مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ قسمت دوم

مفید بود؟

در ادامه صحبت درباره ایمیل مارکتینگ به بررسی مثالهای دیگری از یک ایمیل مارکتینگ موفق می پردازیم.
کمپانی Buzzfeed یکی دیگر از مثالهای خوب برای ایمیل مارکتینگ  موفق است. اول از همه، موضوعات ایمیلش و پیش نمایش متنی آن جذاب و عالی است. آنها اغلب کوتاه و موجز هستند که به طور کاملی با بقیه محتوای آن در وبسایت Buzzfeed هماهنگ شده است.
همینطور هماهنگی میان پیش نمایش متن و موضوع ایمیل حائز اهمیت است. به طور مثال اگر عنوان ایمیل یک سوال است، بهتر است پیش نمایش متن ایمیل، پاسخی برای این سوال باشد. یا مثلا اگر موضوع ایمیل یک عبارت خاص یا اصطلاح است، متن پیش نمایش بهتر است فکر منطقی پشت آن عبارت باشد. به عکس زیر دقت کنید.

وقتی ایمیلی را از بازفید باز می کنیم، متن ایمیل نیز همانقدر عالی است که موضوع آن! فقط کافیست نگاهی به متن بسیار خوب آن همراه با تصاویر در کنار آن بیندازید. ایمیل همواره آنچه را که باید، انتقال می دهد.
مورد دیگر Uber نام دارد. تمام زیبایی ایمیل های اوبر در سادگی آن نهفته است. مشترکین خبرنامه ایمیلی، از طریق یک ایمیل با طراحی ساده و منحصر بفرد درباره پیشنهادات شرکت باخبر می شوند. توضیحات اولیه و مختصر در متن ایمیل، خیلی گیراست. بخصوص برای مشترکینی که ایمیل را خیلی سریع نگاه می کنند و رد می شوند، در همان فرصت کوتاه می تواند آنها را به خود جذب کند و اطلاعات نسبی در اختیارش بگذارد.
برای افرادی که می خواهند بیشتر بیاموزند، گام به گام و با جزئیات دقیق تر، مراحل انجام کار توضیح داده شده است.
همچنین اگر به عکس (تصویر کمپین ایمیل اوبر) دقت کنید، اوبر متن ایمیل را به زیبایی و همگون با برند خود طراحی کرده است. این یک کار حرفه ای است. همانند عکسها، اپلیکیشن موبایل، وبسایت و تمام بخشهای دیگر مربوط به هویت بصری سازمانی، ایمیل ها نیز با رنگهای روشن و الگوهای منظم هندسی نمایش داده می شوند.
تمامی این ارتباطات و روشهای بازاریابی، داستان برند را برای مخاطب توضیح می دهند. ثبات و یکپارچگی برند یکی از تاکتیکهای بکار رفته در Uber به منظور رسیدن به وفاداری نسبت به برند است.

چهارمین مورد بررسی ایمیل مارکتینگ درباره نامه های خبری TheSkimm است. طراحی شفاف و پارگرافهای کوتاه و قوی، خصلت مهم این ایمیل هاست. این کمپانی نه فقط ایمیل هایش را روی قدرت خودش متمرکز می کند، بلکه به عنوان مثال برای سالگردهای خاص و تولدها و … هم در زمانهای مشخص ایمیل می فرستد. یا اینکه کاربران را با دادن هدایایی نظیر دو سال اشتراک در وبسایت (در مناسبتهای خاص) تشویق می کند. تمامی این استراتژی ها در ارسال ایمیل باعث جذابیت این ایمیل ها برای مخاطب و پیگیری توسط آنها می شود.
در ادامه در مطلب بعدی به موارد موفق دیگر در ایمیل مارکتینگ و انواع استراتژی های به کار رفته توسط آنها اشاره می کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.