مسلماً با ما در این موضوع همنظر خواهید بود که داشتن یک کارت ویزیت امروزه در هر کسبوکاری یکی از ملزومات است و تقریباً هر کسبوکار و تجارتی که بخواهد مشتری خودش را پیدا کند و نیاز به این کارتها دارد تا بهنوعی راه ارتباطی نسبتاً دائمی بین خود و مشتری ایجاد کند. از طرفی باگذشت زمان و به وجود آمدن انواع کسبوکارها و بالا گرفتن رقابت برای جذب مخاطب کمکم مقولهای به نام طراحی وارد حوزه تبلیغات و جذب مخاطب شد. در مفهوم تبلیغات امروز درگیر کردن ذهن مخاطب به هر شیوهای مهمتر از پیامی است که میخواهیم منتقل کنیم.
در کلام بهتر باید قبول کرد اکثر بردها و کسبوکارها میتوانند کیفیت خوبی نسبت به قیمت خودشان به مخاطب عرضه کنند، آن چیزی که باعث میشود یک مخاطب بین رقبا شمارا انتخاب کند این است که شما بتوانید پلی درست و موفق بین خود و مخاطب ایجاد کنید. این پل و راه ارتباطی میتواند پیام شمارا بهدرستی به ذهن مخاطب رسوخ دهد. شاید این پیام چیزی شبیه به پیام رقبای شما باشد اما اثربخشی چند برابری خواهد داشت؛ زیرا شما راه مناسبتری انتخاب کردهاید.
ازاینرو طراحی ساده یک کارت ویزیت و بدون توجه به اثرات این طراحی تقریباً نتیجه چندان حیرتآوری نخواهد داشت و صرفاً بهعنوان یکراه ارتباطی عمل میکند؛ اما ما میخواهیم در اینجا این موضوع را بیان کنیم که کارت ویزیت میتواند برای شما کار مهم تبلیغات هم انجام دهد. این اتفاق بسته به نوع طراحی و نوع پیامی است که میخواهیم منتقل کنید.
طراحی کارت ویزیت چرم
بهواقع یکی از مهمترین و بهترین طراحیها در زمینه طراحی کارت ویزیت را میتوانیم طراحی کارت ویزیت چرم بدانیم. در ادامه قصد داریم این طراحی را بیشتر موردبررسی قرار دهیم و اثرات مثبت و منفی را بیان کنیم. مسلماً اولین چیزی که به ذهن ما خطور میکند این است که طراحی کارت ویزیت چرم میتواند گرانتر از مابقی طراحیها باشد.
علت آن را استفاده از ماده اولیه چرم میتوان بیان کرد. این سخن و این فکر کاملاً درست و بجاست اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا این هزینه میتواند سودآوری مناسبی داشته باشد یا نه؟ روی دیگر سؤال این است که چگونه باید از طراحی کارت ویزیت چرم استفاده کرد تا نسبت به هزینهای که میکنیم سودآوری قابل قبولی از آن داشته باشیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را پیدا کنیم.
طراحی کارت ویزیت چرم یک هدیه میتواند باشد!
همانطور که در بالاتر گفتیم طراحی کارت ویزیت چرم یک طراحی نسبتاً لوکس و گران محسوب میشود. این اتفاق به سبب استفاده از ماده چرم و سخت بودن طراحی روی این ماده رخداده است؛ اما نکته مهم این است که این گرانی نسبت به اثرات مثبتی که میتواند برای ما داشته باشد بسیار صرفه اقتصادی خوبی دارد. اولین نکته مثبت طراحی کارت ویزیت چرم دقیقاً در همان نکته منفی آن یعنی گرانی طراحی کارت ویزیت چرم هست.
به بیان بهتر وقتی شما قرار باشد همچنین طراحی گرانی داشته باشید میتوان به آن به دید یک هدیه و یا یک شد باارزش نگاه کرد. این موضوع را به این مفهوم میرساند که طراحی کارت ویزیت چرم را نباید مانند سایر انواع طراحیها استفاده کرد. بلکه در استفاده از این طراحی باید خساست به خرج داد. شما بهعنوان یک انسان در جامعه دوستان و نزدیکان بسیاری دارید و بسیاری دیگر را بهعنوان یک آشنا میشناسید؛ اما آیا برای همه آنها کادو و هدیه خریداری میکنید؟ مسلماً خیر.
کسانی که بسیار به ما نزدیک باشند و یا نسبت به آنها احساس خوبی داشته باشیم را لایق دریافت هدیه میدانیم. در داستان طراحی کارت ویزیت چرم نیز همچنین بحثی وجود دارد. به بیان بهتر، بهترین کاربرد طراحی کارت ویزیت چرم این است که شما آن را به مشتریهای مهم و ثابت و باارزش خودتان بدهید. درحالیکه آن مشتری میداند و میبیند شما نسبت به سایر مشتریهای دیگر اینچنین ارزشگذاری انجام ندادید بهنوعی چند برابر جذب کسبوکار شما میشود و بهنوعی احساس غرور نسبت به داشتن این کارت ویزیت خواهد داشت.
اصلیترین و مهمترین هدف یک کمپانی و برند
دادن احساس غرور و وابسته کردن مشتری به کسبوکار امروزه اصلیترین و مهمترین هدف یک کمپانی و برند محسوب میشود. اگر دقت کرده باشید برندهای گوشی سامسونگ و اپل و … عموماً در این راستا تلاش میکنند و شما میتوانید نتایج آن را در افرادی که از این برندها استفاده میکنند مشاهده کنید. این افراد عموماً نسبت به برندی که استفاده میکنند یک نوع تعصب خاصی دارند و بعد از تعویض گوشی یا وسیله استفادهشده، در بیشتر حالتها به همان برند اعتماد میکند. ازاینرو طراحی کارت ویزیت چرم را دستکم نگیرید، این طراحی میتواند مشتریهای مهم شمارا برای شما نگه دارد و دست سایر برندها را که باید راه طولانیتری برای جذب این مشتری برود، کوتاه میکند.
اهمیت طراحی در طراحی کارت ویزیت چرم
اما نکته مهم دیگر در طراحی کارت ویزیت چرم این است که شما باید طراحی بسیار دقیق و درستی داشته باشید. به بیان بهتر بهصرف اینکه شما تنها به دلیل استفاده از چرم بهعنوان متریال اصلی طراحی کارت ویزیت نمیتوانید انتظار این را داشته باشید که مخاطب آن را باارزش بداند. آن چیزی که به طراحی کارت ویزیت چرم ارزش بالاتری میدهد، خلاقیت در طراحی کارت ویزیت است. شما در طراحی کارت ویزیت چرم با چند محدودیت بسیار مهم روبرو هستید. اولین و مهمترین این محدودیتها این است که شما از رنگ نمیتوانید در طراحی استفاده کنید.
چرم متریالی است که بهنوعی کمتر میتوان روی آن از طرحهای چاپی استفاده کرد. ازاینرو باید به شیوه برش و حک روی آن طراحی خود را پیاده کرد. این مدل طراحی مانع از این میشود که شما از رنگ بتوانید استفادهای داشته باشید. محدودیت بعدی این است که شما به دلیل حک بودن طراحی و یا برش چرم نمیتوانید جزئیات بیشتری را نشان دهید و بهنوعی باید به طراحی کلیات بسنده کنید؛ زیرا عموماً در بیان جزئیات روی چرم به مشکل خواهید خورد و بهنوعی جزئیات دیده نمیشود. موضوع مهم دیگر دراینبین این است که طراحی کارت ویزیت چرم بهگونهای باید باشد که بخش عمدهای از طرح خالی بماند تا نوع چرم و طبیعت چرم بتواند خودنمایی کند. شما میخواهیم به مخاطب هدیهای ارزشمندی بدهید.
ازاینرو مخاطب باید این چرم را ببیند و بفهمد. تمام این موارد گفتهشده ما را به این نتیجه میرساند که طراحی کارت ویزیت چرم نهتنها ساده نیست بلکه میتواند بسیار سخت هم باشد. ازنظر روانی نیز وقتی قرار است شما متریال گرانترین تهیه کنید، بنابراین حساسیت طراحی روی آن خودبهخود افزایش پیدا میکند. تمام این موارد کنار یکدیگر اهمیت گرافیکی در طراحی کارت ویزیت چرم را بهخوبی نشان میدهد. احتمالاً با گفتن این نکات ایدههای خاصی به ذهنتان خطور کرده باشد. در ادامه چند ایده را موردبررسی قرار میدهیم.
چند ایده برای طراحی کارت ویزیت چرم
قبل از بیان ایده برای طراحی کارت ویزیت چرم بهعنوان یک کارت ویزیت خاص، سؤال مهمی ایجاد میشود و آن این است که آیا از این نوع طراحی میتوان در هر کسب و کار و تجارتی استفاده کرد؟ پاسخ این سؤال در نوع مشتریان این کسبوکارها هست؛ یعنی فرقی نمیکند چه کسبوکاری دارید، مهم این است که آیا این کسبوکار مشتریهای ثابت و باارزشی دارد یا خیر؟ اگر این تجارت از اینچنین مشتریهایی بهره میبرد میتوانید از طراحی کارت ویزیت چرم بهعنوان یک یادگاری تبلیغاتی و بسیار مهم با ارزش استفاده کنید.
اما بهعنوان ایده و پیشنهاد برای طراحی کارت ویزیت چرم، شما اگر از لوگو و برند خاصی استفاده میکنید، تنها به طرحی از لوگو و برند خودروی چرم اکتفا کنید؛ زیرا مشتری و مخاطبی که قرار است این کارت ویزیت را دریافت کند باکار و برند شما آشنایی دارد. ازاینرو تنها یادآوری برند و لوگو برای حضور دوباره او کافی است. ازنظر زیباییشناختی نیز مخاطبان دوست دارند چیزی را که استفاده میکنند کمی در حالت معما گون باشد و توضیحات اضافی نداشته باشد؛ بنابراین از نوشتن شماره تماس یا آدرس و خیابان بپرهیزید. اگر سایت یا راه ارتباط مجازی خاصی داشته باشید. در پشت طراحی این کارت ویزیت تنها به نوشتن آدرس آن صفحه مجازی بپردازید.
مزایا و معایب انواع طراحی ها
اما در پایان بهتر است به این نکته اشاره کرد که برخی از طراحی کارت ویزیت چرم نیز وجود دارد که روی متریال چرم نیست و تنها طراحی از چرم را همراه خود دارد. مسلماً این نوع طراحی میتواند فارغ از محدودیتهای رنگ و جزئیات و … عمل کند؛ اما دیگر از آن نمیتوان انتظار هدیه بودن را داشت. این نوع کارتهای ویزیت مانند کارتهای ویزیت دیگر میتواند برای هر نوع کسبوکاری استفاده شود؛ اما اصولاً کسانی که در کار چرم و یا مشاغل مرتب به آن هستند بیشتر از این طراحیهای گرافیکی استفاده میکنند.
این نوع طراحی کارت ویزیت چرم در جای خود میتواند مناسب و مؤثر باشد اما بههیچوجه نمیتواند مانند نوع قبلی که توضیح داده شد اثربخشی خوبی داشته باشد.بهطورکلی شما باید بر اساس نوع کار، بودجه و مشتریهایی که دارید نوع طراحی کارت ویزیت خود را انتخاب کنید. هرکدام از انواع طراحیها مزایا و معایب خاص خودشان را دارد. این شما هستید که باید بین آنها انتخاب کنید و بتوانید تشخیص دهید که کدام نوع آنها میتواند برای شما مفید و کافی باشد؛ اما یادتان باشد در هر نوع طراحی باید احترام به مشتری و بزرگ شمردن مخاطب و عقل او میتواند توجه مخاطب را به شما جلب کند.