مخاطب هستند . محتواهای دانستنی، به شکلی هستند که می خواهند بسیاری از مشکلات کاربر را برطرف کنند و به نیاز های او پاسخ دهند.

محتوای آموزنده

در نهایت یکی از محبوبت ترین ها در انواع تولید محتوا، محتواهای آموزنده هستند که معمولا در پاسخ به چرایی و چگونگی به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند. حالا که به سوال تولید محتوا چگونه است پاسخ دادیم پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر از انواع تولید محتوا آگاهی کسب کنید.

 تأثیر تولید محتوا در بهبود سئو سایت:

 سئو سایت امروزه به یکی از دغدغه های مدیران وب‌سایت‌ها و وب‌مسترها تبدیل شده است و فرقی نمی‌کند که سایت شما اداری باشد یا ضخیم خدماتی باشد یا برای فروش یک محصول و یا محصولات متنوع ایجاد شده باشد. تا زمانی که نفرات و کاربران وارد سایت شما نشوند سایت شما ارزش و اعتبار بالایی نخواهد داشت.

 یکی از راه‌های مهم در زمینه ورود کاربران به سایت‌ها بهبود رتبه سایت در موتور‌های جستجو است. روش کار به این صورت است که کاربران در اینترنت کلمه و یا موضوع خاصی را توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می‌کند و موتور جستجوی گوگل نیز بر اساس اعتبار و سئوی سایت ها آن‌ها را در نتایج به کاربران نشان می‌دهد هرچه اعتبار و سئوی سایت ها بهتر باشد آنها رتبه بالاتری خواهند داشت. مقاله کاربران چگونه جستجو می‌کنند دید وسیع‌تری در این زمینه به شما خواهد داد.

افزایش و بهبود سئوی سایت با تولید محتوا

 یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود سئوی سایت ها افزایش و بهبود پیدا کند تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت بر اصول سئو باعث می شود که رتبه سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. هرچه رتبه سایت بهبود پیدا کند و به صدر نتایج گوگل نزدیک شود اعتبار سایت بالاتر خواهد رفت و کاربران بیشتری وارد سایت خواهند شد.

 هر چه تعداد کاربران وارد شده به سایت بیشتر باشد احتمال اینکه این کاربران به مشتری و خریدار محصولات و خدمات شما تبدیل شوند بیشتر خواهد بود. همچنین بالا رفتن تعداد بازدید کننده‌ها از سایت باعث بهبود سئو و بالا رفتن اعتبار سایت در نزد موتور های جستجو خواهد بود. با محبوب ترین موتور های جستجوی جهان آشنا شوید.

انواع تولید محتوا برای سایت ها:

 در گذشته تولید محتوا در سایت ها تنها به محتوای متنی محدود می شد اما امروزه تولید محتوا انواع گوناگونی دارد. تولید محتوا متنی تنها یک نمونه از انواع آن است و در سایت ها از انواع گوناگون محتوا استفاده می‌شود.

  • محتوا متنی

این نوع محتوا یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تولید محتوا است. با استفاده از محتوا مبتنی شما می‌توانید بر اساس کلید واژه‌های استاندارد خود محتوا را برای کاربران بهینه کنید. در این صورت کاربران در صورتی که کلمه و یا کلید واژه خاصی را جستجو کنند و شما بر اساس آن کلمه محتوا تولید کرده باشید از طریق موتور جستجو ها به سمت سایت شما هدایت خواهند شد. توصیه می‌کنیم که در این زمینه به مطالعه مقاله سئوی کلمات کلیدی نیز بپردازید

موتورهای جستجو محتوا متنی سایت شما را بررسی کرده و کلید واژه‌های اصلی آن را پیدا می‌کنند و در صورتی که کاربران بر اساس کلید واژه های قرار گرفته در محتوا متنی شما جستجویی را انجام دهند این موتور‌های جستجو صفحات سایت شما را برای کاربران نشان خواهند داد تا به سمت سایت شما هدایت شوند.

انواع محتوای متنی

محتوا‌های متنی خود از دو منظر به چند دسته‌ی محتلف تقسیم می‌شوند که نوشتن هر کدام اصول و قوانین مختص به خود را دارد. بر اساس مکان انشار محتوای متنی به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • مقالات وب‌سایت‌ها
  • ایمیل‌ها
  • خبرنامه‌ها
  • پیامک (SMS)
  • محتوای شبکه‌های اجتماعی مختلف

از نظر نوع نگارش می‌توان محتوا را به موارد زیر تقسیم کرد:

  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی و مقاله‌های پژوهشی
  • متن صمیمی شبکه­‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی (رپورتاژ)
  • ترجمه
  • گزارش
  • محصول نویسی

  • محتوا صوتی

یکی از روش های تولید محتوا مناسب برای کاربران محتوا صوتی است. محتوا صوتی از قبیل فایل های صوتی و پادکست ها یکی از روش های جذب مخاطب و تولید محتوا است که امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده است. صفحه‌ی هزینه‌ی تولید محتوای صوتی شما را در تولید پادکست‌های ارزان و مخاطب پسند یاری خواهد کرد.

  • محتوا عکسی

عکس‌ها و تصاویر یکی از راه‌های جذب مخاطب برای سایت‌های شما است. ممکن است کاربران بر اساس یک موضوع و یا یک کلید واژه خاص در گوگل اقدام به جست و جو کنند گوگل می‌تواند بر اساس نان عکس‌ها و متن‌هایی که برای آن‌ها انتخاب شده است عکس‌های شما را برای کاربران نمایش دهد و کاربران با کلیک بر روی عکس‌های قرار داده شده توسط شما به سایت شما هدایت شوند. تولید محتوا تصویری عکسی یکی از روش‌های جذب مخاطب برای مقالات و نوشته‌ها است.

  • محتوا ویدئویی

امروزه یکی از محبوب‌ترین انواع تولید محتوا ویدئویی است. محتوا ویدیویی یکی از روش‌های موفق در زمینه جذب مخاطب است. شما می‌توانید با استفاده از تولید محتوا ویدئویی در مدل‌ها و انواع گوناگون اقدام به جذب مخاطب نمایید و محتوا ویدئویی قابلیت نمایش در صفحات اجتماعی سایت‌ها و شبکه‌های ویدئویی و کانال‌های ویدئویی را نیز دارد و از همین طریق می‌تواند در جذب مخاطب برای سایت شما بهتر و موفق‌تر عمل کند.

  • محتوا اینفوگرافیک

محتوا اینفوگرافیک امروزه به یکی از روش‌های نوین در تولید محتوا تبدیل شده است. در محتوا اینفوگرافیک شما می‌توانید بر روی عکس‌ها نوشته‌ها و توضیحات مختصر و مفیدی را قرار دهید تا کاربران به خوبی با محصولات و خدمات شما آشنا شده و از توضیحات لازم نیز برخوردار شوند برای دیدن نمونه کارهای آن نیز صفحه‌ی ” نمونه کارهای گرافیکی ” مراجعه کنید.

  • محتوا پوستر و کاتالوگی

یکی از روش های تولید محتوا و قرار دادن آنها در اینترنت تولید محتوا بر اساس پوستر ها و کاتالوگ ها است و در پوستر ها و کاتالوگ ها شما می توانید هم‌زمان با نشان دادن کالا و خدمات خود به کاربران با استفاده از جملات انگیزشی اقدام به جذب آنها نمایید.

همچنین کاتالوگ ها می توانند باعث جلب توجه مخاطب ما شده و آن‌ها را به سایت شما هدایت کنند. امروزه وجود شبکه‌های اجتماعی که بر روی تصاویر و پوسترها فعالیت می‌کنند باعث شده است که تولید محتوا با این روش رشد بسیار بالایی داشته باشد. در این زمینه می‌توانید سری به ” طراحی بنر ” بزنید

  • محتوا وبینار

امروزه یکی از روش های جذب مخاطب تولید محتوا وبینار است. در تولید محتوا وبینار شما یک محتوا آموزشی را برای مدتی محدود بر روی سایت خود قرار می‌دهید و کاربران با مراجعه به سایت شما می‌توانند به صورت آنلاین با محصولات و خدمات شما آشنا شده و از طریق صفحه‌های ارسال پیام برای شما پیام‌ها و سؤالات خود را ارسال کنند. امروزه وبینار ها به یکی از روش‌های موفق در تولید محتوا تبدیل شده‌اند.

سوالات متداول

  • انواع محتوا را نام ببرید

    محتوا متنی، محتوا صوتی، محتوا عکسی، محتوا ویدئویی، محتوا، اینفوگرافیک، محتوا پوستر و کاتالوگی، محتوا وبینار از انواع محتوا‌ها هستند.

  • انواع محتوای متنی کدامند؟

    بر اساس مکان انشار محتوای متنی به موارد زیر تقسیم می‌شوند: مقالات وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، خبرنامه‌ها، پیامک، محتوای شبکه‌های اجتماعی مختلف. از نظر نوع نگارش می‌توان محتوا را به موارد زیر تقسیم کرد: محتوای متنی عمومی، محتوای متنی تخصصی و مقاله‌های پژوهشی ، متن صمیمی شبکه­‌های اجتماعی، متن تبلیغاتی، ترجمه، گزارش، محصول نویسی

  • تولید محتوای متنی چیست

    معنی متن، ترکیب واژگان، ایجاد یک پیام و نیز انتقال آن پیام به مخاطب هدف است. تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است. باید توجه داشته باشید که بیشتر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقه­‌ بسیاری دارند. متن­‌های جذاب برای این دسته از مخاطبان، متن‌هایی هستند که درباره‌ی یک موضوع به صورت کامل و جامع توضیح داده باشد. این نوع از متن‌ها می‌بایست که تمام جوانب را پوشش داده و افراد با خواندن آن متن به سراغ سایت‌های دیگر نروند.

  • انواع فرمت محتوا

    فرمت‌های تولید محتوا عبارتند از: اینفوگرافیک، دوره‌های آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی، محتوای پژوهشی، محتوای تعاملی، پادکست‌، موشن گرافیک و رپورتاژ که برخی از آن‌ها برای یک قالب و برخی دیگر نیز برای بیش از یک قالب قابل استفاده‌ هستند.

  • تولید محتوا چگونه است؟

    با توجه به آنکه شما چه هدفی را دنبال می‌کنید. تولید محتوا می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد که انواع آن بر اساس هدف تولید کننده محتوا به محتوای سرگرم کننده، آموزنده،دانستنی و عاطفی تقسیم می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.