پیدا کردن ایده های تولید محتوا، همیشه کار سختی بوده است. ایجاد محتوا نه تنها برای بالا بردن جایگاه سئو شما ضروری است، بلکه یک روش عالی برای بازاریابی تجارت با کاربران شما است. همچنین کمک میکند تا برند شما همیشه مرتبط با نیازهای کاربر بماند و از گمشدن آن در گستردگی اینترنت جلوگیری کند. این ویژگیهای تولید محتوا، برای هر برند از اهمیت بیشتری برخوردار میکند.
تنها مشکل این است که اغلب تهیه ایده های تولید محتوا دشوار است. اگر در یک مسئله گیر کردهاید و نمیتوانید به ایدههای مربوط به موضوع وبلاگ فکر کنید، موارد زیر را بخوانید و از این 3 تکنیک استفاده کنید و همین حالا تولید محتوا را شروع کنید.
1. ایده های تولید محتوا برای رقابت خود را بررسی کنید
اگر به دنبال ایده های تولید محتوا برای وبلاگ هستید، یک راه عالی برای این کار بررسی وبلاگ های رقبا است. برند های موفقی را جستجو کنید که میخواهید با رشد نام تجاری شما با آنها همتراز باشید. با کپی کردن ایدههای ارسال پست وبلاگ، از موفقیت آنها به عنوان یک قدم بزرگ برای خود استفاده کنید.
کپی کردن ایده های تولید محتوا به چه صورت باید باشد؟
با توجه به این نکته، به یاد داشته باشید که جهت به دست آوردن ایده های تولید محتوا، مطالب رقبا را بهطور کامل کپی نکنید. سرقت ادبی (plagiarism) یک جرم جدی برای سئو است و میتواند امتیاز منفی به دنبال داشته باشد و این ایده های تولید محتوا خوبی نیست. اگر گرفتار کپی کردن محتوای رقیب خود به ازای هر کلمه کلیدی شوید، سایت شما بزودی در گوگل غیب خواهد شد.
در عوض از آن بهعنوان یک عامل الهامبخش استفاده کنید و از آن مقالههای وبلاگ جدید ایجاد کنید. ایجاد محتوای جدید نیز نوید خوبی برای مخاطبان شما خواهد بود. آنها وقتی چیزهای جدیدی را از طریق اینترنت میآموزند آن را دوست دارند و ایجاد محتوای منحصربهفرد میتواند برند شما را به سمت بهتر شدن در ذهن مخاطب برود.
2. محتواهای تولید شده توسط کاربر به عنوان یکی از ایده های تولید محتوا
راهی بهتر از ایجاد یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر برای بازاریابی نام برند تجاری و محصولات خود وجود ندارد و این یکی از برترین ایده های تولید محتوا است. محتوای تولید شده توسط کاربر، همانطور که از نام آن پیداست، محتوایی است که توسط کاربران برای تبلیغ محصول / نام تجاری شما ایجاد شده است. این ایده روشی موثر برای انجام بازاریابی با حداقل تلاش و درعینحال به حداکثر رساندن سود است.
آیا محتوای تولید شده توسط کاربر موثر است؟
این موضوع بیشترین تاثیر را در شبکههای اجتماعی دارد زیرا 72٪ از مردم هر زمان که وارد اینترنت میشوند از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. اجرای یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر در اینجا اطمینان میدهد که افراد مختلفی از کمپین بازاریابی شما مطلع خواهند شد. همچنین بهتر است یکی از آن را در رسانههای اجتماعی اجرا کنید زیرا برای بینندگان آسان است که محتوای تولید شده توسط کاربر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
همچنین انجام این کار باعث افزایش تعامل با مخاطبان میشود. این یک روش عالی برای ایجاد یک نسخه پرتحرک از بازاریابی است زیرا مخاطبان عاشق احساس درگیر شدن با رشد بازار هر نام تجاری هستند.
3. برای به دست آوردن ایده های تولید محتوا، همیشه ترندها را دنبال کنید!
یک راه عالی برای جستجوی ایده های تولید محتوا، بررسی ترندهای در حال رشد در اینترنت است. برای موثر بودن در این کار، باید از سایتی مانند Google Trends یا AnswerThePublic استفاده کنید. اینها عبارات پرطرفداری را به شما نشان میدهند که میتوانید با استفاده از آنها ایده های تولید محتوا را بدست آورید.
نکته جالب در مورد این استراتژی، این است که میتواند به شما در شناسایی کلمات کلیدی قابلاعتماد در حال افزایش نیز کمک کند. قبل از اینکه دیگران ارزش آن را ببینند، میتوانید پیشنهادها را در سایت خود ارائه بدهید. این یک روش عالی برای شما برای افزایش امتیاز جستجوگرها و میزان جستجوی ارگانیک است.
آیا میخواهید وبلاگ خوبی برای مخاطبان خود ایجاد کنید؟ امروز از این تکنیکها استفاده کنید و ایده های تولید محتوا برای ارسال وبلاگ را به دست آورید.
آیا میخواهید در مورد بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید؟ بازاریابی بیشتر از ایجاد محتوا و برند تجاری است. کافی است تا با شرکت رایا مارکتینگ، تماس بگیرید و ایده های تولید محتوا و ایده های جذاب محتوا را بدست آورید.
وقتی به محتوا و بازاریابی فکر میکنید، اینترنت دسترسی به مشتری شما را بیش از هر زمان دیگری آسان میکند. اما به نظر میرسد اکثر شرکتهای کوچک و متوسط با چگونگی استفاده موثر از اینترنت دست و پنجه نرم میکنند.
به نظر میرسد سرمایهگذاری در تبلیغات دیجیتال یک امر ضروری است، اما همه مشاغل کوچک سرمایهای برای انجام این کار ندارند. راهحل استفاده از اسرار بازاریابی محتوا، موثر است.
1. برنامهها مهم هستند
شما به یک برنامه نیاز دارید تا محتوای شما مناسب شما باشد و بتوانید ایده های تولید محتوا خود را به درستی پیش ببرید. این کار با تعیین اهداف و یافتن مخاطبان مناسب آغاز میشود. با اهداف خود واقع بین باشید و مطمئن شوید که متناسب با تجارت شما هستند. آنها همچنین باید با اهداف کلی کسبوکار شما مطابقت داشته و متناسب با نیازهای صنعت شما باشند.
در مرحله بعد، درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی کاربران را سرگرم میکند و با این کار، ایده های تولید محتوا را به دست میآورید.
مشخص کردن اهداف برای بهبود ایده های تولید محتوا
مشخص کردن اهداف، به شما کمک میکند تا بهترین لحن را برای محتوای خود و مکانی که باید آن محتوا را ارسال کنید، کشف کنید و ایده های تولید محتوا به دست آورید. حال، اگر یک محتوا را تولید کرده باشید، به این فکر کردهاید که کجا آن را منتشر کنید؟ بسیاری از افراد از کانالهایی که برای توسعه حضور آنلاین خود استفاده میکنند، چشم پوشی میکنند. برنامه شما باید شامل کانالهایی باشد که از آنها استفاده میکنید، چه محتوایی را ارسال میکنید و چه موقع آن را ارسال میکنید.
شما باید به این کانالهای بازاریابی، دقت داشته باشید و محتوای خود را نیز، در آنجا منتشر کنید.
2. وجود تقویم محتوا برای کسب و کار
وقتی اهداف خود را تعیین کردید و دانستید که باید چه کاری را انجام دهید، به این مورد توجه داشته باشید که هر کانال فرکانسهای مختلفی برای ارسال دارد و ایده های تولید محتوا را بر اساس آن، باید چینش شود. بهعنوانمثال، توییتر روزانه به چندین توییت نیاز دارد و فیس بوک با ارسال یک پست در روز، کار خود را به درستی انجام می دهد.
فواید استفاده از تقویم محتوا چیست؟
تقویم محتوا، مطالب شما را با تمرکز بر کیفیت ارائه میدهد و می توانید ایده های تولید محتوا را به درستی پیاده سازی کنید. همچنین به شما کمک میکند با مرور اجمالی بهروز آنچه قبلا ارسال کردهاید، از تکرار شدن یک محتوا در شبکه جلوگیری کنید. بهطور خلاصه، یک تقویم محتوا دو چیز مهم را برای شما فراهم میکند:
• طرحی که بر اساس تاریخ و زمان برای مقالات سایت خود طراحی کردید.
• مشاهده مقالاتی که تا به امروز در سایت و یا شبکه اجتماعی خود منتشر کردید.
3. مطالب خود را بشناسید
استفاده از محتوای مماسهای تصادفی، محتوا ایجاد نمیکند و این جزو ایده های تولید محتوا خوب به شما نمیرود. شما باید بر صنعت و چیزی که ارائه میدهید، متمرکز باشید. حتی اگر تشخیص دهید مخاطبان شما چیزهای تصادفی را دوست دارند، بازهم باید به برند شما بازگردند.
اصول محتوا این است که باید همیشه مخاطبان شما را آگاه کند و به حل یک مشکل کمک کند و با تفکر بر این مسئله، می توانید ایده های تولید محتوا خوب را به دست آورید. استفاده از ابزارهای تجزیهوتحلیل مانند Google Analytics و Facebook Insights به شما امکان میدهد نرخهای برگشت را مرور کنید. هرچه فرد در سایت بماند، نتایج سئو سایت شما بهبود مییابد.
4. صرفا برای فعال نگه داشتن سایت، محتوا ارسال نکنید
هرگز تسلیم فشار برای ارسال مکرر محتوا نشوید. برای اینستاگرام، باید پنج بار در روز ارسال کنید تا مورد توجه قرار بگیرید. با این حال، اگر آنچه شما ارسال میکنید برای فالوورها و خوانندگان فایدهای نداشته باشد، در واقع شانس بیشتری برای جلوگیری از تعامل آنها با نام تجاری شما خواهد داشت. کیفیت محتوا، بسیار ارزشمندتر از حجم محتوا است.
5. استفاده بیمورد از کلمات کلیدی
محتوای کم کیفیت میتواند بر روی سئو سایت شما تاثیر منفی بگذارد و ایده های تولید محتوا سئو شده خوبی از این مسئله، استخراج نمیشود. سئو سایت مهم است اما همیشه نباید تمام چیزی باشد که شما به دنبال آن بودید. اگر از کلمات کلیدی به روشی استفاده میکنید که تاثیر منفی روی تجربه خواندن کسی داشته باشد، عمده مخاطبین خود را از دست خواهید داد.
کلمات کلیدی ابزار ضروری برای هر محتوا هستند. اما در صورت سوء استفاده یا پر کردن کلمات کلیدی در کل پست وبلاگ،
کلمات کلیدی باعث ایجاد یکنواختی، گرامر ضعیف و تجربه خواندن لذت بخش میشوند. به جای پر کردن کلمات کلیدی، از یک یا دو کلمه کلیدی کاملا تحقیقشده در محتوای خود استفاده کنید. برای محتواهای ویدئویی و صوتی، مطمئن شوید که از برچسب های ALT، توضیحات متا و نام فایلها برای بهینه ساز موتور جستجوگر / سئو استفاده کنید.
6. محتوای خود را با دیگر سبکها ادغام کنید
بسیاری از شرکت ها درگیر این دروغ هستند که محتوا فقط کلمات متنی است و به دنبال دیگر روش ایده های تولید محتوا نیستند. محتوا باید با استفاده از متن، تصاویر و ویدئو ایجاد شود. با افزودن تنوع به محتوای خود، تعامل را بهبود میبخشید و مردم را ترغیب میکنید تا شما را دنبال کنند. اگر مخاطبان بیشتری داشته باشید، این یک امر کاملا مهم است.
انواع سبک های محتوا:
• اینفوگرافیک ها
• مطالعات موردی
• کتابهای الکترونیکی
• وایت پیپر
• چک لیست ها
• مصاحبه با مشتریان یا رهبران صنعت
• محتوا مخصوص شبکههای اجتماعی
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، میتوانید اقدام به تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی (پادکست) و تولید محتوای تصویری را برای کسب و کار خود کنید.اگر چه تولید محتوا پرخرج بود ولی رایا مارکتینگ با راهکاری ویژه توانسته است ضمن حفظ کیفیت، هزینه تولید محتوا را به شدت کاهش دهد. قبل از تصمیم گیری پیشنهاد میکنیم با مشاوران در زمینه تولید محتوا در ارتباط باشید.