اگر در حال حاضر تصمیم گرفتهاید آرم و یا نشانی برای کسب و کار خود ایجاد کنید، قطعا با عبارت طراحی لوگو با کورل آشنا شدهاید. کورل یکی از قدرتمندترین و کاربردی ترین نرم افزارهای طراحی است که با با ظاهر کاربرپسند خود مخاطبان فراوانی را جذب کرده است.
طراحی لوگو با کورل بسیاری از هزینههای شما را برای طراحی آرمی ماندگار کاهش میدهد و هدف ایده آل شما را به نتیجه میرساند. همچنین شما میتوانید با یادگیری و مشاهده آموزش طراحی لوگوتایپ در کورل ، آموزش طراحی اسم با کورل و آموزش رایگان طراحی لوگو با کورل به راحتی تمام نیازهای خود در زمینه طراحی را با کمترین هزینه رفع کنید.
سریع پیش بردن فعالیت ها و کیفیت زیاد طراحی لوگو با کورل، موجب بالا رفتن ارزش های این برنامه شده است. طراحی لوگو با کورل خیلی دشوار و پیچیده نیست و یادگیری آن در زمانی کوتاه، آسان و بسیار ساده است.
نام این نرم افزار از روی اسم یکی از مشهورترین و با ارزشترین شرکتهای قدیمی نرم افزاری جهان است که سالهای آغازین 2000 میلادی، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت پس از تولید نرم افزار معروف خود، که با اسم کورل شناخته می شود، نام خود را به جهان و مخاطبان خاص خود رسانید و طراحی لوگو با کورل به یکی از محبوب ترین فعالیتها برای طراحان، تبدیل شد.
با یادگیری طراحی لوگو با کورل که تا به امروز نیز یکی از محبوبترین نرم افزارهای طراحی آرم و لوگو است، می توانید جذابترین نشان ها و آرم های ماندگار دنیا را خلق کنید. همچنین این شرکت در سال ۲۰۰۹ شرکت یولید را خریداری کرد و با قدرتی فراوانتر از قبل، وارد رقابت با شرکت های بزرگ در زمینه طراحی مانند ادوبی شد.
در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با طراحی لوگو با کورل آشنا کنیم و مسیر آن را به صورت واضح جلوی شما قرار دهیم؛ پس لطفا با ما همراه باشید.
آشنایی با مراحل طراحی لوگو با کورل
طراحی لوگو با کورل ، برای سازمان یا برند شخصی و کاریتان، بسیار موثر و کاربردی است؛ اما در عین حال کمی دشوار و گمراه کننده است. در زمان خلق آرم و نشان، باید از خودتان سوال هایی بپرسید که به شما در رسیدن به هدف نهایی کمک کند.
برای مثال می توانید این سوال ها را از خود بپرسید که: “هدف نهایی شما از خلق و طراحی این لوگو چیست و تخصص و جایگاه آن برای کسب و کار شما تا چه میزان است؟ چگونه ممکن است بتوان در جایگاهی کوچک ماهیت و ارزش های تجارت خود را به دیگران نشان دهید؟ چرا برخی از آرم ها، نسبت به لوگوها و آرم های دیگر، برتر هستند و ماندگار می مانند؟” .
بهترین مسیر برای خلق نمادی ماندگار، استفاده از نرم افزارهای حرفه ای در این زمینه است؛ شما می توانید آموزش طراحی با کورل را انتخاب کنید یا سراغ گزینه های دیگر مانند فتوشاپ بروید. اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد، این است که طراحی و خلق ایده ها را در هر برنامه ای باید به صورت قدم به قدم انجام دهید تا از سختی های مسیر کاسته شود.
در ادامه به 10 گام اصولی برای طراحی لوگو با کورل می پردازیم:
1. ماهیت و فعالیت های تجارت شما درباره چیست؟
مایلید که همه افراد و شرکت ها چه چیزی را درباره کارتان بدانند؟ اینکه مطمئن هستید؟ قدرتمند و خاص فعالیت های خود را پیش می برید؟
بسیار اهمیت دارد که در تمام مسیر طراحی لوگو با کورل به این فکر کنید که چه مفهوم و هدفی را میخواهید به افراد انتقال دهید؛ چرا که افراد با توجه به آرم و نشان تجارت شما در مورد آن تصمیم گیری می کنند.
تصویر زیر بهترین روش بیان مطالب بالا به صورت تصویری است:
برای بار دوم با دقت به لوگو بالا نگاه کنید! چه هدفی را به شما می رساند؟ احتمالا خاص بودن و پیشرفته بودن! تصویر بالا یک لوگوی کاملا ماندگار و حرفه ای است؛ اندازه آن موجب می شود که به آسانی در اندازه های متفاوت و در نرم افزارهای متنوع، بکار برده شود.
2. افراد و بینندگان
فراموش نکنید که هنگام طراحی لوگو با کورل ، نباید فقط ماهیت سازمان را مدنظر داشته باشید، بلکه نیمی از توجه شما باید به بینندگان و مشتریان باشد.
برای مثال فکر کنید قرار است یک آرم برای موسسه خیریه که به نوزادان یاری می رساند، ایجاد کنید. نکته مهم در اینجا این است که قطعا در این موسسه، افراد مورد نظر شما نوزادان نیستند بلکه افراد بزرگسال هستند که با شما در ارتباطند.
در واقع باید آن را برای افراد بالغ به صورت چشمگیر خلق کنید و شعار آن را “ما به نوزادان یاری می رسانیم” قرار دهید!
پالت های رنگی بکار رفته در این آرم شادی را می رسانند و آن بخش دست که به صورت کامل اطراف آرم را فرا گرفته خیلی مفهوم برای انتقال دارد؛ از جمله حمایت، حفظ استحکام و در پایان قلم آرم، نمادی از خاص بودن و قابل اطمینان بودن را به بیننده می رساند. خلق این تصویر از طریق طراحی لوگو با کورل به راحتی امکان پذیر است.
3. استفاده مناسب از اشکال
قطعا می دانید که اشکال مختلف مانند (مربع، مستطیل، خطوط صاف، خطوط دایره ای و …) تاثیرات مفید و موثری روی افراد می گذارند.
خوب است بخوانید: طراحی لوگو سالن زیبایی چگونه است؟
در ادامه به تاثیرات روانی اشکال در آرم، پرداخته ایم:
دایره و شکل های گرد: امنیت و استحکام
شکل بیضی: حرفه ای و جدید
دایره های تو در تو: استحکام و همکاری هدفمند
سه ضلعی ها و مثلث: قدرتمند بودن
چهار ضلعی های مربع شکل: خاص بودن و توانمندی در کارها
خطوط محور به افق: عدالت طلبی
خطوط مایل به عمود: مدرن و پیشرفته
خطوط قطری شکل: جنب و جوش در کار
طراحی لوگو با فتوشاپ به کمک اشکال، تا حد زیادی به طراحی لوگو با کورل با استفاده از شکل های مختلف، شباهت دارد.
یک نمونه معروف، حلقه های دایره ای المپیک در آرم مشهورش است؛ دایره هایی که با یکدیگر در تداخل هستند، نشان دهنده کار گروهی و صلح دارند که برای یک فعالیت ورزشی در مقیاس جهانی، بسیار موثر است.
4. پالت های رنگی
همانند اشکال، رنگ بندی در لوگو هم از دید روانی، مفاهیم متنوعی به انسان انتقال می دهند و دارای حرف های واضحی برای افراد هستند.
در ادامه به راهنمایی زیر در رابطه با رنگ ها توجه کنید:
قرمز: احساسات، عاشقانه، جنب و جوش، پرخاشگری
نارنجی: شور و هیجان، انعطاف پذیری، پیروزی و عوض شدن
زرد: خوشحالی، مثبت اندیشی، ضعف و هیجان
سبز: ثروت، جنگل، پیشرفت، غرور
آبی: هماهنگ پذیری، دقت، متعهد بودن، راستگویی
بنفش: متعهد، پول، انتقاد پذیر و غیر طبیعی
خاکستری: ماندگاری، ممکن بودن، بی حسی
سیاه: هوش، نیرو، اطمینان
سفید: پاکی، صافی، بی حس بودن
قهوه ای: جنگل، طبیعی، استحکام، آسانی
متالیک: ثروت، اعتبار و شخصیت
رنگ متالیک مثل طلایی، نشان دهنده قدرت است، ولی زمانی که به درستی بکار برده نشود، آرمی معمولی و بی معنی خلق خواهد شد.
5. ماندگاری در ذهن
اغلب نشان ها با گذشت زمان فراموش می شوند، اما نشانی که شما خلق می کنید نباید به گونه ای باشد که زمانی که به آن نگاه می کنیم با خود بگوییم “این لوگو خیلی قدیمی و از یاد رفته است” .
پس حواستان باشد که از طراحی های مدرن و امروزی، قلم ها و پالت های رنگی موثر، استفاده کنید.
6. خاص باشید!
پیش از طراحی لوگو ایده آل خود، به نکاتی که شما را خاص نشان میدهند توجه کنید و آنها را در مسیری درست، بکار بگیرید!
7. از فونت های ماندگار استفاده کنید
قلمی که ماندگار باشد و به خوبی در ذهن بماند، بهترین انتخاب است.
تلاش کنید فونت استفاده شده در لوگو را خودتان طراحی کنید.
برای مثال به قلم لوگو کوکاکولا توجه کنید. با دیدن فونت آن همیشه یاد اسم کوکاکولا خواهیم افتاد.
همچنین اگر فردی حرف C را به این نوع بنویسد، همه ما فورا کوکاکولا را به یاد خواهیم آورد.
8. متقارن بودن را در نظر بگیرید
شکل آرمی که خلق می کنید را در ذهن خود بیاورید، دقت کنید که میخواهید چشم افراد به دور آرم بچرخد یا آرم را ثابت و متقارن ببینند و یا دایره ای باشد و افراد را جذب یک بخش خاص بکند.
به نمونه زیر دقت کنید تا مفهوم تقارن را درک کنید:
در آرم بالا، پرنده به کار برده شده حالت تقارن دارد، مستحکم است و جنب و جوشی را نشان نمی دهد و به راحتی حس امنیت را به دیگران منتقل می کند.
همچنین در آرم بالا هم پرنده به مسیری در قسمت چپ در حرکت است، نامتقارن است و جنب و جوش را نشان می دهد و به راحتی فعالیت و نشاط را نشان می دهد.
9. انطباق پذیری را فراموش نکنید
باید در زمان طراحی لوگو با کورل به این نکته توجه کنید که آن قرار است در چه مکان هایی بکار برده شود؟
برای مثال می توانید مکان های زیر را پیش از طراحی به یاد بیاورید:
- وب سایتها
- آگهی های تلویزیونی
- کارت های مختلف
- شبکه های اینترنتی
- پوستر و کاتالوگ
همچنین تلاش کنید از پالت های رنگی ای استفاده کنید که در همه جا به راحتی به کار برده شود. برای مثل آرم برنامه اینستاگرام در مکانهای متفاوت، به راحتی منطبق می شود؛ هم کلاسیک و هم رنگارنگ، که به خوبی در مکان های متنوع قابل استفاده است.
سوالات متداول
مراحل طراحی لوگو با کورل چه مواردی است؟
1. ماهیت و فعالیت های تجارت شما درباره چیست؟
2. افراد و بینندگان
3. استفاده مناسب از اشکال
4. پالت های رنگی
5. ماندگاری در ذهن
6. خاص باشید!
7. از فونت های ماندگار استفاده کنید
8. متقارن بودن را در نظر بگیرید
9. انطباق پذیری را فراموش نکنید
بهترین سایت های دریافت فونت برای طراحی لوگو با کورل چیست؟
1. Google Fonts
2. Font Squirrel
3. Dafont
4. Typequality