همه آن چیزی که درباره رپورتاژ خبر باید بدانیم
رپورتاژ خبر یا رپورتاژ ادز نوعی تبلیغ آنلاین و بازاریابی دیجیتال است که در سال های اخیر رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. در این نوع بازاریابی، نویسنده رپورتاژ آگهی خبری به گونه ای تبلیغ را می نویسد که حداقل دفعه اولی که مخاطب با آن روبرو می شود، آن را به صورت یک خبر دیده و اصلا متوجه نمی شود که در حال مطالعه نوعی تبلیغ است. تبلیغ در رپورتاژ ادز به صورت کاملا غیر مستقیم انجام می گیرد و نویسنده رپورتاژ آگهی خبری باید در این باره تخصص کافی داشته باشد.
در واقع نوشتن رپورتاژ ادز قدرتمند و هوشمندانه که بتواند اهداف مشتری را برآورده کرده، باعث جلب توجه مخاطب شده و برند، شرکت، محصول و یا خدمات مورد نظر را به خوبی معرفی کند، کار هرکسی نیست. نویسنده رپورتاژ خبر باید با اصول سئو به خوبی آشنا باشد، رتبه بندی گوگل را بشناسد و بداند کجا و چه وقت برای بک لینک دادن مناسب است.
برای نوشتن رپورتاژ ادز باید نکات خاصی را رعایت کرد و به آنها توجه داشت. در ادامه به این نکات اشاره می کنیم.
نکات مهم برای نوشتن رپورتاژ خبر
در هنگام نوشتن رپورتاژ خبر مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که این رپورتاژ با چه هدفی نوشته می شود؟ آیا قرار است توجه مخاطب و مشتریان را به خود جلب کند و در نتیجه مشتریان برند، شرکت، محصول و یا خدمات مورد نظر را افزایش دهد؟ یا اینکه قرار است با معرفی صحیح و اصولی مشتری خود، آمار بازدید از سایت او را بالا برده، باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود؟
نویسنده رپورتاژ باید به صورت هوشمندانه و بسیار حرفه ای هدف اصلی را در نظر گرفته و پیرامون آن داستان و گزارش خبری خود را بنویسد تا یک رپورتاژ خبر تخصصی آماده شود.
یکی از نکاتی که باید هنگام نوشتن رپورتاژ ادز در نظر گرفت، اصول نوشتن سئو است. با استفاده از سئوی صحیح و کلمات کلیدی مناسب و هوشمندانه می توان متنی نوشت که نه تنها رتبه سایت را از نظر رتبه بندی گوگل افزایش دهد، بلکه کاری کرد که رپورتاژ ادز ما در میان رپورتاژهای رقبا بدرخشد و بالاتر از بقیه قرار بگیرد.
نکته بعدی که باید به آن توجه کرد، نحوه نگارش خبر و لحن است. در واقع باید توجه داشت که بسته به هدفی که مشتری دارد، رپورتاژ خبر را باید متناسب و مناسب نوشت، به این صورت که در جایی که لازم است لحن رسمی تر باشد، از لحن رسمی و کاملا خبری استفاده کرد.
اما در بعضی جاها این امکان وجود دارد که محتوای خبر را به صورت کمی دوستانه تر نوشت. نویسنده رپورتاژ ادز باید چنان به کار خود وارد باشد که بتواند تشخیص دهد که کجا و کی باید چگونه بنویسد و از کدام لحن استفاده کند.
توصیه ما این است که برای نوشتن و تهیه رپورتاژ ادز خودتان دست به کار نشوید. هرچقدر هم که نویسنده خوبی باشید، اگر اطلاعات کافی در مورد نحوه سئو نویسی و بک لینک دادن طبیعی و رپورتاژ خبری طبیعی نداشته باشید، ممکن است باعث شوید که گوگل به شما مشکوک شود که این امر می تواند باعث مشکلات زیادی برایتان شود.
بهترین کار این است که برای نوشتن رپورتاژ آگهی خبر خود با سایت ها و شرکت هایی مثل ویرلن، رایا مارکتینگ، رپورتاژ ادز و … تماس بگیرید که به صورت تخصصی در زمینه سئو کار می کنند. این سایت ها تیم های متخصص و حرفه ای برای رپورتاژ نویسی دارند که می توانند به شما در بهتر دیده شدن کمک کنند.
خرید رپورتاژ خبر و تعرفه های آن
شاید یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که دلشان می خواهد در دنیای دیجیتال پرشتاب امروزی بیشتر دیده شوند، هزینه و پول باشد. در واقع بسیاری می ترسند که برای خرید رپورتاژ آگهی ریسک کرده و سایت هایی که معتبر نیستند، از آنها هزینه های گزاف بگیرند و کارشان را نصفه و نیمه و ناقص رها کنند و یا اصلا کارشان را انجام ندهند.
برخی دیگر نگران هستند که اگر برای تبلیغات رپوتاژ هزینه کنند، بازخورد مناسبی نبینند و به اندازه ای که دلشان می خواهد و لازم دارند دیده نشوند. دغدغه عده ای دیگر تعرفه و قیمت خرید رپورتاژ آگهی است. حقیقت این است که حق با همه این گروه هاست. اما همیشه راه حلی وجود دارد.
در مورد اول بهترین کار این است که قبل از سپردن تبلیغات رپورتاژ خود به سایت های گوناگون، کمی در مورد آنها و اعتبار آنها تحقیق کنید. سایت هایی که به صورت تخصصی و دقیق در مورد رپورتاژ ادز کار می کنند، نمونه های کار بسیاری دارند که می توانید آنها را بررسی کنید.
قیمت هایشان را با بقیه سایت ها مقایسه کنید و از همه مهم ترین آتوریتی و رتبه این سایت ها را در گوگل بررسی کنید. همانطور که گفتیم سایت هایی مثل ویرلن، رایا مارکتینگ، رپورتاژ ادز، زومیت و … که به صورت تخصصی در این زمینه کار می کنند، از اعتبار بالایی هم برخوردار هستند.
در مورد دوم هم اگر کار تبلیغات رپورتاژ خود را به سایت های معتبر و افرادی بسپارید که در این زمینه به اندازه کافی تخصص دارند، خیالتان راحت خواهد بود که حتما به اندازه کافی دیده خواهید شد. برای اینکه خیالتان از بابت دیده شدن راحت باشد، بهترین کار این است که با یک تیر چند نشان بزنید و از کمپین رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟
اگر نگران هزینه رپورتاژ آگهی هستید و یا اینکه می ترسید با استفاده از یک تبلیغات رپورتاژ به خوبی دیده نشوید، بهترین کار این است که از کمپین رپورتاژ آگهی استفاده کنید. در این روش شما چند رپورتاژ خبر را به صورت همزمان با قیمتی کاملا به صرفه و مناسب خریداری می کنید و با هماهنگی و مشورت متخصصان سایتی که این کمپین را از آن خریداری کرده اید، در مورد نحوه نوشتن و انتشار هر کدام از این رپورتاژها تصمیم می گیرید. به این ترتیب در زمان های مناسب، و با طراحی کاملا هوشمندانه و حرفه ای چند رپورتاژ خبر را آماده و منتشر می کنید. این کار چند مزیت اصلی برای شما دارد:
اول از همه اینکه امکان دیده شدن شما به صورت منطقی و حرفه ای چند برابر خواهد شد.
دوم اینکه وقتی از کمپین رپورتاژ آگهی استفاده کنید، گوگل به شما مشکوک نخواهد شد، در حالی که اگر چند رپورتاژ خبر را بدون برنامه و پشت سر هم در سایت های مختلف منتشر کنید، باعث می شود گوگل به شما مشکوک شده، رتبه شما پایین بیاید.
سوم اینکه استفاده هوشمندانه از کمپین رپورتاژ آگهی نه تنها باعث نمی شود گوگل به شما مشکوک شود، بلکه موجب می شود که رتبه سایت شما از نظر سئو و رتبه بندی موتور جستجوی گوگل افزایش هم پیدا کند.
چهارم اینکه استفاده حرفه ای از کمپین رپورتاژ آگهی باعث می شود که برای مخاطب تکراری نشوید. این رپورتاژ خبرها به صورت متناوب و در فاصله های زمانی معین منتشر می شوند و همین امر باعث می شود برای مخاطب تکراری و آزاردهنده نباشند.
پنجم استفاده از کمپین رپورتاژ آگهی به صبر و حوصله دارد و گرچه ممکن است در کوتاه مدت به سود دست پیدا نکنید، اما می تواند در دراز مدت سوددهی شما آن هم سوددهی مناسب و عالی و به صورت دائمی را تضمین کند.
و در نهایت اینکه از نظر تعرفه رپورتاژ خبری، استفاده از کمپین کاملا به نفع شما و مقرون به صرفه است.