همانطور که در بخش اول دیدیم، اثبات کردن ROI برای بازاریابها یک چالش بزرگ به حساب می آید. در واقع، 20% از بازاریابهای داخلی ROI را اندازه گیری نمی کنند. اگرچه آنهایی که ROI را اندازه گیری می کنند این قابلیت را دارند که ROIهای داخلی باز شده و بودجه ی ROIهای باز شده را ثابت کنند.
بنابراین، چگونه بایستی ROI را ثابت کرد؟ و کدام تاکتیک برای برند شما بهترین می باشد؟
به عنوان نقطه ی شروع، ما به اعداد تخمین زده شده که Neil Patel روی محتوای بازاریابی انجام داده است، رجوع میکنیم:
با استفاده از این معیارها، ما به یک محاسبه گر ROI محتوای ثانویه دست پیدا کردیم که کمپین ROI را به وسیله ی تجزیه و تحلیل ترافیک، به اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی، لینکها و بزرگترین placement ، مشخص می کرد.
وقتی که ما infographic به روزی را که بیشتر در معرض عموم قرار گرفته بود را به محاسبه گر دستی خود وصل کردیم، به این نتیجه رسیدیم که مشتریان یک ROI ضعیف تخمین زده شده را دریافت کردند که بیشتر از 1,551% بود و در بیشترین تخیمنی که زده شد بیشتر از 2,942% بود.
حالا، برویم تجزیه و تحلیلی شبیه به این را برای موفق ترین کمپین تبلیغات بومی Intel در BuzzFeed را روی “15 چیز که ما در مدرسه انجام دادیم و دانش آموزان آینده هرگز آنرا نمی فهمند” انجام دهیم، که این به تعداد 109،020 در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و یک backlink از BuzzFeed برای خودش ایجاد کرد. از آنجایی که هیچ راهی برای تشخیص ترافیک داده به عنوان خروجی نداریم، فرض می کنیم که این پست این را در بخش “بالاترین پستهای این هفته” BuzzFeed ساخته است. ” خارج از 20 پست برتر هفته ی گذشته، میانگین تعداد بازدید 989،332 بود که ما از آن برای حدس زدن تعداد ترافیک ها استفاده خواهیم کرد.
در $100K سطح، یک برند 3 قطعه ی سفارشی شده از محتوا در BuzzFeed بدست می آورد، به این معنی که هزینه ی یک کمپین $33,333.33 است. وقتی که ما حداکثر ارزش را به لینکها و بزگترین placementها و بیشترین ارزش تخمین زده شده ی Neil Patel را به بازدیدها وبه اشتراک گذاری ها اختصاص می دهیم، به این نتیجه می رسیدیم که کمپین ROI این بود:
این بالاترین کارآمدی کمپین ROI را برای BuzzFeed 720.53% و روی Fractl 2،942% قرار می دهد.
براساس همه آنچه در بالا گفته شد، ما فهمیدیم که میانگین کمپین بازاریابی محتوا می تواند اگر KPIها از کمپین های تبلیغات بومی بهتر نباشد به همین ترتیب تحویل داده شود. در حالی که بعضی از کمپین ها بودجه ای برای سرمایه گذاری روی هر دو تاکتیک را در نظر گرفته اند، بقیه مجبور هستند روی تاکتیکهایی که آنها را به سمت بالاترین ROI هدایت می کند؛ تمرکز کنند. بنابراین، کدام تاکتیک برای برند شما درست عمل می کند؟
فرقی ندارد به سمت محتوای بازاریابی متمایل شوید و یا تبلیغات بومی، به هر حال همیشه نیاز دارید که پروسه های خود را طوری تصحیح کنید تا ROI محتوای شما افزایش پیدا کند. برای انجام این کار، تحقیقات انجام شده در این زمینه را دانلود کنید و از آن برای بینش داده محور روی تولید محتوا و برپایی بهترین شیوه ها استفاده کنید.