بازاریابی اینترنتی چیست؟ سوالی است که بسیاری از افراد امروزه میپرسند و متاسفانه جواب های اشتباهی را دریافت میکنند.
بازاریابی اینترنتی یعنی معرفی کسب و کار های مختلف به دیگران از طریق اینترنت است اما در حقیقت این پاسخ کاملی نیست برخی از افراد دیگر برای سوال بازاریابی اینترنتی چیست؟ پاسخ دیگری دارند و میگویند بازاریابی اینترنتی یعنی برای کسب و کار های مختلف مشتری جذب کنیم .
در واقع شما به عنوان صاحب یک کسب و کار به بازاریابی و شناخت اصول آن نیاز دارید. حتی اگر کسب و کار بزرگی نیز ندارید می توانید با استفاده از یک بازاریابی خلاقانه معرفی خوب و اصولی داشته باشید و مخاطبان و مشتری های زیادی جذب کنید.
بازاریابی اینترنتی در حقیقت تبلیغ کسب و کار های مختلف با استفاده از شیوه های تبلیغاتی مدرن در اینترنت است که امروزه بسیار در جذب مشتری تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین این پاسخ جامع تری برای سوال بازاریابی اینترنتی است که امروزه بسیار از افراد به دنبال جواب این سوال بودند. تبلیغات الکترونیکی امروزه در ایران و جهان بسیار پرکاربرد است. هزینه تبلیغات اینترنتی نسبت به دیگر روش های تبلیغات کمتر است قبل از مطالعه این مقاله پیشنهاد میکنیم مقاله هر آنچه باید درباره تبلیغات الکترونیکی بدانید! را مطالعه کنید.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
شاید از خود بپرسید که بازاریابی اینترنتی چه کاربردی برای کسب و کار های ما دارد؟ استفاده از شیوه های تبلیغاتی مدرن و بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتری کسب و کار های مختلف خیلی سریع تر از روش های بازاریابی سنتی جواب خواهد داد و شما پس از بازاریابی اینترنتی به سرعت میتوانید کسب و کار خود را شروع کنید.
بازاریابی اینترنتی محصولات، نیاز به هزینه زیادی نخواهد داشت و شما میتوانید با استفاده از روش های کم هزینه و خلاقانه به انجام بازاریابی اینترنتی بپردازید.
اگر صاحب یک کسب و کار و یا تخصص هستید قطعا به گسترش آن، اقدام کرده و یا اقدام خواهید کرد که بهترین و تضمینی ترین نوع آن از طریق بستر وب است که به آن بازاریابی اینترنتی و آنلاین می گویند که در آن با استفاده از تبلیغات در وب سایت ها و یا صفحات مجازی پرطرفدار می توانید برند، محصول، خدمات و تخصص خود را به مشتریان معرفی کنید.
با گسترش فضای وب و روی آوردن مردم برای استفاده از این دنیای وسیع، قطعا یک تبلیغات و بازاریابی خلاقانه و اطلاع مردم از کسب و کارهای مختلف می تواند ارائه و دریافت خدمات را آسان تر کند. علاوه بر این صاحبان کسب و کار جهت گسترش برند خود از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا می کنند.
ایمیل مارکتینگ، بهینهسازی موتور جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … از جمله بسترها و راه های بازاریابی اینترنتی است. هدف اصلی از اینگونه بازاریابی این است که مخاطبان با مطالعه، جستجو، گشت و گذار در فضای وب و شبکه های اجتماعی به بازدید از برند و کسب و کار شما ترغیب شود.
تفاوت بازاریابی اینترنتی اینترنت مارکتینگ چیست؟
شاید از خود بپرسید که بین سوال بازاریابی اینترنتی چیست و اینترنت مارکتینگ چیست، چه تفاوتی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوتی بین این دو سوال وجود ندارد و جوابی که برای سوال بازاریابی اینترنتی چیست داده شد برای سوال اینترنت مارکتینگ نیز صدق خواهد کرد. در اصل اینترنت مارکتینگ نیز نوعی بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از شیوه های جدید تبلیغاتی در اینترنت انجام میشود.
به سوال بازاریابی اینترنتی چیست میتوان این گونه نیز جواب داد که بازاریابی اینترنتی توسط افراد باتجربه و حرفه ای در زمینه سئو و تبلیغات اینترنتی انجام میشود و هدف از این تبلیغات جذب مشتری برای کسب و کار های مختلف است. کلمه بازاریابی اینترنتی تفاوت زیادی با اینترنت مارکتینگ ندارد و شما میتوانید در سوال بازاریابی اینترنتی چیست از کلمه اینترنت مارکتینگ استفاده کنید بدون آنکه معنی سوال زیاد تفاوتی کند.
تبلیغات اینترنتی
امیدوارم که توانسته باشم شما را با جواب جامع و کامل بازاریابی اینترنتی چیست آشنا کنم. بازاریابی اینترنتی میتواند توسط شرکت یا سازمانی نیز انجام شود که امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر کسب و کار ها بخشی از فعالیت خود را به اینترنت انتقال دادهاند و از طریق سایت های مختلف و همچنین شبکه های مجازی کسب و کار های خود را تبلیغ میکنند اما باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات در فضای مجازی نیاز به تجربه و مهارت دارد و کار افراد عادی نیست زیرا امروزه تبلیغات اینترنتی بسیار زیاد شده و دیده شدن تبلیغات شما در شبکه های مجازی کار بسیار دشواری است.
مزیت های بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی مزیت های مختلفی دارد و به شما کمک میکند تا با استفاده از روش های مانند: رپورتاژ های اینترنتی، بنر های ثابت و متحرک، بک لینک ، ادوردز ها و … کسب و کار خود را تبلیغ کنید و شغل های خود را در سطح کشور و یا جهان گسترش دهید. اما به طور کلی این گونه بازاریابی فوایدی برای صاحبان کسب و کار نیز خواهد داشت؛ که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بررسی موفقیت و تاثیر بسترها و کانالهای مختلف تبلیغاتی
از مزایای اصلی بازاریابی اینترنتی، بررسی نتیجه بخش بودن این امر در شبکه ها و کانالهای مختلف بازاریابی است. شما میتوانید با این ببرسی ها جست و جو های مخاطبان و بازدیدکنندگان صفحه و یا سایت خود را زیر نظر داشته باشید. همچنین می توانید کانال های تاثیر گزارتر و همچنین نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و در پی آن بدانید کدام شبکه اجتماعی،کانال و یا مسیر اثر بخش تر بوده است تا معرفی کسب و کارتان را به آن سمت بکشانید.
شناخت رفتار و سلایق مشتری
با بررسی سلیقه و رفتار مخاطب و مشتری و شناخت ویژگیهایی از قبیل اقلیم و موقعیت جغرافیایی و مکانی، سن، جنسیت، نوع خرید در فروش اینترنتی و … کسب وکار خود را رونق بدهید و بتوانید در جذب مشتری با موفقیت عمل کنید. همچنین می توانید مشتری های همیشگی خود را بشناسید و در راستای حفظ آن ها نیز تلاش کنید. حتی در برخی مواقع از پیشنهادات شگفت انگیز آن ها بهره ببرید.
شما از طریق برخی ابزار های بازاریابی اینترنتی نیز می توانید فرصت شناخت نیاز های مشتریان را به دست بیاورید تا بتوانید خدمات بهتری ارائه دهید.
دسترسی سریع و راحت به خدمات و اطلاعات بیشتر
در اغلب مواقع بازاریابی و ارائه خدمات اینترنتی از بسیاری از لحاظ بهتر و مورد پسند تر است . چنانچه با گسترش استفاده از اینترنت و فضای وب و استفاده از اینگونه بازاریابی ها کاربران و مشتری ها با یک جست و جو و کلیلک ساده می توانند اطلاعات مفید زیادی را درمورد یک محصول و یا یک کسب و کار بدست آورد و برای دریافت خدمات و خرید محصول مطمئن تر عمل کنند.
مقرون به صرفه بودن در زمان و هزینه ها
از جمله مزایای بسیار مهم بازاریابی اینترنتی، صرفهجویی در زمان، مقرونبهصرفه بودن در هزینه ها و همچنین استفاده از کاغذ کمتر است. در بازاریابی اینترنتی، برخلاف روشهای سنتی، میتوان با ارسال یک ایمیل، ساخت بنر های تبلیغاتی اینترنتی، ساخت یک پست یا استوری تبلیغاتی در اینستاگرام یا سایر صفحات مجازی و … پیام خود را در سریعترین زمان و با صرف هزینه کمتر به مخاطبان مخابره کرده و طبیعتا در جذب مشتری نیز موفق تر خواهید شد.
شناخت و دسته بندی مخاطبان و مشتریان برای ارائه خدمات بهتر
در بازاریابی اینترنتی می توانید کاربران و مشتریان خود را شناخته با سلایق آن ها آشنا شده و آن ها را دسته بندی کنید و متناسب با سلیقه و نیاز هایشان سبد پیشنهادی را از بهترین محصولات و خدمات و یا اطلاعات مورد نیازشان به آن ها ارائه دهید.
سرعت نتیجه تبلیغات
از سال 1376 اینترنت به صورت فراگیر در ایران مورد استفاده قرار گرفت و تا به امروز کاربران زیادی به استفاده از اینترنت میپردازند. بنابراین افزایش کاربران در اینترنت سبب شده است که اینترنت به محیطی مناسب برای تبلیغات تبدیل شود. از مهمترین مزیت های بازاریابی اینترنتی سرعت نتیجه تبلیغات برای کسب و کار شما است زمانی که شما در اینترنت جذب مشتری میکنید نیاز به ملاقات حضوری و … ندارید و شما پس از معرفی کسب و کار میتوانید مشتری را به فروشگاه اینترنتی خود برای خرید دعوت کنید.
روش بازاریابی اینترنتی
روش بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی در گذشته هزینه بر نیست و شما نیازی به استخدام یک تیم برای تبلیغ کسب و کار خود ندارید و شما با کمک از سایت بازاریابی اینترنتی خودتان میتوانید به تبلیغات کسب و کار خود در شبکه های مجازی و اینترنت بپردازید.
شما با استفاده از بازاریابی اینترنتی افراد بسیار زیاد تری را نسبت به بازاریابی سنتی میتوانید جذب کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. بازاریابی اینترنتی را میتوان از شیوه های گوناگون انجام داد و برای تبلیغات از تمامی قابلیت های اینترنتی و شبکه های مجازی میتوانید استفاده کنید اما در بازاریابی سنتی شما تنها به یک فرد که فن بیان قوی و روابط اجتماعی بالایی دارد برای تبلیغات خود اکتفا میکنید.
با شیوه های بازاریابی اینترنتی آشنا شویم
برای بازاریابی اینترنتی راه های مختلفی وجود دارد و شما به صورت میتوانید در اینترنت کسب و کار خود را تبلیغ کنید. اولین روش استفاده از سایت های اینترنتی است که شما با استفاده از سایت پربازدید میتوانید شغل خود و یا فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنید.
استفاده از شبکه های مجازی
دومین روش استفاده از شبکه های مجازی است که شما با استفاده از نصب نرم افزار های مختلف مانند: اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، تلگرام، واتساپ و … روی کامپیوتر یا گوشی های اندروید به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید. هر دو روش نسبت به روش های تبلیغات سنتی بسیار ارزان تر هستند.
در گذشته شما میتوانستید با شیوه های خلاقانه ای مانند: دادن هدیه به برخی از مشتریانتان آنها را به صورت ثابت برای کسب و کار خود نگه دارید اما امروزه این شیوه های خلاقانه نیز تغییر کرده است و این شیوه های به صورت دادن تخفیف های محصولات، گذاشتن اشانتیون بر روی محصولات یا با یک خرید یک محصول دیگر را هدیه دادن انجام میشود.
تبلیغات در یوتیوب
اگر شما بخواهید از روش اول استفاده کنید تبلیغات در یوتیوب که روزانه 300 میلیون بازدید دارد بسیار میتواند گزینه مناسبی باشد در این باره می توانید در مقاله نحوه تولید محتوا در یوتیوب نکاتی را مطالعه کنید. اما در صورت استفاده از نرم افزار های شبکه های مجازی بهتر است از اینستاگرام یا فیسبوک استفاده کنید. زیرا این نرم افزار ها جزء محبوب ترین نرم افزار های شبکه های مجازی هستند. که در ادامه نحوه انجام تبلیغات در این نرم افزار ها را به شما آموزش خواهم داد.
بازاریابی با استفاده از موتورهای جست و جو
علاوه بر موارد ذکر شده مشتریان و کاربران می توانند با استفاده از مرورگر ها وارد موتورهای جست و جو شوند و کالا، خدمات و یا اطلاعات مورد نیاز خود را جست و جو کنند.
موتور های جست و جو نیز با توجه به آنالیز های کمی و کیفی و همچنین استاندارهای مورد قبول مرورگرها، سایت ها ، وب سایت های مناسب را به نمایش خواهد گذاشت . با توجه به رقابت موجود بین سایت ها، موتورهای جست و جو سایت های باکیفیت تر و پرمخاطب تر را در اول صفحه می آورد. پس می توانید با سپردن تبلیغات و امور مربوط به بازاریابی اینترنتی خود به سایت ها و وب سایت های معتبر در جذب مشتری نیز موفق عمل کنید.
نحوه استخدام بازاریاب در شرکت های بازاریابی اینترنتی چگونه است؟
بازاریاب خوب چه کسی است؟ بازاریاب خوب کسی است که بتواند با استفاده از قابلیت های زیاد نرم افزار های مختلف بتواند یک شیوه خلاقانه جدیدی را خلق کند و با استفاده از آن بتواند برند کسب و کار خود را به شهرت برساند.
امروزه تبلیغ کسب و کار ها در اینترنت کار بسیار دشواری است زیرا تبلیغ های بی کیفیت کسب و کار ها سبب شده است که بیشتر کاربران اینترنتی به این تبلیغات توجه نکنند. همین امر سبب شده تا بازاریابان کار بسیار سختی داشته باشند. داشتن خلاقیت بازاریاب در تبلیغات کسب و کار ها بسیار اهمیت دارد
شیوه های جذاب برای تبلیغات
هر چقدر شما شیوه های جذاب تری را برای تبلیغات خود انتخاب کنید مخاطبان بیشتری را میتوانید جذب کنید. شما به عنوان یک بازاریاب اگر صدای خوبی دارید میتوانید با استفاده از تولید پادکست ها یا فایل های صوتی کسب و کار های مختلف را تبلیغ کنید یا اگر شما توانایی ساخت انیمیشن، موشن گرافیک، فیلم و یا تیزر تبلیغاتی را دارید بسیار در بازاریابی اینترنتی موفق خواهید بود.
اگر شما نویسنده خوبی هستید و نکات سئو در اینترنت آشنا هستید باید این مژده را به شما بدهم که شما میتوانید در کار بازاریابی بسیار فعال و موفق عمل کنید زیرا تولید محتوا یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات برای بازاریابی است. اگر شما عکاس یا برنامه نویس خوبی هستید نیز میتوانید در بازاریابی فعالیت کنید.
همانطور که گفته شد سئو سایت یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی اینترنتی است و یک سئو کارهای حرفه ای می تواند با استفاده از مهارت و تخصص خود شما را موفق تر کند. زیرا اگر سئوی سایت شما به خوبی صورت بگیرد در جست و جوی کاربران محصول، خدمات، وب سایت، صفحه و… شما در صدر نتایج به نمایش گذاشته خواهد شد.
به همین دلیل توصیه می کنیم مراجعه به سایت رایا مارکتینگ را اولویت کارتان قرار دهید تا بتوانید بهترین و مفیدترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید.
آزمون های شرکت های بازاریابی اینترنتی
با داشتن چنین مهارت های شما میتوانید در آزمون های شرکت های بازاریابی اینترنتی، شرکت کنید و با قبولی در این آزمون ها به راحتی کار خود را در زمینه بازاریابی آغاز کنید. این آزمون ها میتواند به صورت حضوری یا به صورت مجازی باشد. حقوق بازاریابی در این شرکت ها به صورت پروژه ای خواهد بود بنابراین شما حقوق ثابتی نخواهید داشت و بستگی به تلاش و توانایی شما دارد. بنابراین اگر مهارتی در این زمینه دارید و جویای کار هستید وقت را از دست ندهید و همین الان اقدام کنید.
برخی از شرکت های بازاریابی اینترنتی در ایران را بشناسیم
امروزه سایت های اینترنتی زیادی در زمینه بازاریابی فعالیت میکنند. بیشتر این سایت ها در زمینه تولید محتوا و تهیه رپورتاژ های مختلف به صورت حرفه ای خدمات خود را ارائه میکند. البته فعالیت های مانند: انجام طراحی های وب سایت، طراحی لوگو، موشن گرافیک و … را نیز در شرکت خود انجام میدهند. در سالهای اخیر تعداد افرادی که در بازاریابی فعالیت میکنند بسیار زیاد شده است و همین امر سبب رقابت شدید بین شرکت های مختلف در ارائه خدمات شده است. در این رقابت شرکتی برنده است که خدمات با کیفیت تری را با در مدت زمان مناسب و کوتاه با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه دهد. در ادامه میخواهم شما را با برخی از شرکت های موفق در زمینه بازاریابی اینترنتی آشنا کنیم.
سایت نوین محتوا
سایت نوین محتوا با بیش از 10 سال تجربه در زمینه بازاریابی اینترنی فعالیت میکنند. این شرکت موفق مشتری های اینترنتی را به چشم انسان های واقعی میبیند و تبلیغات خود را به گونه ای انجام میدهد که انگار کسب و کار شما را برای یک انسان واقعی به صورت حضوری معرفی میکند.
دید این شرکت به صورت دراز مدت است و تبلیغات را به گونه ای انجام میدهد که علاوه بر سود دهی کوتاه مدت برای شما در دراز مدت نیز برای کسب و کار شما سودآور باشد. این تیم متخصص و حرفه ای تلاش میکنند تا بازاریابی با کیفیتی را در اینترنت داشته باشند. از مهمترین خدمات این شرکت میتوان به تولید رپورتاژ خبری، تبلیغات در گوگل، تبلیغات نصب اپلیکیشن، سئو و بهینه سازی، تولید محتوا، تبلیغات کلیکی ( ادوردز ها ) و … اشاره کرد. برای ارتباط با این شرکت میتوانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:
آدرس: تهران، امیرآباد، خیابان دانش ثانی، پلاک 44
تلفن: 58438-021
ایمیل: info@novin.com »
سایت فرا محتوا
سایت فرا محتوا یک آژانس بازاریابی موفق است که این سایت با تولید و تدوین و خلاقیت تیم تخصصی خود تلاش میکند تا بهترین تبلیغ را برای کسب و کار شما انجام دهد. این شرکت خدمات بسیار زیادی را در زمینه بازاریابی علاوه بر تولید محتوا که به جرات میتوان گفت بزرگترین راه تبلیغات و بازاریابی در اینترنت است.
مانند: سئو و بهینه سازی، رپورتاژ های خبری، مصاحبه، انواع عکاسی، فیلم و تیزر تبلیغاتی، کاتالوگ الکترونیک، اینفوگرافیک، انیمیشن، استاپ موشن، پوستر، پادکست و … به مشتریان خود ارائه میدهد. برای ارتباط با این آژانس بازاریابی از طریق راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:
آدرس: تهران، خیابان موسوی، پایینتر از سمیه، کوچه ی بهبان، پلاک 13، واحد 1
تلفن: 88862466-021، 88862321-021
ایمیل: faramohtava@gmail.com »
سایت رایامارکتینگ
سایت رایامارکتینگ یکی از سه شرکت برتر بازاریابی در ایران است که مهمترین فعالیت این شرکت تهیه تولید محتوا و رپورتاژ سئو شده است. این شرکت از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است.
مهمترین خدمات سایت رایامارکتینگ
هدف این شرکت ارائه خدمات با کیفیت بالا در مدت زمان کوتاه و با قیمت ایده آل به مشتریان است. از مهمترین خدمات این شرکت میتوان به تولید پادکست، طراحی موشن گرافیک، رپورتاژ آگهی، دیتا اینتری، تبلیغات گوگل، ادوردز ها، طراحی بنر های ثابت و متحرک، طراحی لوگو، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و … اشاره کرد. این شرکت با داشتن 7000 نویسنده با تجربه در زمینه سئو، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست، 1200 برنامه نویس وب و موبایل قادر است کسب و کار شما را با کیفیت فوق العاده در اینترنت تبلیغ کند.
این شرکت برای اثبات کیفیت کار خود برخی اوقات محتوا های خود را به صور هدیه به مشتریان میدهد. برای تماس با این شرکت بازاریابی از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:
آدرس: تهران، میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14، طبقه اول، واحد 3
تلفن: 476285-021
ایمیل: rayaMarketing@Gmail.com »
چگونه بازاریابی اینترنتی را در شبکه های اجتماعی انجام دهیم؟
همانطور که قبلا گفته شد بازاریابی اینترنتی راه های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت و شبکه های اجتماعی دارد. قابلیت های نرم افزار های شبکه های اجتماعی به شما در این راه میتواند کمک زیادی کند.
چندین پیام رسان رایگان نیز در اختیار افراد قرار گرفت که آن ها توانستند ارتباط گسترده تری با همدیگر داشته باشند. اما این کاربرد ها فقط به ارتباط گیری بین افراد محدود نشد بلکه امکان معرفی کسب و کار، محصول، برند، تبادل اطلاعات و … نیز فراهم شد و این شاید گام مهم و اساسی در جهت معرفی و بازاریابی اینترنتی بوده است. علاوه بر این در سال های اخیر با کمک این شبکه های اجتماعی کسب و کار های مختلفی و متفاوت تری به وجود آمد که در اصطلاح به آن استارت آپ می گویند که این کسب و کار که رابطه تنگاتنگی با بازاریابی اینترنتی نیز دارد هم گام و جهش مهمی به سوی موفقیت ارائه خدمات و رفاه مشتریان است.
ساخت تیزرهای تبلیغاتی کوتاه
به طور مثال اگر شما بخواهید از طریق instagram بازاریابی کنید شما میتوانید با قرار دادن فیلم های 1 دقیقه تا 3 دقیقه در این نرم افزار به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید شما با ساخت تیزرهای تبلیغاتی کوتاه مدت و انتشار آن در این نرم افزار پر طرفدار میتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید مانند: بسیار از مغازه های فست فودی و رستوران ها که امروزه با پخش فیلم های از محیط کسب و کار و یا محصولاتشان به تبلیغ شغل خود میپردازند. یکی از قابلیت های منحصر به فرد اینستاگرام گذاشتن لایو های یک ساعته است که با استفاده از این ویژگی نرم افزار بازاریابان میتوانند به صورت مستقیم و زنده با مشتریان گفت و گو کنند و شرایط را به آنها توضیح دهند.
استفاده از محتوا های متنی
استفاده از محتوا های متنی در این نرم افزار به شما کمک میکنند تا پست شما بازدید بیشتری داشته باشد و هر چقدر از هشتگ های مناسب تری استفاده کنید شانس دیده شدن آگهی شما در اینستاگرام بیشتر است.
ابر گروه ها و یا کانال های تخصصی
دیگر نرم افزار ها نیز مانند تلگرام Whatsapp
، یوتیوب و … دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند به طور مثال telegram این امکان را به شما میدهد تا فایل های که حجم زیادی دارند را در مدت زمان کوتاه انتقال دهید یا با ایجاد ابر گروه ها و یا کانال های تخصصی به تبلیغ کسب و کار های مختلف و جذب مشتری بپردازید. شما در نرم افزار واتساپ نیز میتوانید از ویژگی تماس تصویری با مشتریان خود استفاده کنید و به آنها کسب و کار خود را معرفی کنید.
توصیه
بازاریابی اینترنتی کار آسانی نیست بنابراین توصیه میشود حتما این کار را به افرادی با تجربه در زمینه سئو و تبلیغات اینترنتی بسپارید.
در این مقاله قصد داشتیم شما را با پاسخ سوال بازاریابی اینترنتی چیست و همچنین مزایای بازاریابی و نحوه استخدام و شرکت های برتر در زمینه بازاریابی در ایران آشنا کنیم امیدوارم که توانسته باشیم به اطلاعات شما در زمینه بازاریابی اینترنتی افزوده باشیم.