مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره آموزش طراحی لوگو گرافیکی

مفید بود؟

آموزش طراحی لوگو حرفه ای به این دلیل رونق گرفته است که امروزه هر بیزینس و تجارتی باید آرم و لوگو ویژه خود را داشته باشد و بدون آن، هیچ وقت کامل و شناخته شده، نخواهد شد. یکی از بزرگترین باورهای غلط در طراحی لوگو گرافیکی این است که ساخت آن آسان است! در ادامه مراحل لازم برای آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ای را معرفی کرده ایم. حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای طراحی لوگو گرافیکی چیزهایی فراتر از برخی رنگ ها، فونت های فانتزی و افکت های گرافیکی نیاز است؛ لوگو هویت یک کسب و کار را نشان می دهد و نیاز به خلق یک ایده دارد.خلق ایده و شروع طراحی لوگو گرافیکی نیازمند تخصص و حرفه است و کار آسانی نیست.

ایجاد یک لوگو نیاز به تفکر انتقادی، ویژگی های بصری و برنامه ریزی دارد؛ به زبان ساده تر: هنگام تماشای سریال محبوبیتان و یا گفتگوی دوستانه نمیتوانید به خلق یک لوگو حرفه ای نزدیک شوید.

طراحی آرم و لوگو، سریع ترین راه برای شناخته شدن یک برند است. استفاده از لوگو می تواند یک شرکت سطح پایین را در رتبه های بالایی قرار بدهد.اینکه یک لوگو و آرم چگونه ارزش های یک کسب و کار را افزایش می دهد، ارتباط مستقیمی با تمایل شرکت برای سرمایه گذاری روی آن دارد.

 

بدون سرمایه گذاری مداوم، طراحی لوگو گرافیکی نمی تواند عاملی برای افزایش ارزش های یک شرکت باشد و اگر اقدامی برای بهبود آن انجام نشود، قطعا نباید انتظار پیشرفت خاصی را داشته باشید.

طراحی یک لوگو خوب می تواند بدون استفاده از راه حل های کلیشه ای و مد شده، تبدیل به یک ارزش ویژه برای جلب اعتماد مشتریان بشود.بسیاری از صاحبان مشاغل به قدرت لوگوها و آرم ها برای شناخته شدن و محبوبیت فراوان اعتراف می کنند و طراحی لوگو را راهی مناسب برای افزایش محبوبیت شرکت خود می دانند.

با این حال با پیشرفت کار و ورود شما به بازارهای جدید، باید طراحی لوگوی شما نیز باز طراحی و اصلاح شود تا توان رقابت با تجارت های امروزی را بدست آورد.

شما باید دائما در حال سرمایه گذاری بر روی لوگو کسب و کار خود باشید و در بازه های زمانی مشخص شده آن را اصلاح کنید؛ چرا که مشتریان با گذشت زمان، از دیدن لوگوی تکراری شما خسته خواهند شد و اثرات نامطلوبی روی پیشرفت کسب و کار شما خواهد گذاشت؛ به همین دلیل است که اکثر شرکت های قدیمی پس از مدتی به لوگو و آرم قدیمی خود، پیچ و تاب تازه ای میدهند.

تا اینجا ممکن این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه یک لوگو گرافیکی طراحی کنید؟ در ادامه مقاله تمام سوالات شما در رابطه با طراحی لوگو گرافیکی پاسخ داده شده است؛ پس لطفا با ما همراه باشید.

آموزش طراحی لوگو گرافیکی

همانطور که پیش از این گفته شد، طراحی حرفه ای لوگو کار آسانی نیست و نیازمند یادگیری و تجربه است.

برای کسب تجربه باید با مراحل طراحی لوگو آشنایی داشته باشید تا در مسیر خود دچار اشتباه نشوید.

در ادامه برای شما مراحل مورد نیاز برای طراحی لوگو را قرار داده ایم:

1. اصول اولیه

برای شروع نیاز است اصول اولیه در طراحی لوگو را رعایت کنید؛ در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم:

• الهام بگیرید

از هر نقطه ای که میتوانید الهام گرفتن را شروع کنید و با استفاده از ایده های جدید، لوگوی مناسبی را خلق کنید.

بهترین منابع الهام، وب سایت های طراحی محور مانند Deviant art  و Dribbble است.

• هرچقدر بیشتر در مورد لوگو بدانید، طراحی بهتری انجام خواهید داد

یک لوگو منحصر به فرد نیازمند کسب اطلاعات کافی از نحوه کار شرکت و محصولات آن است.

• خلاقیت خود را توسعه دهید

هر طراح رویکرد خاص خود را دارد و  هرگز ثابت و خطی نیست.

با این حال اکثر آنها روند کلی برندسازی را دنبال می کنند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

o تهیه خلاصه ای از طراحی و مصاحبه با مشتری

o تحقیق و کسب اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار مشتری

o پیدا کردن مرجع مناسب برای الهام گرفتن از طرح های آماده

o ایده پردازی براساس اطلاعات جمع آوری شده

o از شکست های قبلی استفاده می کنند

o ارائه چندین گزینه برای دریافت بازخورد های متنوع

 

• قیمت مناسبی برای طراحی لوگو پیشنهاد بدهید

مسلما یکی از سوالات متداولی که پیش می آید این است: هزینه طراحی لوگو خاص یک شرکت چقدر است؟

پاسخ دادن کمی دشوار است؛ چرا که هر مشتری نیازهای مختلفی دارد و این نیازها هستند که قیمت را تعیین می کنند.

اگر شما به صورت فریلنسر کار می کنید، باید مهارت های تجاری خود را افزایش دهید تا در قیمت گذاری دچار مشکل نشوید.

بهترین روش برای قیمت گذاری مناسب، تهیه یک لیست از نیازهای مشتری و پیش بینی کردن نیازهای آینده است.

• از دیگران بیاموزید

با درک اینکه لوگوها و آرم های دیگر چگونه به اوج خود رسیده اند، بینش فوق العاده ای برای طراحی های آینده بدست آورید؛ این آگاهی در زمان های دیگر به شما کمک های فراوانی خواهد کرد.

2. نکات و ترفندها

با کسب تجربه و تمرین، با نکات و ترفندهای متنوع آشنا شوید.

همچنین پیش از انجام طراحی های اولیه، کمی وقت بگذارید و اطلاعات مربوط به مشتری را جمع کنید؛ اطلاعاتی مانند: آنها چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند، چگونه کار می کنند و بازار آنها چه هدفی را دنبال می کند.

در نهایت آرم ها و لوگوهای قبلی آنها را جمع آوری کرده و اشتباهات بکار رفته را اصلاح کنید و با خلق لوگویی جدید، رضایت مشتریان را بدست آورده و محبوبیت شرکت خود را در بین رقیبان افزایش دید.

یادگیری نکات و ترفندها

3. از اشتباهات دیگران درس بگیرید

استفاده از تجربه‌های دیگران، کلید موفقیت خلق یک لوگوی حرفه ای است.

4. گذراندن دوره ها و پکیج های کاربردی

استفاده از دوره های آموزشی، کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

مدرسان این دوره ها، تجربه های خود را در اختیار شما قرار داده و با نشان دادن مسیری روشن، به شما کمک خواهند کرد.

همچنین بخوانید: آموزش تصویری طراحی لوگو با فتوشاپ

بهترین نرم افزار طراحی لوگو گرافیکی

نقش نرم افزارهای کاربردی برای طراحی لوگو گرافیکی، حذف نشدنی است!

دو نوع نرم افزار طراحی لوگو وجود دارد؛ نوع اول برای افراد مبتدی و نوع دوم برای افراد ماهر است.

نرم افزارهای مناسب برای افراد مبتدی، طرح ها و الگوهای مناسبی را در اختیار آنها قرار می دهند و قدم به قدم به آنها برای طراحی لوگو حرفه ای کمک خواهند کرد.

در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای مناسب برای طراحی لوگو را آورده ایم:

  • Adobe Illustrator
  • Logo Design Studio Pro
  • Designhill
  • Canva

  • Tailor Brands

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.